Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Volkswagen Passat 1.6 benzina vs altele
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
mosu'
Salutare,

Va propun in acest topic sa impartasim pareri, experiente legate de modelul din subiect. Ele pot (sau poate e mai bine) sa fie prin comparatie cu alte marci.

Propunerea mea vine din dorinta de a achizitiona modelul cu pricina. Masina e din 2001 deci vorbim de modelul din acea perioada. Cu atat mai mult ma intereseaza informatii despre orice fel (in comparatie cu alte marci/modele) cu cat motorizarea (1,6 benzina) este mai putin populara decat, deja clasicele TDI-uri de 1,9 spre exemplu.

Masina o voi folosi pentru oras dar si pentru mersul prin tara si in strainatate, concedii etc. Ma intereseaza in mod deosebit intretinerea acestei masini, costuri si "pretentii", fiabilitate, pret de revanzare, consum.

Ii rog totodata pe posesorii de Passaturi sa fie cat mai critici in comentariile lor smile.gif
MotorHead
De ce vrei motor asa mic? Passat-ul are sigur peste 1400 kg, cu motor de 1.6 va fi cam cu gafaieli, mai potrivit ar fi un 2l.

La piese sta destul de bine, gasesti pe toate drumurile si la preturi decente, daca nu te duci la service VW. La revanzare e iarasi OK.

Nu o sa gasesti prea multi posesori de Passat prin zona. In cazul in care chiar vrei pareri de-ale Passat-istilor cauta un forum VW.

Si ca sa nu le las placerea altora sa te intrebe, ce zici de Avensis?
florin55503
are batranul dar e 1.9 si e din 2003. in afara de bratele suspensiei nu a avut probleme cu el. masina are din ce imi aduc aminte cam 240.000 km si merge impecabil. eu am mers destul cu ea si daca ar fi ceva de criticat ar fi exact cum am spus suspensia neadaptata la drumurile noastre si faptul care are baia de ulei cam joasa (nu asa cum e la golf, dar oricum. necesita o atentia mai mare la gurile de canal etc. ce nu mai imi place e faptul ce usile sunt capitonate cu mult plestic (desi e de buna calitate-tot plastic e, existand doar o insula de tapiserie de stofa. eu as fi preferat mai multa stofa)

tu ai spus ca vrei motorul de 1.6 mpi. eu zic ca e prea putin pt masa masinii.nici golful nu il misca extraordinar mototrul asta. ar fi de preferat un motor mai mare. 1.8 sau chia 2.0 asta in cazul in care vrei benzina.
mosu'
Multumesc pentru raspunsuri.

Nu ma opresc la Passat si nici la motorul de 1.6. Intamplator am posibilitatea achizitionarii acestui model si vreau sa fiu cat mai informat in cazul in care ma hotarasc sa il iau.

Conform: http://www.carfolio.com/specifications/mod...&Volkswagen
greutatea masinii e 1343 kg in masura in care am ales modelul corect. Cuplul e de 148. Prin comparatie Octavia cu aceeasi motorizare are acelasi cuplu la o greutate de 1330 kg si din cate am citit/auzit motorul nu e mic in comparatie cu greutatea (ma refer aici la cum simte soferul acceleratia, care apropo e 12.6 la Passat si 12.3 la Octavia de la 0 la 100 km/h). In concluzie dupa parerea mea (de informatician blush.gif ) motorul nu e mic daca nu vrei adrenalina pe strazi, iar mie nu imi trebuie deocamdata senzatii tari biggrin.gif

Despre Avensis am o parere buna, desi e bazata mai mult pe ce am auzit.
Este ea mai buna (si daca da din ce pct de vedere) ca Passatul ?

Stofa are dezavantajul ca se murdareste mai usor si mai repede. Si e si mai greu de curatat. Am citit si pareri conform carora plasticul e de slaba calitate ...

Ar mai fi 2 lucruri pe care l-am omis. Masina are ~ 80000 km. Deci cateva revizii mai sunt necesare. Stie cineva ce costuri implica ele ?
Despre consum ce puteti sa imi spuneti ? Specificatiile de pe carfolio le puteti vedea pe site-ul de mai sus. Sunt ele reale ?
Ovidiu108423
Daca nu tii neaparat Passat variante sunt multe...depinde cat ai de gand sa scoti din buzunar si unde vei folosi masina, cati km faci pe an si cu cate persoane in masina... blush.gif
MotorHead
QUOTE(mosu')
greutatea masinii e 1343 kg in masura in care am ales modelul corect
Mda, asa scriu aia de acolo. La GTI-ul meu, pe acelasi site, am gasit 1336 kg, iar in talon am trecuta o masa de 1489 kg. Cine minte, nu stiu... dar parca mi se pare cam putin 1343 pentru Passat.

