Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Marci si pareri...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
Sonny
DA! Am avut passat si l-am vandut tocmai pentru ca are toata turma, asta nu inseamna ca este o masina rea, am fost chiar foarte multumit de ea, dar pana sa ajungi sa faci VW praf ca te deranjeaza "pietarii" e cale lunga, Golf-ul e adevarat cam scump, dar se face de 30 de ani si merge!
Am vrut sa iau avensis dupa passat, dar cand am auzit parerile posesorilor m-am linistit, nu e o masina rea, dar nu asa cum e umflata(am preferat sa iau o masina mai veche cu 3 ani, nu o sa spun marca pentru a nu face un versus intre marci ci intre pareri). Argumente ca "e foarte frumoasa", "ofera garantie x ani" nu mi se par convingatoare... sa trecem peste subiectivism (o afla romeo e frumoasa, o avensis nu e), garantia ma incanta la o masina?
Dar ce ma deranjeaza mai rau si mai rau in ultima vreme este faptul ca posesorii de Subaru se cred toti piloti. E o sportiva, SUV-urile sunt urate, dar apasati pe "dezaburire"... ca sa fii pilot trebuie sa mai pui si frana.
HalbaSus
Poate ne explici si noua despre ce vrei sa discutam in topicul asta... Sa ne spunem parerile despre diverse marci ? Nu crezi ca e cam generalist ?

Dar fie... sa nu zica lumea ca sunt rau si inchid topicuri doar de dragul de la inchide...

Parerea mea personala (si absolut subiectiva) despre cele 3 marci pomenite de tine:
- VW - wanna be premium, pret nejustificat de performante... mai putin GTI-ul, phaeton-ul... si daca vrei un SUV (deci exista sanse mari sa fii un maniaco-depresiv care vrea sa vada mult sange) atunci Touaregul e un compromis destul de bun intre comfort/performante on-road/performante off-road (presupunand ca nu iei 2.5-ul care e de toate jena)... in romania imaginea vw e zeificata si intr-adevar deja e "de cacao" sa ai passat... sincer ma bucur ca noul passat e o masina cu multe probleme, pentru ca in cazul in care ar fi fost o masina buna si dezirabila as fi avut mari probleme... sa-mi iau aceasi masina cu pietarii... sau sa-mi iau o masina mai proasta, mai urata, dar in care lumea sa nu ma confunde cu un pietar biggrin.gif
- Toyota... masina buna dar... extrem de plictisitoare. Plictisitoare prin design, plictisitoare prin motorizari (nu au nici o motorizare "performance"), plictisitoare prin faptul ca ofera garantie 5 ani... dar daca nu vrei o masina "entuziasmanta" ci una buna si fiabila, e ok... ahhh... totusi Land Cruiserul in categoria off-roaderelor nu e plictisitor deloc... dar pe asfalt... e naspa si ala ca toate off-roaderele veritabile.
- Subaru... Impreza... mhm... mi-ar placea sa ma "dau" cu o impreza wrx sti dar mi-ar fi rusine sa conduc una prin oras... e kitchoasa rau de tot iar eleronul ala imens e :puke: pe de alta parte nu e vorba de designul subaru ci de intreg conceptul "road going rally car" care mie mi se pare cam ciudat, nu mi-as lua nici WRX nici EVO doar daca as avea acces la un circuit... si as mai avea o masina cu care sa circul prin oras. Legacy... masina buna, suficient de frumoasa, suficient de performanta, are cam tot ce-i trebuie, Tribeca - urata cu spume.
_Constantin_
In primul rand incerc sa-i raspund lui sony ... Avensis nu e o masina URATA. Ca ai tu ceva cu noi posesorii sau ca nu-ti place ca te-au luat unii peste picior e una, dar sa spui ca masina asta e urata e aberant. Nu e o masina frumoasa, e clasica, normala, 4.7 metri de masina, atat. Multi spun ca seamana cu Vectra C si le dau dreptate. Mie in clasa medie nici o masina nu mi-se pare urata, poate Primera si nici aia nu e groaznica. Referitor la cat de umflata e ... iti dau dreptate. E UMFLATA. De ce? Pentru ca 90% din cumparatori au gasit in ea exact ce cautau in momentul ala. Eu nu am gasit si sunt multumit totusi dar nu extaziat. E cel mai bun compromis, ca imagine, ca pret, costuri after-sale si putere.

Ca marca, Toyota e foarte sus, din multe privinte dar sufera la noi nu din cauza ei ci din cauza importatorului.

