Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce ai voie sa faci de capu' tau la masina ta
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
vio
astazi citeam manualul de utilizare la LC 120 si am constatat ca nu e deloc obligatoriu sa schimbi uleiul de motor numai cu unu Toyota , ci si cu altul care indeplineste aceleashi conditzii tehnice . acolo scrie clar ori ulei Toyota sau alt ulei corespunzator bla bla.... de ce cei de la service ne arunca mortu ca pierzi garantia pt ca operatiunea este trecuta la capitolul INTRETINEREA EFECTUATA DE PROPRIETAR . deci nicidecum obligatoriu la service autorizat . inaceiashi cat mai este schimbatul filtrelor , becuri , anvelope, schimbat sigurantze verificat si inlocuit antigel . chiar asa de prosti ne cred cei de la Service-uri , chiar nu stim sa citim sau trebuie sa ajungem cu tone de reclamatii la Toyota europe sau Japan si sa ii acuzam de constrangere , delapidare si alte chestii .... plus ca in carte scrie ca intra 7.4 litrii de ulei cu tot cu filtru si iti factureaza 8 litrii ... asta cum mai este ?? nu este furt calificat oare?....
parca prea este exces de zel din parte Serviceurilor Toyota din Romania . adica PRODUCATORUL , Japonezu ala mic cu ochii mici si oblici spune clar ca poti pune orice numai sa fie conform specificatiilor deci el nu te obliga decat sa citesti o eticheta practic si cei de la noi ca sunt cu multe moatze te obliga ca , Domne' noi am citit multe almanaheee toyota si este ca noi nu ca little japs... nush ce sa mai cred ... no offence , nu am nimic cu nimeni , dar ma cam sictirit ca tre sa dau bani degeaba , daca erau pe muncite erau buni da-ti , dar asa .....nu se mai poate .

o alta anomalie , un filtru de polen la Avensis sau Corolla stiti cat este nu ?! cam 1,2 mil 1,4 mil , eh la LC este doar 78 de ron ...... si este identic ca marimea suprafetzei construite , nui mai mare sau mai mic sa zici ca implica costuri de prod...
Colonelu'
Daca ti-ar pune ulei dintr-un butoi de 200 litri, as intelege ca ar trebui sa factureze doar cat au luat din el, adica 7,4L. Dar in cazul in care iti pune din bidoane, cum ai vrea sa iti factureze cu zecimale daca ei au fost nevoiti sa mai desfaca un bidon ca sa puna cantitatea necesara de 0,4L? Tu la magazin poti cumpara numai 7,4L sau cumperi 8L?

Restul nu comentez. Pot doar sa adaug ca la BMW seria 7 piesele sunt mai scumpe ca la seria 3. Gandirea lor e ca cine isi cumpara o masina de peste 60.000 euroi, are bani si de intretinere.
drabisan
Vio! Trezeste-te! Traim in Romania!
E normal sa-ti puna 4 bidoane de 2L de ulei, dar ar trebui sa-ti puna in portbagaj bidonul cu 0,6l. Oricum l-ai arunca singur, dar...
Ar fi normal sa-ti completeze lichidul de racire, dar sa-ti dea restul din bidon - aici pot sa spun ca mie mi-au pus, dar putin si nu mi l-au facturat...
Ar fi sa-ti arate macar filtrele, dupa inlocuire...Ar fi aiurea sa pleci cu ele in portbagaj. Poate ei le recicleaza LOL

Ar fi...
DAR...
Solutia e sa-i punem noi sa ne dea piesele defecte, resturile de ulei etc.
Altfel ei vor factura in continuare 8l etc...