QUOTE
Despre Avensis am o parere buna, desi e bazata mai mult pe ce am auzit.
Este ea mai buna (si daca da din ce pct de vedere) ca Passatul ?
Probabil la fiabilitate, cu toate ca sunt si posesori de Avensis cu probleme. Vad ca esti din Cluj, conteaza si cum sunt service-urile locale, ar trebui sa te interesezi. La revizii s-ar putea sa fie mai ieftin la Avensis, dar nu bag mana-n foc.

QUOTE
In concluzie dupa parerea mea (de informatician ) motorul nu e mic daca nu vrei adrenalina pe strazi, iar mie nu imi trebuie deocamdata senzatii tari
Depinde, uneori un motor mic iti poate oferii senzatii nebanuite, de exemplu cand nu reusesti sa faci o depasire atat de repede cat ar trebui smile.gif
mosu'
QUOTE(Ovidiu108423)
Daca nu tii neaparat Passat variante sunt multe...depinde cat ai de gand sa scoti din buzunar si unde vei folosi masina, cati km faci pe an si cu cate persoane in masina... blush.gif


Si-asa a inceput totul smile.gif
Nu, nu tin musai sa fie Passat. Asa cum spuneam e o varianta. Accept orice idee care se incadreaza in nevoile/dorintele mele.

Banii pe care ii pot scoate se invart in jurul sumei de 8500 Euro.
Ce ma intereseaza la o masina in afara de chestiile pe care le dorim cu totii (fiabilitate etc) este sa fie mare. In sensul ca nu prea ma vad la volanul unui Ford Fiesta ori al unui Opel Corsa. Nu am idei preconcepute despre masinile mici insa efectiv nu imi trebuie.

Pe an nu cred ca voi face mai mult de 15000 (cel mult) deci varianta cu motorina nu ma incalzeste foarte tare.

MotorHead: si mie mi se pare cam mica greutatea aia. Are totusi 4,7 m masina ...
"exemplu cand nu reusesti sa faci o depasire atat de repede cat ar trebui " nici senzatii din astea nu vreau smile.gif

Revin cu ideea de consum. Stie cineva cum sta Passat-ul la capitolul asta ?
florin55503
probabil consumul va fi intre 8 si 12% in oras. nu stiu cat de aglomerat e clujul. in afara orasului o sa ai un consum destul de mare pr ca motorul e mic si trebuie sa tragi destul de el pt o depasire (drumurile din RO sunt cu o banda pe sens si solicita masinile destul de mult)cel mai sanatos e sa cumperi o masina pe care o cunosti.
Leone
Poti sa te mai uiti si dupa Ford Mondeo, Opel Vectra, Renault Laguna....
Si eu spun ca motorul de 1,6 e cam mic pt masina asta...ar fi de preferat 1,8/2,0. Dupa cum spuneau si Florin si Motorhead, va fi greu sa depasesti cu motorizarea de 1,6...si pana vom avea noi multe autostrazi mai trec cateva milenii! biggrin.gif
mosu'
"cel mai sanatos e sa cumperi o masina pe care o cunosti." - de acord cu tine. Dar e prima mea masina smile.gif

"Si eu spun ca motorul de 1,6 e cam mic pt masina asta" - tot ce se poate insa taxa la 1.8 e ~ 850 euro, la 2.0 trece e 1001 eruro (la cursul din oct anul trecut ...) si in momentul asta nu-mi permit un motor mai mare. +

Intr-o alta ordine de idei sunt incepator. Pana o sa invat sa conduc masina cu 1.6 e mai mult decat rezonabila. Daca voi simti ca trebuie mai mult pot oricand sa o vand si sa iau una cu motor mai mare, nu ?

"Poti sa te mai uiti si dupa Ford Mondeo, Opel Vectra, Renault Laguna.... " - nu sunt fixat pe ideea de Passat (doar pe ideea de maisna mare). In comparatie cu cele mentionate de tine, dar si altele Passatul cum sta ?
Otto73
eu zic sa o iei pe asta
Daca e si prima masina nu-ti trebuie +200cai.
Dar eu sincer m-as fi orientat spre ceva diesel dar depinde si cati km faci anual. Daca faci sub 30kkm atunci benzinar e excelent.
Passatu e o masina destul de fiabila si daca o iei iti doresc "bata multa" :wave:
mosu'
QUOTE(Otto73)
eu zic sa o iei pe asta
Daca e si prima masina nu-ti trebuie +200cai.
Dar eu sincer m-as fi orientat spre ceva diesel dar depinde si cati km faci anual. Daca faci sub 30kkm atunci benzinar e excelent.
Passatu e o masina destul de fiabila si daca o iei iti doresc "bata multa" :wave:


Diesel nu tin musai. Nu cred ca o sa trec de 15000 km anual. Iar in cazul in care o sa fac mai multi ... apoi nu ma casatoresc cu masina biggrin.gif se poate schimba.

