Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester 2007 2.5 XT - exploatare si intretinere
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Alin112811
Bun, asa cum ziceam intr-un alt topic mi-am 'tras' Forester 2.5 XT. Si sunt foooaaarte fericit. Este masina pe care mi-o doresc de ani de zile.
De ce am luat-o:
- suficient de mare - familie de 4 persoane, pot pleca cu ea in concedii (asa rare si scurte cum sunt) fara probleme.
- zdravana - drumurile mele in portul Constanta cereau asa ceva. Ma cam saturasasem sa sar liniile de macarale si de tren cu diverse masinute...mi-era mila de ele
- super rapida - ma caracterizez ca un conducator 'cu talpa mare' dar fara a exagera inutil. De obicei este si nevasta-mea langa mine care ma mai opreste din avant. In ultimul an din diverse motive am fost nevoit sa conduc un Mitsubishi Colt 1.3 de 95 CP (incredbil de sprintena masina asta, sta excelent pe sosea, chiar si la viteze mari, doar ca eswte foarte zgomotoasa in interior)
- mi-am dorit o japoneza. De ce, nu stiu exact. mi-am dorit acest nume, SUBARU, ptr ca m-am saturat sa vad atatia oameni care uita de unde au plecat in celebrele TDI-uri si FSI-uri. Si oamenii astia de la SUBARU momentan fac numai benzinare (si sper sa ramana asa)
Si acum...
Nu am mai condus pana acum decat ocazional (cateva sute de km, Cta-Buc si retur, doua ML-uri, un 420 si un 55 AMG - asta chiar mi-a placut, super masina) masini 4x4, cu atat mai putin TURBO. Recunosc ca nu ma pricep si am nevoie de cateva sfaturi.
1. la manual scrie ca prima revizie este la 5000 km (adica si primul schimb de ulei si filtru). Tot acolo scrie ca rodajul este de 1600 km (eu am dupa 7 zile vreo 1300 km) pe care l-am facut asa cum scrie acolo, adica nu am depasit 4000 RPM decat accidental si din greseala - nu sunt inca obisnuit cu sunetul motorului - si am incercat sa nu tin nici viteza nici turatia constanta (atat cat am putut, ca ma cam frigea piciorul). Pe forum insa am vazut ca voi recomandati schimbarea filtrului si a uleiului dupa acesti 1600-2000 km. De ce? Este obligatoriu sau o recomandare?
2. Franele - m-am lamurit din forum ca sunt/par mai slabe, cel putin cursa pedalei. Am inteles ca se poate rezolva cu schimbarea placutelor. Ce marca/tip de placute recomandati?
3. Cauciucurile - nu-mi plac si se vede ca nu sunt o alegere reusita pentru Forester de 2.5 XT. Probabil ca a fost o chestie de japonezi cu japonezi (SUBARU/YOKOHAMA). Scartie ingrozitor de tare daca franezi mai tare inainte de curbe (desi cred ca trebuie sa ma obisnuiesc sa nu mai franez asa tare si sa am mai multa incredere in masina, dar asta in timp). As trece pe Vredestein - mie mi-au placut pe masinile pe care le-am mai folosit. Sunt OK sau sunt si altele mai bune? Pentru Vredestein - care anume ptr vara si care ptr iarna?
4. Am citit de racirea turbinei inainte de a opri motorul. Cam cat trebuie sa astept dupa oprirea masinii inainite de a opri motorul? Cat de importanta este chestia asta nefiind obisnuit cu aceasta asteptare inainte de a opri motorul? Se recomanda tot timpul sau dupa un drum lung, in forta?
5. Nu am de gand sa folosesc masina in conditii extreme de off-road, doar ocazional/la nevoie. Este nevoie de scut metalic ptr diferentialul spate? Aceeasi intrebare ptr scutul fata - este recomandabil a fi schimbat cu unul din tabla?
Cam astea sunt intrebarile pentru acum. Sper sa ma ajutati si sa-mi lamuriti nedumeririle.
Multumesc anticipat!
G e o r g e
o sa bage diesel de la anul pentru piata europeana in principal . se anunta interesant : primul diesel boxer . asta inseama centru de greutate si mai scazut si vibratii si mai scazute .

1.da , este obligatoriu , schimba filtru + ulei.
2.ceva neecologice.
3.gumele sunt o combinatie onroad/offroad. schimba cu ceva dedicat onroad daca acolo il folosesti . da , vredestein sunt foarte ok atata timp cat sunt ultrac.
4.in functie de cat de mult l-ai alergat inainte , intre 10 secunde si vreo 2 minute sa zic.
5.nu , daca nu te aventurezi prea tare offroad .
Ioan103584
4. Nu-ti bate capul cu asta. Trebuie lasata turbina sa se raceasca doar daca ai mers foarte turat, ceea ce banuiesc ca nu-ti sta in fire. Cind mergi normal si schimbi la 3-4k de ture nu trebuie sa astepti sa se raceasca nimic.

S-o stapinesti sanatos!
Alin112811
QUOTE(Ioan103584)
4. Nu-ti bate capul cu asta. Trebuie lasata turbina sa se raceasca doar daca ai mers foarte turat, ceea ce banuiesc ca nu-ti sta in fire. Cind mergi normal si schimbi la 3-4k de ture nu trebuie sa astepti sa se raceasca nimic.

S-o stapinesti sanatos!

