Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masurarea online a gradului de satisfactie a soferilor
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
adi.mitrea
Salut!

Am dat peste acest comunicat de presa ( http://www.comunicatedepresa.ro/index.php?...icatid=MjkyNzU= ).

Poate fi interesant, iar premiul poate fi si el interesant.

Daca se considera reclama se poate sterge/inchide.

Spor la scris. :wave:
Alexandru
Ma intreb la ce foloseste, si mai ales cui foloseste?
adi.mitrea
Păi dacă văd că un număr de 250 de oameni spun că ei, în calitate de posesori de Renault Megane (de exemplu), sunt mulțumiți, iar alți 250 de posesori de Octavia II (de exemplu) spun că nu sunt mulțumiți de mașina lor, atunci e posibil să-mi cumpăr un Megane în loc de Octavia...

Proiectul mi se pare un fel de versus mai amplu și mai bine coordonat decât ce facem noi pe forum la rubrica versus.

Informațiile nu sunt neapărat relevante... dar reacțiile le vom vedea mai spre iarnă. :wave:
air_wolf
e aiurea formularul. pai vine unul cu polo sau panda si da 5 la portbagaj. si eu ce sa zic, astea sint scrumiere in land cruiser, cit pot pune?
sau unul cu trabant si da 5 la motor. si vin inca 100 cu trabant si dau la fel. iese trabantul cu cel mai tare motor?
HalbaSus
Pai si JD Power, Top Gear si celelalte sondaje cum crezi ca se fac ? De aici si indoielile mele privind rezultatele acestor sondaje. Daca toata viata ai condus numai masini premium si de lux, s-ar putea sa fii carcotas cu I-drive-ul de la seria 5, sau sa ti se para prea rigida suspensia de la A8, sau sa te enerveze greierasul din E-klass, etc... dar daca pana acum ai condus doar dacii vechi si oltcit-uri probabil ca un hyundai accent ti se va parea cea mai tare masina din lume.
Oricum, ideea e sa dai notele in functie de clasa masinii... daca polo are un portbagaj mare pentru o subcompacta atunci sa i se dea 5.
Luka
Dus acolo de pe un alt forum pe care mai pierd vremea, am completat chestionarul.
Intr-adevar, nu este foarte complet, unele intrebari nu sunt bine formulate, dar poate folosi. Macar informativ..
guerilla
din cate stiu evaluarea se face functie de clasa de masini. deci daca tu la polo pui 5 la spatiu nu inseamna ca esti peste land cruiser, doamne fereste biggrin.gif
si mie, asa bun rau cum este acel formular, mi se pare foarte bine venit. era si timpul sa apara asa ceva si la noi. facut independent nu de rahatii de la apia sau de la revistele de sapte lei.
eu unul am completat chestionarul si dupa cate il cunosc pe cel ce detine site-ul totul va fi cat se poate de corect in ceea ce priveste evaluarea rezultatelor si acordarea premiului.
ozz86651
Eu zic ca nu e asa rau, doar ca nu s eaplica in Romania.
Halba, ce spui tu sint cazuri singulare. In vest oamenii trec prin zeci d emasini (ale lor, ale prietenilor, de inchiriat) si aproape mereu drumul e in sus. Nu vine nimeni de la BMW la Civic, marea majoritate invers. Nu isi ia nimeni BMW d ela 18 ani ca sa stea numai in premium, nici macar intre oamenii instariti asta nu e frecvent. Exista, dar sint exceptii, nu conteaza din pdv statistic. Omul normal pleaca de la o masina mai ieftina cind e tinar si dupa aia urca pe scara, mai mult sau mai putin, dupa succes.
La urma urmei ca sa faci o masina sa se vinda trebuie numai sa faci oamenii multumiti de ea. Partea obiectiva nu conteaza. Poti sa faci o masina superba, daca nimeni nu e multumit de ea ca are nus ce cimp de energie negativa, degeaba. Din fericire e simplu, o masina buna face oamenii multumiti si una prosta nu. Are ceva influenta marketingul si alte vrajeli, dar minora. Nimeni nu poate fi mintit la infinit.
James Kilowatt
@Ozz
Existat totusi o foarte mare doza de subiectivism in genul asta de statistici. Eu unul am remarcat ca foarte putini admit ca au luat teapa. Mai ales in Ro, unde iei o masina cu destule sacrificii si eforturi si ai tendinta sa o idealizezi putin. Satisfactia e o chestie de feeling, puternic subiectiva, si nu intotdeauna chestiile care-l satisfac pe unul sunt semnificative pentru altul. De exemplu am observat ca foarte multi pun accentul pe plastic, in timp ce pe mine unul ma lasa absolut rece.