Sunt destul de hotarat sa o iau. Mi-e insa teama de consum si intretinere. De asta am deschis si topicul. Sa aflu cat mai multe si sa iau o decizie avand cat mai multe informatii.

Multumesc pentru urare smile.gif
DORU
Defineste te rog clar din ce clasa ai vrea sa faca parte masina... mica, compacta, medie ? La 8500 euro poti lua Fabia 1 diesel SH, Fabia 2 noua, modele SH din game superioare. Deci?
MotorHead
A zis mai sus:
QUOTE
Ce ma intereseaza la o masina in afara de chestiile pe care le dorim cu totii (fiabilitate etc) este sa fie mare. In sensul ca nu prea ma vad la volanul unui Ford Fiesta ori al unui Opel Corsa. Nu am idei preconcepute despre masinile mici insa efectiv nu imi trebuie.
mosu'
QUOTE(DORU)
Defineste te rog clar din ce clasa ai vrea sa faca parte masina... mica, compacta, medie ? La 8500 euro poti lua Fabia 1 diesel SH, Fabia 2 noua, modele SH din game superioare. Deci?


Fabia 1 din ce clasa face parte ? Imi place masina foarte tare. E un pic ca micuta, ideala ar fi Octavia.
Fabia 2 noua ma indoiesc ca pot lua, dc ne gandim la acelasi model atunci preturile pleaca de la ~ 10000 euro (in varianta de baza). M-ai pierdut un pic aici ...

Mi-ar placea foarte tare o Octavia. Insa nu vreau sa ma fixez pe un model anume. Daca gasesc o masina buna (chiar dc nu e VW sau Skoda) probabil ca o voi lua. Mai ales ca e vorba de prima masina. La a doua lucrurile vor sta cu siguranta altfel si probabil ca va fi una noua sau aproape noua.

In momentul de fata ce e clar e ca vreau sa fie mare. Si vreau sa stiu cat mai multe despre Passat in comparatie cu alte marci/modele: Octavia, Mondeo, Avensys, Telodo/Cordoba etc.
DORU
QUOTE(mosu')
Fabia 1 din ce clasa face parte ? Imi place masina foarte tare. E un pic ca micuta, ideala ar fi Octavia.
Fabia 2 noua ma indoiesc ca pot lua, dc ne gandim la acelasi model atunci preturile pleaca de la ~ 10000 euro (in varianta de baza). M-ai pierdut un pic aici ...


Fabia 1 SH poti gasi la maxim 9000 euro modelul 1.4TDI-PD 75CP si chair ar merita (Fabia 1 este clasa mica). Fabia 2 porneste de la 8000 euro CIP, insa nu are AC la echiparea de baza. Octavia 1 din 2002 gasesti fara probleme, in echiparea Elegance chiar. As considera-o alegerea ideala, pt ca cei cunoscatori stiu ca Octavia 1 (atentie, nu Tour!) este cea mai fiabila Skoda construita pana acum, pe langa Felicia. Axeaza-ti cautarile pe Octavia 1 Elegance si in fct de pret poti selecta alegerea potrivita tie.

P.S. Am un coleg care si-a luat Octavia 1 Elegance la SH, motor 1.9TDI 110CP in stare buna si a dat 8500 euro, masina e din 2002.
mosu'
Fabia 1 SH poti gasi la maxim 9000 euro modelul 1.4TDI-PD 75CP - foarte tentant (ptr ca e PD).
Fabia 2 porneste de la 8000 euro CIP, insa nu are AC - fara AC e cam greu smile.gif + ca 8000 CIP sare de banii pe care ii am eu.

Stiu ca ai o intreaga istorie cu Skoda smile.gif
Dupa parerea ta, care masina e mai fiabila (si de ce) Passat-ul sau Octavia ? Mie mi se par cam la fel de frumoase asa ca asta e mai putin important. Insa sunt curios de raspunsul tau smile.gif
AlexTM
Eu am Octavia 1 cu motorul asta de 1.6 (102 cai, nu?)
Pot sa-ti spun ca nu e deloc lenesa. Acceleratia 0-100 o fi 12.3 cit zici tu, habar n-am, dar e arhisuficient. Daca la Passat e 12.6 nu e mare diferenta.
La puterea asta pot sa depasesc (aproape) pe cine vreau si oricind. Da, se mai intimpla sa mai vrei uneori sa fi avut mai multi cai, dar asta ti se poate intimpla pe orice masina. Depinde mai mult de stilul de condus decit de puterea masinii.
Iar mie mi se intimpla atit de rar incit nu consider ca nu e o masina potrivita.
In plus consumul de benzina e mic, taxele mici...
Eu zic s-o iei. La 80000, daca sint reali, masina trebuie sa fie in stare foarte buna.

PS: 2001 a fost parca anul de tranzitie. E modelul de pina in 2001 sau din 2001 incoace?
mosu'
Eu am Octavia 1 cu motorul asta de 1.6 (102 cai, nu?) - da, cred ca 102 CP are.

