Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2007 Americruise muscle cars show
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic
fishbone
Week-end-ul trecut s-a desfasurat Americruise, o parada anuala ce are loc peste tot in Statele Unite. Evident ca am fost prezent si eu, aici la mine in oras in statul Nebraska si am facut ceva poze. Tot felul de frumuseti si raritati din diversi ani, classic cars, muscle cars, pana si cateva europene ratacite pe acolo.
Un meet similar are loc aproape in fiecare week-end vineri si sambata seara in doua parcari bine-cunoscute de pe aici.
Ce mi-au vazut ochii ... Spre seara toate masinile au pornit in defilare pe strada principala. Nenumarate frumuseti dintr-un timp cand standardele de emisie nu existau si galonul de benzina era 3 centi americani ... S-au oprit de cateva ori langa mine la semafor cate un GTO sau Challenger si, la relantii, pur si simplu imi vibra tabla pe masina si plamanii in mine. Suparate nevoie mare acele monstruozitati de 8 cilindri. Dupa cum o sa vedeti si in poze, marea majoritate a masinilor erau cu roti de drag racing pe spate. Nu cred ca a fost pe-acolo vreun muscle cu mai putin de vreo 300 de cai si multe sareau lejer de 400. Pure, unrestrained power.

Ma opresc aici ca sa nu o lungesc cu vorba prea mult in mod inutil si va invit sa vedeti pozele. Enjoy!

2007 Americruise in Nebraska
Dany_s
superbe pozele! Si eu admir foarte tare masinile astea si pe posesorii lor care sunt oameni foarte pasionati si marea majoritatea diferiti de the sport compact crowd.
f1anatic
QUOTE(Dany_s)
superbe pozele! Si eu admir foarte tare masinile astea si pe posesorii lor care sunt oameni foarte pasionati si marea majoritatea diferiti de the sport compact crowd.


Admir pasiunea oamenilor. In rest masinile ma lasa rece. Oricum vorbim de generatia parintilor nostri aici...dar pot spune cel putin in cazul lui tata, e la curent cu F1, ii place Subaru si Evo, si nu are nici o treaba cu masinile vechi de pe vremea cind era el tinar. Cind vede una pe strada, clatina din cap dezaprobator.
fishbone
Taica-meu e fix invers.
A fost pilot de raliu, copilot, a participat la multe curse alaturi de piloti faimosi la vremea lor, tuner la fel si iubeste muscle car-urile. Perspectiva lui cam este "tractiune spate pentru barbati, punte rigida tot pentru barbati, forta bruta si carburatoare si delco-uri, nu smecherii de genul ECU si chip tuning". Axa cu came ftw!

BTW, am sa incerc sa identific pozele pe care le cunosc.
f1anatic
Nu vreau sa transform discutia in ceva de Clasa 1-a ca tatal meu e mai smecher ca tatii celorlalti...dar Thank God ca Tata nu e invechit la ECU. Are el ideile lui putine si fixe...dar uite... a pus muschiul la Car PC cu niste talente artistice la rama aia, mi-a proiectat intercooler sprayer-ul si mi-a fabricat rama de la intercooler. De vreo luna ma bate la cap sa instalez modulul de TV in masina. La ungu-ro-manii lui de la munca s-a "laudat" cu bolidul lu' fisu' deci una peste alta imi place ca sta in pas cu tehnica. Si mai nou a zis ca facem juma - juma la bani pentru laser jammer ca a vazut el la nu stiu ce smecher si s-a gindit ca ar fi bun si pentru mine. blush.gif

Nu stiu ce sa iti spun. Uite in seara asta am vazut un hot rod...chestie din aia gen masina din anii 30 cu ditamai motorul in fata si roti inguste...si cauciucuri late ca la F1 pe spate...M-a lasat rece. Probabil era mai iute ca mine...probabil pe circuit l-as face. Indiferent...ma lasa rece...la fel cum in momentul actual interesul in Formula Unu apune incet si sigur.

Nu imi permit toate traznaile pe care le au amicii mei. Ma rog relativ spus pt ca Car PC costa cit un turbo upgrade plus tune. Dar totusi...cind vine vorba de masini...tehnologia masinilor "gives me a hard-on". Apreciez ca Lancer EVO vine cu YAW-angle control si ca Legacy GT are acum stability control. Si tinjesc dupa DCCD (driver controlled center differential) de pe STi. La o adica ma pot vedea dind banii si punind muschiul la instalarea unui LSD pe fata.

Cind vine vorba de carburatoare si delco si Buick Grand Nationals si F bodies si 400 cubic inches si V8 si tot ce tine de muscle cars in general...I'd rather watch the paint dry.