Pe carsurvey.org am vazut unii care au avut doi greieri si trei becuri arse la o japoneza sau coreeana si nu ar mai lua in viata lor marca respectiva. Sau chiuloase sau cartere sparte la BMW care ar cumpara BWM din nou fara sa ezite. Un relenti neregulat care necesita o rescriere de soft la Fiat e o catastrofa, in timp ce tampoane rupte sau probleme la volanta la 1.9 tdi se accepta mult mai usor.

Eu prefer statisticile clare in care stiu exact ce se masoara. Nr defecte/km, nr de imobilizari/km, bani reparatii/km, total cheltuieli (devalorizare, reparatii, combustibil)/km, etc. Pe langa datele "seci" - demaraj, consum, distanta franare, acceleratii laterale, etc.
ozz86651
Daca te uiti totusi pe interogatoriile astea, sint foarte stufoase si defalcate pe categorii si au intrebari foarte precise si la obiect. Intradevar relevanta lor e mai mare pentru producator decit pentru cumparatorul individual, dar e aiurea sa le concediem complet. Exista oameni care ar lua tot BMW chiar daca a pocnit motorul, dar ei nu sint majoritatea sau nici macar o minoritate importanta. Norocul (sau ghinionul) nostru e ca marea majoritate a oamenilor nu sint pasionati de masini, ci le folosesc ca mijloc de transport, deci daca li se strica masina de 5 ori pe an si ii lasa in drum in mijlocul iernii, nu o sa o ierte. Asa cum si oamenii care schimba masina pentru un bec nu-s majoritari.
James Kilowatt
@Ozz
Cumparatorii de Mertz, BMW, Audi, etc nu le cumpara doar pentru ca au nevoie de un mijloc de transport, mai exista si alte motive de multe ori complet diferite de pasiunea pentru masini sau tehnologie. Exista pe aici un topic unde se discuta motivele astea.
Cand iti iei masina 'aspirator de gagici', iti ofera aceleasi satisfactii si fara sa o scoti din garaj biggrin.gif

Bineinteles ca studiul e util, vreau doar sa spun ca nu e insa biblie, mai ales daca ii citesti rezultatul fara sa examinezi atent intrebarile si criteriile care au dus la clasamentul respectiv. Foarte multi vad un sondaj din asta si trag o concluzie de genul "masina X e buna sau proasta" fara sa stie exact ce inseamna asta. Si eu l-as citi inainte sa fac o alegere, insa nu ar fi factorul determinant.