In plus consumul de benzina e mic, taxele mici... - ptr mine e un lucru important acum din cauza ca sunt stramtorat ...
Eu zic s-o iei. La 80000, daca sint reali, masina trebuie sa fie in stare foarte buna. - sper sa fie reali. Omul spune ca are si carte de service (e drept ca in Germania una costa 100 de euro biggrin.gif ) dar cred ca o sa o duc si la o reprezentanta din Cluj.

E modelul de pina in 2001 sau din 2001 incoace? - daca bine am retinut a fost inmatriculata in mai 2001. Ce inseamna asta ?

Esti cred ca primul care spune ca e mic consumul de benzina. Octavia e insa si un pic mai usoara. Ce consumuri ai tu ?
AlexTM
A, deci nu ai vazut-o?
Faptul ca inmatriculata in mai nu-mi spune nimic. Noul model l-am vazut pentru prima oara la Salonul Auto de la Paris in 2000.

Consumul? Depinde FOARTE mult de cum si cit mergi.
In oras, daca faci drumuri scurte (la serviciu si inapoi) e cam 11-13%
Daca mergi mai mult scade la 8-10.
Afara, la viteze normale (100-120) e in 6-7 %.

La Passat nu stiu, mai pune si tu acolo vreo juma de litru smile.gif
DORU
QUOTE(mosu')
Stiu ca ai o intreaga istorie cu Skoda smile.gif
Dupa parerea ta, care masina e mai fiabila (si de ce) Passat-ul sau Octavia ? Mie mi se par cam la fel de frumoase asa ca asta e mai putin important. Insa sunt curios de raspunsul tau smile.gif


Passat-ul B5 si Octavia 1 > aceste 2 modele le comparam. In acest caz, Octavia 1 castiga, pot ca generatia 2000 a fost cea mai reusita, iar modelele 2001 - 2002 au fost cel mai bine dotate si cu furnizori de calitate. De ce? Pt ca Skoda era pe val atunci si nu-si permitea "scapari".
mosu'
QUOTE(GhitaTM)
A, deci nu ai vazut-o?
Faptul ca inmatriculata in mai nu-mi spune nimic. Noul model l-am vazut pentru prima oara la Salonul Auto de la Paris in 2000.

Consumul? Depinde FOARTE mult de cum si cit mergi.
In oras, daca faci drumuri scurte (la serviciu si inapoi) e cam 11-13%
Daca mergi mai mult scade la 8-10.
Afara, la viteze normale (100-120) e in 6-7 %.

La Passat nu stiu, mai pune si tu acolo vreo juma de litru smile.gif


smile.gif
Nu, inca nu am vazut-o. Probabil maine.
Ma astept ca pentru cateva saptamini (ori luni biggrin.gif ) sa am un consum foarte mare din cauza ca nu sunt obisnuit cu masina si mai sunt si incepator pe deasupra.
Probabil ca ne indepartam de la tema topicului insa o remapare nu ar reduce un pic consumul (la mers normal) ? Eventual discutam despre o remapare la Passat in comparatie cu alte marci/modele ca sa nu suparam moderatorii :angel:
mosu'
QUOTE(DORU)
Passat-ul B5 si Octavia 1 > aceste 2 modele le comparam. In acest caz, Octavia 1 castiga, pot ca generatia 2000 a fost cea mai reusita, iar modelele 2001 - 2002 au fost cel mai bine dotate si cu furnizori de calitate. De ce? Pt ca Skoda era pe val atunci si nu-si permitea "scapari".


Din cate stiu eu (posibil insa sa gresesc) modelele de Passat dintre 2000 si 2004 au fost cele mai reusite Passat-uri din istorie (sau cel putin istoria moderna smile.gif ). Asta e validat si de vanzarile masive (inclusiv in Ro).
Pe de alta parte, cum spui si tu, Octavia 1 este cea mai fiabila dintre surori, chiar daca nu si cea mai draguta smile.gif

Motoarele din acea perioada au fost identice ? Adica si pe Passat si pe Octavia aceleasi motoare ?
DORU
QUOTE(mosu')
Motoarele din acea perioada au fost identice? Adica si pe Passat si pe Octavia aceleasi motoare ?


In mare parte, da. Doar motorizarile V6 erau pt Passat, in rest identice.
mosu'
Nu sunt sigur insa cred ca standardul de echipare la Passat era mai ok decat la Octavia atunci. ESP vad la multe Passaturi de vanzare din 2001-2002 dar la Octavia nu. Nu stiu insa daca era std sau nu.
DORU
La Octavia Elegance era standard ABS, la unele diesel-uri mai puternice sau 1.8T FWD si EDS+ASR, si numai la 4x4 aveai ESP standard, doar la benzina, diesel-ul nu.
AlexTM
Pai e normal, Passat-ul e mai mare si mai scump. Si climatronic o sa gasesti mai rar pe Octavia din vremea aceea.
Dar ca fiabilitate Octavia sta bine.
mosu'
QUOTE(GhitaTM)
Pai e normal, Passat-ul e mai mare si mai scump. Si climatronic o sa gasesti mai rar pe Octavia din vremea aceea.
Dar ca fiabilitate Octavia sta bine.


