Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chiptuning Fabia HTP
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Fabia 1
Constantin56936
Am o Fabia 1,2 HTP de doi ani. Nu am avut probleme cu ea de niciun fel, insa nu pot sa nu ma gandesc cum s-ar comporta cu 15-20 caluti putere in plus...
Intrebarea e: se poate face asa ceva la un benzinar de "calibrul" HTP-ului? Daca da, unde, cum, in ce bani, detalii d-astea...
Multumesc
Costanza86138
15-20 de cai nu iti da nimeni prin chip tuning. Cresterile la motoarele aspirate pe benzina sunt de maxim 8-10%, cu alte cuvinte, la tine cresterea va fi undeva pe la 6-7 cp. Nu merita!
DORU
Eu zic ca pt suma investita, 6-7 CP se simt bine la un motor aspirat asa mic. Daca inlocuiesti si filtrul stock cu unul sport, eventual si evacuarea, atunci castigul poate ajunge la 11CP. De meditat.
Costanza86138
64 + 11 = 75 smile.gif

asa da, ajungi la un minim de confort in rulare!
bebeko
Un chiptuning chiar si la acest motoras, poate sa insemne o revigorare destul de sesizabila. Mai ales la turatii mai joase decat normal.

P.S. Constanta, intradevar nu sunt foarte multi caluti pentru acest motoras, dar ... nici cu 1.4HDI nu poti sa te simti prea confortabil ... blink.gif
onet_bogdan
Doar schimbarea filrtului de aer cu unul sport are vre-o influenta ? M-am tot ghindit sa-l schimb pentru sunet si estetica, oare se pierde garantia cumva?
bebeko
Unii spun ca are .... dar NU pot sa cred. Un Polo din 2004 , motor 1,2l, cu filtru JR a crescut cu 17% puterea motorului blink.gif

http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=22556
onet_bogdan
Sincer imi e foarte greu sa cred. Eu ma ghindeam la cel mult 1-2 Cp si eventual o schimbare a sunetului.
Costanza86138
@bebeko, aici era vorba de motorul lui, nu de al meu, dar daca tot veni vorba, eu am 150 Nm la 1750 RPM, cuplu pe care el nici in vis nu-l va avea. Si asa e, e puturos, dar merge lejer cu 110-120.
bebeko
Problema este ca toata lumea critica motorul HTP de 64 CP, fara a avea macar o adevarata parere despre el.

OT: intradevar ai tu 150Nm, doar este motor diesel, dar la reprize si acceleratie sunt convins ca esti depasit de HTP. Spun asta deoarece am condus Peugeot cu motorul de 1.6l HDI si doar imi inchipui cum merge cel de 1.4l biggrin.gif
Si crezi ca HTP-ul nu merge lejer cu 110-120 km/h ???
Avantajul tau este ca un chiptuning chiar ar avea efect pt motorul tau ...La cele aspirate, mai putin ...
Dany_CDE
mai da pana la urma care fabia e mai buna...1,2 HTP sau 1,4 MPI? Au aproape aceeasi cai putere dar numai k un motor e de 1.2 si celalalt de 1,4...Si consumu la 1,4 e mai mare decat la cel de 1,2...dak pun o evacuare sport pe cea de 1,4 se simte la putere?
DORU
OT: Dintre cele doua as alege motorul de 1.4MPI (4 cilindri, etc). Evacuarea sport (schimbata insa complet!) aduce un plus de putere, adevarat.
bebeko
QUOTE(DORU @ Jan 16 2008, 09:17 AM) *
OT: Dintre cele doua as alege motorul de 1.4MPI (4 cilindri, etc). Evacuarea sport (schimbata insa complet!) aduce un plus de putere, adevarat.

Doru, sincer ma mir la un astfel de argument din partea ta pentru motorul de 1.4 MPI - " (4 cilindri,etc) " .... mellow.gif
DORU
Sa dezvolt atunci: la viteze de peste 120km/h, cilindreea mai mare are avantaje: consum rezonabil si suflu suplimentar, fata de o cilindree mai mica.
Si crede-ma, 1.2 HTP este mai greu de strunit iarna pe zapada decat un 1.4MPI (minim 68CP).
SorynZ
am si eu o fabia combi plus 1,2HTP dry.gif nu e prea incantatoare la condus si un mers mai sportiv face vartej in rezervor.. ma gandesc ca poate o mai ajut rolleyes.gif

pana la urma nu prea a zis nimeni nimic de unde, si cat...
estimativ, cam cat credeti ca ar costa filtru si chip?
DRAGOS
Sorine, daca vb frumos te ajuta Doru, e specialist in skoda biggrin.gif
G e o r g e
QUOTE (SorynZ @ Apr 27 2009, 08:15 PM) *
am si eu o fabia combi plus 1,2HTP dry.gif nu e prea incantatoare la condus si un mers mai sportiv face vartej in rezervor.. ma gandesc ca poate o mai ajut rolleyes.gif

pana la urma nu prea a zis nimeni nimic de unde, si cat...
estimativ, cam cat credeti ca ar costa filtru si chip?

nu e de mers sportiv. fara suparare , dar cu cat dai mai tare intr-un motor mic cu atat consumi mai mult.
DORU
QUOTE (SorynZ @ Apr 27 2009, 07:15 PM) *
am si eu o fabia combi plus 1,2HTP dry.gif nu e prea incantatoare la condus si un mers mai sportiv face vartej in rezervor.. ma gandesc ca poate o mai ajut rolleyes.gif

pana la urma nu prea a zis nimeni nimic de unde, si cat...
estimativ, cam cat credeti ca ar costa filtru si chip?