Ca si marca pentru mine VW in ultimii ani de cand merg foarte mult mi-a dat impresia de masina pentru under-achiveri, oameni care se multumesc sa dea 10.000. Masinile noi insa sunt masini bune, unele cu mai multe probleme dar in general masini bune. Pasatul pentru mine a fost dezamagitor din cauza pretului si problemelor aparute la cateva luni de la lansare. Au avut probleme financiare si i-au salvat Porsche. In oferta actuala singura masina care mi-o permit si imi face cu ochiul este Golful GT 1.4 170CP dar nu am condus una si nici nu cred ca voi avea ocazia prea curand.

Alte marci : Skoda si Honda, etern respect, imi plac, le-as lua dar nu am avut bani de ce vroiam eu. Asta e, data viitoare.

Referitor la soferii de Subaru... ai dreptate, se cred piloti pentru ca majoritatea dintre ei sunt fosti piloti sau actuali curasanti la scoli de pilotaj. Eu toti posesorii de WRX Sti sau Evo care i-am cunoscut aveau cel putin 1 an de raliuri. Multi dintre ei merg la raliuri prin tara sa deschida diverse etape sau puri si simplu sa mai "fure" de la piloti.
De ce se cred restu pilotii? Pentru ca masinile sunt versiuni cumintite ale unor masini cu tehnologie de raliu. Se pot modifica extrem de usor si ajung la performante uluitoare. In plus multi dintre ei cheltuie 1000 euro sa mearga la o pista in Ungaria sau Austria sa se dea cu masina pe acolo. Nu stiu cati posesori de Avensis sau Passat sau ce vrei tu, ar face asta.


Cam asta am avut eu sa spun deocamdata. Daca te mai pot ajuta cu ceva ... iti stau la dispozitie.
T u d o r
Sonny, sper ca, cu ocazia acestui topic, sa vii cu sentimente mai bune fata de noi, ceilalti de pe forum. Adica sa treci peste perioada de persiflari continue la adresa celorlalti. smile.gif Spun asta pentru ca ai deschis un topic interesant si sa o tii tot asa. beer.gif

Ok, am spus ca mi se pare interesant si o repet. Pentru ca, fara sa vreau sa jignesc pe nimeni, dupa era "TDI - frate!" a inceput una noua, a japonezelor indestructibile, un nou mit al masinii perfecte. O simt si eu, desi nu am o marca japoneza, ci din contra, o marca destul de prost vazuta. Am inceput sa recomand cu caldura marci nipone pentru imaginea pe care si-au format-o, imagine pozitiva dusa pana la extrem. Passat-ul si Golf-ul nu sunt masini rele, dar exagerarile care le insotesc m-au facut sa nu mai suport ideea, de fapt sa nu mai suport marca VW in general. Deja simt ceva ca se infiripa si la adresa Toyota, pe aceleasi considerente. Atentie, nu ma refer la nimeni anume de aici, am discutii si particulare cu prieteni si am remarcat curentul acesta din ele. Nu ca aici nu se simte acest curent. biggrin.gif
Garantia e un atu important in achizitionarea unei masini, una e sa ti se ofere 2 ani cu mii de conditii pe care nu le poti indeplini niciodata si alta e sa ai 3-5-7 ani garantie bumper to bumper. Chiar si faptul ca un producator ofera o astfel de garantie e un semn al nivelului de fiabilitate pe care l-a atins marca sau modelul respectiv. Ca doar nu vor sa falimenteze ulterior din cauza schimbarilor de piese, nu? smile.gif

Ca si incheiere, un argument de genul "e buna, doar e "X" marca" mi se pare complet lipsit de substanta, indiferent de marca "X" in discutie. Pot spune ca marca "X" imi place mie, dar intram pe taramul extrem de subtire al subiectivismului. Pot spune ca Honda imi plac mie, ca sa dau un exemplu direct si real, dar nu inteleg sa conving pe cineva ca Honda sunt bune doar pentru ca mie mi se par asa.

LE: am postat in acelasi timp cu Constantin, deci nu e un raspuns la adresa a ceea ce a scris el. biggrin.gif
_Constantin_
Bueeeey!