Presupun ca si atunci era mai scump.
Ca fiabilitate sta bine sau mai bine ca Passat-ul ? smile.gif
ozz86651
Cred ca mult mai bine. Passatul e plin de bube. Octavia e prima in topuri.
mosu'
QUOTE(ozz86651)
Cred ca mult mai bine. Passatul e plin de bube. Octavia e prima in topuri.


Poti sa detaliezi bube ?

Nu stiu la ce topuri te referi, daca sunt personale sau nu smile.gif
Dupa ADAC Octavia e pe locul 2 in gama ei. Poti vedea aici (un link care exista si in sectiunea Skoda):
http://www.sfin.ro/articol_8930/cele_mai_r...ile_masini.html

Nu vreau sa "detronez" fiabilitatea Octavia insa ma intereseaza in comparatie cu Passat cum sta. Intre timp am aflat si pararea lui GhitaTM (din alte posturi smile.gif ): el le pune pe toate (VW, Seat, Skoda) cam pe acelasi loc biggrin.gif
AlexTM
Pai fiind facute de acelasi concern, e normal sa fie cam pe-acolo. Pe multe din piesele de la mine scrie VW sau Audi.
Dar daca ar fi sa fac un clasament strict intre ele, cred ca Passat-ul e inainte, fiind facut de nemti. Stiu, aici pe forum mitul "masinii germane" e puternic contestat biggrin.gif
_Daniel_
Nu prea mai exista mituri .. din pacate in ceea ce priveste masina germana..au inceput ca tot mai multe modele nemtesti sa nu mai fie fabricate de nemti.. si asta are de suferit .. Opel meu numai nemtesc nu mai e.. :bash: ... Skoda daca e facuta in cehia e ok ca baietii aia lucreaza bine atat timp cat piesele nu vin din turcia..

In ceea ce priveste fiabilitatea .. parerea mea este ca ar venii nemtii , japonezii , cehii si koreenii .. dar sa fie facute masinile strict aici.. si nu prin cine stie ce Turcii sau Polonii

Cat despre masina noua sau Sh .. mai bine una Sh venita de la germani decat una noua .. aceeasi marca .. cu piesele ce vin din Turcia si ea e construita in Polonia..
mosu'
GhitaTM: Daniel iti ofera un argument suficient de bun prin care sa combati mitul german. Si sincer ii dau dreptate.
Pe de alta parte orice producator trebuie sa isi mentina (ca sa nu zic imbunatateasca permanent) calitatea produselor pe care le produce.
Si pe alta parte intr-un mediu concurential atat de mare ... trebuie sa faci in asa fel incat sa iti mentii pozitia. Si asta poate sa presupuna si fabricarea intr-o anumita tara a pieselor, subansamblelor sau chiar a intregii masini. Plus ca asta inseamna si extindere teritoriala pentru firma producatoare.

M-ai intrebat mai sus ce model e. Cred ca e modelul de dupa tranzitie pentru ca e din 2001 (cred ca 2000 a fost de fapt anul "faceliftului"), adica ala cu stopurile din spate rotunde si pozitionate vertical. Asemanator cu modelul curent care insa le are orizontal si cu leduri (?) mai "destepte".
Si nu, nu am vazut-o inca desi speram sa se intample in wk asta biggrin.gif


Daniel: nu stiu ce sa zic despre masina noua sau second hand. Fiind incepator si profan in ale mecanicii poate ca as tinde spre o masina noua daca mi-as permite lasand deoparte "dezavantajul" (care e destul de relativ) ca masina e facuta de turci sau polonezi. Pentru mine avantajul garantiei este imens. Totusi din cauza ca imi doresc o masina mare imi e imposibil acum sa imi iau una noua. Asa ca vrand, nevrand imi iau una SH. Ce ma incalzeste apropo de ce spui tu e faptul ca (din cate stiu eu) Passatul era facut in Germania iar Octavia in Cehia in anii 2001-2002, adica anii din care imi permit eu masina.
Despre celalalte modele din clasa (Mondeo, Vectra, Avensys etc) nu stiu prea multe.
AlexTM
Uite-aci Passat din 2001 sau Passat din 2001

Anyway, daca tot ar fi sa-mi iau, mi-as lua din asta nou, doar daca cel vechi nu e la un pret super atractiv.

Asta, repet, dac-ar fi sa-mi iau Passat. Pentru ca de fapt eu mi-as lua Octavia fara ezitare. Nu ca Passat-ul ar fi prost, ci pentru ca Octavia are hayon, ceea ce pentru mine este obligatoriu.