I don't know man, to each his own. I am too much of a techno dork to care for stuff before my time. But as I said, I can appreciate the time, money and emotional investment those people put in their cars.
Xalanx
masina din #27 si 28 e yummi... cred ca e un firebird.
Dany_s
QUOTE(f1anatic)
I don't know man, to each his own. I am too much of a techno dork to care for stuff before my time. But as I said, I can appreciate the time, money and emotional investment those people put in their cars.


Exact

To each his own! There's no wrong or right way....fiecare cu cei place, insa eu prin sport compact crowd mai mult ma refeream la pustanii in Civic-uri cu body-kituri tip Transformers (ca tot a iesit acu), neoane si alte prostii. Pe mine aceste masini nu ca ma lasa rece, ci ma fac sa rad, iar la cele bine facute (STI-uri & co) voi aprecia munca depusa samd, insa ma lasa rece total. SI nu cred ca are asa o mare legatura cu varsta chiar daca intradevar, majoritatea pasionatilor de Muscle cars sunt oameni la peste 40 de ani (si cei de sport compacts sunt sub 30) am vazut destule exemple de "contopire" a varstelor.
fishbone
QUOTE(f1anatic)
La ungu-ro-manii lui de la munca s-a "laudat" cu bolidul lu' fisu' deci una peste alta imi place ca sta in pas cu tehnica.

Cari bolid bre?
f1anatic
QUOTE(fishbone)
QUOTE(f1anatic)
La ungu-ro-manii lui de la munca s-a "laudat" cu bolidul lu' fisu' deci una peste alta imi place ca sta in pas cu tehnica.

Cari bolid bre?


Da' she crezi bre ca ie shtok shi insheata ka a lu' matale ?
mike.omega
Mie imi place ideea de hotrod dar numai ca masina de weekend, ca masina de zi cu zi nu poate fi una la limita legala dpdv al zgomotului, zau! tongue.gif

Dupa parerea mea motoarele cu carburator au ceva special, nu stiu ce, insa e un anumit feeling cand se deschide clapeta aia!
Elena A.
Parerea mea este ca astfel de masini sunt genul de masini pe care le admiri, le lustruiesti, le ingrijesti ca pe copii mici, le tii in garaj in siguranta si, din cand in cand, poate in weekend (dupa cum zicea mike) le mai scoti pentru o tura, ca sa te bucuri de altceva decat ultima tehnologie. E un alt feeling. Mie personal imi plac masinutele astea si mi-ar placea sa am una asa dichisita (ca nedicisita are fratiorul meu si ma apuca plansul cand o privesc, un Plymouth - a diamond in the rough).
marius68582
Thanks fot the pics! biggrin.gif

O parte a Americii pe care o poti aprecia chiar daca nu esti americanofil! blush.gif
fishbone
QUOTE(Elena A.)
Parerea mea este ca astfel de masini sunt genul de masini pe care le admiri, le lustruiesti, le ingrijesti ca pe copii mici, le tii in garaj in siguranta si, din cand in cand, poate in weekend (dupa cum zicea mike) le mai scoti pentru o tura, ca sa te bucuri de altceva decat ultima tehnologie

Pai si tu cum crezi ca sunt tratate aceste piese biggrin.gif Fix cam asa.
Am reusit de-am si identificat cateva masini, am pus denumirea la poze.
Skywalker
Decat STI sau EVO prefer la orice ora un Dodge Charger sau Plymouth Cuda cu un HEMI big block din aluminiu urcat pe la 1400cp (un mini dragster biggrin.gif ) asa ca masina de duminica si de o liniutza pe la show-uri auto sau sa scot avioanele din capul imbecililor.
Iulian HondaFan
foarte frumoase masinile... asta cu muscle cars este un fel de religie pentru unii. mi-ar place sa dau o tura in aceste masini... nu stiu daca am potenta tehnica sa ma ingrijesc de asa ceva dar sigur as incerca...

despre acceleratie unele sunt stupid fast, calcate la blana se ridica 1m in fata... 1000CP pe un Chevelle SS duce la timpi de drag de sub 3 sec pana la 60 mile pe ora, sfertul de mila sub 10sec...
f1anatic
QUOTE(Skywalker)
Decat STI sau EVO prefer la orice ora un Dodge Charger sau Plymouth Cuda cu un HEMI big block din aluminiu urcat pe la 1400cp (un mini dragster biggrin.gif ) asa ca masina de duminica si de o liniutza pe la show-uri auto sau sa scot avioanele din capul imbecililor.