In RO treaba bine facuta se face greu sau deloc...
Tine de noi sa ii facem sa presteze corect...
vio
si de ce io sa platesc 0,6 litrii de ulei si ei sa il foloseasca sau sa il ia ei sa il vand pe urma ???? io tot nu intzeleg ... ce platesc e al meu deci nu tre sa ramana la ei . plus ca NU ESTI OBLIGAT DE FIRMA TOYOTA JAPAN SAU EUROPE SA CUMPERI ULEI DE SCHIMB DE LA EI > asta e principala prb , marea ..
guerilla
citit cartea de la corolla. acelasi lucru blink.gif
Dane, cum e treaba? putem pune alt ulei? alte placute? pe scurt, alte consumabile?
la mine vine acusi (mai am 3k km) revizia de 60k dar care e gratuita (ce ma bucur) iar apoi oricum ies din garantie asa ca nu ma mai intereseaza. dar e bine de stiut de ceilalti, ca se pot economisi bani buni, tinand cont si de faptu ca se scumpesc treptat reviziile (ora de manopera a crescut simtitor in ultimii 2 ani jumate)
Petra109391
la toyota inca n-am avut ocazia sa ajung la revizie, dar cand eram posesoare de laguna am mers de cateva ori la cei de la renault cu ulei cumparat pe cont propriu (pretul la uleiul de la ei era de cateva ori mai mare), respectand indicatiile din cartea tehnica a masinii, si mi l-au inlocuit fara probleme, fara sa comenteze nimic legat de garantie sau de vre-o marca obligatorie de ulei...
cred ca si la toyota ar trebui sa se respecte lucrul asta...
booneK9
QUOTE(drabisan)
...
E normal sa-ti ... puna in portbagaj bidonul cu 0,6l...
Ar fi normal sa-ti completeze lichidul de racire, dar sa-ti dea restul din bidon ...
Ar fi sa-ti arate macar filtrele, dupa inlocuire...Ar fi aiurea sa pleci cu ele in portbagaj. Poate ei le recicleaza LOL
...

Daca nu te lasa sa stai aproape de masina cand iti lucreaza la ea, cere piesele. Daca vezi exact ce face mecanicul ... nu e musai. Eu, spre exemplu, am luat consumabilele, ca sa stiu tura viitoare ce sa-mi cumpar singur. Vorbim de filtre, placute de frana. Mai departe nu ma bag, ca-mi prind urechile.
La ultima revizie mi-au dat si bidonul cu restul de ulei.
vio
nu e vb ca nu le inlocuiesc pt ca nu ar fi bine pt ei , dar prea e asa prosteala pe fatza. adica de ce se impun anumite restrictii numai la noi in tzara deshi constructorul da liber . da, oki


ce s-ar intampla daca tre sa schimbi uleiul la un drum lung si se rupe garnitura aia de bushon sau se intampla ceva si tre sa schimbi ... te duci pe pustiu si cauti ulei toyota ??? iei ce scrie in carte ca de aia e manualul ala in mashna .. pierzi garantia ca ce ..... nush sunt niste absurditati si cel putin la noi se duc la extrem ... de vine sunt cei de mai la S unde se vb tztzit si inca sunt fanariotzi peste noi din pacate...
booneK9
E vrajeala ieftina din partea unor mecanici cu moft de mari specialisti.
Vrei alt exemplu?
Opel zice revizie la 30.000. Ia-ti Opel in RO si vezi daca nu te pune sa semnezi ca esti de acord sa faci revizii la 15.000 ca altfel pierzi garantia...
E drept, fac revizie la un an sau 15-20 de mii, dar o fac fiindca asa vreau eu, nu fiindca ma obliga astia.
Dar daca romanul "pune botul" ... prost nu e cine cere, ci ala care da...
DAN
QUOTE(booneK9)
E vrajeala ieftina din partea unor mecanici cu moft de mari specialisti.
Vrei alt exemplu?
Opel zice revizie la 30.000. Ia-ti Opel in RO si vezi daca nu te pune sa semnezi ca esti de acord sa faci revizii la 15.000 ca altfel pierzi garantia...
E drept, fac revizie la un an sau 15-20 de mii, dar o fac fiindca asa vreau eu, nu fiindca ma obliga astia.
Dar daca romanul "pune botul" ... prost nu e cine cere, ci ala care da...

asta se intampla la multe marci, nu numai la opel.si asta nu din cauza dealerului sau a importatorului ci a producatorului.de ce?pentru ca in Romania se considera ca exista o uzura "severizata" a masinii din cauza conditiilor de drum, a prafului etc....
Colonelu'
Nu vreau sa iau apararea lui DAN, pentru ca nu am de ce, dar cei care ati mai fost plecati peste granita ati putut vedea ce diferenta este intre aerul pe care il respiri chiar in marile orase, fata de cel de la noi. Si la altii se construieste, dar camionul nu are voie sa paraseasca santierul cu rotile murdare, ca ia o amenda de nu se vede.
Zilele trecute, cand a fost canicula, a fost dat un reportaj la stiri despre norul imens de praf ce plutea deasupra capitalei. Credeti ca ala afecteaza doar sanatatea oamenilor?
In 2003 am fost la un training la fabrica Mahle in Stuttgard si am prins o vreme la fel de fierbine, dar cu un aer care putea fi respirat. La un moment dat m-am asezat cu fundul pe trotuar si cand m-am ridicat nu aveam fir de praf. Faceti la fel la noi pe o banca, nu pe trotuar, si veti lua toata mizeria.