PS: Daca zici ca vrei o masina mare si noua, sa stii ca Logan-ul este. Are doar dezavantajul imaginii, dar nu e masina rea.
ozz86651
QUOTE
Poti sa detaliezi bube ?

Nu stiu la ce topuri te referi, daca sunt personale sau nu


E topic dedicat aici referitor la fiabilitatea marcilor, consulta-l.
Si experientele mele persoanle sint tot acolo (desi nu au valoare de statitistica). Toti pe care ii stiu eu cu Passat din ~2000 au probleme (nu-s asa multi, 2-3). Mecanice si electrice.
In Romania VW e o optiune foarte buna, dar in locurile unde au competitie serioasa si cinstita, nu prea mai cumpara nimeni asa ceva.
Sonny
Adica in super america?
Watcher
Chiar si in super germania wink.gif
Am un numar de prieteni nemti si toti au toyote sau mazde din aceleasi motive pe care le enumeram si noi pe aici.
AlexTM
Chiar si in Germania? Hai ca asta e vinatoreasca biggrin.gif biggrin.gif

Exista pe undeva la indemina statisticile de vinzari in Germania? Daca TOATE japonezele vind mai mult decit VW singur in Germania, eu le maninc.
MotorHead
Cred ca TOATE japonezele vind mai PUTIN decit VW singur in Europa, nu doar in Germania... Bineinteles, motivul principal este incultura cumparatorilor, acestia crezand ca VW face masini bune.

Dar, serios, chiar nu vad ce importanta are cine vinde mai mult sau ce masini au unii prieteni din Germania. Asa si Dacia vinde in draci in Romania...
T u d o r
Dacia vinde in draci si in vest, unde are succes datorita raportului pret/masina. VW e marca europeana, are o traditie aici si europenii unt prin excelenta traditionalisti. Nu vad cum in urmatorii 20 ani vreo marca japoneza/coreeana/etc poate sa conteste suprematia marcilor europene. Si Pejo vinde mai bine decat asiaticii, prin asta neintelegandu-se ca fac si masini mai bune. smile.gif
ozz86651
QUOTE
Adica in super america?


Nu, in orice tara unde nu exista nationalisme auto, unde presa auto e cinstita, unde exista clasamente de fiabilitate/satisfactie facute de independenti, unde oamenii depind de masina in fiecare zi si stricatul ei nu e o optiune, unde preturile sint cinstite fara taxari suplimentare ale importurilor, unde reteaua de dealeri/serviceuri e la fel de buna si unde politica de preturi + interesul firmelor in discutie e identic .. de exemplu Civic in Romania eu nu cred ca mi-as lua uitindu-ma la preturi si la interesul Honda pentru aceasta piata.
SI da Skoda e facuta tot de VAG cu parte din piese identice. Cu toate astea oamenii multumiti de ea sint mai multi, si nu din cauza ca nu au pretentii de la ea.
Revenind, decit un Passat cu motor de 1.6 care e groaznic de submotorizat, mai ales pentru banii platiti si pretentii, mai bine o Skoda cu un motor ceva mai decent.
Din cite inteleg eu japonezele au o devalorizare mai mare... pai atunci pot fi optiuni foarte bune la SH ca le ei mai ieftin, chiar cu eventualele probleme de service.
mosu'
GhitaTm: Si pentru mine Octavia e mai mult decat ok. Passatul e cumva o intamplare ...

Loganul nu intra in optiounile mele din cauza designului. Am facut scoala pe un Logan, stiu ca e ok, in special o motorizare mai putin anemica decat 1.4. Iar DCI-ul de 1.5 e de-a dreptul superb. Am mers la un moment dat cu un taximestris cu motorizarea asta. 10 minute cat a durat cursa nu a incetat sa imi spuna ce masina grozava are si tot imi arata consumul, care trebuie sa recunosc, la un condus sportiv ca al lui, arata undeva pe la 5 si ceva. In concluzie stiu ca sunt masini bune insa nu imi place prea tare cum arata. In afara de asta imi doresc destul de tare ESP si chestii asemenea care pe Logan nici nu cred ca sunt ...

Ozz: Mie nu mi se pare ca Passatul are mai multe probleme (la mia de masini daca vrei) ca alte modele/marci de genul Skoda, Renault, Pegeout sau altele din clasa ei. Pe sectiune VW de aici nu m-am uitat prea mult (aici e Doru de vina ca m-a invatat cu o anumita ordine in sectiune biggrin.gif ) insa am citit la greu din alte forumuri. Mi se pare overall o maisna cu probleme normale.

"In Romania VW e o optiune foarte buna, dar in locurile unde au competitie serioasa si cinstita, nu prea mai cumpara nimeni asa ceva." VW e unul din ce mai mari competitori din Europa. E un mic paradox aici in opinia mea.