Aici ai dreptate. Noul TDI-frate va fi Toyota-frate. Asa e. Pe alte considerente dar va fi. Nu e rau sa existe un consens asupra unui lucru, e tragic insa cand sunt exclusi toti cei care nu accepta consensul.
T u d o r
Corect! biggrin.gif

Necazul e sa punem sabloane, sa vedeti ce am patit de la un prieten, care lucreaza la un dealer de "nemteasca". biggrin.gif M-am dus cu o treaba pe la el si i-am aratat masina, nu ne vazusem de cand inca mai cautam. Si mi-a zis "bai, ce te-ai tzapit! Ti-ai luat frantuzeasca, sa vezi ce proasta e." biggrin.gif
BRAC
Da, subiectul este interesant.
Pareri mele, binenteles, subiective.
Daca eram in vecinatatea Japoniei altele erau marcile la putere.
Topurile de fiabilitate mi se par discutabile ex. de mai sus Avensis vs. Passat .Una e sa ai in oferta 3-4 motoare si o pagina de extraoptiuni si una e sa ai in oferta vreo 10 tipuri de motoare, doua tipuri de tractiune si "un milion" de pagini de extraoptiuni (cel putin din punctul asta de vedere)
Sunt total de acord ca VW e prea umflat si prea prezent la noi si pulsez cu o marca premium ,BMW . Ce conteaza ca 99% din BMW-uri sunt aduse sh si au 300000km nu ?
Aici poate ma ajutati voi si implicit ii ajutati si pe dealerii auto de japoneze. Eu pana acum am avut parte numai de masini nemtesti sau pe aproape gen skoda. Cand ma hotarasc sa-mi schimb masina si am vreo 20000 de euro pe care numai eu stiu cum m-am chinuit sa-i adun cine reuseste sa ma convinga ca merita sa schimb o reteta nemteasca de care am fost in general multumit cu altceva. Un drive test totusi nu este suficient,nu? Problema asta o au multi dintre noi ,cred. E ceva de genul prefer sa raman in turma ca e sigur. biggrin.gif
Ce parere aveti de SAAB spre exemplu?
Xalanx
QUOTE(> T u d o r <)
Si mi-a zis "bai, ce te-ai tzapit! Ti-ai luat frantuzeasca, sa vezi ce proasta e." biggrin.gif

Si tot astepti... si astepti... sa se intample ceva...

Interesant topicul, chiar foarte.

Marci: Toyota e clar umflata. Si incepe incet-incet sa devina un mic VW prin prisma ... popularitatii (in sens peiorativ).

Ce-mi place mie? Nissan. Toyota (Land Cruiser mai ales). Honda (Accord). La altele nu ma intind, desi le-am condus si stiu cum sunt. Dar nu-mi pot permite.
Subaru? Da. Forester. Impreza e hidoasa, in aia nu ma urc ca vrea sa ma manance.
Evo X.

Toyota nu face masini frumoase? Sunt de acord cu chestia asta. Avensisul arata cel mai bine... privit de sus. De la balconul biroului unde lucrez se vede parcarea si astfel am realizat ca farurile si proiectoarele au forma de frunza, ceea ce e foarte cool. Dar se vede doar de sus.
Partea laterala la Avensis e cea mai faina, din punctul meu de vedere. Linia geamurilor e continua, fluida si se armonizeaza perfect cu conturul exterior al masinii. Spre deosebire de Jetta (alias Geta - bah ca e sora-sa!) care are o linie franta urata ca dracu la usa din spate.

Dar in general, Toyota nu face masini aratoase. Bune si fiabile, asta-i tot. Nimic extraordinar, in afara faptului ca daca insisti traieste mai mult ca tine o masina de-asta. How boring is this...?

Dar precum ziceam, imi place Nissan. Am un soi de empatie dubioasa fata de marca asta. Poate pentru Patrol-ul ala urias si total indezirabil unora, poate pentru 350z pe care nu-l voi avea niciodata, poate pentru legenda Skyline (pe cale de a renaste, btw).

Desigur - si pentru Qashqai-ul asta gen strutocamila pe care mi l-as cumpara chiar maine daca as avea banii.

Ce marci nu suport? Ssangyong et company. Ati vazut Actyon? Jur ca aia ar castiga premiul intai la un concurs de sculptura in barabule.
_Constantin_
QUOTE(BRAC)
Una e sa ai in oferta 3-4 motoare si o pagina de extraoptiuni si una e sa ai in oferta vreo 10 tipuri de motoare, doua tipuri de tractiune si "un milion" de pagini de extraoptiuni (cel putin din punctul asta de vedere)


Si jumatate din ele sunt de genul: banoduri vopsite, manere vopsite, a treia lampa stop, cotiera cu spatiu de depozitare, lumini de lectura. Toyota nu are asa ceva in oferta pentru ca de la 17.000 cat incepe Avensis ai in standard tot plus ceva ce la mult adulatul Pasat lipseste: 9 AIRBAGURI. De aia nu pare impresionanta lista de dotari de la Avensis. E drept, in Romania ducem lipsa de optionale dar in UE situatia e total diferita.

