Help - Search - Members - Calendar
Full Version: soferi ciudati
Masini.ro Forum > Masini.ro > Circulatie
Pages: 1, 2
gabi4
Am avut acum vreo 2 saptamani "ocazia" sa merg cu un nene pe la vreo 60 de ani care, zic eu, avea o mare problema.

nenea avea o skoda octavia tdi. pana aici, nimic anormal.

problema apare aici: pe distanta de 100 km (iasi-roman) (cel putin cat am mers eu) accelera vreo 10 secunde pana la 130 km/h apoi o lasa sa mearga in punct mort pana la 100km/h. si iar accelera si iar o lasa in punct mort. si asta tot drumul. 100km!!!

pe mine cel putin m-a bulversat.
daca ati mai intalnit asa soferi spuneti-mi si mie.
sau poate exista si printre voi.

eu nu imi dau seama ce rost are sa o scoti din viteza din 10 in 10 secunde.

din cunostintele mele poate apare o uzura prematura a pieselor aflate in miscare sau chiar punerea in pericol a celorlalti participanti la trafic(un control mult mai mic al masinii).
multumesc pentru atentie
M i h a i
Eu am intalnit ceva asemanator insa era femeie (no ofence..pure reality)....motivul era nepriceperea...dar nu as baga mana ca asa sta treaba si cu mosul tau...
neutro
pei cre' ca vroia sa faca economie de combustibil... sau nu?
Bogdan Mihai
looool
cu siguranta masina era de la o firma adik de undeva d eunde el nu baga nici un ban inafara de motorina si ca sa faca economie ...
cristianc
Nu inteleg cum de nu te-ai gandit sa il intrebi direct pe sofer care e treaba???
Alex26444
laugh.gif Sincer, e prima oara cand aud asa ceva, dar pe mine deja nu prea ma mai mira nimic, fiindca aproape la tot pasul intalnesti tot felul de tacaniti, care mai de care cu stiluri de condus mai dubashe! Oricum e tare faza cu moshu laugh.gif Ramane doar sa fim atenti si sa-i ferim pe prostii de pe sosele, ca unul de asta te poate omora fara sa stie....... :!:

Hai pa
ALEX
alex20
Mama mea conduce asa.smile.gif
gabi4
masina era sigur proprietate personala.
si avea si babuta langa el.
eu am stat in spate.
sincer nu stiu cum m-am putut abtine sa nu-l intreb de sanatate pe mosulica.
dar, in fine mai sunt si ciudati pe soselele patriei
madalina
Nasul meu are 65 de ani acum si a luat permisul cand avea 25 de ani si niciodat, indiferent de ce s-a intamplat, indiferent de trafic, nu a depasit 40 km/h in localitate si 70km/h in afara! Din fericire, acum nu mai are masina si nu mai poate incurca pe nimeni! Iar explicatia lui era ca cel care merge mai tare nu se stie daca ajunge la destinatie pe cand el sigur ajunge!
gabi4
in ziua de azi daca te ciocnesti la 70 de km/h ai toate sansele sa scapi fara nici o zgaraietura.
cred nasul tau ar fi foarte fericit sa conduca un megane 2 sau o avensis.sigur n-ar mai trece de 70.sau s-ar limita la 64 km/h(viteza la care se fac testele euroncap).

dar oricum bun exemplu.
liviu8
Am o intrebare:sunt incepator si m-am obisnuit ca atunci cand ma apropii de o intersectie,sa scot masina din viteza pt ca,daca e nevoie(daca da verde),sa o bag in viteza corespunzatoare si sa continuu drumul, sau sa o opresc,daca nu se schimba culoarea la semafor.Credeti ca gresesc daca obisnuiesc sa conduc asa.Care ar fi problemele?
guerilla
uzura discului de ambreiaj, uzura pinioane cutie de viteza.. lipsa frana de motor in caz de ceva.. si cam atat stiu eu.
acum depinde ce inseamna la tine.. "apropierea de intersectie" - cativa metri, zeci de metri, sute de metri... laugh.gif
krysty
daca opresti motorul la fiecare semafor sa nu te intrebi de ce-ti consuma ca la balamuc, iar ca o scoti la punctul mort e bine... ca nu o mai tii debreata aiurea.
liviu8
E vorba de cativa metri,nu de sute de metri.Ma refer la faptul ca o scot pe liber,nu opresc motorul.Inca ceva,masina e VW.Sau asta nu are importanta?Multumesc!
guerilla
daca sint doar cativa metri nu e problema. asa cum zice si krysty e perfect sa nu stai cu masina ambreiata ca sa nu strezi rulment, placa, disc tongue.gif
nu conteaza marca.. acelasi lucru se intampla la toate masinile ce au cutie manuala
cristianc
QUOTE(liviu8)
Am o intrebare:sunt incepator si m-am obisnuit ca atunci cand ma apropii de o intersectie,sa scot masina din viteza pt ca,daca e nevoie(daca da verde),sa o bag in viteza corespunzatoare si sa continuu drumul, sau sa o opresc,daca nu se schimba culoarea la semafor.Credeti ca gresesc daca obisnuiesc sa conduc asa.Care ar fi problemele?


