Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cutie Automata
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
ovidiu86744
La Aveo se merita 1600E in plus ca sa pun cutie automata? Am inteles ca sunt fabricate de Aisin care sunt cei mai buni.Va rog cei care aveti asemenea cutii dati-va cu parerea.
Multumesc anticipat si precizez ca masina e pentru sotie.
Andras101185
O precizare. Dupa cum vad eu diferenta este de numai 1100 EUR. Dupa 2000 Km parcursi zic eu ca merita. Cert este ca consumul creste putin dar este acceptabil. Sa nu mai vorbim despre condusul in oras. Si ce sa mai zic despre chipul sotiei tale cand o sa urce in masina wink.gif Sotia mea are incontinuu un zambet pe fata, se vede ca-i place la nebunie.
Si ce sa mai zic, si mie...
chevy
Cutia este una fiabila. Nu vei avea probleme, daca vei respecta cateva principii de baza in cazul masinilor cu transmisie automata. Ele sunt facute sa reziste cel putin 3-400.000 de km. Are lubrifiere pe viata. Nu ai ce sa-i faci.

Este ideala pentru condusul in oras. Daca locuiesti in Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Constanta etc. este chiar necesara. Mai ales daca faci si multi km cu ea. In aglomeratie vei avea un consum mai bun decat in cazul unei transmisii manuale.

Exista si parti proaste in cazul transmisiilor automate Cea mai importanta este devalorizarea masinii. Daca dupa cativa ani vei dori sa o revinzi vei pierde mult mai mult decat in cazul in care ai fi avut o cutie manuala.
Cristian99194
Iulian a scris:
QUOTE
Nu vei avea probleme, daca vei respecta cateva principii de baza in cazul masinilor cu transmisie automata.

Doresc sa cunosc aceste principii, daca se poate. Va multumesc.
Adrian101433
Cred ca Iulian se refera la regulile de utilizare...
Adica:
- nu bagi in R sau P cand masina se deplaseaza inainte, la fel nu bagi in D, 2 sau 1 cand te deplasezi inapoi
- nu calci acceleratia si frana simultan in R, D, 2 sau 1 (poti, dar pentru scurt timp, de obicei atunci cand vrei sa pleci de pe loc cu scartait, altfel supraincalzesti si distrugi hidroconvertizorul)
- nu o impingi sau tractezi NICIODATA. Se poate tracta doar pe platforma sau cu rotile fata suspendate.
- nu o tii in D sau R pe post de frana in rampa respectiv panta
- la oprirea motorului o lasi in P
- calci frana de fiecare data cand schimbi din P in R, din N in D sau din N in R (desi din N in D nu e necesar, e bine pentru siguranta).
- nu muti maneta schimbatorului cu motorul turat (se distrug hidroconvertizorul si ambreiajele). Exceptie fac doar cazurile D-2 si 2-1 (astea se fac din mers pentru frana de motor sau cuplu mai bun)
- mergi cat mai mult cu ea in D si nu o fatzai ca pe o cutie manuala. O lasi pe ea sa-si faca treaba, ca o face bine... wink.gif

Cutia in sine e foarte desteapta. E adaptiva, nu are nevoie de selector de regim eco/sport. In plus, daca te obisnuiesti cu ea, o poti "convinge" sa schimbe exact atunci cand vrei tu. Poti chiar sa invalidezi temporar functia de schimbare automata (Hold).

Nu-ti face probleme, initial iti poate parea complicat si dificil de acomodat, dar nu e deloc asa. Manualul specifica tot ce ai nevoie sa stii ca sa o utilizezi corect. Eu m-am obisnuit cu ea dupa 60Km smile.gif (nu mai pusesem niciodata mana pe o masina cu cutie automata pana atunci).
Consumul creste, dar nu cu mult (daca mergi cu ea lejer, poate chiar sa scada fata de una manuala). Oricum, se incadreaza in max. 1% peste cea manuala, in cel mai rau caz.
Vei avea senzatia initial ca demarajul e prost fata de una manuala, dar e doar o senzatie aparenta pentru ca masina merge mult mai lin, nu mai exista zvacul acela specific regimurilor de ambreiere/debraiere ca la cutiile manuale. In cifre, prinde suta cu 0.9s mai tarziu decat varianta manuala... Ma cam indoiesc ca poate observa cineva diferenta asta.

Vezi ca am mai scris pe aici destul despre ea (Iulian, eu si Andras). Cred ca e suficient cat sa-ti poti face o parere.