In general ai dreptate si nu cred ca vreun dealer TREBUIE sa te convinga pentru ca trebuie sa iti placa tie mai intai. Nici mie nu imi place sfecla si nimeni nu m-ar convinge sa mananc. Asa e si la masini. Nu trebuie sa apreciezi japonezele doar pentru ca eu si cu Xalanx spunem asta sau ca zice nush ce top de fiabilitate. Daca iti plac germanele ... ce e rau in asta? De ce trebuie sa ma simt eu sau tu vinovat ca nu imi place o anumita marca? Iti place ce cunosti, ce ai condus, e si normal, un drive-test e egal cu 0 pentru a-ti da seama de o masina si atunci cum alegem? Pai daca ne permite buzunarul... dupa Look, indiferent de pret luam ce ne place vizual, sau daca suntem romani normali luam ce se apropie de buget cu motorul cel mai mare si cele mai multe dotari iar aici japonezii au de castigat.
BRAC
Legat de marci , mie mi-a placut mult Mazda 6 MPS. Modificarile suferite fata de modelul baza fata,spate, tobele alea imense spate gen A4 2.0 TFSI DTM , xenon ,piele,sistem de navigatie toate in standard plus extra bonus tractiune integrala ce a facut ca masina sa castige pe pista de la top gear peste doua secunde in fata unui MONDEO ST , iesind aproape de un BMW 535d sau 130i.Prezentatorul a apreciat ca e o masina buna ,pentru mine a fost suficient. Mi-am zis , e ceva diferit la noi nu o sa apara multe.
Eram chitit tare pe ea ,intram din cand pe internet si cand o vedem incepeam sa zambesc. Dupa aia am aflat ca tobele alea imense erau de fapt ornamente si in interiorul lor erau niste minuscule tobe adevarate , tractiunea nu era chiar integrala iar interiorul dadea senzatia de ieftin(test englezesc). Cum naiba n-am citit niciodata de VW ca da senzatia de ieftin, gri,auster ,da dar ieftin niciodata. Cuvantul asta te descurajeaza.
Si asa m-am intors in turma ca tobele sunt adevarate. beer.gif
Legionaru'
Cum au scris si colegii de forum mai inainte,Toyota incepe sa devina un mit asemanator cu cel "TDI". Pe mine ma deranjeaza.
Am cumparat Avensis pentru a nu plati revizii foarte scumpe, sa nu am defecte care sa ma faca sa scot din buzunar foarte multi bani.Eu am de gand sa o tin 5-7 ani.Sper sa nu ma dezamageasca.
Sigur, as vrea si eu un BMW M5, un Audi S8, un Mercedes S65 AMG, dar nu prea ma ajuta contul.
_Constantin_
QUOTE
Cum naiba n-am citit niciodata de VW ca da senzatia de ieftin, gri,auster ,da dar ieftin niciodata


Pentru ca nu e IEFTIN. Cel mai ieftin Pasat CIP e cat cel mai ieftin Avensis DDP. Normal ca trebuie taiate de undeva costurile. Si cum la tehnica eu personal consider Toyota peste VW si multe marci europene .... costurile scazute se obtin din capote fara brat pneumatic, materiale mai ieftine in interior.
Legionaru'
Azi am deschis portbagajul la noul Mondeo si se deschide mult mai greu decat la Avensis.Avea brat pneumatic.
f1anatic
Io zic ATENTIE. Ca vad ca nu sfirseste bine topicul asta.
Cristian57688
Salutare.
Nu sunt un cunoscator al masinilor si atata timp cat preturile sunt aproximativ egale pentru aceleasi motorizari si optionale cred ca diferenta e facuta de design. Asa s-a intamplat in cazul meu cnad am alef Focus I.
Toata lumea vorbeste pe forum despre masinile germane (incl. Skoda), japoneze si frantuzesti.
Ma intereseaza ce parere aveti despre Ford mai ales ca stau destul de bine in topul vanzarilor de la noi si sunt si des intalnite pe strazi.
Multumesc.
HalbaSus
Si eu zic sa ascultati de sfaturile lui tov' prim secretar general... derapajele vor fi sanctionate mai rau decat intr-un E30 323.

