Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vibratii la turatie mica
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
luc65510
ajutati-ma sunt disperat:acum 2 saptamani am cumparat un opel corsa 1.3 CDTI ,fabricatie 2005 din germania .Cand am testat-o am observat ca la turarii mici adica intre 1800 -2400 de ture masina are o vibratie care la trepte superioare de viteza se simte destul de tare.In situatia in care schimbi vitezele dupa 2500 de ture aceasta vibratie aproape dispare.Am crezut ca este o chestie minora (filtru motorina)si am cumparat-o
Dupa schimbarea filtrului nu s-a schimbat nimic.Daca de exemplu sunt in viteza a 4-a si las turatia sa scada sub 2000 de ture cand apas pedala de acceleratie motorul intra intr-o VIBRATIE pana cand turatia ajunge pe la 2500 de ture,dupa care merge frumos si rotund.Aceast fenomen se repeta indiferent de treapta de viteza in care esti pana in momentul in care treci de 2500 ture. Daca masina nu este in viteza si apas acceleratia turatia creste fara sa se inregisreze nici o vibratie,deci fenomenul apare numai in SARCINA
Care este cauza acestor vibratii si de ce apar numai intre 1800-2400???
MULTUMESC anticipat
ionut83652
poi daca pe loc nu vibreaza ei zic ma mai mult ca sigur e din roti sau din directie ceva nu e k !oricum faza cu turatia poate fi intamplatoare sau poate peste o anumita tutatie nu mai simpti tu !
uite mai poti face o incercare in ce treapta vrei tru maergi pana vibreaza si dupa aia calca ambreiajul dar lasa masian sa mearga !dac vibratia persista e dupa cum spuneam din roti sau directie,dac dispare poate fi din cutia de viteze sau volant !
luc65510
QUOTE(ionut83652)
poi daca pe loc nu vibreaza ei zic ma mai mult ca sigur e din roti sau din directie ceva nu e k !oricum faza cu turatia poate fi intamplatoare sau poate peste o anumita tutatie nu mai simpti tu !
uite mai poti face o incercare in ce treapta vrei tru maergi pana vibreaza si dupa aia calca ambreiajul dar lasa masian sa mearga !dac vibratia persista e dupa cum spuneam din roti sau directie,dac dispare poate fi din cutia de viteze sau volant !

am uitat sa va spun ceva :am mers in viteza 5-a am lasat turatia sa scada la 1800 ture dupa care am apasat pedala de acceleratie brusc. Masina a inceput sa vibreze,motorul a inceput sa se balbaie.Am apasat si mai tare acceleratia,masina nu a mai vrut sa inainteze si la bord s-a aprins un martor galben cu un simbol cheie/masina.am oprit ,am scos cheia din contact dupa care am pus contactul din nou,martorul s-a stins,masina a pornit etc.
ionut83652
poi cu martorul din bord vezi cu un tester si as inclina sa cred ca are ceva injectia ! dac spui ca atunci cand i-si dat talpa si aprins martorul si sa oprit !poace ceva diuze duse sa ceva pe la pompa!
ionut83652
si pentru vibratii as mai inclina si spre planetar la opel e cu tripoda in capat si dacasi face joc trepideaza masina!
Marius110726
Si eu am aceasta problema. Nu este grava. In general la masinile mici se strica foarte repede caciucul acela care pronde toba de esapament de masina (tamponul). Nu stiu exact cumm i zice. Eu zic ca asta ar fi prob. Urc-o pe o rampa, trage frana de mana, bag-o in a 2-a si ridica ambreiajul incet, fara acceleratie, si o sa vezi ca vibreaza destul de tare. In speranta ca am putut sa te ajut, multa bafta.

