Cred ca Iulian se refera la regulile de utilizare...
Adica:
- nu bagi in R sau P cand masina se deplaseaza inainte, la fel nu bagi in D, 2 sau 1 cand te deplasezi inapoi
- nu calci acceleratia si frana simultan in R, D, 2 sau 1 (poti, dar pentru scurt timp, de obicei atunci cand vrei sa pleci de pe loc cu scartait, altfel supraincalzesti si distrugi hidroconvertizorul)
- nu o impingi sau tractezi NICIODATA. Se poate tracta doar pe platforma sau cu rotile fata suspendate.
- nu o tii in D sau R pe post de frana in rampa respectiv panta
- la oprirea motorului o lasi in P
- calci frana de fiecare data cand schimbi din P in R, din N in D sau din N in R (desi din N in D nu e necesar, e bine pentru siguranta).
- nu muti maneta schimbatorului cu motorul turat (se distrug hidroconvertizorul si ambreiajele). Exceptie fac doar cazurile D-2 si 2-1 (astea se fac din mers pentru frana de motor sau cuplu mai bun)
- mergi cat mai mult cu ea in D si nu o fatzai ca pe o cutie manuala. O lasi pe ea sa-si faca treaba, ca o face bine...
Cutia in sine e foarte desteapta. E adaptiva, nu are nevoie de selector de regim eco/sport. In plus, daca te obisnuiesti cu ea, o poti "convinge" sa schimbe exact atunci cand vrei tu. Poti chiar sa invalidezi temporar functia de schimbare automata (Hold).
Nu-ti face probleme, initial iti poate parea complicat si dificil de acomodat, dar nu e deloc asa. Manualul specifica tot ce ai nevoie sa stii ca sa o utilizezi corect. Eu m-am obisnuit cu ea dupa 60Km
(nu mai pusesem niciodata mana pe o masina cu cutie automata pana atunci).
Consumul creste, dar nu cu mult (daca mergi cu ea lejer, poate chiar sa scada fata de una manuala). Oricum, se incadreaza in max. 1% peste cea manuala, in cel mai rau caz.
Vei avea senzatia initial ca demarajul e prost fata de una manuala, dar e doar o senzatie aparenta pentru ca masina merge mult mai lin, nu mai exista zvacul acela specific regimurilor de ambreiere/debraiere ca la cutiile manuale. In cifre, prinde suta cu 0.9s mai tarziu decat varianta manuala... Ma cam indoiesc ca poate observa cineva diferenta asta.
Vezi ca am mai scris pe aici destul despre ea (Iulian, eu si Andras). Cred ca e suficient cat sa-ti poti face o parere.
P.S. Diferenta e 1100 euro... Sau cel putin atat a fost la mine si la Andras. Parerea mea e ca merita fara discutie.