Motorhead: "Dar, serios, chiar nu vad ce importanta are cine vinde mai mult sau ce masini au unii prieteni din Germania. Asa si Dacia vinde in draci in Romania..." - Eu cred ca e unul din cele mai bune criterii de alegere a masinii (filtrand evident si pentru nevoile tale). Vanzari mari inseamna in primul rand calitate a produselor. E o lege care se aplica in vanzari la orice, nu numai la masini. Poate azi nu mai e la fel din cauza numarului mare ce competitori, insa in trecut era suficient sa faci un produs bun si sa nu ai departament de Marketing ... Loganul e o masina pe care studentul german o poate cumpara noua (deci cu garantie) in loc de un Golf 3, 4 vechi si folosit ...

Ozz: "Revenind, decit un Passat cu motor de 1.6 care e groaznic de submotorizat, mai ales pentru banii platiti si pretentii, mai bine o Skoda cu un motor ceva mai decent." - Il cred pe GhitaTm cand zice ca nu se plange de motorul de 1,6 de la Octavia lui biggrin.gif
Ceva mai decent ar fi 1.8 sau 2.0 unde taxa e ~ 3.2-3.5 mii ron, dupa caz. La asta se adauga RCA, CASCO si consumul mai mare. Dat fiind faptul ca sunt incepator si e prima masina motorul e potrivit din punctul meu de vedere.
Hoinar
Mosu', daca ai posibilitatea de a lua o masina SH de pe piata germana (pare a fi cea mai folosita piata SH a romanilor smile.gif ), sa stii ca au si variante asiatice f bune (Honda Accord sau Avensis).
mosu'
QUOTE(Hoinar)
Mosu', daca ai posibilitatea de a lua o masina SH de pe piata germana (pare a fi cea mai folosita piata SH a romanilor smile.gif ), sa stii ca au si variante asiatice f bune (Honda Accord sau Avensis).


Stiu, si asa cum am mai spus Passatul e doar o varianta, nu singura. Si Avensysul imi place la fel ca altele pe care poate nu le-am pomenit. Insa ma intereseaza cum sta modelul asta Passat 1,6 benzina fata de concurenta ...
adi.mitrea
Nu imi dau cu părerea despre Passat și nici despre Octavia, dar îți spun că după 1-2 luni motorul de 1.6 ți se va părea mic și gurmand.

Mic pentru că dacă pornești AC mașina va fi greu de urnit și gurmand pentru că la motoarele relativ mici puse pe mașini relativ mari trebuie să turezi mai mult, mai ales în depășiri, iar per total motorul trage mai greu.

Eu am 1.4 și 90 de cai pe o compactă de ~1230 kg. Motorul e suficient, dar la limită. De cele mai multe ori îmi doresc altceva. Când pornesc AC abia urcă în ture, indiferent că sunt în treapta I,II,III,IV sau V.

"Începătoria" se cam termină după 2-3 luni de condus, o să vrei altceva... și nu cred că vrei să ții Passat-ul 1.6 doar atât. Puterea de ~ 100 cp este pentru compacte, nu pentru mașini de clasă medie și cu portbagaj de 500 de litri. Dacă pleci în concediu cu mașina plină, ce faci? Împingi la ea?
mosu'
QUOTE(adi.mitrea)
Nu imi dau cu părerea despre Passat și nici despre Octavia, dar îți spun că după 1-2 luni motorul de 1.6 ți se va părea mic și gurmand. - Nu te contrazic, probabil ca asa va fi ...

Eu am 1.4 și 90 de cai pe o compactă de ~1230 kg. Motorul e suficient, dar la limită. De cele mai multe ori îmi doresc altceva. Când pornesc AC abia urcă în ture, indiferent că sunt în treapta I,II,III,IV sau V.

Sa speram ca cei 10 cai in plus vor fi ok pentru cele 100-150 de kg in plus de la Passat (presupunand totusi ca il iau, ptr ca nu am luat inca o hotarare).

"Începătoria" se cam termină după 2-3 luni de condus, o să vrei altceva... și nu cred că vrei să ții Passat-ul 1.6 doar atât. Puterea de ~ 100 cp este pentru compacte, nu pentru mașini de clasă medie și cu portbagaj de 500 de litri. Dacă pleci în concediu cu mașina plină, ce faci? Împingi la ea?

Sper ca nu va trebui totusi sa imping smile.gif Singurul lucru care m-ar deranja daca as vinde masina e "stressul" asta prin care trec acum cand imi caut masina. In rest nu ar fi o problema sa imi iau una mai puternica.
Intamplarea face ca acum sa nu imi permit sa dau mai multi bani ptr taxa de inmatriculare, ca sa nu zic ca ma sperie totusi un pic un motor de 1.8 sau nu mai zic 2.0 din cauza eventualului consum ...
AlexTM
QUOTE(adi.mitrea)
...gurmand pentru că la motoarele relativ mici puse pe mașini relativ mari trebuie să turezi mai mult, mai ales în depășiri, iar per total motorul trage mai greu.