P.S. am si o prob. Opel-ul meu este prevazut cu casetofon cu caseta. Gasesc undeva sa cumpar masca pentru a pune casetofon cu cd?
laurentiu alexandru94755
cuplu normal la motorul de 1.3 este atins la 1800 ture e normal sa faca asa pt. ca e subturata.
ionut83652
nare nici pe dracu nici cuplu nici toba vezi tripodele de la plaetare si in special daca are plnetara lunga (articulatia intermediara) aiai e sigur dac vibreaza doar cand ii dai talpa!
Valeriu Razvan61497
90 % :wave:
Valeriu Razvan61497
QUOTE(Valeriu Razvan61497)
90 % :wave:


am vrut sa spun ca mai mult ca sigur 90 % face asa din cauza ca o subturezi si nu tias recomanda sa mai mergi cu ea asa se pot depune "gaze nearse " pe catalizator si sar putea sa ai probleme si mai grave :wave:
florin58588
Nu sunt in masura sa dau un sfat desii ma mai amestec si eu printre fiare din cand in cand...dar din ce spune omul mie mi se pare a fi de la motor, parerea mea de la unul din injectoare.Cineva mai sus chiar specifica asta.Se pare baietzi ca nu stiti ce inseamna un injector dus.....exact aceste trepidatii si nu se mai infige asa cum trebuie..scoate fum ceea ce eu din cate povesteste omul vad....tampon...hai sa fim seriosi, tamponul daca o pishti putin i-a luat cu mana, revine abia la relanti, deci exclus...verifica injectoarele sau daca tot nu vrei sa jungi acolo ia un tratament pt curatat injectoare pt ca oricum este benefic pt motor deci nu ai ce pierde.....Bafta
luc65510
QUOTE(florin58588)
Nu sunt in masura sa dau un sfat desii ma mai amestec si eu printre fiare din cand in cand...dar din ce spune omul mie mi se pare a fi de la motor, parerea mea de la unul din injectoare.Cineva mai sus chiar specifica asta.Se pare baietzi ca nu stiti ce inseamna un injector dus.....exact aceste trepidatii si nu se mai infige asa cum trebuie..scoate fum ceea ce eu din cate povesteste omul vad....tampon...hai sa fim seriosi, tamponul daca o pishti putin i-a luat cu mana, revine abia la relanti, deci exclus...verifica injectoarele sau daca tot nu vrei sa jungi acolo ia un tratament pt curatat injectoare pt ca oricum este benefic pt motor deci nu ai ce pierde.....Bafta

va multumesc tuturor pentru sugestii dar va rog sa ma mai ascultati o data:deci masina intra in vibratii dupa 1800 ture pana la 2000-2100 ture cand se comporta normal.
deasemenea pana in 1800 ture masina se comporta normal.DECI problema este intre 1800-2000 ture ,acolo se intampla ceva!!! DACA merg mai turat si schimb viteza in jur 2500-3000 ture fenomenul dispare dar nu in totalitate,practic este sesizabil sau cel putin eu il simt.Dupa 3000 de ture in viteza a 3-ia practic se transforma intr-o fiara ,fuge de rupe.
Daca nu ar fi aceasta vibratie as fi foarte multumit de ea.
Nu cred ca este bplanetara pentru ca ar trebui sa faca la orice turatie si nici un tampon de la toba,injectoare murdare? nu cred si nici pompa .PRACTIC aceste vibratii apar intr-o plaja de turatie foarte clara 1800-2100 daca ar fi pompa sau injectoarele nu vad de ce ar functiona corect pana in 1800 turatii si dupa 2100 ture? DECI unde este BUBA? tot se vehiculeaza termenul de DEBITMETRU de aer sau cam asa ceva ? unde este amplasat pe motor si poate fi defect in cazul meu ???
ASTEPT un raspuns din partea oricui.
Va multumesc tuturor celor care a-ti raspuns!!!
iulian_1976
...poate ai rez problema
1.verifica injectoarele
2.verifica pompa de motorina
...normal ca merge cand fortezi din acceleratie drive.gif
Valeriu Razvan61497
Revin , dupa o lunga absenta, si dupa o schimbare majora teehee.gif am trecut de la astra g 1.7 la astra h 1.9 120 cp, am remarcat ca trepideaza si 1.9, daca e subturata si dimineata cand este rece la relanti, din cate am inteles de pe la baieti 1,3 si 1,9 sunt motoare de fiat, intrebarea mea este daca ai rezolvat problema si de la ce era?
Dante78
Salutare