Uite aici TU glumesti !
HEMI big block din aluminiu

Uite, comunitatea de sport compact asteapta nerabdatori aparitia noului Evo. Insa criticii considera ca noul EVO X - in ciuda faptului ca tehnologic este un pas inainte, dpdv al performantelor aftermarket este unul inapoi. Inclusiv EVO IX au blocul motor din fier. Ceea ce insemna presiuni mai mari ...26-28 psi. Si nu uita - motor mai mic, de numai 2.0 L. Un Subaru STi nu viseaza la mai mult de 22 psi (si asta cu o gramada de ajutor - injectie cu alcohol, apa ca sa previna detonarile). EVO alea nu aveau nevoie...motorul era...aproape imortal.

Asa...si sa revenim la bestiile astea din poze. Fiecare ii place ce ii place. Nu te poti §§§§ pe gusturile omului. Si da, au putere impresionanta. Si scot sfertul de mila in timpi uluitori. Stau si ma intreb ce facem cu curbele. Masini tipic construite pentru liniile drepte si stilul de competitie american. Drag Race si/sau Ovaluri unde stai cu piciorul la fund.

Un Corvette Stingray mi-ar place. Recunosc cinstit. Arata mai misto ca una actuala. Insa nu imi place decit outer shell. Tehnologic, nu corespunde.
fishbone
M-am dat eu cu un Stingray din '69, era un 427 deci daca nu ma insel avea 430 de cai putere. Rotile din spate sunt practic sub curul tau, si trag de nu-ti vine sa crezi. Daca vrei impresii si comentarii iti dau link.
Skywalker
QUOTE(f1anatic)
...Si da, au putere impresionanta. Si scot sfertul de mila in timpi uluitori. Stau si ma intreb ce facem cu curbele...

Da-le dreac de curbe, le executam cu frana de mana.
Sunt frumoase, asta e recunosc iar la 400m nimic nu bate HEMI nici chiar integrala de la STI; EVO; AUDI; etc. Posibil, doar posibil ca Veyron-ul sa le tina piept sau o masina de F1.
Baby Blues
Si cand vad acum specimenele facute de chevrolet ope batranul continent ma apuca groaza!
pozele superbe
Skywalker
Ai mei, am vazut un Mustang Fastback din '67 in Timisoara, negru cu numere de state, orice alta masina de la BMW, Mercedes, Audi si ce alte balarii europene vreti nu egaleaza Mustangul la frumusete. Tin sa precizez, este o masina din 67 doar cu caroseria pt ca s-a incordat un Chayene la Mustangu' asta la semafoarele Michelangelo cu Eminescu si a luat o teapa de toata frumusetea.
Faza a fost asa: pe la ora 01:00 ajung la semafor odata cu Mustangul, el dinspre Conti si io dinspre Modex (am oprit in statia lu' 19) si vine unu super chetz cu troscoleata aia de Porsche si-l accelereaza aiurea sa-l provoace pe asta, se face verde... credeti-ma, senzatie cum a plecat Fordu' numa un dragster mai pleca asa, de la semafoarele Michelangelo cu Eminescu si pana la alea cu Loga (@ 200m) a iesit fum din rotile Fordului iar trompeta aia de Chayene nu stiu daca a reusit 50m si asta avea deja 200m.
Sa traiasca Carol Shelby si al lui Mustang si nu numai!!
Cum poate urla un V8 de @7litri turat la maxim...spectacol... fara cuvinte...m-am convins de Europeni si ale lor cotetze de doi bani. Poti sa ai SLR si etc, egal... ce senzatie iti transmite un Muscle Car autentic e ceva imposibil de descris in cuvinte.
P.S. dupa toate astea am vrut sa dau foc Budei (Loganului) dar m-am abtinut pt ca e la chirie...
Baby Blues
QUOTE(Skywalker)
...m-am convins de Europeni si ale lor cotetze de doi bani. Poti sa ai SLR si etc, egal... ce senzatie iti transmite un Muscle Car autentic e ceva imposibil de descris in cuvinte.
P.S. dupa toate astea am vrut sa dau foc Budei (Loganului) dar m-am abtinut pt ca e la chirie...

