Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Suzuki Swift 1.3 GS vs. Mitsubishi Colt CZ3 1.3 SAM
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Alexandru59303
Salut, sunt intr-o mare dilema smile.gif Am de ales intre cele doua masini si inca nu ma pot hotari. CZ3 arata agresiv si sportiv mai ales datorita noilor modificari (faruri pe fond negru si eleron plus noile jante de 16' ), dar Swiftul mi-a placut mai mult la interior. Am mers cum ambele masini si au un comportament putin diferit:

CZ3 are pozitia de condus mai inalta ca la Swift care iti da un plus de siguranta. Motorul mi s-a parut mai zgomotos ca la Suzuki si la relanti si in mers. In Suzuki te simti ca intr-un cart, mai aproape de sosea si simti feeling-ul sportiv mai bine ca in CZ3. Motorul nu se aude la relanti - ai impresia ca nici nu l-ai pornit iar cand urca in ture are un sunet superb.

In concluzie am de ales intre o masina care arata sportiv la exterior - CZ3 si una in care simti sportivitatea in interior si la tinuta de drum - Swift. Este drept ca nici nu am gasit pe nicaieri un test comparativ direct intre cele doua, dar in toate review-urile citite, Swift-ul este laudat pt sasiul sport si implicit tinuta de drum - mai ales stabilitatea in curbe. Daca ma puteti ajuta cu un test comparativ ar fi super - plus ca dau o bere beer.gif

Ramane intrebarea legata de fiabilitate - ce pb are fiecare model in parte si cat de suparatoare sunt ele ?

Multumesc anticipat tuturor celor care ma pot ajuta cu un sfat smile.gif
Alexandru
Poate sunt subiectiv in apreciere, dar eu as prefera Swift-ul. Am condus-o si am fost placut surprins de ce poate un motor de numai 1,3 litri. Colt nu am condus, il stiu doar din vedere, dar nu pot spune ca m-a impresionat prin ceva. Ar mai fi un argument pro Suzuki: Swiftul se fabrica la vecinii nostri unguri, si presupun ca in afara faptului ca nu implica taxe vamale, va exista si disponibilitate pentru piese de schimb si consumabile la preturi rezonabile
Bogdan104277
Pastrind nota usor subiectiva a lui Alexandru, as putea sa-ti spun ca CZ3 se fabrica in Olanda, deci nu are taxe vamale biggrin.gif . Asta nu este un argument.
Defineste ce intelegi prin sportivitate - performante motor si masina? Atunci compara pe baza datelor oficiale oferite de constructor. Daca in schimb este vorba de a alege o masina cu inima, pentru simplu fapt ca-ti place, acolo nu ai ce face, putem noi sa venim cu argumente pro sau contra pentru un model sau altul si degeaba.

Daca stai sa analizezi o sa vezi ca:
- au puteri asemanatoare 95 CP (CZ3) versus 93 Swift;
- 0-100 km/h - 11 secunde amandoua biggrin.gif , deci amandoua modele sunt la fel de sportive in linie dreapta. Mai conteaza comportamentul pe viraje si soferul biggrin.gif biggrin.gif
- viteza maxima 180 Km/h CZ3 versus 175 km/h Swift;
- cuplu maxim 125 CZ3 fata de 116 Swift;
- consum - cz3(extraurban/urban/mixt) - 4.8/7.4/5.8
Swift(extraurban/urban/mixt) - 5.0/8.0/6.1
- siguranta - airbaguri laterale pentru sofer si pasager in plus la CZ3 fata de Swift;
- torpedou cu racire (CZ3).

Probabil ca mai sunt diferente dar nu am stat acum sa le caut pe toate. Bineinteles ca am sarit lucrurile standard care orice masina le are, gen a treia lampa de stop, stergatoare cu functii de functionare intermitenta.

Cel mai bine - drive test cu cele doua modele, la celasi nivel de echipare (spre exemplu entry sau full option si CZ3 si Swift) - si iti faci o idee despre ce sa alegi.

Preturi: CZ3 1.3l de la 9400 Euro;
Swift de la 8500 Eruro;

Daca vrei o treaba ok - vezi singur si de reteaua de dealeri, preturi revizii..