Multumesc penbru sfat. As vrea totusi parerea ta si despre celelate intrebari.
George - Mersi deasemena ptr rasunsuri. Totusi nu inteleg de ce este obligatorie schimbarea filtrului si a uleiului la 1600-2000 km ata timp cat in carte nu scrie asa ceva. Sunt de acord ca in carte nu scrie 'tot' dar totusi...
Ref placute - dupa 2200 km parca frana si-a mai dat drumul. Astazi, totusi, venind dinspre Arada sre Timisoara, a trebuit sa franez mai dur (noapte, un idiot parcat pe singura banda...), de la 150-160 aprox. Nu am fost foarte satisfacut de cum s-a comportat masina. Oarecare balans stanga-dreapta, oarecum instabilitate in timpul franarii. Vreau sa mentionez ca am frant doar mai dur fara sa fie totusi o situatie de urgenta (intotdeauna ma gandesc ca ma copiii in spate desi acum nu-i aveam si incerca sa franez fara sa-i dau cu capul de scaunele din fata, dar in acelasi timp sa fiu in siguranta. Niciodata nu dau in frane aiurea s ma opresc in cativa metri sau in cati poate masina decat in cazuri extreme). Si tousi, nu mi-a placut...masina a dansat putin stnaga dreapta. Este de la cauciucuri sau de la frane. Ce sa schimb mai intai?
G e o r g e
pune placute mai moi + gume de sosea smile.gif recomand vredestein ultrac.
Ioan103584
QUOTE(Alin112811)
Multumesc penbru sfat. As vrea totusi parerea ta si despre celelate intrebari.
George - Mersi deasemena ptr rasunsuri. Totusi nu inteleg de ce este obligatorie schimbarea filtrului si a uleiului la 1600-2000 km ata timp cat in carte nu scrie asa ceva. Sunt de acord ca in carte nu scrie 'tot' dar totusi...
Ref placute - dupa 2200 km parca frana si-a mai dat drumul. Astazi, totusi, venind dinspre Arada sre Timisoara, a trebuit sa franez mai dur (noapte, un idiot parcat pe singura banda...), de la 150-160 aprox. Nu am fost foarte satisfacut de cum s-a comportat masina. Oarecare balans stanga-dreapta, oarecum instabilitate in timpul franarii. Vreau sa mentionez ca am frant doar mai dur fara sa fie totusi o situatie de urgenta (intotdeauna ma gandesc ca ma copiii in spate desi acum nu-i aveam si incerca sa franez fara sa-i dau cu capul de scaunele din fata, dar in acelasi timp sa fiu in siguranta. Niciodata nu dau in frane aiurea s ma opresc in cativa metri sau in cati poate masina decat in cazuri extreme). Si tousi, nu mi-a placut...masina a dansat putin stnaga dreapta. Este de la cauciucuri sau de la frane. Ce sa schimb mai intai?


Aline, la celelalte intrebari sint total de acord cu George..

Frinele o sa devina ceva mai eficiente pe masura ce aduni kilometrii. Ori asta ori m-am obisnuit eu cu masina smile.gif

Parerea mea e sa nu te apuci sa schimbi pe ea ca nu e nimic stricat. Eficienta scazuta a frinarii nu e neaparat din placute cit din balansarea greutatii pe fata si din cauza suspensiilor cu cursa lunga. N-ai ce-i face.
Lasa mai mult loc fata de ala din fata smile.gif Poti sa schimbi amortizoarele cu unele mai dure dar pierzi comfortul si nu cred ca vrei.

Forester face multe lucruri bine dar sint si lucruri pe care le face prost - frinare si evitare de obstacole cu frinare. Ideea e ca AWD lucreaza atunci cind motorul invirte rotile si nu invers. Cind dai gaz masina se comporta mai bine in curbe decit cind frinezi. E cam greu sa si conduci asa dar cam asta e - garda mare la sol + suspensii cu cursa lunga - ESP = instabilitate in viraje cind frinezi...
DIO
QUOTE(G e o r g e)
1.da , este obligatoriu , schimba filtru + ulei.

Asta nici eu nu am inteles-o.
Am facut prima revizie in Germania la dealer autorizat Subaru iar la ei nici macar nu exista aceasta revizie in graficul de intretinere. blink.gif Si-au dat toata silinta sa descopere ce e cu aceasta revizie, si-au facut cruce cand le-am spus ca e musai sa o facem si doar la insistentele mele au urcat masina pe elevator! Urmatoarea revizie tot in Germania o voi face, asa ca putem avea un termen de comparatie cu ceea ce se intampla pe la noi.
G e o r g e
vine din fabrica cu ulei de rodaj . eu asa stiu .
Alin112811
Intrebare: As putea pune Xenoane si pe faza lunga si pe proiectoare pe langa cele existente la faza scurta? Ma deranjeaza putin diferenta de culoare intre faze atunci cand merg cu faza lunga (desi nu se intampla prae des)
Daca da ce putere are trebui sa aiba acestea (tipul/soclul becurilor sunt clare - scrie-n carte)?
Valentin35722
Alineeeee...

Bine ai venit si s-o stapanesti sanatos.

Schimba gumele! Daca nu mergi la pescuit n-ai ce sa faci pe sosea cu Geolander.
Vredestein nu face Ultrac 215/55/17. Eu merg cu Michelin Pilot Exalto 94W vara si (de regula) Pilot Alpin iarna. Acum am de iarna Vredestein Wintrac Xtreme dar nu sunt asa multumit de ele ca de Michelin.
Alin112811
QUOTE(Valentin35722)
Alineeeee...

Bine ai venit si s-o stapanesti sanatos.

Schimba gumele! Daca nu mergi la pescuit n-ai ce sa faci pe sosea cu Geolander.
Vredestein nu face Ultrac 215/55/17. Eu merg cu Michelin Pilot Exalto 94W vara si (de regula) Pilot Alpin iarna. Acum am de iarna Vredestein Wintrac Xtreme dar nu sunt asa multumit de ele ca de Michelin.