Europenii fac cotete? De ce nu ai un muscle car? Sau un V8? Pentru ca sunt inutile pentru folosinta zilnica si pentru ca n-ai bani de ele.
De ce ti-ai luat cotet?
Ai condus S.L.R si nu ti-a dat senzatii? Sau te gandesti in comparatie cu un Mustang pe care l-ai condus? De cate ori faci liniute?
Sunt cam multe intrbari la care cautam raspuns. biggrin.gif
fishbone
stefane, nu trebuie sa te ataci, chiar daca iti plac europenele.
Da, acele bijuterii nu-si au rostul zilnic, dar in week-end fun-ul este fara egal. Sunt masini de-a dreptul brutale, they chew you up and spit you out. Ca dovada ai si intamplarea descrisa anterior, pesemne cel cu Porsche-ul gandea si el cam la fel. Trebuie sa sti, la semafor, cand poti sa fi ocos si cand e cazul sa-ti vezi de treaba.
Cator barbati nu le-ar place sa stea in garaj la ei o astfel de bruta, care se arunca la drum fara rezervari si cu un abandon total? Asa pentru week-end ...

Oricum, esentialul de fapt este modul in care americanii isi respecta traditia si o tin in viata. Muscle car-urile nu pot fi negate, asta e clar, indiferent de parerile personale despre utilitate, dizain, performante, bla bla bla.

Si sa sti ca, participand la acest eveniment, si mie mi-a creat aceasi impresie. Imi spuneam ... imi bag picioarele in ele japoneze si europene. S-ar fi potrivit poate un Ferrari F40 sau un 308. In rest, sa fi aparut cu un SLR si te pierdeai in multime, neremarcabil. Sunt masini de productie din ziua de azi, boring, next.
Baby Blues
Da domle sunt de acord dar pana a face cotete masinile europene este departe. nu am atacat dar atunci cand iti faci cotet propria masina inseamna ca...
Eu nu am spus ca sunt proaste, slabe sau lipsite de sens. Doar am vrut sa subliniez ca se exagereaza.
PS: fara sa vreau sa atac!
T u d o r
Fascinant ca idee. totusi, sa nu o dam in comparatii inutile, masinile europene si cele americane sunt proiectii ale conditiilor diferite din cele 2 continente. Ma gandesc la faptul ca cele europene sunt facute si sa ia curbele, nu doar sa rupa asfaltul la plecare de pe loc in linie dreapta. Nu cred ca vreuna dintre marcile europene nu e in stare sa scoata 1000 cai dintr-un motor de 7-8000 cmc, dar la ce bun? biggrin.gif Pentru ca in afara de autostrada, pana sa pui jos caii aia apare curba si, necaz mare, trebuie sa franezi. Pe un circuit virajat nu as paria pe un muscle car nici in fata Cayenn-ului lui Skywalker. Cu toata acceleratia lui fulminanta.

In alta ordine de idei, un prieten "repatriat" a adus cu el o Corvetta de 400 cai, model '06 sau '05, ca nu mai tin minte. M-a plimbat cu ea si senzatia e bestiala, acceleratia e fulminanta si ragetul motorului iti da fiori. BTW, maisna lua si curbele foarte bine, dar Corvette e recunoscuta ca fiind o americana foarte "europeana" la cornering, din cate stiu eu cea mai buna la acest capitol de pe noul continent.

O muscle car e o solutie foarte buna pentru destresarea de la sfarsit de saptamana. biggrin.gif Dar in rest, la noi e la fel de inutila ca un tren fara sine.
fishbone
Ehehe! Intrebarea nu e daca, ci cu cat wink.gif La fiecare europeana de 9 secunde exista vreo 12 americane.
Oricum, intr-adevar, n-au rost discutiile astea. Vorbim de masini de colectie comparate cu d-alea scoate acum pe banda rulanta.

