Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Capacitate portbagaj pentru familie cu copil mic
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
BogdanS
Văd că din când în când apar discuții între persoane care nu au copii (dar se pricep la mașini) și persoane care au copii (indiferent dacă se pricep la mașini) în privința portbagajului. Din câte am observat, tendința este ca cei fără copii să dea sfaturi care subestimează semnificativ nevoile de spațiu în portbagaj ale unei familii cu copii. Am să dau aici o explicație mai amănunțită din experiența familiei mele, ca să existe un reper pe forum (am plecat în mai multe rânduri în vacanțe, atât scurte cât și lungi, cu soția și copilul, începând de la 1,5 ani și până la 2,5 ani cât are acum).

Nu vreau să mă leg de vreun tip de mașină anume -- fapt e că în cazul nostru am sfârșit prin a merge cu portbagaj pe mașină pentru excursii mai lungi de 2-3 zile, fiindcă altfel umpleam mașina până la limită -- iar portbagajul meu are ~360 litri și mi se pare în mod cert insuficient pentru o experiență de drum civiliată.

Trebuie spus explicit de la început că nevoile depind, ca și în cazul familiilor fără copii, de la un caz la altul. Însă există totuși câteva trăsături de bază care trebuie menționate.

În primul rând, bagajul "normal" al unui copilul mic (format din haine și obiecte de toaletă, așa cum își ia și un adult) este doar marginal mai mic decât cel al ambilor părinți. Cei care n-aveți copii probabil credeți că sunt nebun: copilul fiind mic, și bagajul e mic, logic! Da, fiecare haină în parte este mică, dar (1) copilul murdărește mult mai mult decât un adult, și (2) copilul are tot felul de tipuri de hăinuțe pe care ca adult nu le mai porți (body-uri, ciorapi lungi, etc). Rezultatul este un bagaj disproporționat de mare.

În al doilea rând, bagajul "excepțional" (chestii de care un adult nu are nevoie) este comus din:

* pat -- un pat pliant ocupă aproximativ la fel de mult spațiu în portbagaj ca și un cort de două persoane;

* saltea -- un paralelipiped aproximativ de dimensiunea unui ochi normal de geam și grosime ceva mai mare decât distanța dintre două geamuri din tâmplărie de lemn (deci imaginați-vă că trebui să cărați un geam dublu din tâmplărie de lemn, cu tot cu ramă);

* oala de noapte -- cam jumătate din volumul unui rucsac burdușit;

* pamperși -- pentru un sejur de 10 zile, cam 1.5 pachete de Pamperși, un pachet având volum un pic mai mare decât o servietă Diplomat;

* păpuși fără care nu doarme -- de regulă echivalent cu o gentuță de voiaj;

* jucării fără care îți face capul pătrat la destinație -- în funcție de copil; la noi e aproximativ echivalentul unui rucsac (aici intră tot felul de trăznăi, de la cuburi la crose de plastic, mașinuțe, etc);

* pentru copii mai mici, sterilizator de biberoane -- echivalent cu 1/3 de rucsac burdușit;

* în funcție de locație (e.g. dacă se merge la țară, nu la hotel), robot de bucătărie pentru făcut sucuri din fructe, pasat legume, etc -- echivalent cu 1/3 rucsac burdușit;

* în funcție de locație și de vârstă, fructe, apă plată, borcănașe cu mâncare de bebeluș -- în medie echivalent cu 1/3 rucsac burdușit;

* lapte praf, cereale, biscuiți, etc -- 1/2 rucsac burdușit.

Sper că n-am uitat ceva. Adăugați la asta bagajele de care au nevoie doi adulți. Amestecați până încape. Serviți cu plăcere. biggrin.gif
air_wolf
ai uitat de tricicleta, calutul cu roti, carut. biggrin.gif
cod
Pui intr-adevar lucrurile in perspectiva. Eu nu am dat importanta portbagajului. M-am uitat sa fie destul de mare cat sa-mi incapa geanta de voiaj in el si atat. Dar ai dreptate, cand ai copil trebuie sa te uiti in primul rand la spatiul de depozitare si abia apoi la alte lucruri cum ar fi jante de 19 si 250 CP.
marius68582
Lipseste zambetul ala cu good posting ! Imi aduc aminte expresia de teroare de pe chipul unui prieten(fara copil) care m-a ajutat mai demult sa-mi incarc portbagajul inainte de a pleca pentru 2 zile de acasa.
Alex-F1
Misto postul Bogdane.... :coolspeak: ....mi-a placut combinatia intre informatia utila si umor si in special faptul ca mai toate erau comparate cu Maria Sa rucsacul burdusit!!!! biggrin.gif :1: arigato.gif
ozz86651
Inca un motiv sa nu-ti doresti copii biggrin.gif
Daniel65671
E o vorba: cina are, sa-i traiasca, cine nu, sa nu-si doreasca.

