CITAT(Alex100493 @ Nov 11 2007, 03:37 AM)
Nu prea ai tu cum sa-ti dai seama de asta dar are!
EBD iti distribuie forta de frana (dar nu cum zicea antevorbitorul meu pe fiecare roata in parte in functie de aderenta) ci doar repartitia fata/spate in functie de incarcatura pe care o ai in masina! Ideea e ca mai toate masinile au o chestie de chenul asta,doar ca nu la toate e electronica distributia! De ex la solentza este un arc la puntea spate si in functie de cat e de lasata masina pe spate arcul ala impingea un pistonas care baga o forta mai mare de franare pe spate decat de obiceai. Ei, EBD-ul probabil detecteaza greutate printr-un senzor de greutate si nu cu un primitiv de resort si de asta-i zice Electronic
Mare branza... Ai pute sa vezi de ex daca merge sau nu punand frana cand ai 3 pers in spate si ceva in portbagaj si sa vezi cat e de mare diferenta in ce priveste eficienta la franare comparativ cu masina goala!
CITAT(ionut1410 @ Nov 11 2007, 02:27 PM)
cum spunea si colegu electronic brake distribution!! un rapartitor electronc care sesizeaza daca rotile din fata sau cele din spate au aderenta mai mare sau mai mica si franeaza diferit !si daca nu ma insel la modele dupa 2003 aceasta distributioe se face independent (si la ford) pe fiecare reaoata ! adica daca esti cu o roara pe zapada roata aia frneaza ff putin iar celelelte cu aderenta buna franeaza mai tare!
Intre voi doi aveti raspunsul corect
.
EBD sau EVB cum sunt denumite la altele extinde usor functia ABS si impiedica blocarea rotilor.
Si aici sunt 2 situatii .. fie o parte a masinii este pe material derapant si pierde aderenta de franare si atunci va fi franata mai mult partea opusa a rotilor .. fie ca sa opreasca , fie ca sa nu traga masina inspre partea de nu are aderente .. ce mai conteaza cum au gandit-o
v
... fie atunci cand lovesti frana brusc fundul masinii tinde sa se ridice si botul sa se aplice .. iar rotile spate pierde aderenta prin ridicare . Atunci ele sunt franate mai putin ca sa nu se blocheze si sa iti derapeze masina de spate intr-o parte sau alta ..
De dat seama practic nu prea ai cum .. eu am fost la o situatie critica .. am franat brusc la 150 km/h si am virat dreapta si stanga scurt cat sa trec de pe o banda pe alta .. nu a fost vina mea ( in totalitate ) ca nici eu nu eram pe troaca mea sa merg cu viteza aia desi drumul ( aparent ) permitea .. Si nu mi-a derapat masina , si nu am pierdut spatele dar sa sti ca nu am zis vai ce EBD tare..
ci doar m-am bucurat ca nu am murit naiba ..
Sa nu faceti la fel
ca eu sunt cuminte de atunci ..
Numai bine ,
Edit : treaba aia se intampla pe A1 . unde un VW Bora a dat in frana brusc dupa ce intrasem amandoi intr-o depasire de TIR