Un Ferrari 308 tot mi-as lua si eu.
T u d o r
Fishbone, ar mai fi o problema. Taxele prohibitive impuse pe cilindreele mari in Europa. Sunt convins ca europenii nu s-au mai fi chinuit sa scoata untul dintr-un motoras de sub 2000 daca nu le-ar fi impus piata.
ozz86651
Guvernul vrei sa spui, nu piata, adica exact antonim smile.gif.
Europenele si muscle carurile sint chestii foarte diferite si nu are sens sa va certati. Evident ca fata de o masina de peste 500CP tot ce e sub 3-400 ti se pare cotet, asta nu are nici o legatura cu natia... daca colegul se urca intr-un ford focus sau Cehvy Cavalier avea fix aceeasi impresie. Da daca se urca intr-un Pagani Zonda (desi astia nu-s europeni da treaca de la mine) sau Veyron, isi schimba opinai.
Marea chestie misto la americani e ca au facut puterea accesibila oamenilor de rind. De zeci de ani mai oricine isi poate cumpara un motor de 400CP in USA. Chestia asta nu e deloc valabila in europa si nu a fost niciodata.
Baby Blues
Tudor a cam pus punctul pe "I" asa ca nu mai am multe de adaugat un afara de atitudinea sau vehementa cu care se compara mere cu pere. Hai sa vedem ca exista si lamborghini si Bugati si alte masini europene care sunt mai mult decat puternice si au si atea sunet dar si rezultate atat pe linie dreapta cat si in curbe. problema este ca la noi nu sunt accesibile. Eu sunt foarte multumit de cotetele pe cere le-am avut pana in prezent inclusiv cu cele doua Dacii care erau cele mai frumoase dacii din lume biggrin.gif.
ozz86651
NICAIERI nu sint accesibile, asta e problema. ca sa iti permiti masini sport peste 150.000$ trebuie sa fii foarte bogat (adica zeci de milioane, nu milioane) oriunde in lume.
Skywalker
Pai nici un SMC (Super Muscle Car) nu e chiar accesibil dar oricum e mai ieftin fata de europene, de exemplu un Ford Mustang Fastback din 67 restaurat 100% ajunge pe la 100.000 USD.
Parerea mea personala este ca Fastback-ul este cea mai frumoasa masina sport fabricata vreodata, am vazut una de 725cp... arigato.gif
ozz86651
Evident acum e masina "de epoca". 100k sint alea originale si pastrate foarte bine.
In continuare existe muscle cars care se pot restaura cu bani relativ putini (un motor small block nou, in cutie e citeva mii de $, 3-4000 poate) pretul initial poate fi mic, munca de garaj insa e enorma.
Pe de alta parte americanii inca fac masini de 400CP cu preturi de genul 25-30.000$. Cit un Passat.
A K U
QUOTE(ozz86651)
Pagani Zonda (desi astia nu-s europeni da treaca de la mine)
blink.gif
Cum nu-s europeni? Italienii nu-s europeni? blink.gif
Dany_s
QUOTE(Skywalker)
Pai nici un SMC (Super Muscle Car) nu e chiar accesibil dar oricum e mai ieftin fata de europene, de exemplu un Ford Mustang Fastback din 67 restaurat 100% ajunge pe la 100.000 USD.
:


sunt unele care ajung si la cateva milioane de $ pe exemplar dar astea sunt masini de colectie, tot felul de editii limitate si rare

La 100K, un Fastback ori e 100% original(deci nu restaurat) si in conditie impecabila + probabil un model mai tare (adica nu ala care era pe vremea aia de baza si avea un V6 de 100cp sau cat era) ORI, daca e restaurat, la 100K e modificat de la a la z.
Altfel, un Mustang din 67 normal gasesti si la preturi normale, 5K, 10K si daca vrei motor puternic se gasesc din belsug intre 3 si 6 mii motoare noi noute de la Ford Racing de pana la 800 cp. Sigur, te mai costa instalarea, o transmisie buna si adecvata pt asa ceva, dar sa zicem ca scapi cu un 20-25 hai maxim 30 mii pt o masina in stare buna.
A K U
Motoarele te pot costa si peste 10k. E o emisiune pe Discovery, Wrecks to Riches, cu o familie care are o astfel de afacere (Barry White Speed Shop), cumpara jafuri, le refac de la a la z (inclusiv motoarele) si le vand la licitatie. Au avut masini care s-au vandut si cu 80k in conditiile in care ei au bagat in ele 40 sau 50k, dar au luat si tzepe. A, si la una dintre emisiuni au luat un motor de 5 sau 600 de cai parca pe care dadusera 13k.
Dany_s
motoarele te pot costa si 40 mii depinzand ce bagi in el....

dar, ca idee un 352 Cleveland (parca se numeste si e un motor des pus pe Mustanguri si alte muscle car-uri Ford) este in jur de 4000$ de exemplu. Pe websitul lu Ford Racing au si lista de preturi pe care o poate accesa oricine.
ozz86651
Pagani e fondata de argentinieni... Pagani himself e argentianan, Fangio care are ceva treaba cu designul la fel. De asta nu e foarte clar.
A K U
Eu m-am uitat aici, pe Wikipedia:

The Pagani Zonda is a supercar produced by Italian car manufacturer Pagani. It debuted in 1999 and continues through the present, with production proceeding at roughly 25 cars per year. As of December, 2005, 60 Zondas had been built. It is a mid-engined 2-seat coupe and convertible. Construction is mainly of carbon fiber.

Some early Zonda engineering was done by Formula One champion, Juan Manuel Fangio. The car was originally to be named for him, the "Fangio F1", but the name was changed upon his death in 1995.

Au gresit ei, am gresit si eu blush.gif
ozz86651
Ai dreptate biggrin.gif, dar nu la asta ma refeream ci ca oamenii cei mai importanti din firma sint argentinieni. Firma e in Italia, clar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.