Omule, cand te apropii de intersectie nu ai poate decat vreo 60-70 km/h.
Incearca sa franezi in punctul mort la 140 km/h, presupunad ca ai avea nevoie!
liviu8
cristianc,imi ceri acum sa inchid ochii si sa ma gandesc ca merg cu 140,ca scot masina la punctul mort si ca ma vad nevoit sa franez?sau ma trimiti pe sosea sa fac astfel de experimente?dupa cum am spus,fac asta doar in oras cand ma apropii de intersectie,cu cativa metri inainte.voiam doar sa stiu daca practica asta dauneaza masinii sau nu!numai bine!
Happy_Maker
Nu vad nici o problema daca sti ca urmeaza sa incetinesti sau sa opresti si in prealabil scoti masina din viteza si rulezi asa cateva sute de metrii sau chiar mai mult. Vad o modalitate de a reduce consumul de carburant si atat. Gresesc?

Si tot legat de asta: cum este corect sa franezi: cu masina ambreiata sau debraiata?
Ion 26498
Daca franezi cand masina este in viteza si nu apesi ambreiajul te ajuta si frana de motor (iar sistemul de franare nu este solicitat prea mult->uzura mai mica placute, discuri, saboti, etc). Acest mod de a frana este recomandat mai ales iarna daca masina nu este dotata cu ABS. Ambreiajul se apasa cand motorul incepe "sa dea in nas".
Referitor la mersul accelerat - scos pe liber - accelerat cred ca este o "metoda" adoptata de unii ca sa faca economie; in realitate nu cred ca se economiseste nimic, consumi mult ca sa atingi o anumita viteza dupa care rulezi inertial, consum de relanti; cele doua consumuri insumate si mediate s-ar putea chiar sa fie un pic mai mari decat consumul inregistrat la mers constant.
Pe de alta parte, la masinile care au cutii de viteza manuale, atunci cand se ruleaza cu viteze relativ ridicate pe liber, arborele primar se invarte cu turatia de relanti (in jur de 800-900 rot/min) iar cel secundar la o turatie corespunzatoare vitezei masinii ceea ce inseamna ca se pot produce gripari sau distrugeri ale inelelor distantiere, etc.
Eu unul nu scot din viteza nici inainte de stop (pana cand nu se opreste masina) si nici la coborarea pantelor. Nu se stie niciodata cand ai nevoie de motor ca sa iesi cu bine dintr-o anumita situatie.
Alex26444
Deci, ca sa nu ne-o mai lungim atata, e bine Liviu cum faci tu, asa ca fii fara grija ca practica ta nu dauneaza deloc masinii :cheers:

@cristianc: care-i treaba cu franatul la 140 pe ora in punctul mort? E vreo problema in asta? Te gandeai la oprit de tot masina sau doar la redus viteza?

@gabi4: nu cred ca ti-ai dori sa te ciocnesti cu 70 pe ora frontal cu alta masina care are si ea 70 pe ora..... :blackeye: Chiar si cu airbag ar fi cam naspa, dar fara airbag nu cred ca ti-ar fi totuna! :!:

@madalina: damn it, bunicutzo, n-as fi banuit ca ai 65 de ani.....ca daca nasul tau are 65 de ani (nu stiu cum draq poate un nas sa conduca masina), inseamna ca si tu ai 65, ca doar nasul s-a nascut odata cu tine, nu? :laughing3: Just joking, banuiesc ca e vorba de NASHUL tau (de botez), asa-i? :salute: Oricum, omul a fost precaut si nu-l poti condamna pt. asta, nu? Pe mine personal nu m-ar incurca cu nimik unul ca el pe sosea, pur si simplu il depasesti si gata, fara probleme! :colors:

Hai pa
ALEX
Sebastian27003
Eu cred ca avea omul un tic la mina dreapta laugh.gif
cristianc
liviu8. punct mort+140km/h+frana+cere totusi indemanare soferului

happy_Maker e mai bine cu masina ambreiata daca se presupune ca voi umbla si la cutia de viteza