Multam de urari!
N-am avut inca timp sa ma lamuresc cu Vredestein-ul. Am folosit Vredestein pe inca 2 masini si am fost super multumit de ele. Daca nu o sa se poata Vredestein o sa merg fie pe Michelin fie pe Bridgestone. O sa ma apuc de Luni de cautat.
Ref pesuit - ce v-o place fratilor??? In fine, e un hobby, fiecare cu ale lui...
P.S. Am luat-o de la SMT pana la urma - incredibil era mai ieftin cu optiunile pe care le vroiam eu
G e o r g e
pescuitul e o arta wink.gif ca orice altceva trebuie practicat ca sa-l poti gusta in totalitate.
Ciprian86626
ref gume: eu am bridgestone er300 (indice de viteza 270, ca mai mic nu aveau biggrin.gif ) si sunt foarte multumit desi nu le-am menajat de loc. dupa ce le-am luat am vazut si un test de anvelope in ams pe care l-au castigat (eu le-am ales dupa adac). e drept ca vredestein erau mai ieftine (la importator).

dar mai gandeste-te ca in doua luni trebuie sa iti iei oricum de iarna (poate vrei sa pui de vara in 2008). de iarna am good year UGW3 parca le zice. pe astea le-am luat ca doar pe ele le-am gasit dar pana la urma am fost foarte multumit si de ele.
Alin112811
QUOTE(Ciprian86626)
ref gume: eu am bridgestone er300 (indice de viteza 270, ca mai mic nu aveau biggrin.gif ) si sunt foarte multumit desi nu le-am menajat de loc. dupa ce le-am luat am vazut si un test de anvelope in ams pe care l-au castigat (eu le-am ales dupa adac). e drept ca vredestein erau mai ieftine (la importator).

dar mai gandeste-te ca in doua luni trebuie sa iti iei oricum de iarna (poate vrei sa pui de vara in 2008). de iarna am good year UGW3 parca le zice. pe astea le-am luat ca doar pe ele le-am gasit dar pana la urma am fost foarte multumit si de ele.

Observatia este corecta. Nu o sa le schimb decat la primavara cu altele de vara. Pana atunci o sa ma hotarasc ce pun pentru iarna (cred ca mai am la dispozitie vreo 2 luni de gandire).
Re Bridgestone - am pe Mitsubishi Colt Bridgestone ER30 (nu 300) - au deja 20,000 kn din care vreo 19,000 facuti de mine. Sunt unele din cele mai bune anvelope pe care le am vazuit, cel putin referitor la comportarea in timp.

@vali
Vredesteinul face 215/55R17 model Sportrac 2 - le-am scris si intrebat daca mai au ceva la dimensiunea asta si au zis ca doar Sportrac 2 si Wintrac Xtreme. O sa verific si prturile la importatori in comparatie cu Bridgestone si Michelin pe aceste dimnesiuni ca altceva nu cred ca o sa pun de vara iar de iarna tot una din aceste trei branduri.
Alin112811
Consultanta...

Trapa deschisa la maxim - scartie tare chiar si la viteze mici undeva in in partea stanga spate.
Ati mai intalnit fenomenul? Este obisnuit?
Alin112811
Consultanta 2...

Ma apropii de 5,000 km si conform cartii ar trebui sa fac prima revizie. Repet, in carte nu scrie ca la 5,000 ar trebui schimbat uleiul si filtrul dar inclin sa o fac. In acest caz, ii las pe cei de la SMT sa-mi schimbe uleiul cu al lor sau mai bine cumpar eu? Voi ce ulei folositi la Forester 2.5 XT?
G e o r g e
nu o sa te lase sa vii cu uleiul tau .
Valentin35722
@Alin,

1. Vredestein - am spus ca nu fac Ultrac pe dimensiunile noastre. Sportrac2 nu-mi plac. Pentru iarna, pana acum am avut: Nokian WR - dupa prima iarna au ramas in garaj. Le am si acum. Vredestein Wintrac Xtreme - bune, dar cu limite. Michelin Pilot Alpin - astea da, siguranta, confort, u name it! Mai e de vazut Bridgestone, dar tre sa vezi ce model fac pe dimensiunea noastra.
2. Trapa - habar n-am. Trebuie testat in mers.
3. De ce te duci la Bucuresti pentru un schimbat de filtru si ulei? Se rezolva si la Ctza si la Arrow au ulei Motul. Doar sa-ti faci programare ca sa fi sigur ca au si filtrul si uleiul.
Cand ai timp treci si tu pe la noi sa vedem minunatia si mai vorbim. Dar dupa ora 11, sa nu vi degeaba biggrin.gif Sau mai bine dupa 5 ca poti sa gasesti si loc de parcare pe trotuar biggrin.gif
Alin112811
QUOTE(Valentin35722)
@Alin,

1. Vredestein - am spus ca nu fac Ultrac pe dimensiunile noastre. Sportrac2 nu-mi plac. Pentru iarna, pana acum am avut: Nokian WR - dupa prima iarna au ramas in garaj. Le am si acum. Vredestein Wintrac Xtreme - bune, dar cu limite. Michelin Pilot Alpin - astea da, siguranta, confort, u name it! Mai e de vazut Bridgestone, dar tre sa vezi ce model fac pe dimensiunea noastra.
2. Trapa - habar n-am. Trebuie testat in mers.
3. De ce te duci la Bucuresti pentru un schimbat de filtru si ulei? Se rezolva si la Ctza si la Arrow au ulei Motul. Doar sa-ti faci programare ca sa fi sigur ca au si filtrul si uleiul.
Cand ai timp treci si tu pe la noi sa vedem minunatia si mai vorbim. Dar dupa ora 11, sa nu vi degeaba biggrin.gif Sau mai bine dupa 5 ca poti sa gasesti si loc de parcare pe trotuar biggrin.gif

1. Bridgestone furnizeaza un singur model 215/55R17, Vredestein si Michelin la fel (cel putin in Europa). Astept ofertele atat ptr vara cat si ptr iarna si apoi ma decid. La ora actuala inclin spre Michelin - varianta pe care o folosesti si tu.
2. Pai de ce n-ai testat-o si in mers? Daca ar fi dupa fi-miu ar trebui sa merg tot timpul cu trapa deschisa ca sa-si scoata el capul/mana pe acolo.
3. Subaru (SMT) are service autorizat in Constanta - Nippon Car Center - acelasi pentru Hyundai si Mitsubishi. Ma programez pentru saptamana viitoare la revizia de 5,000 si apoi revin cu impresiile.
4. Dupa 5 ca-i tare aglomerat acolo biggrin.gif
Ioan103584
QUOTE(Alin112811)
Consultanta...

Trapa deschisa la maxim - scartie tare chiar si la viteze mici undeva in in partea stanga spate.
Ati mai intalnit fenomenul? Este obisnuit?