Dar asa e: volumul bagajelor creste exponential cu numarul copiilor. Eu am mers o data si cu tricicleta in bratele celui din dreapta, venind de la mare. Insa e frumos... biggrin.gif
A K U
Dupa 2 ani jumate, scapi de 95% din ce a scris Bogdan acolo si e mult mai usor. Dar pana la varsta aia, se aplica.
Seri
Fara indoiala masina ideala in aceste conditii este un break. De cele mai multe ori, capacitatea portbagajului cu bancheta rabatata atinge 1.000 de litri. Bancheta rabatabila asimetric este un avantaj. Lasi jos doar 2/3 din bancheta, ca sa ai spatiu suficient pentru bagaje, iar restul de 1/3 ramane in pozitia normala, eventual cu scaunul special atasat. Cand oboseste si vrea sa doarma, rabatezi si acest scaun, rezultand un pat destul de confortabil.

Eu vorbesc din propria experienta, nu cea de parinte, ci de copil.
RUE
pacat ca nu o poza de exemplificat, dar patutul e si tarc, e un rabatabil de la chico si se face cam de un paralalipiped de 100x30x30 cm maxim. il asez f frumos intra bancheta din spate unde sta d-ra carliontz si bancheta soferului in zona picioarelor. pastrez un loc in portbagaj deocamdata pt carucior, desi e posibil ca cat umbla acum carliontzul sa nu mai fie o necesitate acesta. raman pampersi, olita (am 2 optiuni de olita.. ;-)), bagajele. de obicei la drum sotia sta in spate cu carliontul si pot sa pun plasute de haine la picioare in dreapta fata. daca e un obiect mai mare pot sa l prind si cu centura pe bancheta,... conditia sa nu murdareasca. in acest caz trebuie avut in vedere sa nu se puna acolo gantere sau alte contondente care sa riste sa te loveasca la bruscari etc. patutul e fixat sa nu iasa din locasul picioarelor decat daca deplasez in fata scaunul soferului.

inainte am folosit si un tico pt toate situatiile (private /de serviciu) si e drept ca nu aveam copil dar sunt sigur ca fiecare poate sa transporte strictul necesar in orice masina punand o scara a necesitatii.
oricat de mare ar fi masina poti sa o vezi neincapatoare datorita tricicletei, tractorasului, caruciorului etc.

a disparut sterilizatorul dar au aparut altele, hainutele sunt mai mari, ghetutele. daca mergeti des la bunici se recomanda ca acasa poti avea tricicleta, si acolo tot trici sau tracotrasul... asa eviti sa le mai iei.
caruciorul la fel.
HalbaSus
Nu va cred si basta tongue.gif

Un coleg s-a dus la mare o saptamana cu sotia 2 copii (unul de 3 ani unul de 5) cu o alfa 75 (fara remorca, fara tule, fara alte acareturi).
BogdanS
HalbaSus, poți să mergi cu orice mașină oriunde -- depinde cât comfort ești dispus să sacrifici (dacă umpli habitaclul până la refuz cred că mai câștigi încă vreo 300 L) și/sau cât ești dispus să cheltuiești la destinație (ca să cumperi acolo jucării, etc). În plus, după cum a menționat și Dies Irae mai sus, după 2,5 ani scapi de multe boarfe (abia aștept!).

QUOTE(RUE)
pacat ca nu o poza de exemplificat, dar patutul e si tarc, e un rabatabil de la chico si se face cam de un paralalipiped de 100x30x30 cm maxim


...adică aproximativ la fel ca un cort de două persoane, după cum spuneam. Faptul că-ți permite mașina să-l îndeși în habitaclu fără acrobații e norocul tău, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să-l cari după tine...

Seri, tu vorbești de un copil mai mare. În cazul unui copil mic, faptul că mașina mea este hatch-back nu mi-a folosit cu nimic -- nevastă-mea trebuie oricum să stea în spate cu aia mică. Mai mult, dat fiind că aia mică e într-un scaun de copil (care ocupă mai mult loc decât un adult "normal"), nu pot să rabatez nici măcar 1/3 din banchetă. Dac-aș putea ar fi parfum, dar nu e cazul. Nu uita securitatea, pe de altă parte. Când eram mic și eu dormeam bine-mersi pe bancheta din spate -- acum că există centuri în spate și că ne-au făcut toți educație în privința accidentelor, nu știu dacă aș mai lăsa-o pe fiică-mea să se tolănească acolo când o mai crește...
A K U
Noi n-am avut scaunel special niciodata si mergem cu masina de cand aveam un an si ceva.
szabo102121
Orice portbagaj e bun, mai ales daca lasi copilul acasa :brave:
vlad93356
Am observat ceva curios, valabil la familiile cu copii: oricat de mare ai masina/portbagajul, acesta tot se umple complet biggrin.gif .
HalbaSus
QUOTE(vlad93356)
Am observat ceva curios, valabil la familiile cu copii: oricat de mare ai masina/portbagajul, acesta tot se umple complet biggrin.gif .