Referitor la "toyota - frate!" subscriu... daca pana acum in discutiile (de pe forum si private) sfaturile referitoare la alegerea masinii erau destul de categorice in privinta "passat frate! obligatoriu TDI cu DI rosu" acum devine "Toyota frate !". Si trebuie sa recunosc ca la fel ca si in cazul passatului "popularitatea" modelului nu mi-a facut marca toyota mai simpatica. Oricum, cred ca nu sunt inclus in targetul companiei deci nu o sa afectez cresterea vanzarilor biggrin.gif.
Ce imi place la toyota ?
- Ideea de masina fiabila pe care au impus-o prin toate canalele de marketing. Garantia de 5 ani e intr-adevar o chestie buna.
Ce nu imi place la toyota ?
- Faptul ca nu au motorizari de top serioase, cel mai puternic avensis e dieselul de 2.2 150 cp... chiar daca nu compar cu marci "premium" ci marci din aceasi categorie de pret pot aminti de: Vectra OPC, Mazda 6 MPS, Ford Mondeo ST, 407 2.7 hdi, C5 3.0, Accord 2.4 190 cp, Hyundai Sonata 3.3, Kia Magentis 2.7, etc... cu alte cuvinte cam toate marcile non-premium au motorizari de ~200 cp in timp ce varful de gama de la toyota ramane un diesel de 150 cp...
- Auris... cel mai nou compact de pe piata cu care vor sa rupa gura targului intr-o clasa dominata de golf/astra/focus... te asteptai sa vina cu suspensii independente spate cum sunt mai toate modelele noi din clasa (in afara de astra care e si penalizata la comportamentul rutier din cauza asta)... si au pus... pe dieselul de 177 cp care din cate stiu nu se importa in romania...

Desigur strategia toyota e destul de clara si eficienta, pentru ca majoritatea oamenilor nu au nevoie de mai mult de 150 cp (sau poate au dar nu isi permit, sau nu isi dau seama ca au nevoie de mai mult), majoritatea oamenilor nu au nevoie de suspensii spate independente, defapt majoritatea nici nu stiu ce sunt alea... in schimb conceptul de fiabilitate si garantie de 5 ani e mult mai usor de inteles. Pe cine naiba intereseaza diferentialul fata de pe un focus daca tot ce stie despre masina e ca "pleci cu fordul vii cu trenul"...
In concluzie, toyota incearca sa satisfaca nevoile MAJORITATII, ignorand oarecum minoritatile, pun accentul pe fiabilitate si nu pe performante... damn it... acum toyota reprezinta ce reprezenta VW la inceputul anilor 90... singura diferenta e ca vw mai facea totusi si GTI-uri smile.gif
Marius99090
La golf 4 au lasat-o moale cu gti-ul... ai ff multa dreptate chiar sunt noii vw... mai ales prin preturile la noua auris / corolla.
O sa apara si Auris TS daca nu ma insel prea tare..
Watcher
QUOTE
varful de gama de la toyota ramane un diesel de 150 cp

In RO e si un benzinar de 2.0 - 150 CP :wave:
Pe afara e si dieselul de 170 CP smile.gif
Vechea Corolla TS avea 190CP,
Actualul Yaris TS are 170CP la 960kg, etc.
_Constantin_
Halba... sa fie caldura sau exuberanta ca am terminat sesiunea dar imi place ce scrii in ultima vreme. beer.gif

Fara sa fiu partinitor desi va spun din start ca sunt, vreau si eu sa intreb un lucru ... de cand singurele masini din univers sunt Toyota si VW? CUm ramane cu restul? Vreti sa-mi spuneti ca in mazda 3 nu ai impresia de ieftin? Come on sau in Focus? Sau vreti sa-mi spuneti ca interiorul de la megane II e un monument de frumusete? Normal ca nu. Alte masini au minusuri mai mari decat Toyota dar cu toate astea nu le vede nimeni. OARE, e ca la Miss Univers? Normal ca vezi ca una are sanii mai mici cand o compari cu alta ca ea, dar nimeni nu o comenteaza pe fata care le da cu fixativ pe fund.

Eu am un raspuns. Pentru ca in clasa medie Avensis si Pasat fac legea. Eu personal urasc Pasat pentru ca e scump si nu mi-am putut permite si ca are o imagine de 2 lei in ultima vreme si ... am mentionat ca e prea scump? Il urasc pentru ca putea sa fie ceva extraordinar si nu este. Arata bestial, interiorul e la alt nivel fata de restul clasei medii dar ... are probleme mari de fiabilitate, service-ul e varza, preturile sunt mari.