Aceasi problema o am si eu cu un opel corsa 1 L 3 cilindrii 2006. tremura la ralanti. daca mai pun AC-ul o ia si mai tare. Sper sa nu fie volanta pt ca e grav..
florin82141
QUOTE (Dante78 @ Jul 17 2009, 03:01 PM) *
Salutare

Aceasi problema o am si eu cu un opel corsa 1 L 3 cilindrii 2006. tremura la ralanti. daca mai pun AC-ul o ia si mai tare. Sper sa nu fie volanta pt ca e grav..

fratilorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.problema cred ca este volanta.la signumul meu 19. 150 cp are aceleasi simptome ca la voi si la mine este volanta.trepideaza motorul mai ales dimineata de iti cade proteza din gura whistling.gif.si la mine sa apris masinuta cu cheie sa stins si motororul trage ca nebunu.dar......aia nu o pot numi trepidatie.aia este direct bataie... confused.gif mai mult ca sigur ca si la voi tot bataie este.si eu tot asa am luat-o la inceput ca o trepidatie si apoi a devenit bataie in toata regula
bambina__
am si eu un opel vectra 2003 cumparata recent,aceeasi problema zgomotul ala ciudat ce ma scoate deja din minti...la turatia de injur de 1900 .nu conteza in care viteza e.....mi-a aparut si masinuta galbena cu cheie...eu nu prea ma pricep la motoare etc.deci nici din ceeea ce ziceti teehee.gif VREAU doar sa stiu daca e ceva GRAV??...
ionut98
am si eu un vectra b din "98 si am aceiasi problema.nu am turometru pe ea dar pot sa imi dau seama ca undeva sub 2000 de ture incepe sa trepideze...daca o calc putin isi revine.am fost la un service si am pus masina pe tester...sa fiu sincer nu prea am inteles nimic.erau vreo 2 baieti acolo si se cam dateau cap in cap...unu ca e aia,ba nu e alta.pana la urma mi-au zis ca e din partea electrica.nu am avut timp sa ma duc iar la ei sa o repare dar ma voi duce in curand si o sa va anunt.unii zic ca e din debitmetru.sa vadem.bafta


jiugu
QUOTE (luc65510 @ Aug 26 2007, 10:10 AM) *
QUOTE (florin58588)
Nu sunt in masura sa dau un sfat desii ma mai amestec si eu printre fiare din cand in cand...dar din ce spune omul mie mi se pare a fi de la motor, parerea mea de la unul din injectoare.Cineva mai sus chiar specifica asta.Se pare baietzi ca nu stiti ce inseamna un injector dus.....exact aceste trepidatii si nu se mai infige asa cum trebuie..scoate fum ceea ce eu din cate povesteste omul vad....tampon...hai sa fim seriosi, tamponul daca o pishti putin i-a luat cu mana, revine abia la relanti, deci exclus...verifica injectoarele sau daca tot nu vrei sa jungi acolo ia un tratament pt curatat injectoare pt ca oricum este benefic pt motor deci nu ai ce pierde.....Bafta