Eu am facut aceasi observatie dar referitoare la femei... oricat de mare ar fi portbagajul, daca merg 2 femei in vacanta si mai fac si ceva cumparaturi atunci garantat nu o sa mai ajunga.
In ultimul concediu am fost cu familia si femeile au reusit sa umple pana la refuz un portbagaj de touareg si unele chestii au incaput doar in habitaclu. La intoarcere vroiam sa iau si eu din cehia o lada de bere dar nu mai era loc sad.gif

LE: Daca timpul "critic" dureaza pana la 2 ani jumate, timp in care faci maxim 2 concedii (din cate am inteles in primul an nu poti sa mergi niciunde cu el) mi se pare aiurea sa-ti cumperi o masina mai proasta dar cu portbagaj mai mare pentru un total de maxim 20-30 de ore (cat timp vei conduce in timpul celor 2 concedii). Desigur, daca banii nu sunt o problema si iti poti lua o masina si puternica, si dotata, si frumoasa si cu portbagaj mare, de ce nu... dar sa renunti la putere, dotari si aspect pentru un portbagaj pe care il vei folosi la capacitate maxima doar de 2-3 ori mi se pare aberant.

Oricum, se pare ca e timpul sa imi iau coupe acum, cat inca nu am copil. Ca daca nu acum, atunci va mai trebui sa astept inca vre-o 18 ani pana creste ala mic sa-mi iau si eu coupe biggrin.gif
BogdanS
QUOTE(Dies Irae)
Noi n-am avut scaunel special niciodata si mergem cu masina de cand aveam un an si ceva.


Foarte rău, părinți inconștienți. Uite cum sună ce-ai spus mai sus, însă reformulat altfel: ai toate șansele ca la primul accident, copilul tău va muri sau va rămâne dezabilitat pentru tot restul vieții. Realmente nu am făcut decât să reformulez, atâta este de simplu și de clar. Nu zic, poate o să aibă noroc și n-o să aveți niciun accident -- e foarte posibil. Însă la primul accident...

QUOTE(HalbaSus)
Ca daca nu acum, atunci va mai trebui sa astept inca vre-o 18 ani pana creste ala mic sa-mi iau si eu coupe biggrin.gif


Vrei să spui că va mai trebui să aștepți încă vreo 18 ani până să-i iei coupe! biggrin.gif
RUE
la traficul de azi nu mai e ca acum 20 de ani cand conditia era copii sa stea in spate. deci e musai un scaun. doar asa.. cine stie!?

halba, nu sunt numai 2 concedii pe 2 ani, sunt orice deplasari de weekend la parinti sau in alta locatie unde daca implici un copil de 1-2 ani e nevoie de spatiu. orice iesire la iarba verde implica una sau alta.
HalbaSus
QUOTE
halba, nu sunt numai 2 concedii pe 2 ani, sunt orice deplasari de weekend la parinti sau in alta locatie unde daca implici un copil de 1-2 ani e nevoie de spatiu. orice iesire la iarba verde implica una sau alta.

Bine, fie 50 de ore condus pe an... eu zic ca merita sa renunti putin la comfort 50 de ore/an si sa ai performante/dotari in restul timpului. Si oricum toata tarasenia dureaza in total 2 ani jumate... daca tii masina 5-6 ani (si in romania sunt multi care tin masina atata) atunci chiar nu are rost sa sacrifici din putere/dotari/aspect.
Desigur daca tii masina 2-3 ani atunci e alta poveste, in momentul in care ti s-a nascut copilul iti iei un monovolum sau un break il tii pana creste putin apoi treci la masini normale.
Sonny
Astea sunt mofturi, sa schimbi masina ca sa intre calutul in portbagaj... Parca vreunul din noi a crescut cu pampersi(pe-astia poti sa ii cumperi si de-acolo) sau a mers cu tricicleta in vacante. BogdanS, ce inseamna sa mergi civilizat, sa intre toate bagajele in portbagaj?
BogdanS
Să mergi civilizat după mine înseamnă să nu ai luneta și geamul din dreapta obturate de bagaje ca țăranii care-și duc cartofii la piață, iar celălalt adult din spate să nu stea cu picioarele printre sacoșe.