La mine 'batea', nu scirtiia... S-a remediat la revizia de 5000 km la smt - au gresat-o si acum nu mai are nici un zgomot.
Ioan103584
QUOTE(Alin112811)
Consultanta 2...

Ma apropii de 5,000 km si conform cartii ar trebui sa fac prima revizie. Repet, in carte nu scrie ca la 5,000 ar trebui schimbat uleiul si filtrul dar inclin sa o fac. In acest caz, ii las pe cei de la SMT sa-mi schimbe uleiul cu al lor sau mai bine cumpar eu? Voi ce ulei folositi la Forester 2.5 XT?


Fa revizia - a mea a deventi ultra silentioasa dupa schimbul de ulei. N-o sa ia uleuil tau - au ei unul care vine de la importatorul din grecia si pe care scrie subaru (deci nici un alt brand).
Alin112811
QUOTE(Ioan103584)
QUOTE(Alin112811)
Consultanta...

Trapa deschisa la maxim - scartie tare chiar si la viteze mici undeva in in partea stanga spate.
Ati mai intalnit fenomenul? Este obisnuit?


La mine 'batea', nu scirtiia... S-a remediat la revizia de 5000 km la smt - au gresat-o si acum nu mai are nici un zgomot.

Ai dreptate, este mai degraba o trepidatie/bataie decat un scartait. O sa le atrag atentia la revizie.
Alin112811
QUOTE(Ioan103584)
QUOTE(Alin112811)
Consultanta 2...

Ma apropii de 5,000 km si conform cartii ar trebui sa fac prima revizie. Repet, in carte nu scrie ca la 5,000 ar trebui schimbat uleiul si filtrul dar inclin sa o fac. In acest caz, ii las pe cei de la SMT sa-mi schimbe uleiul cu al lor sau mai bine cumpar eu? Voi ce ulei folositi la Forester 2.5 XT?


Fa revizia - a mea a deventi ultra silentioasa dupa schimbul de ulei. N-o sa ia uleuil tau - au ei unul care vine de la importatorul din grecia si pe care scrie subaru (deci nici un alt brand).

In principiu nu am nimic impotriva atat timp cat stiu ce fel de ulei este - ma refer la specificatie. Imi place sa stiu ce este in masina, cel putin la partea de 'consumabile'
Alin112811
1/ M-am programat la revizia de 5,000 Km (prima) pentru saptamana viitoare la serviceul agreat SMT in Constanta.
La programare mia-u spus ca o sa schimbe uleiul si filtrul - i-am intrebat ce ulei folosesc si au zis ca Motul. Informativ, costul reviziei o sa fie pana in 300 lei.
Revin cu amanunte pe aceasta tema Joia viitoare, dupa revizie

2/ In circa 1 luna o sa schimb celebrele anvelope Yokohama cu unele de iarna. As vrea parerea voastra intrucat oscilez intre:
- Michelin Pilot Alpin PA2, 215/55R17 98V
- Dunlop Winter Sport M3, 215/55R17 98V
Preturile sunt comparabile, ca si calitatea lor pe TireRack.com As vrea totusi si o parere romaneasca daca le-a folosit cineva. Multumesc!
P.S. Sunt deschis si la alte propuneri pe tema anvelopelor de iarna
Valentin35722
@Alin,

1. ce inseamna "service agreat de SMT..."? daca eu fac service-ul in Germania la un service Subaru, SMT are vreo problema? Sau daca fac service-ul la Radacini sau la reteaua lor de service-uri din tara (service Subaru) are SMT vreo problema??? Nu poate SMT sa ma lege de un service, al lor, atata timp cat exista si alte service-uri Subaru in RO sau aiurea. Pretul de 300 ron cred ca fara consumabile, numai manopera...
2. Parerea mea o stii... biggrin.gif
Alin112811
QUOTE(Valentin35722)
@Alin,
1. ce inseamna "service agreat de SMT..."? daca eu fac service-ul in Germania la un service Subaru, SMT are vreo problema? Sau daca fac service-ul la Radacini sau la reteaua lor de service-uri din tara (service Subaru) are SMT vreo problema??? Nu poate SMT sa ma lege de un service, al lor, atata timp cat exista si alte service-uri Subaru in RO sau aiurea. Pretul de 300 ron cred ca fara consumabile, numai manopera...

Exprimarea mea a fost gresita. Scuze pentru confuzie. Ideea a fost ca masina este luata prin reteaua SMT si consider normal sa incerc intai la service-ul 'lor'. Am zis 'agreat' pentru ca nu mi-a venit alt cuvant in cap. Din cate stiu eu acest service a inceput cu Hyundai apoi a preluat si Mitsubishi si in final Subaru. Ai dreptate cand spui ca sa putea sa fac ispectia/revizia si la Radacini sau la orice alt service Subaru. O sa incerc totusi aici prima data tinand cont ca este vorba doar de schimbat ulei si filtru. Revin cu impresii dupa biggrin.gif
Ref anvelope - mi-au spus parerea despre Michelin Pilot - looks OK. Am intrat insa pe Tire Rack si americanii zic ca Dunlopurile ar fi un pic mai bune (si eu sunt nebun, de parca as merge la curse biggrin.gif ) O sa mai astept pareri pe forum si cand o veni vremea de schimbat anvelopele o sa ma decid.