Cam atat. Deocamdata. Sony... ne agiti atat si nu mai zici nimic.
adi.mitrea
Nu prea am înțeles ce anume discutăm la topicul ăsta, după unghiul dat de Sonny, dar câteva păreri mi s-au părut interesante.

Ideea de "Toyota frate" parcă o simt și eu. Prea sunt bune Toyota și Subaru pentru orice situație. Deci da, eu cred că este un mit al mașinii perfecte, așa cum zicea Tudor.

BRAC spunea că VW nu crează senzația de ieftin. Eu am altă părere. Din ograda VW singurul cu interior cât de cât normal spre scump mi s-a părut Golful 5.

Am condus Passat 2.0 TDI HighLine. Interior mai kitchos ca ăla nu am văzut în viața mea, iar calitatea (cel puțin a asamblării) de doi lei. Concret, inserții de lemn care sunt de fapt plastic ordinar (plastic ordinar care nu m-ar fi deranjat să fie negru sau argintiu - dar LEMN... c'mon). Acel plastic scârțâia la cea mai mică atingere în zona schimbătorului de viteze al DSG-ului. Consola centrală și partea centrală a bordului se auzeau a gol, plastic, ieftin, la bătaie ușoară cu podul palmei peste.

Unde mai pui că deasupra ceasurilor de bord stă scris cu litere cromate de-o șchioapă, ieșite în relief ca la mașinile din anii '80 - "PASSAT". Efectiv de prost gust.

Aceeași senzație de ieftin am avut-o și în Vectra C, la fel sună bordul, măcar ăla e mai elegant, de Signum nu mai vorbesc, jos pălăria.

Că tot vorbeam de VW, Polo (noul Polo cum e el numit) în varianta Trendline este doar un pic peste vechea Corsa, cât despre cea nouă nu pot spune decât că materialele și aspectul interiorului este peste orice Passat. (Știu că sunt clase diferite, dar când dai 25.000 de euro pe o mașină te aștepți să fie calitativ măcar ca o Corsa de 11.000.....)

Noua Fabia, tot din curtea VAG, o variantă expusă de 13.000 de euro avea partea superioară a fețelor de uși din plastic DUR, EXACT ca cel de pe fețele de uși din Logan - măcar ăsta e la juma de preț.

Prin ce am spus, nu vreau să credeți că am ceva cu VW. Golf 4 a fost și este o mașină foarte bună, peste Astra G. La fel Golf 5 - peste Astra H.

Scurte concluzii:

VW, respect pentru felul în care își vând mașinile și pentru felul cum crează imaginea de marcă. La fel și Skoda și Seat. Bila neagră merge pentru versiunile de bază care au motoare de tot râsul (1.2 HTP, 1.4 MPI) și pentru listele cu opționale lungi și scumpe.

Toyota, Subaru - la fel. Nota 10 pentru marketing. Fiabilitatea în cazul celei dintâi și sportivitatea în cazul ultimei. "Subaru te testează pe tine, nu tu pe el", parcă așa sună un slogan pe la radio.

La Opel cât dai atâta face, nu au pretenția că vând supercaruri. Mi se pare că oferă cel mai bun raport calitate preț de pe piață (cel puțin în clasa mică și compactă).

Audi și BMW sunt preferatele mele, dar foarte scumpe și la fel... opționale multe și scumpe, standard sărăcuț pentru asemenea mărci/modele. De fapt asta înseamnă premium.

Dintre mărcile simpatice aș enumera Mazda (3 sedan, 6, MPS) deși nu mi-aș cumpăra una pentru întreținerea (probabil) dificilă - pentru că sunt rare. Alta ar fi Alfa Romeo, asta pentru că are niște interioare de vis, chiar și la variante mai "chele", design superb, motoare îndrăznețe și (paradoxal) pentru că este atât de mult hulită pentru fiabilitate slabă. Chiar nu cred că este așa. Ar mai fi și Fiat de la care apreciez unele modele (Stilo 3 uși și Grande Punto) și motoare.

Legat de garanție, eu cred că e vorba exclusiv de chestiuni psihologice. Concret, am garanție 7 ani la C'eed, timp în care plătesc la revizii de rup. În 7 ani o mașină normală nu schimbă motoare, cutii de viteză și poate nici amortizoare. Iar de un set de bucși au avut grijă să te stoarcă pe tine la revizii. La fel și pentru un far care transpiră sau o bieletă care pică după 2-3 ani.

