Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Top 9 sfaturi cum sa evitati un accident de masina
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Daniel65671
Stiu ca s-a mai scris, dar cred ca nu e inutil inca o data, dupa atatea accidente, si mai ales ca e vacanta si lumea circula mult:

“Sa fii norocos nu inseamna neaparat sa castigi la loto. Pentru unii poate insemna sa scapi cu viata dintr-un accident de masina sau sa nu provoci unul. Si cum norocul si-l face omul cu mana lui, redactorii site-ului Edmunds.com va vor da cateva sfaturi - cum sa va feriti de astfel de necazuri. Ei nu reamintesc regulile de condus care se invata la scoala.

Au pus cap la cap cateva sfaturi culese de pe teren, de la soferi cau au trecut prin astfel de experiente.

1. Daca sunteti pe autostrada, evitati “banda cea mai rapida”. Mergand pe banda din mijloc sau pe cea din dreapta, aveti mai multe sanse sa evitati un accident. Cele mai multe accidente de pe autostrada se intampla pe ultima banda.

2. Scanati drumul cu privirea. Nu va uitati numai la masina din fata dumneavoastra. Fiti atent si la ce se intampla in fata ei. Astfel aveti mai multe sanse sa observati daca se intampla ceva in neregula si puteti reactiona rapid. (Si adaug eu: Asta in cazul in care nu are geamurile negre, de nu vezi nimic prin ele.)

3. Tineti cont de unghiurile moarte. Aranjati-va oglinzile astfel incat sa va ofere o vedere panoramica a ceea ce se intampla in spatele dumneavoastra. Nu va bazati numai pe oglinzi. Intoarceti capul si uitati-va direct la benzile de langa dumneavoastra, daca vreti sa evitati ceva ce nu se vede in oglinzi.

4. Imaginati-va un ceas. Tineti mainile pe volan in pozitia orelor 9 si 3. Este o pozitie care va permite sa manevreti repede masina atunci cand sunteti nevoit sa eviti un accident. Din pacate, soferii au obiceiul sa conduca cu o mana “la ora 12” sau cu ambele odihnindu-se pe partea de jos a volanului.

5. Incercati sa aveti control asupra volanului ca un adevarat pilot de curse. Un alt truc este sa trageti scaunul indeajuns de aproape de volan, astfel incat incheietura mainii sa se odihneasca pe volan, iar spatele sa fie lipit de scaun. Aceastra pozitie nu numai ca va va ajuta sa nu va oboseasca bratele, dar acestea vor fi in pozitia optima pentru o manevra de ultim moment. (Nu cred ca e buna ideea cu coatele pe volan, pentru ca nu ai loc suficient de manevra si spatiu de unflat air bag-ul. Eu zic ca poti sa-ti odihnesti mainile tinandu-le “agatate” de spitele volanului.)

6. Judeca un sofer dupa starea in care se afla masina lui/ei. Daca masina se afla intr-o stare deplorabila, a fost lovita sau are geamurile murdare, ei bine asta inseamna nu numai ca stapanul ei este o persoana delasatoare, dar si ca este un sofer neatent. Adesea, cand sunteti in trafic puteti observa si conducatori auto obositi, beti sau preocupati de telefonul mobil. Atunci ar fi bine sa va indepartati cat mai repede de acele persoane.

7. Trebuie sa stiti care sunt limitele masinii dumneavoastra. Fiti atenti cum reactioneaza masina in anumite situatii: daca se inclina mult la curbe, inseamna ca va supuneti unui risc foarte mare atunci cand trageti de volan, la viteze mari, ca sa evitati un accident. Este important sa va familiarizati si cu limitele franei si cauciucurilor masinii dumneavoastra.

Cat timp ii ia sa se opreasca atunci cand calcati frana la podea? Ce aderenta au pneurile?

8. Aveti grija ca masina sa fie in forma buna. Mai ganditiva daca este intelept sa amanati schimbarea unor pneuri uzate. S-ar putea ca acestea sa cedeze atunci cand aveti mare nevoie de ele si s-ar putea sa va coste viata.

9. Noaptea nu este timpul potrivit. Pentru ce? Sa calatoriti. Desi poate preferati sa mergeti noaptea, ca sa evitati aglomeratia, nu uitati de tinerii care organizeaza o cursa de masini acolo unde va asteptati mai putin.

Nu mai vorbim ca la ore tarzii, cand soferii care au baut ceva mai mult isi fac curaj si se urma la volan sau cand lumea pleaca de pe stadioane sau de la baruri si petreceri. De asemenea, evitati soselele pustii si intunecate.”
HotNews.ro, Veronica Radulescu, 23 iul 2007

P.S. Plec si eu in vacanta. Si sa conduceti prudent, va rog!...
Watcher
Daca tii mainile la 9 si 3 este mult mai incomod pt muschi decat daca le tii la 10 si 2 smile.gif
QUOTE
Daca masina se afla intr-o stare deplorabila, a fost lovita sau are geamurile murdare, ei bine asta inseamna nu numai ca stapanul ei este o persoana delasatoare, dar si ca este un sofer neatent.