P.S. Ti-am urmat sfatul si am sunat la acel depozit de anevlope. Inca are Michelinurile "tale" - 830 lei/buc cu tot cu TVA, montat, echilibrat.
Valentin35722
OK, am crezut ca ti-a inpus cineva un anume service. Eu cand aud de restrictii de genul asta (sau cum a fost la inceputuri, ok, iti activez roamingul dar pui 100 usd garantie - LA GARA, n-am nevoie) ma ia pe sira... :bash:

PS n-am nimic cu SMT sau cu dealer-ul local, m-a suparat ideea cu "service-ul agreeat".
Alin112811
Catalogul de accesorii Subaru Forester disponibil aici:

http://rapidshare.com/files/57228264/Catal...rester.pdf.html
Alin112811
REVIZIE 5,000 KM - Forester 2.5 Turbo, MY07 (prima vizita la service)
=============================
Efectuata la unul din cele 2 serviceuri autorizate Subaru in Constanta.
Schimb ulei (MOTUL 8100 5W30) - 5 ltr si filtru ulei. Total factura (ulei, filtru si manopera - 285.00 lei)
Ce m-a deranjat - nerespectarea programarii - era facuta la ora 12, masina a intrat in service efectiv la 13, s-au apucat de ea la 13.30, la 14.50 au dat-o afara. In afara de schimb au mai tras de roti, au verificat bricheta - nu functiona decat ca priza - aveam pachetul de nefumatori dar am scrumiera, in fine nu conteaza ca oricum nu o foloseam) si cam atat.
Pe ansamblu am fost multumit.
Acum am o intrebare - m-au intrebat daca vreau MOTUL 300V Power 5W40 care cica ar fi mai performant pentru Forester de 2.5 Turbo. Le-am zis ca nu vreau, am pus 5W30 ca asa scrie in carte. Am gresit?
R o b e r t
ati gresit emblema de la forumul Subaru... ati pus SAAB biggrin.gif
Alin112811
Am ajuns la 10,000 km si iata impresiile:
- am constatat ca am facut astia 10,000 km in doar 2.5 luni. Mult am mers frate.
- am un consum mediu pana acum de 13.27 ltr/100 km - acceptabil
- am bagat pana acum 1284 EUR in benzina - misto statisticile astea (www.spritmonitor.de). Cand te uiti pe ele iti vine sa tragi pe dreapta biggrin.gif

Masina merge excelent. A durat ceva timp sa ma obinuiesc cu modul de a o conduce, cu accelerarile in curbe in loc de frana, cu ceea ce poti face in depasire in a 3-a, cu scartiitul de roti (de fapt de anvelope) pe serpentine cand mergi tare.
Acum cateva zile m-am pus cu un Impreza WRX STI - hai sa fim seriosi, in mod normal nu are ce discuta cu mine chiar cu 2.5 turboul meu. Dar in oras, dintr-un stop in altul, a fost misto - cateva depasiri, zgomotul motorului turat la maxim, frana apoi...

Apoi - mi-a tras-o un BMW seria 1 in parcare. Mi-a tras-o in sensul ca s-a dat jos din masina, a last portiera deschisa si masina a luat-o la vale pana s-a oprit in aripa mea dreapta. Dauna minora, bla-bla, dar am pierdut o groaza de timp - politie, asigurari, etc. Si o sa mai pierd la Service. Asta-i viata biggrin.gif

Pe A2, acum vreo 3 saptamani - un Seat, cred ca Leon. Parea a fi stock, cel putin la exterior. Ce-o fi zis ca-mi pun mintea cu el. Eu aveam vreo 190, el a iesit de la Dragalina si probabil s-a simtit ofensat de "breakul" meu. Foresterul nu prinde 300 (vorba lui fiu-meu) dar cred ca nici nu si-au batut capul cu asta cei de la Fuji - apropo', max speed inregistrat pe GPS a fost 221 Km/h. Sincer nu m-am simtit comfortabil la viteza asta, mai ales cu Geolandurile. Nu am mers mult asa, dar cred ca mai puteam urca putin, probabil spre 225-227 (acul vitezometrului era aproape de 240).

Pe Valea Oltului - o cunosc bine. Dar cand ii vezi cum circula pe acolo innebunesti. Si cine...Skoda Octavia fratilor. M-a capiat unu...M-a depasit de 3-4 ori pe banda continua doar ca sa-mi arate ca "poate". M-am plictisit la un moment dat si "m-am dus" (legal, nu peste banda continua). Doamne, ce-o fi in capul lor. De ce s-or da zmei la volan, ca Valea Oltului isi ia tributul aproape in fiecare zi. Nu vreau sa ridic in slavi Politia Romana dar acolo unde este banda continua hai sa o respecatm, chiar daca avem impresia ca este inutila (a se vedea banda continua pana in sensul giratoriu de la Medgidia venind dinspre Constanta - drumul este drept si eu chiar nu-i vad rostul).

Cam asta este, sa le stapanim sanatosi, fara incidente/accidente!

Adrrian112676
Am fost si eu saptamana trecuta pe valea oltului si la un moment dat s-a tinut dupa mine un fiat punto vreo 15 km. mergea ca dementul sa se tina dupa mine, eu depaseam si el repede si ca sa se poata tine el taia toate curbele, altfel ar fi sarit de pe sosea si motorul prin capota. La o linie dreapta l-am lasat sa ma depaseasca, duca-se incolo de tampit. Astia sunt genul de oameni care nu vor sa ajunga acasa si problema e ca nu lasa pe altii sa ajunga acasa intregi. Nu inteleg ce vor sa demonstreze mergand asa. Risca inutil.
Ciprian86626
@adrian
daca erai cu legacy 2.0 cum scrie in semnatura iar fiatul era vreunul din modele disel nu trebuie sa te mire ca nu ai rezistat. pur si simplu asta e nivelul motorului 2.0 adica performante la/sub nivelul unei masini de clasa mica avand o motorizare cat de cat. pe valea oltului mai rezisti cat mai rezisti pentru ca e plat si ai curbe lungi, chiar si linii drepte, deci poti sa mentii o viteza ridicata. pe dealul negru sau pe dealurile dintre sibiu si sebes (depinde de directia in care mergeai)ai fi avut probleme mult mai mari, acolo s-ar fi vazut lipsa de cuplu.