Mi se pare acceptabil să ai niște bagaje în habitaclu, nu mă cred vreun baron -- dar să nu te invadeze.
mike.omega
Cam din motivele enumerate de voi in acest topic, eu visez la un C4 Picasso(versiunea in 5 locuri), nu de alta dar nu se stie niciodata smile.gif si mie imi place sa fiu pregatit tongue.gif
ozz86651
Parerea mea e ca cum il cresti asa il ai. Daca l-ai invatat sa nu doarma decit cu 5 papusi si animale impaiate, iti meriti destinul.
Am avut si eu UN ursulet in pat cind eram mic. Aveam multe jucarii dar cu un singur urs dormeam. Am mers la mare, in tabara etc (inainte de 5 ani), l-am vrut, mi s-a zis ca nu se poate, si gata. N-am crapat. Eu am bautut o mare parte din tara in concediile alor mei pina la 6 ani cu un minim de bagaj carat cu CFR-ul sau autocarul. Maica-mea mai are valizele alea, sint ca valizele de copil in zilele noastre.
BogdanS
Bine oz, când o să ai tu copii o să vorbim atunci. biggrin.gif
T u d o r
Bogdane, cred ca vrei sa spui "Ozz, cand vei avea tu copiii MEI o sa vorbim". biggrin.gif Nu e obligatoriu sa pleci in excursii cu toata casa, ca poate trebuie. Eu am copil, e maricel acum dar e limpede ca a trecut prin varsta de 2-3 ani. Si nu am plecta cu toata casa dupa noi, nici la mare nici la munte. Pe vremea aia aveam o Solenza, aveam desigur scaun auto pentru copil (aici iti dau dreptate, e inconstienta sa nu il pui in asa ceva la varsta asta) si un portbagaj de vreo 350 litri, dotare de serie. smile.gif Bagajele juniorului ocupau cam 1/2 din volumul acestuia, aici incluzand galetuse, saltelute, colaci diversi (astea la mare), etc. Cu patul nu am plecat dupa noi, fiu-meu nu l-a mai folosit de la 1 an, nu vroia si pace. biggrin.gif La mare la noi nu ne-au dat al 3-lea pat, asa ca am unit pe cele 2 existente si am dormit toti 3 in ele. De pampersi l-am vaduvit de la 2 ani, a suferit el (si mai ales noi) ceva timp, dar a invatat repede sa nu mai dea drumul la sifoane fara discernamant... biggrin.gif
Asa ca se poate si altfel, iar Ozz are dreptate, in opinia mea.
BogdanS
Tudor, mi se pare că te contrazici... Pe de o parte îi dai dreptate lui Ozz ("cum îl crești așa îl ai"), iar pe de altă parte admiți că v-a manipulat în așa fel încât să dormiți practic în pat cu el. Mi se pare un compromis mult mai mare decât cel de a căra un pat în vacanțe. În altă ordine de idei, și mie mi-ar ajunge portbagajul dacă n-ar fi necesar să car patul și salteaua după mine.
T u d o r
Nu ne-a manipulat, dormea singur de regula. Compromisul a fost doar pe perioada vacantei. smile.gif
TLS-09
Sa nu uitam ca depinde destul de mult si de arta impachetarii si asezarii in portbagaj. Eu am fost anul asta in concediu, am pus cam tot ce s-a mentionat (minus bicicleta) plus un carucior,lada frigorifica etc. si multe alte acareturi.
La primul drum facut la noi pana la Eforie au intrat putin cam inghesuite. La al doilea in Croatia am stat sa le bibilesc sa analizez mai bine modul in care le asez si au incaput undeva cu 20% mai multe. Practic portbagajul s-a inchis complet fara sa-mi obturez luneta nici macar cu un chibrit.
HalbaSus
Portbagajul de la octavia este totusi o enormitate... vorba lui De Niro: "poti pune 3 cadavre in el" biggrin.gif

QUOTE
Pe vremea aia aveam o Solenza, aveam desigur scaun auto pentru copil (aici iti dau dreptate, e inconstienta sa nu il pui in asa ceva la varsta asta) si un portbagaj de vreo 350 litri, dotare de serie.

Excelent ! un SL nedecapotat are un portbagaj de 339 l, are 2+2 locuri... Rezulta ca e o masina de familie perfecta... Pe bancheta din spate incape perfect scaunul de copil (si pe celalalt loc mai pot ingramadi diverse chestii), in portbagaj incap la fix 3 genti de voiaj+cateva maruntisuri, in plus fiind un coupe nici nu trebuie sa iti faci probleme cu blocatul usilor spate. Singura problema ar fi pretul... dar ce nu face omul pentru familia lui ? biggrin.gif

LE: Mai e un motiv pentru care SL-ul poate fi numit "the perfect children carrier" : Viteza, pe langa faptul ca orice copil adora senzatiile tari (doar se dau pe topogane, balansoare, roller coastere si alte masinarii) copii au nevoie de opriri dese (necesitati fiziologice, plictiseala, etc...) avand o masina rapida veti reduce timpul necesar calatoriei deci opriri mai putine... sau chiar deloc...
T u d o r
QUOTE
un SL nedecapotat are un portbagaj de 339 l, are 2+2 locuri... Rezulta ca e o masina de familie perfecta...


biggrin.gif Daca mi-l faci tu cadou... sunt gata sa il iau pe post de people carrier. De fapt merge si un M3, ca are ceva mai mult portbagaj... :angel:
Alex-F1
QUOTE(BogdanS)
QUOTE(Dies Irae)
Noi n-am avut scaunel special niciodata si mergem cu masina de cand aveam un an si ceva.