Succes, si sa te bucuri de masina oricare va fi ea.
biggrin.gif
Andrei113503
Exact aceeasi problema am avut si eu acum aproape 4 luni: swift 1.3 sau colt CZ3 1.3. Am facut drive-test cu amandoua inainte de a lua o decizie. Coltul este mai zgomotos atat la supensie cat si la motor dar nici swiftul nu sta f grozav. Stabilitatea mai buna la SWIFT cat si pozitia la volan, plus ca nu mi-au placut stalpii frontali la colt, ma facea sa ma simt ca intr-un monovolum nu o masina cu o oarecare tenta sportiva. Plus confortul oferit de 4 usi in loc de trei, pretul ceva mai mic, am cumparat SWIFT-ul. beer.gif Masina a venit in 2 saptamani, multumit pana acum cu toate ca nu pare prea potrivita pentru drumurile din Bucuresti. Iti da o senzatie ca se dezintegreaza. Au aparut ceva greierasi si asta din cauza bordului care nu e dintr-o bucata, si apar frecari intr elemente, geamurile cam clantane la deschidere si inchidere. In fine CD playeru; e chiar ok pt banii astia (10928 SWIFT GLX + vopsea metalizata, am obtinut discount cat de cat rezonabil), si acopera zgomotele neplacute. Foarte stabila la drum intins, am avut un Clio inainte si e o diferenta considerabila, la 160 in afara de zgomotul dat de vant, alceva nu deranjeaza plus ca are doar 4150 rot pe min f aproape de cuplul maxim(4200).
Daca ar fi sa aleg din nou tot SWIFT as lua!
Bafta! : blush.gif
EmanuelM
Acum 3 luni am avut de decis ce masina sa aleg. Aveam in schimb mai multe modele decat ai tu. si pana la urma am ales una care nu era deloc in lista. Am ales Coltul din mai multe privinte:

- mi-a placut cum arata, chiar daca arata ca un mic suv; eu l-am numit un matiz mai special cu steroizi; sper sa nu se supere ceilalti posesori de Colt.
- am loc in masina pe oricare loc si pot sa spun ca nu sunt chiar asa de micut, 186 si 115kg. Aranjand scaunul soferului pentru mine am avut surpriza sa am loc in spatele soferului in toate directiile, genunchi si cap. La genunchi am reusit a pun 5 degete, adica o palma si mai erau poate cativa mm pana la un 1 cm; la cap cam tot asa, si pot sa spun ca bancheta spate era la culisata maxim, adica portbagajul la minim.
- mi-a placut designul bordului si a spatiilor de depozitare.
- din punct de vedere al condusului m-am bucurat dupa ce l-am luat, ca nu aveau colt la drive test. pot sa spun ca nu te lasa cand ai nevoie. mai ales cand esti pe la 3000 rot/min si vrei sa accelerezi te trezesti ca pleaca ca din pusca (normal ca intre aceste rotatii 3000-4000 are cresterea cea mai mare a cuplului).

Cam atatea aveam de spus in favoarea Coltului. biggrin.gif Ramane ca tu sa decizi si oricum indiferent de ce te-ai decis sa te bucuri de masina. band.gif
alexxu
Deși nu vin cu nimic nou, am și eu aceeași dilemă din titlul topicului. Mai ales că acum și CZ3 1,3 SAM e la ofertă : 11.186 euro. Am fost la drive-test doar cu Swift și pot spune că mi-a plăcut mult dpdv al comportamentului. Nu mi-au plăcut plasticul din interior și spațiul meschin al portbagajului. Voi merge și la Colt la drive-test, dar ideea că în maxim 2 săptămâni trebuie să iau ceva și ezit între cele 2. Merci pentru eventualele informații.
ionut_marius
swift-ul in 4usi are o promotie de 800e,adica la 12200e iti iei un swft de 1.5L si 102cp full inclusiv scaune incalzite si 102cp nu-s de colo pe buburuza drive.gif
alexxu
Suma maximă este de 11.700 (cam cât un GS în 3 uși - nu e nevoie neapărată de 5 , nu vor merge decât ff rar 2 persoane în el). Așa că nu se poate cel de 1,5.
Daniumfcv
CITAT(Emanuel37372 @ Sep 8 2007, 03:37 PM) *
Acum 3 luni am avut de decis ce masina sa aleg. Aveam in schimb mai multe modele decat ai tu. si pana la urma am ales una care nu era deloc in lista. Am ales Coltul din mai multe privinte:

- mi-a placut cum arata, chiar daca arata ca un mic suv; eu l-am numit un matiz mai special cu steroizi; sper sa nu se supere ceilalti posesori de Colt.
- am loc in masina pe oricare loc si pot sa spun ca nu sunt chiar asa de micut, 186 si 115kg. Aranjand scaunul soferului pentru mine am avut surpriza sa am loc in spatele soferului in toate directiile, genunchi si cap. La genunchi am reusit a pun 5 degete, adica o palma si mai erau poate cativa mm pana la un 1 cm; la cap cam tot asa, si pot sa spun ca bancheta spate era la culisata maxim, adica portbagajul la minim.
- mi-a placut designul bordului si a spatiilor de depozitare.
- din punct de vedere al condusului m-am bucurat dupa ce l-am luat, ca nu aveau colt la drive test. pot sa spun ca nu te lasa cand ai nevoie. mai ales cand esti pe la 3000 rot/min si vrei sa accelerezi te trezesti ca pleaca ca din pusca (normal ca intre aceste rotatii 3000-4000 are cresterea cea mai mare a cuplului).

Cam atatea aveam de spus in favoarea Coltului. biggrin.gif Ramane ca tu sa decizi si oricum indiferent de ce te-ai decis sa te bucuri de masina. band.gif



Tu ce Colt ai ? Colt sau CZ3 ?
NeGrutzY
Hello, cum scrie si in semnatura am in familie 2 colturi cz3 (unul al mamei si celalalt al meu). Cel de 1.3 are 2 ani si ceva si celalalt de 1.5 1 an si ceva. Pana acum nu am avut nici o problema cu ele, doar revizii, benzina si lichid de parbriz.

Comparativ cu swiftul pot sa zic ca interiorul mi s-a parut mult mai mic decat la colt, mai inghesuit si mai apasator. Nu intru in detalii despre design/materiale pt ca astea sunt subiective. Pozitia la volan este intr-adevar mai joasa la swift, si probabil asta accentueaza senzatiile. Cat despre sportivitate, nu am mers cu swift ca sa imi dau seama dar stiu ca, coltul e o masina foarte capabila la capitolul asta, vi-o spune unul care in 15mii km a barbierit aproape complet gumele pe fata si nu de la burnouturi....(bran-fundata, paraul rece si cheia sunt zonele unde coltul isi arata valoarea).
Ca plusuri pentru colt as pune discuri pe spate si dimensiunea gumelor 205/45/r16 fata de 185/60/r15.



EmanuelM
QUOTE(Daniumfcv @ Dec 3 2007, 04:03 PM) *
QUOTE(Emanuel37372 @ Sep 8 2007, 03:37 PM) *
Acum 3 luni am avut de decis ce masina sa aleg. Aveam in schimb mai multe modele decat ai tu. si pana la urma am ales una care nu era deloc in lista. Am ales Coltul din mai multe privinte:

- mi-a placut cum arata, chiar daca arata ca un mic suv; eu l-am numit un matiz mai special cu steroizi; sper sa nu se supere ceilalti posesori de Colt.
- am loc in masina pe oricare loc si pot sa spun ca nu sunt chiar asa de micut, 186 si 115kg. Aranjand scaunul soferului pentru mine am avut surpriza sa am loc in spatele soferului in toate directiile, genunchi si cap. La genunchi am reusit a pun 5 degete, adica o palma si mai erau poate cativa mm pana la un 1 cm; la cap cam tot asa, si pot sa spun ca bancheta spate era la culisata maxim, adica portbagajul la minim.
- mi-a placut designul bordului si a spatiilor de depozitare.
- din punct de vedere al condusului m-am bucurat dupa ce l-am luat, ca nu aveau colt la drive test. pot sa spun ca nu te lasa cand ai nevoie. mai ales cand esti pe la 3000 rot/min si vrei sa accelerezi te trezesti ca pleaca ca din pusca (normal ca intre aceste rotatii 3000-4000 are cresterea cea mai mare a cuplului).

Cam atatea aveam de spus in favoarea Coltului. biggrin.gif Ramane ca tu sa decizi si oricum indiferent de ce te-ai decis sa te bucuri de masina. band.gif



Tu ce Colt ai ? Colt sau CZ3 ?


dupa cum e si in semnatura avem Colt CZ30, sau cum e cunoscut, Coltul clasic in 5 usi. whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.