Cu alte cuvinte, la mașinile noi e vorba de noroc în ceea ce privește fiabilitatea, iar dacă fiabilitatea dă greș se acoperă oricum din banii pe care îi dă proprietarul la revizie ori la prețul de achiziție. Un exemplu am în cap: Corrola hb 1.6 (deci model vechi) mai scumpă decât Astra H 1.6 (deci model mai nou) cu cel puțin 1500 de euro, deși nu cred că este peste. De banii ăia schimbă Toyo și ambreiaj, și amortizoare și bucși în garanția de 5 ani - dacă pică ceva. Dacă nu pică, e profitul mai mare. arigato.gif

Cu toate acestea sunt diferențe calitative la partea mecanică a mașinilor noi, dar nu suficient de mari încât să fie decisive. Mai bine să alegem cu inima o mașină decât să ținem cont că are 15 ani garanție...

LE:
1. Passatul cu care am mers avea 22.000 km și "bătea" la fel ca Astra mea de 19.000 km. Greierași la fel de mulți.
2. Mai bine ținem cont de interiorul cât mai calitativ și mai "lucrat" când alegem o mașină. Pentru scârțâieli, greieri, lemn sau titan (toate din plastic) nu dă nimeni garanție. Iar că-mi pică bucșile anul ăsta sau la anul, mă doare fix undeva. Pică mai la toate pe la 30.000 - 40.000 km....
mike.omega
Subscriu la vorba Fanaticului, mare atentie ca ma mananca butonu de la mouse sa impart sanctiuni smile.gif
Revenind la topic: initiatorul a aruncat o piatra, sarim toti sa o scoatem din lac dar el vad ca n-a mai zis nimic biggrin.gif

Ce cred eu despre marcile care se vand la noi.
Am o mare rezerva in ceea ce priveste marcile Renault si Opel, parere strict personala dar pe fruntea lor numai fiabilitate nu scrie!
Ramanem in Europa dar trecem la Skoda si Ford. Au fost pe lista mea de masina noua insa au cazut din cauza pretului si a costurilor mari de intretinere(aici Ford conduce detasat). Pe langa asta, zilele trecute am avut ocazia sa conduc un Mondeo 2003, 2.0TDDI 115CP. Am zis ca m-am urcat in tractor! Nu trage ca citronelu meu nici mort! E mare si atat!

Despre VW.... nu inteleg persoanele care ridica in slavi tehnologia TDI, a fost buna candva, azi sigur numai e!
Eu am fost la delaer la scurt timp dupa ce s-a lansat Passat. Nu vroiam sa cumpar, eram curios. Am mers cu versiunea cea mai ieftina cu 1.9TDI, de la 160 in sus te intreba-i ce se intampla. Zgomotoul motorului si cel produs de vant erau imense. Nu i-am gasit nimic de reprosat masinii, in afara de pret smile.gif

Ca idee, nimic din ce am enumerat mai sus n-am de gand sa cumpar vreodata. Poate utilitare de la ei laugh.gif

Despre asiatice: din pacate Hyundai si Kia sufera la capitolu vanzari, cei ce vand la ei masini habar n-au pe ce lume traiesc, asta e! N-avem ce face! La Toyota am inteles ca e mai bine insa pe mine Auris/Corolla m-au dezamagit total. Avensis nu-mi trebuia deci sarim peste ea!
Honda?! Am mers cu Accord-ul diesel, pana acum nu m-am mai simtit ca in masina decat intr-un 525D si el cu ceva experienta de viata, trageti voi singuri concluziile.

Frantuzesti?! De Reno am zis asa ca spun de Citronel si Pejo. Fratii astia au ceva de spus oricand pe piata auto din EU. Din pacate in jurul lor se invarte mitul cum ca ar fi "slabe" sau putin fiabile. Total neadevarat din punctul meu de vedere. Am cunostinte si cu Pejo si cu Citroen si nu ar schimba marca in viitorul apropiat sub nici o forma.