Foarte rău, părinți inconștienți. Uite cum sună ce-ai spus mai sus, însă reformulat altfel: ai toate șansele ca la primul accident, copilul tău va muri sau va rămâne dezabilitat pentru tot restul vieții. Realmente nu am făcut decât să reformulez, atâta este de simplu și de clar. Nu zic, poate o să aibă noroc și n-o să aveți niciun accident -- e foarte posibil. Însă la primul accident...


Bogdane io cred ca omu se referea la NOI, pe vremea cand eram noi mici, nu la copiii din ziua de azi.....cred....adica sper.....

Noi in primul an al piticului am facut doar o vacanta de o saptamana in tara si mentionez ca portbagajul Passat-ului + locul fata dreapta au fost suficiente pt. toate cele....inclusiv carucior mare (~ 100 x 50 x 30 cm pliat in portbagaj), patut de lemn (demontat of course) cu saltea si un lighean rotund pt. baita (~ 60 cm diametru)! Consateanul meu a punctat f. bine treaba cu aranjatul.....normal ca daca le arunci aiurea prin portbagaj, n-o sa-ti incapa mare lucru, dar aranjate cu putintica rabdare si ingeniozitate, poti face minuni....io cand le-am scos pe toate afara, nu mi-a venit sa cred ca toate alea au incaput in masina noastra!!!! blink.gif
BogdanS
QUOTE(Alex-F1)
portbagajul Passat-ului + locul fata dreapta au fost suficiente pt. toate cele


Păi ar fi trebuit să vă fie rușinică dacă nu reușeați să băgați toate cele în 550+ litri de portbagaj și habitaclul ăla uriaș de Passat. Eu am deschis thread-ul pentru că văd oameni care recomandă compacte pentru familii cu copii care întreabă explicit dacă le va ajunge portbagajul (observă că menționez capacitatea portbagajului meu insuficient, 360L).

În privința aranjatului, e de la sine înțeles că dacă arunci bagajele de-a valma cum îți vine la gură îți trebuie o remorcă de tractor. Totuși TLS a punctat ceva corect: aranjarea bagajelor (atât în genți cât și în portbagaj) este aproape o artă, și în mod cert un talent (înrudit oare cu cel de a juca bine Tetris? cercetătorii americani ar trebui să facă un studiu). E foarte posibil ca jucând Tetris cu bagajele în parcare să îmbunătățești semnificativ densitatea lor, chiar cu 20% față de o aranjare aparent rezonabilă. Însă de-asta vorbeam în deschidere de o experiență de drum civilizată: dacă mi-aș lua acum o mașină știind care mi-au fost necesitățile pentru ultimii doi ani, în mod cert nu aș vrea să-mi planific încă de când cumpăr mașina să petrec de două ori câte două ore în soare scoțând și băgând sarsanale în portbagaj la fiecare drum (la dus și la întors)...
Alex-F1
Hehe....dar partea cea mai misto e caratul tuturor bagajelor de la etaj pana la masina biggrin.gif ..... faci la drumuri pana scoti limba de-un cot si daca mai e si cald, numa bine poti sa tragi un dush dupa ce-ai terminat! Cei ce stau la casa s-au scos din punctul asta de vedere, dar cei de la bloc fac conditie fizica clara .... pai la noi de exemplu am carat totul singur ca un catar (de la et. 3), caci sotia nu putea sa ma ajute, ea stand cu piticul in casa.....nu-l puteam lasa singur si noi sa coboram amandoi cu bagaje! La intoarcere, fiind si seara, m-am smecherit si mi-am chemat parintii in ajutor.....alta viata..... :angel: sotia tot scutita, dar io cu ai mei din 3 drumuri am carat tot sus.....singur iara faceam jogging pe scari minim de 10-11 ori!!! :stretcher: Sa nu mai vorbim de situatia cand nu gasesti loc de parcare la scara si de la iesirea din bloc pana la masina mai ai de mers o bucatica care poate varia de la 20 la 50m sau poate chiar mai mult.... wallbash.gif Dar nu conteaza....ce nu facem noi pt. copiii nostri dragi si scumpi, nu? Cel de sus ne va da putere sa trecem cu bine peste toate si poate ca dupa ce vor creste odraslele, unii ne vom dori sa se intoarca vremurile inocentei, cand caram dupa noi jumate de casa de ni se lungeau mainile de la bagaje.... :newblush:
chevy
In calitate de tatic (de aproape 8 luni) ma alatur si eu acestui topic. Am un sedan cu aproximativ 380 L portbagaj. La doua luni dupa ce s-a nascut fiica-mea eram hotarat sa-mi schimb masina cu un break sau monovolum. Aveam un carucior primit care nu intra in portbagaj nici vorba. Cauza: deschiderea era una foarte mica. In concluzie: un sedan nu prea te ajuta chiar daca are 500 L.