@alin

ce ai cu noi astia cu masini de 2 lei care mai defulam prin depasiri interzise? whistling.gif teehee.gif
poate omul se grabea sau pur si simplu se plictisea. ar trebui sa stii cum e cand mergi mult doar ai facut 10000 km in 2 luni jumate.

eu am fost deunazi la cluj pe brasov, m-am intors pe sibiu si m-am intrecut dupa cum urmeaza:

1. brasov-sighisoara chrysler 300C. in linie dreapta nu avea ce discuta cu mine pe curbe frana aiurea. l-am lasat, ce l-am lasat (ca el venise din spate) dar dupa aia m-am saturat ca ma grabeam. dupa sighisoara a renuntat.
2. tg mures - turda: ford focus 1,9. asta a inceput sa se tina dupa mine, depasea in siajul meu si se apropia pe curbe (doar in linie dreapta ma indepartam). am oprit amandoi la o coloana (un accident, ceva) si a venit sa ma intrebe ce motor are masina. a ramas surpins ca 2 l, dar nu i-am mai spus ca eu schimbam a 5-a la 140.
3. dealul negru: dupa o scurta intrecere cu un passat break pe care nu reuseam sa il depasesc in urcarile alea cu 2 benzi (el avand 4 oameni la bord) s-a luat dupa mine un bmw seria 5 pe care l-am depasit la pachet cu vreo 5 tiruri desigur pe linie continua. am tinut-o asa pana la pitesti.

in povestile astea eu eram, normal, fiatul sau skoda din episoadele voastre. dar am avut si eu fiatul meu: o toyota yaris disel pur si simplu m-a facut varza intre sebes si sibiu prin nimic altceva decat prin performantele superioare (asta apropo de fiat vs. legacy)
Adrrian112676
draga ciprian ai inteles total gresit!!. Nu "m-a facut" nici un Fiat, nici nu are cum, in viata vietilor lui de fiat. Ideea era ca niste soferi cu niste masini cu performante sa le spunem medii risca inutil pe asemenea drumuri, taind curbe si dandu-se balene in borcan pentru cateva minute in minus sau poate cu viata lor in minus. Fiat-ul a trecut de mine pentru ca l-am lasat sa treaca, nu-mi place sa se tina toti nebunii dupa mine, si eu merg destul de lejer, fara ambitii prostesti sau care pe care. M-ai citeste odata ce am scris si nu interpreta dupa cum iti convine. Nu ti se pare un pic rupt de realitate sa vina un punto cu un motoras de vreo 70 cp maxim pe hartie si sa ma depaseaca pe valea oltului atunci cand merg cu o masina cu un motor de 165 cp si tractiune integrala? M-ai socoteste putin. Gandeste-te la stabilitatea acelei masini tocmai pe niste drumuri virajate si in curbe cum e valea oltului, dealul negru si la stabilitatea unui subaru de orice natura, lasa cuplul de diesel ca nu de el discutam aici, la punto fiind totusi 180 si la mine 200.
Am vrut doar sa-i dau dreptate lui Alin. La cateva ore dupa ce am trecut de valea oltului s-a blocat drumul din cauza unui tampit, as al volanului, care a depasit aiurea si a nimerit un TIR.
Masinile se conduc cu mintea limpede nu incetosata de ambitii prostesti de genul ce tare sunt eu cu masinuta mea bai.
Ciprian86626
am inteles foarte bine ca nu ti-ai pus mintea cu el.

ceea ce am vrut eu sa adaug, dar am sarit peste cuvinte, eu ca si daca te puneai cu el aveai mari sanse ca rezultatul sa fie acelasi.

imi pare rau sa te dezamagesc, ca poate tii la masina, dar motorul e slab (poti sa citesti asta in toate testele din toate revistele indiferent ca se e vorba de legacy, impreza sau forester, ca pentru outback nu am intalnit). si eu mi-am inchipuit la inceput ca daca e subaru trebuie sa fie sportiv, dar m-am trezit la realitate dupa primul drum.

nu mi se pare deloc rupt de realitate ceea ce am spus (cu diferenta ca eu nu m-am referit la motor de 70 de cp ci la o motorizare cat de cat). asa cum incerc de fiecare data, eu nu vorbesc decat din experiente personale

in ceea ce priveste accidentele, aici iti dau dreptate, cu toate ca eu sunt acela care taie curbele si depaseste (mult mai putin decat inainte) pe linie continua. dar situatia asta, ca orice problema care se intampla pe drumurile noastre nu e cauzata in final decat de lipsa drumurilor si de starea (mai ales semnalizarea) proasta a celor existente.
Adrrian112676
Imi pare rau sa te dezamagesc dar taiatul curbelor si depasirea pe linie continua nu constituie o scuza pentru infrastructura drumurilor. Regulile sunt pentru toti aceleasi. Linia aceea continua e pusa de cele mai multe ori cu un scop anume si nu acela de a gasi la panda un politist care vrea carnetul tau, nu; e pusa acolo pentru ca este periculos sa o calci sau nu ai vizibilitate.
Subaru e o masina ca oricare alta, daca vrei una sportiva si te tin curelele incearca un impreza wrx si nu o sa fii dezamagit. Motoare de 2 litri benzina, gasesti la majoritatea marcilor, mai putin boxer si mai putin awd. In rest legacy este o masina normala dar care iti permite destul de multe si cred ca nu s-a inventat dieselul pana in 2,5 litri care sa poata concura cu acest motor/transmisie. Cel putin pana acum cu mine nu s-a gasit nici un diesel fie el audi, passat, skoda, mret si ce vrei tu care sa aiba vreo sansa in fata lui legacy 2.0. De fiat nu mai vorbim, mai ales ca am specificat ca era un punto care nu are nici o sansa la un legacy, doar daca sunt oprit pe dreapta rolleyes.gif

Sunt multumit de masina, poate mai multumit decat ma asteptam, are si veleitati sportive, dar cel mai mult ma incanta stabilitatea ei si modul in care reactioneaza.