IOn26498 corecta ideea ta cu scosul din viteza si diferentele de rotatii in cutie

Alex26444 ma gandesc la frana in caz de urgenta!
Gociu75
apropo de sectiune,
va propun un mic experiment:
puneti pe masina cu care mergeti semnele de incepator(traditionala lamaie) sa vedeti cum reactioneaza partenerii la trafic
Eu am circulat o vreme cu aceste lamaii puse, deoarece soata mea e incepatoare si imi era lene sa le scot de fiecare data. Daca in mod normal nu am nici o problema, cand cei din spate vedeau lamaie parca innebuneau. Vreo cativa mi-au taiat fata ceva de speriat. Ma gandesc, daca era cineva incepator la volan, ce sanse avea sa ii fereasca?
:shock:
Cred ca spune destul de mult despre civilizatia soferasului mioritic
griffonu
QUOTE(Alex26444)
@gabi4: nu cred ca ti-ai dori sa te ciocnesti cu 70 pe ora frontal cu alta masina care are si ea 70 pe ora..... :blackeye: Chiar si cu airbag ar fi cam naspa, dar fara airbag nu cred ca ti-ar fi totuna! :!:


Daca te ciocnesti la 70kmh cu o masina care vine din sens opus cu aceeasi viteza (70kmh) sau cu un zid, e fix acelasi lucru. Vorbim aici de o masina cu aceeasi masa ca si masina ta.

-Newton
cristianc
QUOTE(gica26774)
.. sa vedeti cum reactioneaza partenerii la trafic...

E valabil si cand soferii observa masini conduse de femei!

In caz de incident in fata politistului soferii asa-zis profesionisti vor avea prezumtie de nevinovatie versus incepatori si femei!
"El s-a bagat, el nu a fost atent, el nu s-a asigurat s.a.m.d."
Succese!
Andrei Suzuki
Am dat si io de un sofer dasta....nebun.Ma intorceam de la mare..si inainte sa intru in buc...am prins o bucata de drum unde era putin ma aglomerat si am dat tot de un mos...cam pe la 50-60 de ani..zic eu..cu o scule de Jeep care facea ce facea...accelera..si punea frana...da asa scurt..adica..nu ca sa opreasca sau altceva.Ce era mai nasol ca frana si cand te bagai sa il depasesti sau cand intra el in depasire...depasea masina..se baga pe banda lui..si punea frana.Criminal omu.
TLS-09
Draga griffonu daca formula F= M x V unde F=forta, M=masa, V=viteza , a ramas neschimbata pana in prezent ( personal cred ca legile fizicii nu le da Parlamentul asa ca nu s-au schimbat recent si nici nu se vor schimba) gresesti profund, nicodata impactul intre doua corpuri de masa egala si cu viteze egala nu este echivalent asupra oricaruia dintre ele cu impactul dintre acestea si un corp fix (zidul).
Asta nu insemana ca eu merg cu 70 la ora. Dar asta-i alta poveste. In cazul masinilor teoria ta este gresita.
Paul46623
Erm... F=m*a, din cate stiu eu. a=lim(T->0) din (v-v0)/T, iarasi, din putina fizica pe care o stiu.
Andrei38283
Daca doua masini care au viteza de 70km/h se ciocnesc e ca si cum un din ele ar intra cu 140km/h intr-un zid.
sergiutruta
QUOTE(Gociu75)
...
puneti pe masina cu care mergeti semnele de incepator(traditionala lamaie) sa vedeti cum reactioneaza partenerii la trafic
Eu am circulat o vreme cu aceste lamaii puse, deoarece soata mea e incepatoare si imi era lene sa le scot de fiecare data. Daca in mod normal nu am nici o problema, cand cei din spate vedeau lamaie parca innebuneau. Vreo cativa mi-au taiat fata ceva de speriat. Ma gandesc, daca era cineva incepator la volan, ce sanse avea sa ii fereasca?
:shock:
Cred ca spune destul de mult despre civilizatia soferasului mioritic