In plus, mai e un aspect....decalajul temporar. Vreau un mijloc de transport pe care sa-l tin 5 ani.... Opinia unuia care il are de 6 luni e irelevanta, in primele 6 luni orice masina te incanta. Opinia unuia care o are de 5 ani iar e irelevanta, de atunci s-a schimbat modelul si s-ar putea sa nu mai aiba mare lucru in comun in afara de sigla....
HalbaSus
Ozz, BMW-ul a fost aspru criticat de o mare parte din jurnalisti auto/clienti/forumisti/etc pentru designul controversat a la Bangle, pe buna dreptate zic eu pentru ca a stirbit traditia firmei. Desigur seria 5 si seria 3 au continuat sa se vanda mai mult datorita performantelor si imaginii de marca, desi clientii nu conteneau sa carcoteze despre sistemul I-drive si alte maruntisuri (comentarii despre faruri, stopuri, linii de design, etc). Toate aceste reprosuri s-au facut simtite si in cifrele de vanzari (in germania BMW pierzand teren in fata Audi, nu datorita performantelor Audi ci datorita contra-performantei bmw) si in sondajele de masurare a gradului de satisfactie.
Pe cealalta parte a scalei, toyota a rupt in doua orice sondaj de acest fel. Ma intreb de ce ? Ok, e fiabilia, dar nu era un sondaj exclusiv despre fiabilitate. Design atragator ? Pana si fanii toyota accepta ca designul nu e unul revolutionar. Sisteme inovative de car entertainment sau alte gadgeturi care sa placa ? Nu. Performante iesite din comun ? Nu. Atunci ce are Toyota si nu are BMW. Eu zic ca e vorba de asteptari. Cand cumperi un BMW cumperi un mit, te gandesti doar la "sheer driving pleasure", la masina perfecta care arata perfect, se misca perfect, aspira toate gagicile de pe strada ca un magnet si eventual te face sa pari mai inalt cu 2 cm. In momentul in care BMW iti da o masina care nu mai arata ca BMW-urile pe care le stiai tu, cu care nu vei merge de-a latu in fiecare curba, care te va face sa pari increzut si va indeparta cateva fete mai stilate, care nu te face sa pari mai inalt datorita pozitiei de condus joase... care te va enerva cu sistemul I-drive... ehhh... atunci consideri ca toate asteptarile tale au fost inselate si vei penaliza cu manie proletara automobilul bavarez.
In timp ce de la o Toyota nu ai asemenea asteptari, nu te astepti sa fie cea mai rapida masina de pe strada, nu te astepti sa arate foarte bine (they never did), nu te astepti sa iti creasca sansele de "agatzment", in schimb primesti o masina foarte bine dotata, cu dotari pentru care concurentii germani ti-ar fi cerut o mana si un rinichi, primesti un motor fiabil, un interior spatios si comfortabil, o imagine de "conaiseur"... ce mai ? E masina perfecta. Defapt nu e... dar e o masina mai buna decat te asteptai sa fie... in timp ce bmw-ul, chiar daca din multe puncte de vedere e net superior ramane o masina mai proasta decat te asteptai.
Sonny
Bine zici... Si mai ales ca piata romaneasca a fost una foarte saraca, a explodat de cativa ani. Eu am avut prima masina Tico si a doua Fabia, vorba ta cu supernova, era racheta.
ozz86651
Halba, BMW nu prea mai e aspirator de gagici de mult, ca e pe toate drumurile. BMW e un simplu mijloc de transport. Nimeni nu vrea cu el de-a latul in curbe, poate 1% din cumparatori, dar nici aia nu o fac pe strada ca eu nu i-am vazut. Performanta dinamica e o chestie teoretica cind mergi drept pe autostrada cu 120. Oamenii il iau strict ca utilitate plus ca le place, ca da bine, ca are imagine.
Iarasi poate comparatila Corolla vs. BMW nu are sens, pentru ca asa cum zici, asteptarile si psihologia difera. Nici nu are relevanta ca nu se uita nimeni la sectorul premium si zice ""bah, merc sta prost, corolla sta bine, ia sa-mi corolla in loc de C classe". Dar cind te uiti la BMW vs. Lexus vs. Infinity vs Merc vs. Audi, aia nu poti spune ca nu conteaza. Soferul de BMW nu are deloc asteptari mai multe decit ala de Lexus sau Audi.