:bash: :bash: Daca masina are geamurile murdare inseamna ca soferul e neatent in trafic? Exista vreun studiu pe tema asta??
Daca umbli cu masina dupa ce a lovit-o cineva in parcare inseamna ca esti sofer neatent?
QUOTE
evitati soselele pustii si intunecate

Ati vazut vreun DJ/DN luminat? blink.gif
Paul46623
QUOTE(Watcher)
Daca tii mainile la 9 si 3 este mult mai incomod pt muschi decat daca le tii la 10 si 2 smile.gif

Nu neaparat. Iti poti rezema policarii pe spitele volanului, sa preia o parte din tensiune. In plus, ai mai putine sanse sa-ti tragi una din greseala daca te busesti si-ti sare airbagul.
Sonny
Asta e chiar fantastic, primim sfaturi de la conducatori care au avut deja accident(e) sa ne invete sa ne odihnim mainile intre spitele volanului si tot felul de aberatii...
Daca tii mainile la 9 si la 3 nu ai de unde sa virezi, nu ai cursa la volan... asta e valabil la masinile de F1 care au cursa volanului asemenatoare unui ghidon, adica foarte scurta.
Mainile se tin la 10 si la 2, iar efectuarea virajului se face impingand volanul spre stanga cu mana dreapta(pentru viraj la stanga), iar umarul drept se impinge in scaun pentru echilibru(asa sti unde trebuie pozitionat si scaunul). Iar daca vrei sa-ti odihnesti mainile exista cotiera in usa pentru mana stanga, iar pentru mana dreapta cotiera dintre scaune daca este(eu o recomand), dar si mai simplu ar fi o pauza scurta.
booneK9
Cel mai interesant e punctul 2.
Obisnuiesc sa cercetez drumul muuuult in fata, pe cat posibil. Iar cand vad cate unul care face vreo nazdravanie, ii pun eticheta si ma feresc de el. Pe principiul daca a facut una, e probabil sa mai faca inca una. De obicei pun o distanta considerabila intre el si mine. Iar daca e traficul nu permite ... sunt foarte atent cu cei deja etichetati si cu taximetristii.

Despre cum se tin mainile pe volan, e de notorietate ca se tin "la ora 10 si 10".
_Daniel_
Da, sunt bune sfaturile insa condusul preventiv nu se invata ci se inaste..Daca vei avea dorinta ca sa nu lovesti masina sau pe cineva.. vei merge de asa natura incat nu o vei lovii niciodata ( eu personal si noaptea in trafic dau blitzuri celor ce vin din fata mai ales cele gen TIR ca sa ma asigur ca nu au adormit la volan iar locuri din spate extra-urban ii oblig la centuri).Daca nu iti pasa sau esti indiferent sau crezi ca nu ti se va intampla tocmai tie..atunci devii cel mai vulnerabil la un posibil accident..

Cel mai sigur sfat .. nu conduceti nicicum.. cand va urcati la volan , asteptati-va la ce e mai rau blush.gif

Ps : Neatentia la volan este cea mai mare sansa a omului obisnuit de a face puscarie ani grei..
ozz86651
QUOTE
Daca masina are geamurile murdare inseamna ca soferul e neatent in trafic? Exista vreun studiu pe tema asta??


Am facut eu un studiu personal smile.gif si da, exact asa este. De altfel mi se pare evident, nu? Ca sa conduci cu geamurile murdare trebuie chiar sa te doara in fund de activitatea asta. Poate ziua nu conteaza, dar noaptea e diferenta majora intre geamuri murdare si cele curate.

Pe linga chestia psihologica (geam mudar = sofer delasator, nepasator, neatent) mai e si aia fizica: zilele astea am avut si eu geamurile murdare si alaltaieri era sa dau intr-un taxi cind schimbam banda. M-am uitat in unghiul mort era era noapte, geamul era mudar, lumina de la felinare galbena, taxiul galben, pur si simplu n-am vazut. Deci si daca esti atent dar ai imprumutat o masina cu geamuri murdare, atentia nu te ajuta prea mult.
Mai e o chestie care as adauga-o eu acolo: daca soferul are ceva atirnat de oglinda centrala, stai departe de el.
T u d o r
Noaptea e foarte periculos sa conduci cu geamurile murdare. Lumina farurilor masinilor din fata se difuzeaza prin particulele de praf sau alte mizerii, ducand la un disconfort mult mai mare pentru ochii tai. Atentie, ma refer inclusiv la murdaria din interior, cea depusa de la fumul de tigara, de exemplu. Sau la zoaiele pe care le poti intinde cu o carpa sau chiar cu mana pe parbriz, in speranta de a indeparta alte impuritati vizibile. Scade confortul vederii destul de mult, obosindu-te la un drum mai lung.
20krpm
cum am scapat eu de fiecare data sa fiu lovit din spate pina acum, a fost sa incep sa-l ajut pe ala din spate, sa-i fac loc, imediat ce m-am asigurat ca eu n-am probleme cu cel din fata mea. e bine intotdeauna sa stii ce ai in spate (un bmw frineaza mult mai sharp decit un camion de mobila), si ce ai in dreapta si-n stinga, in caz ca e mai de dorit sa schimbi brusc banda.
ozz86651
Chestia asta cu lovitul din spate se evita usor daca iti lasi loc in fata suficient.
Sonny
De multe ori am fost nevoit sa aleg intre a intra intr-o groapa cu viteza si o lovitura in spate. Un sofer bun e cu piciorul pe frana inaintea celui din fata.
Baby Blues
Ozz: de ce aia care au atrnat ceva de oglinda ? Eu am ! blush.gif
ozz86651
Daca nu intelegi de ce, iaca un motiv in plus sa te evit smile.gif.
Arheopterix
A-si adauga si:
Sa conduceti cu incaltaminte adecvata.
Evitati sa fiti desculti ,cu slati,papuci tocuri inalte sau cizme bocanci .
Si nu agatati de oglinda interna tot felul de maimutoi,braduti ,icoane etc.
RUE
toate astea si mai multe se gasesc in cartea lui petre cristea: arta de a conduce.
desi e scrisa acum poate 20 ani e scrisa bine.
e in versiuni pdf scanata si pe internet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.