P.S. Diferenta e 1100 euro... Sau cel putin atat a fost la mine si la Andras. Parerea mea e ca merita fara discutie.
chevy
Adrian a spus totul.
RUE
1. nu poti scoate cheia din contact decat pe P
2. nu poti da la demaror decat pe P.
3. pornirile in panta sunt ideale pt incepatori ca s anu spun plecatul de pe loc care la unii inca poate fi o problema.
4. trece singura in treapta 1 la franare, nu mai e cazul manualei + incepatoare care pleaca de pe loc cu treptele superioare apoi.
5. merge prea subturata schimband la multe masini prea repede in treapta superioara si daca nu accelerezi mai brusc sa faca kick down te rogi de ea in treapta superioara ca sa prinda viteza.
6. ideala pt manevrele in spatii mici, unde nu e cazul sa mai accelerezi (mai ales e fain la mersul cu spatele) ci doar controlezi din frana deplasarea.
7. la semafor o lasi pe D si pastrezi frana apasata - cica asa e mai sanatos decat daca te ai gandi sa o pui pe Nul. esi si in siguranta daca loveste cineva din spate pe franare, nu pe mai duci prea tare si tu in cel din fata distrugandu ti si fata care e mai fragila si constisitoare.
chevy
QUOTE(RUE)
1. nu poti scoate cheia din contact decat pe P
2. nu poti da la demaror decat pe P.
3. pornirile in panta sunt ideale pt incepatori ca s anu spun plecatul de pe loc care la unii inca poate fi o problema.
4. trece singura in treapta 1 la franare, nu mai e cazul manualei + incepatoare care pleaca de pe loc cu treptele superioare apoi.
5. merge prea subturata schimband la multe masini prea repede in treapta superioara si daca nu accelerezi mai brusc sa faca kick down te rogi de ea in treapta superioara ca sa prinda viteza.
6. ideala pt manevrele in spatii mici, unde nu e cazul sa mai accelerezi (mai ales e fain la mersul cu spatele) ci doar controlezi din frana deplasarea.
7. la semafor o lasi pe D si pastrezi frana apasata - cica asa e mai sanatos decat daca te ai gandi sa o pui pe Nul. esi si in siguranta daca loveste cineva din spate pe franare, nu pe mai duci prea tare si tu in cel din fata distrugandu ti si fata care e mai fragila si constisitoare.


Sunt necesare cateva precizari. Probabil ca nu ai mers niciodata cu o cutie AISIN (sau cu un Chevy). Asa ca am cateva comentarii la punctele tele:

1. FALS. Poti opri motorul si cu maneta in alta pozitie si sa o readuci in P. Dar, de acolo nu mai pleaca cu motorul oprit. Sau daca motorul este oprit in alta pozitie decat P sau N, masina nu porneste.
2. FALS. Merge si in N.
3. FALS. Daca panta are ungiul mare, masina poate sa o ia inapoi. Daca nu stai pe loc sau merge inainte. Oricum ajuta.
4. ADEVARAT.
5. FALS. Cu siguranta nu ai incercat o cutie AISIN. no. 1 in lume. Nu mergi deloc subturata. Cel putin mie nu mi se pare.
6. ADEVARAT.
7. ADEVARAT. Sa speam ca nu te loveste nimeni. biggrin.gif
Adrian101433
1+2. La Aveo automat poti scoate si baga cheia in orice pozitie a schimbatorului, doar ca motorul nu porneste decat in P sau N (invalideaza efectiv contactul in celelalte pozitii). Poti da la demaror si in P si N.

5. Nu merge deloc subturata. A mea, oricat de lent ai apasa acceleratia, sub 2200 RPM nu schimba. Ba din contra, ma enerveaza putin ca face cam repede kickdownul -- daca am piscat-o un pic mai tare, retrogradeaza imediat. Chestie de obisnuinta, oricum. Eu pe la inceput, necunoscandu-i in totalitate comportamentul, am dus-o in 6000 RPM intr-o depasire mai stransa cand am apasat mai brusc acceleratia si din 4 a retrogradat automat in 2.

In rest, ai dreptate cu celelalte puncte.
Adrian101433
LOL... Am postat in acelasi timp cu Iulian...
RUE
eu am condus kia picanto, chevrolet lumina si mazda 3 automate.
cea mai moale a fost mazda 3 ul dar avea si optiunea cu secvential daca ma enervam si voiam mai sport.

lumina cu motor 6 V avea forta in orice moment rupea.. dar si consum mediu pe la 14%, noroc ca e benzina 12 ct usd.
Dany_s
Si eu am condus un an jumate un Aveo care avea cutie automata.

Pot s-o recomand si sa zic ca merita banii (chiar daca sunt cam multi, inainte, la Kalos, tin minte ca era cam 850 euro diferenta). Cutia e facuta de Aisin cum zicea mai sus cineva si e de f buna calitate.

Insa nu e o cutie "desteapta", e o cutie foarte simpla in 4 viteze. SImpla si eficace chiar daca eu in general nu agreez cutiile automate pe masini mici mai ales 4 cilindri, cea de pe Aveo e mai mult decat ok si pt mersul in oras mai ales (nu mai zic daca e condusa de o femeie) isi va merita fiecare euro.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.