Si btw BMW sta foarte bine la clasamentele de satisfactie si, in USA, conduce la pastrarea valorii de revinzare. Are ceva probleme de fiabilitate, dar majoritatea le iarta pentru ce ofera. Ce ofera? Din pdv-ul meu ofera 90% marketing, badge, imagine, legenda, nume. Aer cald, nu neaparat ceva concret. 10% da, o tinuta de drum remarcabila, tractiune spate, masina bine construita.
Acum ce te faci cind statistica personala coincide cu cea a lui JD Power etc? Cind ti se spune de 10 oameni ca masina X, care sta foarte prost in topuri, le-a facut o multime d eprobleme majore si sint enumerate pe degete, si ca nu s-ar mai lua in viata lor asa ceva.

Pina la urma care e masura satisfactiei? Simplu, ti-ai lua urmatoarea masina tot de la producatorul asta sau nu (lasind la o parte ca "m-am plictist", numai din pdv practic)? Daca procentul de nu e mare, e naspa pentru vinzari.
T u d o r
Am votat si eu pe site-ul asta. Daca toata lumea ar face ca mine, cred ca rezultatele ar fi destul de obiective. Poate chiar, din frica de a nu fi subiectiv, am depunctat usor masina mea. smile.gif
catalin88935
QUOTE(HalbaSus)
Ozz, BMW-ul a fost aspru criticat de o mare parte din jurnalisti auto/clienti/forumisti/etc pentru designul controversat a la Bangle, pe buna dreptate zic eu pentru ca a stirbit traditia firmei. Desigur seria 5 si seria 3 au continuat sa se vanda mai mult datorita performantelor si imaginii de marca, desi clientii nu conteneau sa carcoteze despre sistemul I-drive si alte maruntisuri (comentarii despre faruri, stopuri, linii de design, etc). Toate aceste reprosuri s-au facut simtite si in cifrele de vanzari (in germania BMW pierzand teren in fata Audi, nu datorita performantelor Audi ci datorita contra-performantei bmw) si in sondajele de masurare a gradului de satisfactie.
Pe cealalta parte a scalei, toyota a rupt in doua orice sondaj de acest fel. Ma intreb de ce ? Ok, e fiabilia, dar nu era un sondaj exclusiv despre fiabilitate. Design atragator ? Pana si fanii toyota accepta ca designul nu e unul revolutionar. Sisteme inovative de car entertainment sau alte gadgeturi care sa placa ? Nu. Performante iesite din comun ? Nu. Atunci ce are Toyota si nu are BMW. Eu zic ca e vorba de asteptari. Cand cumperi un BMW cumperi un mit, te gandesti doar la "sheer driving pleasure", la masina perfecta care arata perfect, se misca perfect, aspira toate gagicile de pe strada ca un magnet si eventual te face sa pari mai inalt cu 2 cm. In momentul in care BMW iti da o masina care nu mai arata ca BMW-urile pe care le stiai tu, cu care nu vei merge de-a latu in fiecare curba, care te va face sa pari increzut si va indeparta cateva fete mai stilate, care nu te face sa pari mai inalt datorita pozitiei de condus joase... care te va enerva cu sistemul I-drive... ehhh... atunci consideri ca toate asteptarile tale au fost inselate si vei penaliza cu manie proletara automobilul bavarez.
In timp ce de la o Toyota nu ai asemenea asteptari, nu te astepti sa fie cea mai rapida masina de pe strada, nu te astepti sa arate foarte bine (they never did), nu te astepti sa iti creasca sansele de "agatzment", in schimb primesti o masina foarte bine dotata, cu dotari pentru care concurentii germani ti-ar fi cerut o mana si un rinichi, primesti un motor fiabil, un interior spatios si comfortabil, o imagine de "conaiseur"... ce mai ? E masina perfecta. Defapt nu e... dar e o masina mai buna decat te asteptai sa fie... in timp ce bmw-ul, chiar daca din multe puncte de vedere e net superior ramane o masina mai proasta decat te asteptai.


Domnule un comentariu mai adevarat decat asta nu am mai vazut de mult!!! Mi-a mers la inima. Si nu datorita faptului ca sunt posesor de Toyota. INtamplator acuma imi place Honda Legend mult mai mult decat seria 5 sau A6. Ai pus problema foarte corect. Felicitari!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.