Prezent! Incepator, conduc in Bucuresti cu lamaile puse de prin mai, si inca n-am avut probleme. Inca ma simt chiar in siguranta cu lamaile puse, dar nici nu fac prostii in trafic si ma asigur de mai multe ori inainte sa fac o manevra. Si ciudat, nu prea mi se taie calea, nu-mi iau claxoane la semafoare, nici in circulatie :angel: Or fi oamenii mai civilizati in zona in care conduc eu? Posibil. Oricum, mie mi se pare ca daca ceilalti participanti la trafic vad semnele de incepator, sunt mai atenti la mine. Si daca incearca sa-mi taie calea, de obicei nu-i las. Ii las doar pe cei care semnalizeaza si se comporta ok. Si ii mai las si pe nebuni bicycle.gif
Marius43590
nu e chiar asa cu ciocnitul.
1. sa zicem ca sunt 2 masini identice si se ciocnesc "perfect frontal". Atunci fiecare masina va trebui sa disipe energia m*v^2/2.
2. daca masinile se ciocnesc "real", adica numai jumate (partea soferului sau locul mortului) din masina participa la coliziune, energia de disipat e mai mica, pt ca o parte din energie ramane cinetica (masinile se vor invarti, samd.). totusi, deformarea cred ca ar trebui sa fie mai mare in locul coliziunii fata de cazul 1.
3. daca masinile au mase diferite, e destul de evident ca e mai bine sa te afli in aia mai grea. aici intervine si conservarea impulsului nu numai a energiei.


astea fiind spuse, trebuie sa nu ignoram faptul ca stelutele de siguranta, inseamna zone deformabile ce absorb parte din aceasta energie. Orice formule am gasi pe net sau in alta literatura de specialitate, nu se vor potrivi de la o masina la alta.

CONCLUZIE: Conduceti prudent si fara evenimente!!!
sorin90807
QUOTE(gabi4)
... accelera vreo 10 secunde pana la 130 km/h apoi o lasa sa mearga in punct mort pana la 100km/h. si iar accelera si iar o lasa in punct mort. si asta tot drumul. 100km!!!

pe mine cel putin m-a bulversat.
daca ati mai intalnit asa soferi spuneti-mi si mie.
sau poate exista si printre voi.

eu nu imi dau seama ce rost are sa o scoti din viteza din 10 in 10 secunde.

Postul e din 2004, dar cum am ajuns eu la el, poate vor ajunge si altii.
Mosulica al tau stia ce face, stia fizica:
P=M x V
Adica impulsul e egal cu masa ori viteza. Nu-ti face griji, cutia de viteze, motorul sau altceva nu patesc nimic. Am condus in stiul asta 9 ani Dacie 1310, motor 1400, 5 trepte (viteze 60-90 km la ora) si nu am avut nici un eveniment si am ajuns la un consum de 5,7% intre orase. Eu mergeam mai mult, cam 2-4 minute pe liber, dupa care iar acceleram pana la 90.
Ionut85037
Prin '90 am facut autostopul sa ajung in Baia Mare. Distanta, vreo 60 km. Trage langa noi(eram 4 colegi) o duduie cu un "cotet", ne intreaba unde mergem, negociem, urcam si plecam la drum. Urca dealul dupa care oprea motorul si mergea pe liber pana cand mai-mai sa ne oprim....si tot asa de la capat. Cred ca jumatate din drum sau poate chiar mai mult, l-a facut cu motorul oprit. Aia de economie ! Aia da inconstienta in fata eventualelor pericole ! Nu va mai descriu ce drum, curbe etc,etc.
griffonu
QUOTE(Alex26444)
@gabi4: nu cred ca ti-ai dori sa te ciocnesti cu 70 pe ora frontal cu alta masina care are si ea 70 pe ora..... :blackeye: Chiar si cu airbag ar fi cam naspa, dar fara airbag nu cred ca ti-ar fi totuna!


In situatia asta e ca si cum te-ai ciocni cu un zid, la 70 kmh. Asta presupunand ca masina care vine din sens opus e la fel cu a ata, ca gabarit.

Legat de consum, la motoarele moderne, in momentul in care ai ridicat piciorul de pe acceleratie si masina merge din inertie, din ce stiu eu injectoarele nu mai trimit combustibil in cilindri, chiar daca turatia motorului e ridicata. Practic rotile invart motorul si nu invers. Nu are nici un sens sa fii la punctul mort. Nu castigi nimic la consum si pe deasupra pierzi la siguranta.

-Octane
_Theo_
cei de la brainiac au facut un test...cu o anumita cantitate de benzina sa faca niste tururi de pista...

mersul cu viteza de 50km/h park le-a facut vreo 17-18 tururi

apoi au accelerat pana pe la 90km/h si au scos masina din viteza si tot asa - 13 tururi

deci nu faci economie biggrin.gif mai bine mergi incet tongue.gif
Baby Blues
QUOTE(griffonu)
Legat de consum, la motoarele moderne, in momentul in care ai ridicat piciorul de pe acceleratie si masina merge din inertie, din ce stiu eu injectoarele nu mai trimit combustibil in cilindri, chiar daca turatia motorului e ridicata. Practic rotile invart motorul si nu invers. Nu are nici un sens sa fii la punctul mort. Nu castigi nimic la consum si pe deasupra pierzi la siguranta.