Am mai auzit deseori ideea asta si sincer, nu o inteleg. Cum adica daca motorul e mai mic va consuma mai mult?
Consumurile sint date de producator. Da, in general ele sint niste valori utopice, ajungi la ele daca mergi constant, etc, etc.
Dar sint la fel de utopice si pentru un motor mare, si pentru unul mic. Si daca producatorul zice ca motorul de 1.4 consuma mai putin decit cel de 1.6, eu il cred.
Tu vrei sa spui "daca ai un motor de 100 CP vrei sa mergi ca si cum ai avea un motor de 150 CP" smile.gif atunci vei consuma mai mult?
Hmmm, nici macar de asta nu sint sigur. Oricum, nu asa se pune problema.

Nevoia de putere depinde extrem de mult de obisnuinta.
Tu spui ca puterea de 100 CP este pentru compacte, nu pentru masini mai mari. Hai sa fim seriosi, eu am avut compacta de 70 CP cu care am fost in concediu incarcata full si a mers. Evident, nu te duci cu ea ca si cu una de 150 CP.
Asa, si?

PS: Am mai avut si Octavia de 75 CP. Ei, la asta simteam uneori ca as mai fi avut nevoie de ceva cai. Tisnea mai greu decit compacta de 70 CP de dinainte. Dar am fost si cu ea in concediu de mai multe ori, am fost multumit si de consum si de comportament in general. Totul e sa te obisnuiesti cu masina.
Acum recunosc ca nu m-as mai intoarce la Octavia de 75 CP smile.gif Asta de 102 cai e racheta smile.gif
mosu'
Poate vorbesc un pic pe langa, nu e chiar domeniul meu ...
Insa la "calculele" astea nu ar trebui considerat si cuplul motorului ?

Un instructor care are un Renault (Clio parca, oricum unul din ala micut) de 65 de CP se lauda ca a intrecut la linute nu stiu ce masina cu cel putin 15 cai mai mult (din pacate nu am retinut marca sau nr de CP) fara probleme. Mi-a dat si o explicatie legata de carburator (??) cum ca arderile sunt mai intense si etc etc ... cum spuneam nu e domeniul meu blush.gif
MotorHead
QUOTE(mosu')
Motorhead: "Dar, serios, chiar nu vad ce importanta are cine vinde mai mult sau ce masini au unii prieteni din Germania. Asa si Dacia vinde in draci in Romania..." - Vanzari mari inseamna in primul rand calitate a produselor.
Te inseli smile.gif

QUOTE(GhitaTM')
Tu vrei sa spui "daca ai un motor de 100 CP vrei sa mergi ca si cum ai avea un motor de 150 CP" atunci vei consuma mai mult?
Hmmm, nici macar de asta nu sint sigur. Oricum, nu asa se pune problema.
La viteze mari (apropiate de viteza maxima a masinii cu motor mai mic), masina cu motor mic consuma sigur mai mult.
QUOTE(mosu'')
Un instructor care are un Renault (Clio parca, oricum unul din ala micut) de 65 de CP se lauda ca a intrecut la linute nu stiu ce masina cu cel putin 15 cai mai mult (din pacate nu am retinut marca sau nr de CP) fara probleme.
Tare instructorul! Nu doar caii putere conteaza la liniute, si diferenta de 15 CP nu e cine stie ce.
_Daniel_
Adi.Mitrea are total dreptate in ceea ce priveste motorizarea noastra.. singura data cand te bucuri de ea.. este cand nu ai ac pornit.

Iar Passat-ul este mai mare ca Astra si un motor de 1.6 si 100 cp e micut rau.. cred ca pentru masina asta tot ce e sub 2 l si nu e turbo e mic.

In ceea ce priveste consumul... nu e regula ca un motor mic sa consume mai mult sau mai putin si depinde foarte mult de masina : greutate, aerodinamica , reglarea suspensiilor , presiunea din pneuri ..

Imagineaza-ti asta.. Daca ai un car imens de tras si ai nevoie de EXACT 100 de cai ...animale.. daca ai doar 80 de cai .. astia trag din greu asa ca vor bea mai multa apa .. muncesc mai mult , daca ai 130 de cai .. vor trage usor .. insa vor ramane cai care nu vor trage .. nu vor muncii .. ci doar vor bea si ei apa din cand in cand.. asa ca cel mai econom este sa ai fix 100 de cai..

Asta se intampla si cu masinile.. ai o curba in care daca maresti puterea scade consumul..pana la o limita .Peste limita asta .. maresti puterea .. iar creste consumul.Tinta economica este sa stii cand sa nu mai maresti puterea..sau sa inceti caii sa mearga numai cu O2 biggrin.gif beer.gif blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.