va multumesc tuturor pentru sugestii dar va rog sa ma mai ascultati o data:deci masina intra in vibratii dupa 1800 ture pana la 2000-2100 ture cand se comporta normal.
deasemenea pana in 1800 ture masina se comporta normal.DECI problema este intre 1800-2000 ture ,acolo se intampla ceva!!! DACA merg mai turat si schimb viteza in jur 2500-3000 ture fenomenul dispare dar nu in totalitate,practic este sesizabil sau cel putin eu il simt.Dupa 3000 de ture in viteza a 3-ia practic se transforma intr-o fiara ,fuge de rupe.
Daca nu ar fi aceasta vibratie as fi foarte multumit de ea.
Nu cred ca este bplanetara pentru ca ar trebui sa faca la orice turatie si nici un tampon de la toba,injectoare murdare? nu cred si nici pompa .PRACTIC aceste vibratii apar intr-o plaja de turatie foarte clara 1800-2100 daca ar fi pompa sau injectoarele nu vad de ce ar functiona corect pana in 1800 turatii si dupa 2100 ture? DECI unde este BUBA? tot se vehiculeaza termenul de DEBITMETRU de aer sau cam asa ceva ? unde este amplasat pe motor si poate fi defect in cazul meu ???
ASTEPT un raspuns din partea oricui.
Va multumesc tuturor celor care a-ti raspuns!!!



QUOTE (luc65510 @ Aug 26 2007, 10:10 AM) *
QUOTE (florin58588)
Nu sunt in masura sa dau un sfat desii ma mai amestec si eu printre fiare din cand in cand...dar din ce spune omul mie mi se pare a fi de la motor, parerea mea de la unul din injectoare.Cineva mai sus chiar specifica asta.Se pare baietzi ca nu stiti ce inseamna un injector dus.....exact aceste trepidatii si nu se mai infige asa cum trebuie..scoate fum ceea ce eu din cate povesteste omul vad....tampon...hai sa fim seriosi, tamponul daca o pishti putin i-a luat cu mana, revine abia la relanti, deci exclus...verifica injectoarele sau daca tot nu vrei sa jungi acolo ia un tratament pt curatat injectoare pt ca oricum este benefic pt motor deci nu ai ce pierde.....Bafta

va multumesc tuturor pentru sugestii dar va rog sa ma mai ascultati o data:deci masina intra in vibratii dupa 1800 ture pana la 2000-2100 ture cand se comporta normal.
deasemenea pana in 1800 ture masina se comporta normal.DECI problema este intre 1800-2000 ture ,acolo se intampla ceva!!! DACA merg mai turat si schimb viteza in jur 2500-3000 ture fenomenul dispare dar nu in totalitate,practic este sesizabil sau cel putin eu il simt.Dupa 3000 de ture in viteza a 3-ia practic se transforma intr-o fiara ,fuge de rupe.
Daca nu ar fi aceasta vibratie as fi foarte multumit de ea.
Nu cred ca este bplanetara pentru ca ar trebui sa faca la orice turatie si nici un tampon de la toba,injectoare murdare? nu cred si nici pompa .PRACTIC aceste vibratii apar intr-o plaja de turatie foarte clara 1800-2100 daca ar fi pompa sau injectoarele nu vad de ce ar functiona corect pana in 1800 turatii si dupa 2100 ture? DECI unde este BUBA? tot se vehiculeaza termenul de DEBITMETRU de aer sau cam asa ceva ? unde este amplasat pe motor si poate fi defect in cazul meu ???
ASTEPT un raspuns din partea oricui.
Va multumesc tuturor celor care a-ti raspuns!!!




Salut am exact aceesi problema la turatia 1800-2100 vibratie a motorului si sunet , daca ai identificat problema da-mi si mie solutia
Master200
Vreo rezolvare..eu am un Alfa 159 JTDm..asadar tot motorul de Fiat JTD..si eu am vibratia asta la accelerare..si numai de pe la 1800 rpm pana la 2000-2200..in viteza a 4-a se simte cel mai rau..eu am schimbat Volanta + kit ambreiaj (patina ca altfel nu schimbam)..am schimbat fulie arbore pt ca parea mancat caucicul..am schimbat un tampon de la motor..era taiat...fix pix..face la fel..am inteles ca ar fi de la planetare..tripoda..a schimbat-o careva si a scapat de vibratii?

am vazut ca e vechi topicul...obisnuiti sa scrieti si rezolvarea daca ati gasit-o altfel nu au rost topicurile astea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.