Asteptam inca o parere avizata despre ce este scris mai sus. Interesant!
booneK9
Pai ... s-a vorbit ceva pe tema asta. O discutie aprinsa cu MR sta marturie. Declar in fata colectivului ca desi am vazut de cateva ori computer de bord pe care scrie "0" ... mi-e foarte greu sa cred.
MR e un sustinator foarte aprig al acestei teorii.
Cornel001
Daca vrei iti dau link catre 1-2 forumuri (unu parca era tot asta) unde s-a discutat la greu despre asta.
G e o r g e
in frana de motor, la motoarele pe injectie, consumul este 0 .

tinand cont de faptul ca injectoarele se deschid de cateva ori pe secunda reluarea alimentarii cu combustibil a motorului se face fara ca soferul sa-si dea seama .
ozz86651
Consumul e perfect 0 daca nu scazi sub turatia de ralanti, dar ca metoda de econoisisre e o timpenie, randamentul motoarelor in regimuri tranzitoriii find foarte prost...
In plus pt aceeasi viteza medie trebuie sa livrezi aceeasi cantitate de e
energie dar viteza ta maxima va fi peste deci frecarea cu aerul va fi mai mare.
Baby Blues
QUOTE(G e o r g e)
in frana de motor, la motoarele pe injectie, consumul este 0 .

tinand cont de faptul ca injectoarele se deschid de cateva ori pe secunda reluarea alimentarii cu combustibil a motorului se face fara ca soferul sa-si dea seama .

Ura!!!!! liber la frana de motor. Asa ma strangea inima cand dadeam din a 5-a in a 3-a blush.gif . Avand in vedere ca merg numai cu frana de motor mi se pare normal sa ma bucur biggrin.gif biggrin.gif
HalbaSus
Nu trebuie sa bagi din 5 in 3 pentru a avea consumul 0... ajunge daca ridici piciorul de pe acceleratie.
marius68582
Pai si daca ridici piciorul de pe acceleratie,sa zicem ca o scoti chiar pe liber,ajunge la turatie minima...adica relanti...asta inseamna ca nu consuma? blink.gif

Hop si eu ca e fara bani. biggrin.gif
HalbaSus
reformulez:
daca esti in viteza, ambreajul nu e apasat si nu apesi pedala de acceleratie atunci consumul este zero.
Adrian
am citit ce ati postat.
oameni buni, cat credeti ca o sa econimisiti daca scoateti in 0 in timp ce mergi ( la viteze mari ), asta legat de postul cu mosulica. sau ca opriti motorul la coborare ?
mare economie nu faceti si partea proasta e ca nu mai controlati masinile si riscati sa faceti doamne fereste accident + ca masina se poate strica.
mai bine a-ti conduce cu gandul ''sa merg in siguranta si sa nu pun pe altii in pericol'' decat sa te gandesti mereu ''mai merg 50 de metri cu mililitrul asta de benzina daca scot din viteza''.
faceti asa la examenu de carnet ca nu va da nici un politist carnetu pe motiv ca puneti in pericol circulatia rutiera.
HalbaSus
Concluzii din ce s-a spus pana acum:
- Daca scoti din viteza consumi mai multa benzina decat daca ai lasa-o in viteza.
- Daca ai de coborat un deal e bine (din toate punctele de vedere: economie, protejarea masinii, siguranta, etc...) sa o lasi in viteza (dar nu cu ambreajul apasat bineinteles ca nu ai rezolvat nimic)
- Tehnica: "accelerat pana la 130, apoi lasata la liber" nu e doar extrem de enervanta dar nici macar nu e economica.
Adrian
ok HalbaSus, mai ramane sa-i convingem de lucrul asta si pe soferii care nu fac asa
ozz86651
Pai cine a spus contrariul? tu cu cine te certi? blink.gif
Baby Blues
Vin cu o rectificare daca am lasat impresia ca merg cu masina la liber in curbe sau in panta . Ideea era ca ma durea inima gandindu-ma la consum. biggrin.gif Halba e bine ca la fiecare sfarsit de topic sa concluzionezi ceea ce am discutat. blink.gif :angel: (fara suparare biggrin.gif ).
booneK9
In concluzie, deci, ramane cum am stabilit. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.