Oricat s-ar stradui producatorii de filtre sa imbunatateasca calitatile de filtrare, daca nu se face ceva in a reduce nivelul de praf din aer, atunci vom avea diferente in continuare intre intervalele de schimb din RO vs Vest. Producatorii adapteaza intervalele de service in functie de conditiile fiecarei tari, pentru ca nu vor sa aibe reclamatii, iar pentru asta nu-i poti invinui.

Cei care ati mai schimbat singuri filtrul de aer la masina, v-ati uitat sa vedeti cat praf si nisip era adunat in carcasa? Sau ati scuturat filtrul vechi sa vedeti cata pulbere era lipita de hartia filtrului? Ganditi-va ca, totusi, o parte din acel praf a reusit sa treaca mai departe, a ajuns in cilindru, iar o parte a ajuns in ulei.
Aberatii intalnite de-a lungul timpului la diversi "atotstiutori" (ATENTIE! Nu ma refer la nici unul dintre colegii de forum!):
- Schimbarea filtrului de ulei odata la doua schimburi ale uleiului. - Consecinte nefaste: Uleiul nou contine detergenti si aditivi de spalare a motorului, care vor dizolva murdaria stransa in filtru si o vor repune in circulatie in circuitul de ungere.
- Schimbarea uleiului si filtrului de ulei, dar fara schimbarea filtrului de aer, pe principiul ca "mai merge". - Am explicat mai sus teoria cu praful din filtru.



P.S. Am uitat sa precizez mai sus si mi-a fost lene pe urma sa modific, referitor la plata uleiului: Da, sunt total de acord, din moment ce ti s-a facturat 8l, inloc de 7,4, diferenta de 0,6 sa ti se returneze in bidon. Pe urma e problema fiecaruia ce vrea sa faca cu acea diferenta: sa o lase la service pe motivul ca masina nu consuma ulei si ca nu vrea sa isi murdareasca portbagajul, sa il arunce (in locuri special de colectare!) sau sa il dea mocca la altul.
vio
Colonelu' , ai perfecta dreptate in ceea e zici ca de exemplu la Avensis am intervalele de revizie de 7500 de km in primii 45 000 de km dupa care am trecut la 10 000 km int de schimb pt ca asa a zis serviceul ca sau mai ameliorta conditiile in romania, dar e vb de cu totul altceva de ce Producatorul zice cum sa faci si Serviceul ( ATOTSTIITORI ) zic ca nu e bine ce zic aia ??? de cein afara este ca la carte si la noi ... vreishte ca sa le umflam lor conturile . de exemplu eu as vrea sa bag un ulei mult mai bun in motor decat mizeria aia de Mobil 1 care o fi el bun , dar...... se face si in turcia sau in alte tzari dubioase. si sunt multe alte produse consumabile mult mai bune ca cele OEM care nu iti dau voie cei de aici sa la pui la mashina ca le iei lor painea . Normal la un service decat daca vrei poti cumpara piese de la ei restul nu poti fi obilgat . poti sa vi cu ale tale conforme cu ce iti dau si ei . Service auto asta inseamna in primul rand , SA REPARE , REVIZII , etc , ,, nu un butic depiese pt mashini.
Colonelu'
Din informatiile pe care le detin, TOATE service-urile din tara, indiferent de marca reprezentata, sunt obligate de importator la un target de vanzari al pieselor OE. De aceea nu le convine cand tu vii cu piesele tale.

La uleiuri e alta problema. Importatorii de uleiuri, ca sa stimuleze vanzarile, ofera utilaje service ca bonus pentru vanzarea uleiurilor, conorm cu un anumit target. De aceea, iarasi nu le convine sa vii tu cu uleiul tau, pentru ca ei nu mai reusesc sa isi vaca targetul de vanzari la uleiul contractat.

Desigur, tu ai perfecta dreptate in ceea ce spui si nu te contrazic sub nici o forma, pentru ca nici mie nu mi-ar conveni daca as fi in locul tau, mai ales ca eu am o firma care se ocupa cu procurarea si vinderea de piese auto import si pot sa imi fac rost de tot ce vreau la preturi cu mult sub cele de reprezentanta, chiar si pentru cele OE si chiar mai repede de cat ei cand nu le au pe stoc in tara.