Uite ca suntem off topic, dar promit ca e ultima data.
Ciprian86626
chiar ca suntem off topic, e topicul omului cu xt-ul si noi vorbim de 2.0. diferenta de la cer la pamant intre ele. rolleyes.gif

te contrazic in ceea ce priveste faptul ca subaru ar fi o masina ca oricare alta (cred ca despre asta putem sa vorbim aici pentru ca pune intr-o lumina si mai buna XT). ma refer aici la modul in care este perceputa si, mai ales, vanduta, nu la ce se simte in practica. sportiva nu neaparat in sensul XT (adica performante pure) ci in sensul bmw care si la cele mai slabe motorizari tot bmw ramane prin placerea condusului.

cand mi-am luat masina agentul de vanzari mi-a spus cu emfaza: noi vindem masina asta pentru motor si transmisie, altceva nu ne intereseaza. exact componentele care s-au dovedit cele mai slabe (in ceea ce priveste transmisia ma refer la cutie, nu la AWD). deci masina e vanduta ca masina sportiva. de altfel, e suficient sa vedem si sloganul think/feel/dirve.

personal, oricat m-as gandi si oricat as conduce, nu simt nimic. Cred ca masina mea e mai degraba potrivita pentru o batranica de 80 de ani din Tara Galilor care tocmai si-a luat carnetul de conducere.

nu aduce in discutie WRX, pentru ca nu de subaru vs. subaru discutam ci vs. alte marci. subaru este perceputa si vanduta ca o masina care, exact cum spuneai, sa fie la aceeasi motorizare peste passaturi si skode ceea ce nu se intampla. de duci departe pana la 2,5l, 2.0 tdi sunt deja superioare si iti spun asta din practica, poate nu te-ai intalnit cu cine trebuie. teehee.gif

nu inteleg ce mare smecherie e cu boxerul asta, nu am cunostinte tehnice, dar mi se pare ca a fost ceva la viata lui numai ca intre timp au aparut alte tehnologii, superioare, si a ramas doar o chestiune de marketing. poate ca ar fi cazul ca subaru sa renunte la el daca nu mai poate scoate nimic in plus (a se vedea noul impreza care acum are rame la geamuri) preferam un motor in 5 colturi cu care sa ma pot descurca fara probleme printre passaturile de pe drumurile noastre.

concluzia este, ca tot suntem pe topic cu XT: daca vreti sa va luati subaru pentru ce vrea el sa fie, luati minim motorul de 2.5.
DIO
Depinde ce asteptari ai de la masina. Daca strada este pentru tine doar o lunga pista de raliu te poti orienta macar catre un STI. Optiuni sunt nenumarate.

Pentru cei ce nu-si traiesc viata doar pentru liniute la semafor, iata clasamentul celor mai bune masini "de iarna":
FORBES - podium dominat de Subaru (Outback si Tribeca), Forester abia pe locul 7.
Cei de la Business Week sunt de alta parere: locul 2 Legacy, Outback pe locul 4.

Am trecut si eu prin faza in care mi se parea ca nu ar fi fost cea mai potrivita alegere, dar dupa 6 luni si 25k km facuti in toate conditiile (atat autobahn >215kmph cat si drumuri forestiere) pot spune ca nu sunt deloc dezamagit. Dimpotriva, pe zi ce trece apreciez tot mai mult acest Forester 2.0 si onestitatea Subaru.
Alin112811
QUOTE(Ciprian86626 @ Nov 10 2007, 05:13 PM) *
@alin

ce ai cu noi astia cu masini de 2 lei care mai defulam prin depasiri interzise? whistling.gif teehee.gif
poate omul se grabea sau pur si simplu se plictisea. ar trebui sa stii cum e cand mergi mult doar ai facut 10000 km in 2 luni jumate.

eu am fost deunazi la cluj pe brasov, m-am intors pe sibiu si m-am intrecut dupa cum urmeaza:

1. brasov-sighisoara chrysler 300C. in linie dreapta nu avea ce discuta cu mine pe curbe frana aiurea. l-am lasat, ce l-am lasat (ca el venise din spate) dar dupa aia m-am saturat ca ma grabeam. dupa sighisoara a renuntat.
2. tg mures - turda: ford focus 1,9. asta a inceput sa se tina dupa mine, depasea in siajul meu si se apropia pe curbe (doar in linie dreapta ma indepartam). am oprit amandoi la o coloana (un accident, ceva) si a venit sa ma intrebe ce motor are masina. a ramas surpins ca 2 l, dar nu i-am mai spus ca eu schimbam a 5-a la 140.
3. dealul negru: dupa o scurta intrecere cu un passat break pe care nu reuseam sa il depasesc in urcarile alea cu 2 benzi (el avand 4 oameni la bord) s-a luat dupa mine un bmw seria 5 pe care l-am depasit la pachet cu vreo 5 tiruri desigur pe linie continua. am tinut-o asa pana la pitesti.

in povestile astea eu eram, normal, fiatul sau skoda din episoadele voastre. dar am avut si eu fiatul meu: o toyota yaris disel pur si simplu m-a facut varza intre sebes si sibiu prin nimic altceva decat prin performantele superioare (asta apropo de fiat vs. legacy)

Nu am nimic cu 'masinile de 2 lei'. Le-am condus cu placere si fara frustrare 15 ani - singura de 3.5 lei pe care am condus-o a fost un VW Golf 3 Break 1.8 GL - si de asta am fost foarte multumit.
Am ce am cu depasirile pe linie continua, mai ales in curbe. Deasemenea cu depasirile 'corecte' pe banda intrerupta dar fara sa apreciezi distanta la cel vine din fata, fara sa te gandesti ca cel din fata ar putea sa se apropie mai repede decat te gandesti tu.
Sunt de acord cu orice la volan atat timp cat nu-i deranjezi pe ceilalti participanti la trafic. Dar depasirea pe linie continua, cu mici exceptii cand sunt puse aiurea, inseamna de prea multe ori deranjul celorlati. Mai ales pe Valea Oltului - ca sa nu mai vorbesc de Dealul Negru - acolo am vazut un Passat la inceputul lui Octombrie, imediat dupa Bascov spre Rm. Valcea, in sant pe contrasens. Era pe roti, fara avarii grave vizibile, trei persoane in masina - soferul si sotia probabil impreuna cu un copil mic. Doamna era in stare de soc, isi strangea copilul in brate iar soferul se invartea pe langa ei si el intr-o stare de soc. Oare de ce??? - depasire aiurea, probabil masina de pe contrasens si slava domnului ca probabil a avut prezenta de spirit sa se duca in sant si sa evite o coliziune frontala. Dar daca era mai incolo pe Dealul negru si nu mai era santul ci doar rapa? Si asta pentru ce, mai ales cu copil in masina.
Nu ma intelege gresit, si eu conduc tare, chiar foarte tare, dar sunt niste chestii de la care nu ma abat in ruptul capului.
Asta am vrut sa spun, nimic altceva.
Ciprian86626
QUOTE(DIO @ Nov 12 2007, 01:26 AM) *
Depinde ce asteptari ai de la masina. Daca strada este pentru tine doar o lunga pista de raliu te poti orienta macar catre un STI. Optiuni sunt nenumarate.