Ideal este sa ai un break sau un monovolum. Salutara este ideea unor constructori de a realiza un interior modular la masini de clasa mica: Honda Jazz, Toyota Yaris, Opel Meriva, Mitsubishi Colt etc. Astfel de masini eu unul le consider ideale. Ofera cel mai bun compromis intrea spatiu, consum, intretinere. Toate prevad sisteme ISOFIX pentru scaunul copilului, iar dupa un an multe accesorii nu mai sunt de folos. Ma refer la : carucior, premergator, pat/tarc etc. Ca sa nu mai vorbim ca pana la un an multi dintre noi evita sa plece cu cel mic undeva (excursie). Se mai castiga spatiu si pe locul pasagerului fata, unul dintre parinti fiind nevoit sa stea in spate cu cel mic.

Un break sau un monovolum mai mare este si mai greu de intretinut si se dovedesc utile numai in cazul excursiilor. Un sedan isi face si el treaba dupa ce copilul mai creste si nu mai este nevoie de accesorii voluminoase.[/i]
A K U
Alex, ma refeream la fetita mea. Bogdan si Tudor, sunt curios de cate zile de spitalizare ati avea nevoie daca ati forta-o pe fiica-mea sa faca ceva ce nu vrea ea biggrin.gif. Cat despre inconstienta, ati putea sa ma faceti inconstient daca v-as fi spus ca merg cu 170 km/h cu fetita in masina, noaptea, in conditii de trafic aglomerat si pe ploaie. Atunci, da. Va rog sa nu faceti afirmatii in necunostinta de cauza. In plus, nu stiu ce protectie pentru copil prezinta acel scaun la o coliziune frontala la...sa zicem 70 km/h. Eu cred ca orice copil de 2-3 ani si-ar rupe gatul instantaneu. Cand am copilul in masina sunt de 5 ori mai atent decat in mod obisnuit si copilul are libertate de miscare. Mie imi amorteste fundul la un drum de 2 ore, dar unui copil de 3 ani...Sa-l pui sa stea practic nemiscat cateva ore...Nu stiu, poate la voi functioneaza, la mine nu.
T u d o r
Dies, nu te supara, nu a fost cu intentie faza cu inconstienta. Pur si simplu asa gandesc, independent de tine sau altcineva. Eu asa consider si am luat masurile la vremea respectiva in conformitate cu judecata mea.
In privinta gatului... nu stiu daca se rupe gatul daca lovesti frontal ceva, de regula capul se duce in piept si coloana vertebrala e aplecata putin in fatza, facilitand aplecare in fata si mobilitatea gatului in directia asta. Cu totul altfel sta treaba in cazul lovirii din spate, unde scaunul cred ca ajuta, avand inaltimea suficienta pentru a nu-ti da capul pe spate. Cam ca o tetiera. Plus ca marele avantaj al scaunului de copil e ca il tine legat ca pe un pilot, nu poti sa zbori din el sub nici o forma. Asta protezeaza copilul de a zbura la un impact prin parbriz/ sub scaunele din fatza/ etc. Chiar si la o frana puternica ar putea cadea sub scaune si s-ar putea lovi de sinele de prindere a acestora, destul de grav.
Iti amintesti "reclama" aia de la tv? Cea cu ursuletzul? smile.gif
Daniel65671
Si mai e valabila si o regula a lui Murphy: orice lucru scos din cutia lui nu mai incape inapoi la loc. biggrin.gif

Adica, trebuie sa mai lasati loc liber si pentru lucrurile care, odata scoase, se umfla si nu mai stau ca la inceput.
vlad93356
Daca inteleg optiunea unora de a sacrifica spatiul (portbagajul) unei masini mai mari pentru sportivitatea unei masini mai mici, nu prea inteleg ura romanilor fata de versiunile break/combi (masini de pietari/tarani, ...). Aceste masini au dimensiuni exterioare identice sau foarte apropiate de cele ale modelelor sedan insa spatiul interior si modularitatea sunt net superioare. Si, majoritatea, au si o vizibilitatea mai buna in spate.
In cazul unor marci (BMW, Mercedes) variantele break sunt de neimaginat.

Acuma nu sariti ca break-ul e mai scump, ca diferentele nu sunt mari. Si nici ca sedanul are o caroserie mai rigida, ca marea majoritatea a soferilor au aptitudini mult sub posibilitatile masini.