Te salut.

Da, la masina ta se poate face chiptuning...insa este important ce ECU ai...Bosch, Siemens sau Marelli ? Daca te uiti pe label scrie...si m-ar ajuta un raspuns !
Cresterea de performanta - fiind vorba despre un motor aspirat - este de 10% putere si maxim 15% cuplu motor...te intrebi daca merita si ce vei simti...da-mi voie sa-ti dau o imagine corecta asupra chiptuning-ului la motorul tau.

1. Intre 2800/3000 rot/mim si 4500/5000 rot/min masina se va misca mai vioi si mai fasnet...important este sa folosesti turatia ridicata si vei avea parte astfel si de plusul dat de chip
2. Un filtru sport iti va aduce aportul unei cantitati mai mari de aer, logic case va arde si combustibil pt acea parte de aer si de aici un mic surplus de vivacitate pe reprize
3. Dupa chip, concret, senzatia pe care o vei avea la acceleratie cu AC pornit va fi identica ca cea de acum, dar cu AC oprit ! Asadar, castigi exact ce pierzi acum cand pornesti AC-ul.

Daca ai nevoie de alte sfaturi sau ajutor cu remaparea, te ajut cu placere.

Cele bune !
G e o r g e
iar daca te vei da la ea dupa chip va consuma mai mult tongue.gif
DORU
Asa-i, dar asta e valabil la orice masina modificata... teehee.gif
SorynZ
QUOTE (DORU @ Apr 28 2009, 01:06 AM) *
QUOTE (SorynZ @ Apr 27 2009, 07:15 PM) *
am si eu o fabia combi plus 1,2HTP dry.gif nu e prea incantatoare la condus si un mers mai sportiv face vartej in rezervor.. ma gandesc ca poate o mai ajut rolleyes.gif

pana la urma nu prea a zis nimeni nimic de unde, si cat...
estimativ, cam cat credeti ca ar costa filtru si chip?


Te salut.

Da, la masina ta se poate face chiptuning...insa este important ce ECU ai...Bosch, Siemens sau Marelli ? Daca te uiti pe label scrie...si m-ar ajuta un raspuns !
Cresterea de performanta - fiind vorba despre un motor aspirat - este de 10% putere si maxim 15% cuplu motor...te intrebi daca merita si ce vei simti...da-mi voie sa-ti dau o imagine corecta asupra chiptuning-ului la motorul tau.

1. Intre 2800/3000 rot/mim si 4500/5000 rot/min masina se va misca mai vioi si mai fasnet...important este sa folosesti turatia ridicata si vei avea parte astfel si de plusul dat de chip
2. Un filtru sport iti va aduce aportul unei cantitati mai mari de aer, logic case va arde si combustibil pt acea parte de aer si de aici un mic surplus de vivacitate pe reprize
3. Dupa chip, concret, senzatia pe care o vei avea la acceleratie cu AC pornit va fi identica ca cea de acum, dar cu AC oprit ! Asadar, castigi exact ce pierzi acum cand pornesti AC-ul.

Daca ai nevoie de alte sfaturi sau ajutor cu remaparea, te ajut cu placere.

Cele bune !


ECU cred ca e Siemens, imi aduc aminte ca m-am uitat mai demult la el si imi ziceam "deh, uite ca la asta nu e Bosch"

din cate zici tu mai sus, sa inteleg ca prin o investitie relativ medie.. as reusi sa mai inviorez un pic "bestia"
cam cat ar fi, aproximativ, un pachet chip-filtru?
DRAGOS
Sorine, eu zic ca nu merita, stii tu ce am vorbit noi smile.gif (eu cu Sorin suntem prieteni, eu l-am adus la intalneala de la Pitesti si acum se pare ca e curios si de forum biggrin.gif )

La cum mergi tu, o sa fie si mai mare vartejul din rezervor. Nu merita banii investiti...o sa obtii putine lucruri in plus pentru destul de multi bani cheltuiti. Intai pe chip+filtru, iar apoi pe benzina. Acum iti ia 12-13 la stilul tau de mers, in ploiesti, dupa o sa-ti ia 15-16...

Eu zi c sa ai rabdare, pana te dotezi cu ceva mai potent smile.gif
SorynZ
QUOTE (DRAGOS @ Apr 28 2009, 08:50 PM) *
Sorine, eu zic ca nu merita, stii tu ce am vorbit noi smile.gif (eu cu Sorin suntem prieteni, eu l-am adus la intalneala de la Pitesti si acum se pare ca e curios si de forum biggrin.gif )

La cum mergi tu, o sa fie si mai mare vartejul din rezervor. Nu merita banii investiti...o sa obtii putine lucruri in plus pentru destul de multi bani cheltuiti. Intai pe chip+filtru, iar apoi pe benzina. Acum iti ia 12-13 la stilul tau de mers, in ploiesti, dupa o sa-ti ia 15-16...

Eu zi c sa ai rabdare, pana te dotezi cu ceva mai potent smile.gif

sa vedem ce zice doru.. daca are idee cam cat ar costa
DORU
250 euro este chiptuning-ul si as zice ca alti 75 euro un filtru sport de calitate (gen BMC Air Filter).

Are si Dragos logica lui, insa gandeste-te ca si Fabia mea este tot aspirata, nu castiga mai mult ca a ta, dar urmeaza in curand sa suporte remaparea pt ca am nevoie de acel plus si il voi folosi cu prisosinta ! Eu sunt un om convins: mi-as modifica orice masina as avea...tuning addicted? Poate, dar de ce nu? banana.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.