Dar ... "noi traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul", vorba unuia.
vio
dap........mai bag o cireada de bere beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
Colonelu'
QUOTE(vio70407)
dap........mai bag o cireada de bere beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif

biggrin.gif Vezi ca cea mai rea e coma alcoolica de la bere. Mai fa si tu variatie la lichide.
vio
pai daca nu sunt si alte emoticonuri ce sq fac smile.gif))) coma .. daca nu am facut de ca 23 de beri nici ca mai fac smile.gif))
Mihai80
Salutare!

Au am o Corolla de 5 ani.
La ultima revizie (de 60.000km) am zis ca a venit sezonul vacantei, si ca sa fac "economie" m-am gandit sa imi cumpar eu o parte din piese. Asa ca mi-am procurat urmatoarele de la alt magazin diferit de serviceul Toyota:
- Ulei Castrol 5W40.
- Filtru Ulei - original
- Filtru Aer
- Placute frana fata! - neoriginale!

Nu au comentat nimic pt ca am venit cu piesele mele (am masina iesita din garantie). Au schimbat si placutele, ca doar se potriveau.....

Nu va spun ca dupa 1000 de KM am cumparat placute originale de la ei, si pentru ca nu aveau timp, mi le-am schimbat eu. Mi-a fost invatatura ca placutele sa le iau numai originale. (problema era ca scartiau foarte tare, iar cele originale nu fac niciun zgomot).

PS: am veriifcat filtrul de aer dupa 3500 KM si este NEGRU..... pe la 5000 il schimb! este imputit rau Bucurestiul asta!

Cele bune,
M
vio
nu e vb de scartzait , la mine cele originale cu care a venit mashina au scartzaiit de i au sarit capacele ultimii 10 000 de km , am schimbat la ei placutzele nu mai scartzie , dar astept si cele vechi pe la 20 000 au inceput asa ca nu cred ca ,,,,, conteaza ce placutze iei de scartzait tot iti va scartzaii
Colonelu'
QUOTE(vio70407)
nu e vb de scartzait , la mine cele originale cu care a venit mashina au scartzaiit de i au sarit capacele ultimii 10 000 de km , am schimbat la ei placutzele nu mai scartzie , dar astept si cele vechi pe la 20 000 au inceput asa ca nu cred ca ,,,,, conteaza ce placutze iei de scartzait tot iti va scartzaii

Nu e chiar asa. Depinde foarte mult de compozitia materialului de frictiune. Aceasta ii da si calitatea, respectiv distanta de franare.
Sunt producatori, cum e Ferodo, care ofera after-market 3 calitati la aceeasi placuta de frana. Daca cel care se duce la magazin si cumpara setul mai ieftin (pt ca asa a dorit el sau pt ca vanzatorul nu i-a spus ca mai exista si altele mai bune), e si normal ca de cati bani dai, de atata o sa ai (sau o sa te tina).

De aceea eu cred ca acea reclama care spunea sa citesti cu atentie ce scrie pe produs (si daca nu intelegi, sa ceri info suplimentare - completez eu) a fost binevenita.

Traim intr-o epoca in care poti gasi foarte usor orice informatie. TREBUIE doar sa vrei sa afli. Din pacate, foarte multi intra intr-o febra a cumparaturilor si cand "li se pune pata" nu mai reusesc sa vada sau sa auda nimic altceva. Vor doar sa cumpere cu orice pret, acum, in clipa asta.
Altii, merg prin magazine si "cauta" pret. Ei ii judeca pe vanzatori dupa vorba aia: "Dincolo era mai ieftin!". dar de cele mai multe ori ei nu judeca corect, pt ca fac comparatie intre "mere" cu "pere". Sa luam ca exemplu placutele de frana: cauta prin magazine si gasesc 5 tipuri de placute, cu tot atatea preturi. Numai ca omul nostru are ca prima selectie pretul, in loc sa vada ca de fapt el are calitati diferite, pt ca: doua erau Ferodo, numai ca una era Target (adica ieftin) si cealalta era Premium, apoi a mai gasit Textar (Germania), Remsa (Italia) si Icer (Spania).

Din aceste motive, cat si multe altele, eu sustin ideea de "Consilier de vanzari", pentru ca peste tot intalnesti simpli vanzatori ... care doar vand. Ce vand? blink.gif Dar ce, ei trebuie sa stie ce face produsul pe care il vind? :bash: Nu, ei trebuie doar sa vanda!


P.S. M-am legat de citatul lui Vio ca sa pot dezvolta o idee si nu pentru a-i raspunde lui in totalitate.
vio
si deci in cazul meu e aceiashi calitate a placilor ... deci ... care sunt mai proaste ? am mai vb pe tema asta mult
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.