Cred ca este doar o viziune mioritica de asociere a tipului de caroserie cu o anumita pozitie sociala.
chevy
Sunt de parere ca scaunul de copil cu sistem ISOFIX poate salva vieti in unele cazuri. In mai toate statele din Europa acestea sunt obligatorii pana la varsta copilului de 12 ani. Si cele tip "scoica" sunt utile pana la varsta de un an. Problema este sa mai si stea in ele. biggrin.gif
T u d o r
Din cate stiu eu, pentru copiii mai mici de nu stiu ce varsta scaunele de masina sunt orientate spre spate, se monteaza in dreapta, langa sofer. Cred ca special pentru cei prea mici sa-si poata tine singuri capul.
chevy
Tudor: scaunele scoica se monteaza invers fata de sensul de mers. Sunt cele de pana la 9 kg (aproximativ 1 an). Dar, dupa 6 luni nu mai stau in ele.
Nu se monteaza in dreapta soferului decat daca se decupleaza airbag-ul. Recomandabil este sa se monteze in spate, sprijinite de scaunul din fata si prinse cu centura.
HalbaSus
QUOTE(vlad93356)
Daca inteleg optiunea unora de a sacrifica spatiul (portbagajul) unei masini mai mari pentru sportivitatea unei masini mai mici, nu prea inteleg ura romanilor fata de versiunile break/combi (masini de pietari/tarani, ...). Aceste masini au dimensiuni exterioare identice sau foarte apropiate de cele ale modelelor sedan insa spatiul interior si modularitatea sunt net superioare. Si, majoritatea, au si o vizibilitatea mai buna in spate.
In cazul unor marci (BMW, Mercedes) variantele break sunt de neimaginat.

Acuma nu sariti ca break-ul e mai scump, ca diferentele nu sunt mari. Si nici ca sedanul are o caroserie mai rigida, ca marea majoritatea a soferilor au aptitudini mult sub posibilitatile masini.

Cred ca este doar o viziune mioritica de asociere a tipului de caroserie cu o anumita pozitie sociala.


Eu nu urasc break-urile, chiar mi-ar placea un Audi RS6 Avant blush.gif Am o singura problema cu ele... sunt urateeeeeeeeeee biggrin.gif Adica in comparatie cu versiunea sedan cam toate break-urile sunt semnificativ mai urate. Da, sunt foarte utile, dar cand iei o masina conteaza si factorul emotional, iar daca masina e urata probabil nu o vei lua chiar daca stii ca ti-ar fi incaput mai multe bagaje. Hatchback-urile mi se par in schimb OK, portbagajul e mai util decat la sedanuri, nu sunt urate (daca reusesti sa scapi de stereotipul comunist cu "masina=3 volume"), si intr-un portbagaj de hatch incap anumite lucruri care in sedane nu incap nici batute.
chevy
Ca fapt divers: in Europa (adica in majoritatea tarilor) ponderea sedanurilor nu depaseste 10%. Sa fim noi romanii cu simt estetic? biggrin.gif
Mai este o problema, nu numai cea estetica: in Romania datorita drumurilor in cazul variantelor hatch, break sau monovolum te mai alegi si cu cativa "greierasi" in spate. Situatie valabila pentru majoritatea marcilor dupa un anume numar de km.
T u d o r
Ponderea sedanurilor in Europa e mica la clasele compacte si subcompacte. Dar acolo hatch-urile sunt la mare cautare, mai mult decat break-urile. Asta pentru ca modularitatea superioara a acestora le face mai utile decat sedanurile, in plus fiind si mai scurte. Break iti iei acolo daca nu-ti ajunge portbagajul, nu din spirit estetic. Functionalitate impinsa la maxim. smile.gif
HalbaSus
QUOTE(Iulian74637)
Tudor: scaunele scoica se monteaza invers fata de sensul de mers. Sunt cele de pana la 9 kg (aproximativ 1 an). Dar, dupa 6 luni nu mai stau in ele.
Nu se monteaza in dreapta soferului decat daca se decupleaza airbag-ul. Recomandabil este sa se monteze in spate, sprijinite de scaunul din fata si prinse cu centura.


Nu vreau sa fiu carcotas... dar daca te loveste cineva din spate (situatie totusi mult mai des intalnita decat accidentele frontale).Atunci scaunul montat invers nu isi mai atinge scopul. Daca vrei sa protejezi cu adevarat copilul ar trebui sa folosesti acel sistem folosit in F1/Indycar etc... in care casca este prinsa cu un arc/elastic (sau ceva de genul ala) de tetiera, astfel incat sa nu permita o miscare.
Stiu ca pare penibil (casca) dar copii oricum pot fi convini sa poarte tot felul de chestii absolut penibile asa ca nu vad de ce nu ar putea fi convinsi sa poarte o casca (i-ai putea prosti cu chestii gen: pilot de vanatoare, casca magica, etc..)