Pentru cei ce nu-si traiesc viata doar pentru liniute la semafor, iata clasamentul celor mai bune masini "de iarna":
FORBES - podium dominat de Subaru (Outback si Tribeca), Forester abia pe locul 7.
Cei de la Business Week sunt de alta parere: locul 2 Legacy, Outback pe locul 4.

Am trecut si eu prin faza in care mi se parea ca nu ar fi fost cea mai potrivita alegere, dar dupa 6 luni si 25k km facuti in toate conditiile (atat autobahn >215kmph cat si drumuri forestiere) pot spune ca nu sunt deloc dezamagit. Dimpotriva, pe zi ce trece apreciez tot mai mult acest Forester 2.0 si onestitatea Subaru.


la 6 luni si 25k si eu am trecut printr-un moment de multumire. vezi ca dezamagirea revine la 12 luni si 45k teehee.gif teehee.gif teehee.gif
chevy
Desi nu sunt posesor de Subaru (inca), urmaresc cu interes aceasta marca. Mai ales Forest-ul, care ma fascinat dupa drice-testul de saptamana trecuta. Ramana insa la varianta de 2.0 litri. O masina PRACTICA, ideala a-si zice eu pentru drumurile noastre. Ma declar: fan Subaru!
Mircea104901
QUOTE(Ciprian86626 @ Nov 10 2007, 09:13 AM) *
dar nu i-am mai spus ca eu schimbam a 5-a la 140.
3. dealul negru: dupa o scurta intrecere cu un passat break pe care nu reuseam sa il depasesc in urcarile alea cu 2 benzi (el avand 4 oameni la bord) s-a luat dupa mine un bmw seria 5 pe care l-am depasit la pachet cu vreo 5 tiruri desigur pe linie continua. am tinut-o asa pana la pitesti.


rolleyes.gif banuiesca ca schimbai a 5-a dupa ce depaseai, pt consum smile.gif
Io consider treapta a 5-a un pic aiurea. Adica pentru consum trebuia mai lunga. Pentru mers la viteza mai mare, mai scurta.
Am vazut ca esti un pic cam ofticat pe performantele motorului, dar n-as zice ca e chiar asa. Cine a condus diesel stie ca oricum ai conduce, e ca si cum ai conduce sportiv o benzina, in sensul ca n-are rost sa turezi excesiv motorul, ca nu da performanta, mai bine dai superioara, si asta din cauza cuplului motor, care la diesel descreste dupa 2000-2500rpm (depinde de motor). Singurul motor diesel care trage nebuneste si peste 4000 rpm (smile.gif pana la 4500 e la bmw). La Subaru, poti retrograda 2, sau chiar 3 trepte de viteza, si atunci sa vezi ce poate smile.gif).
Un test practic: daca vrei sa depasesti rapid si esti la 80-90km/h (in a 5-a), in ce treapta depasesti?
Io dau a 2-a! Merge fara probleme pana la 120, a treia pana la 160, a patra -nu stiu ca n-am testat inca (nu era cazul), si deja TDI de 140 pe A3(cu un tanar focos, cu chef de aratat muschii TDI) nu mai e in retrovizoare.
Incearca!

Apropos de "masinutze": am avut un Clio dCi 65cp. Slab, f. slab, da' urca dealurile cu o dezinvoltura ce m-a socat. Pe dealul negru am facut un X5 sa derapeze, pt ca-l "presam" din spate smile.gif (si culmea e ca eu il depasisem regulamentar, dup-aia el pe linie continua f. nervos) (tine de sofer, nu de masina, nu ma intelegeti gresit, desi omul pusese niste cauciucuri mult prea late pe el si era un pic umed).

Ideea e ca la Subaru 2.0X, daca vrei performanta, tine-o numai intre 4500 si 7500. La fel cum TDI merge intre 1750 si 3500 smile.gif).
La 2.5XT lucrurile stau altfel teehee.gif
Alin112811
Am facut 5800 Km de la revizia de 5,000 si implicit schimbarea uleiului (MOTUL 8100 5W30 - pus de SMT Cta).
Am observat ca dupa km astia a scazut nivelul pana undeva usor deasupra minimului. Nu am idee ce inseaman asta ca si cantitate (de la limita suprioara a marcajului pe joja pana undeva usor deasupra marcajului de minim) dar cred ca este vorba de vreo 700 ml.
Pentru linistea mea va rog sa-mi confirmati ca este un consum de ulei normal - masina a fost condusa sa spunem 'speedy', dar fara 'liniute' la semafor.
Colonelu'
QUOTE(Mircea104901 @ Nov 13 2007, 07:33 PM) *
Singurul motor diesel care trage nebuneste si peste 4000 rpm (smile.gif pana la 4500 e la bmw).

Ai incercat sa mergi cu Honda 2.2D sa vezi cum trage pana la 5.000 rpm? Eu am mers cu un Accord la Iasi si nu imi venea a crede ca poate sa traga peste 4500.

Ca sa revin on-topic, adevarul e ca la motorul boxer ii vezi valoarea doar la turatii mari. Numai ca cei mai multi incepem sa devenim mai retinuti cand vine vorba sa depasim pragul (psihologic ?!?) de 3500 rpm.
Mircea104901
Am mers cu 2.2 cTDi. Problema la diesel e ca pe masura ce mergi la limita cu el, scade puterea cu care trage in turatii mari din cauza senzorului de temperatura de la iesire (de pe evacuare), care are grija sa nu se topeasca motorul smile.gif , senzor care taie din alimentare pentru a nu depasi temperatura critica, specifica fiecarui motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.