Dupa parerea mea iubirea romanilor fata de masini in 3 volume provine din comunism, masina=dacia=3 volume.
T u d o r
Sa-i explici tu unui copil de 1 an ca daca poarta casca o sa para pilot... biggrin.gif si ca nu poate sa se miste cum vrea muschiu' lui cand vrea...

Scaunele de bebelus sunt in pozitie orizontala. Asta ajuta cred.
A K U
Tudor, nici o suparare. Doar ca expresia 'parinti inconstienti' mi se pare putin prea tare cand o foloseste cineva care nu cunoaste "particularitatile" unui anumit copil. Credeti-ma, stiu despre ce vorbesc. As putea face o mare lista cu ce fac parintii inconstienti copiilor lor, dar pe lista mea nu s-ar gasi nefolosirea scaunului pentru masina.
Halba, cand o sa ai copii, incearca sa-i convingi sa poarte un lucru pe care pur si simplu NU VOR sa-l poarte. Mult succes. Normal, depinde foarte mult si de copil. Nu vreau sa inteleaga nimeni ca am un mic monstru; e un copil foarte cuminte, cu care te intelegi de minune, dar sunt lucruri pe care nu vrea sa le faca, sa le poarte, sa le manance, sa le bea etc. Daca insisti, o faci pe riscul tau. I se umfla vena de la gat de zici ca nu-i adevarat biggrin.gif.
Ca sa revin si on topic, totusi: nu m-ati crede daca v-as spune ce a trebuit sa car eu dupa mine cand o luam pe-a mica pe toate drumurile. Am avut o saracie de Sierra break si cand plecam la drum era incarcata pana-n plafon cu lucruri absolut necesare. Acum, repet, e mult, mult mai lejer. Dar sunt convins ca si cei cu masini cu portbagaj aproape inexistent s-ar descurca onorabil pentru ca, pana la urma, te limitezi la ce ai. In loc sa iei tot felul de ursuleti, catelusi, papusi si carucioare de papusi, truse Barbie, cutii de plastic cu tot felul de prostii si alte milioane de rahatele dupa cum am spus absolut necesare, vei lua strictul necesar si gata. Sunt de acord cu varianta combi/break in astfel de situatii si sunt convins ca sunt multi cumparatori de masini care si le cumpara special pentru ca au copii mici si cu sedanul familiei n-au mai facut fata, soferul saturandu-se sa plece de fiecare data la drum cu olita in cap, acela fiind singurul loc unde mai putea fi pus ceva.
HalbaSus
QUOTE
Halba, cand o sa ai copii, incearca sa-i convingi sa poarte un lucru pe care pur si simplu NU VOR sa-l poarte.

Pai pe mine greu m-ai putea convinge sa port o casca de pilot (ar trebui sa-mi dai si o masina potrivita, sa zicem un ariel atom), dar cand eram mic cred ca as fi facut orice pentru o casca de pilot... stiu ca imi doream cu disperare o masina de F1 (d-aia cu pedale).
Oricum, deja intram in alt topic... ala cu siguranta NCAP... in care toti am fost de acord ca daca am dori sa ne protejam cu adevarat atunci am instala in masini roll-bar, scaune tip scoica, centuri in 5 puncte, casca legata de tetiera si sansele de supravietuire ar fi mai mari decat in orice masina de 10 stele ncap.
air_wolf
copilul pina la 3-4 ani nu poate purta casca deoarece in caz de accident isi rupe 100% gitul. valabil si fara accident, doar la o frina mai brusca.
casca atenueaza efectele impactului asupra cutiei craniene doar in cazul in care dai cu capul de ceva. altfel este doar o sursa inertiala foarte periculoasa.
scaunele scoica, destinate curselor auto, au sustinere laterala foarte buna pentru ca de asta ai nevoie in cursa. aditional, unele au prinderi pentru suportul de gititza, care este separat de casca.
toate aceste sisteme sint concepute sa lucreze impreuna, nicidecum separat: centurile retin corpul, protectia gitului limiteaza miscarea capului, casca portejeaza de eventuale lovituri (in general provocate la impactul cu roll-bar-ul). luate si folosite separat pot deveni mortale, doamne fereste!
T u d o r
Ba nu, colega. Rigiditatea... ti se varsa plamanii in stomac, splina in ficat, rinichii in... ceva, acolo, etc... biggrin.gif Mai bine armonicile de pe strada.
In privinta copilului cu casca, fii atent, am spus copil mic, nu de la 3-4 ani in sus. Aia de 1 an habar n-au ce-i aia si nu inteleg nimic din ce i-ar putea deranja. smile.gif

LE: raspunsul e pentru postul anterior al lui Halba. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.