Acuma ar trebui sa punem in balanta ce vrea fiecare. Eu am vrut comfort, stabilitate, putere si spatiu decent. A rezultat o compacta diesel de 110CP.
Cu care mi-am luat-o doar de la un 525D, break chiar laugh.gif In afara de BMW-ul respectiv nimeni, dar nimeni nu a putut sa se tina dupa mine pe strada blush.gif (inca n-am intalnit GTI-uri, STI-uri si alti monstrii din astia din calea carora oricum ma dau la o parte smile.gif )
Sambata seara un stimabil sofer de Passat(TDI probabil dar nu stiu daca 1.9 sau 2.0) a vrut sa treaca de mine. Drumul fiind liber m-am dat la o parte sa fac loc, crezand ca o sa treaca ca F16-ele, za problem e ca la 100kmph a renuntat la mica noastra intrece si m-a lasat sa ma duc. Interesant nu?!
adi.mitrea
QUOTE(mike.omega)
Sambata seara un stimabil sofer de Passat(TDI probabil dar nu stiu daca 1.9 sau 2.0) a vrut sa treaca de mine. Drumul fiind liber m-am dat la o parte sa fac loc, crezand ca o sa treaca ca F16-ele, za problem e ca la 100kmph a renuntat la mica noastra intrece si m-a lasat sa ma duc. Interesant nu?!


OFF TOPIC: Deci ai accelerat în timp ce erai depășit... foarte interesant. biggrin.gif
C Z R
Ce sa mai! aici ai dreptate, jos palaria pentru motorul de 110 cp hdi, m-am dat si eu cu el, dar cu un pejo 207, pur si simplu e "marfa" masina, eleganta , frumoasa, super, trage f. bine, consum mic, n-am ce spune decat pejo a urcat mult in inima mea, asta o spun dupa ce cu multi ani in urma am avut un 405 care asemenea a fost o masina f. buna.
Cat despre toyota se intampla sa am cunsotinte cu urmatoarele masini: yaris de 1,0 super masina, fiabila si rapida ptr cilindreea ei, corolla noua, absolut ireprosabila d.p.d.v., si avensis, vechi cu multe probleme de fiabilitate, dar nu se pune ca omul e ghinionist din cauza comportamentului lui, asta o spun cunoscand si pe altii detinatori de avensis vechi a caror masina este extrem de fiabila.
mike.omega
QUOTE(adi.mitrea)
QUOTE(mike.omega)

Sambata seara un stimabil sofer de Passat(TDI probabil dar nu stiu daca 1.9 sau 2.0) a vrut sa treaca de mine. Drumul fiind liber m-am dat la o parte sa fac loc, crezand ca o sa treaca ca F16-ele, za problem e ca la 100kmph a renuntat la mica noastra intrece si m-a lasat sa ma duc. Interesant nu?!


OFF TOPIC: Deci ai accelerat în timp ce erai depășit... foarte interesant. biggrin.gif


Eram pe benzi diferite! Liber in fata si in spate cat vedea-i cu ochii, noapte ce-i drept!
Eram pe o sosea cu 2 benzi/sens deci loc destul, plecasem primii de la semafor deci nimeni in spate, in fata erau dar mult prea in fata smile.gif
adi.mitrea
OFF TOPIC: Era o glumă mike, sper că nu te-ai supărat. Și eu mai mă hârjonesc cu mașini de tot felul, chiar și în oraș.

Ultima dată m-am alergat de la cota 1400 (din Sinaia) spre Sinaia, cu un 316i. Când am ajuns în localitate el a făcut dreapta și eu stânga. El a oprit, a aprins avariile de două ori, i-am răspuns și eu la fel și gata. Nu am reușit să-l fac, mai ales pe serpentine. biggrin.gif
Sonny
De ce va mananca butonul pentru sanctiuni? Scrie "marci si pareri" ne dam cu parerea despre niste marci, de masini evident. Si sa depasim putin problemele de genul "de ce nu scrie sonny" - scrie si el cand are ceva de spus.
VW nu inseamna Passat, inseamna daca vreti beetle, dubita si golf. Iar cu cine se tine dupa cine conteaza in primul rand de sofer. Parca aveai 1000 de km cu citroenul, acum nu se tine nimeni dupa tine si esti convins ca e si cea mai fiabila masina din lume? Dar aici e nevoie de alt topic, masinile si ce avem in ograda, capra e mea e cea mai tare. Eu cred ca nu te tii cu C4 nici dupa un passat de 7 ani. E adevarat il au toti impresarii, dar nu e o masina extraordinar de rea(poate cam scumpa), degeaba dati cu pietre.
Haideti sa ne dam cu parerea despre marci cat mai sta topicul asta deschis si sa nu mai dam in VW pentru ca nu ne plac posesorii de passat, e o rautate care nu ne face bine...
_Constantin_
mike ce bine zici. Nici eu nu am gasit nimic de reprosat Pasatului decat pretul, sunt versiuni superbe pe strada 2.0 TFSI e un exemplu, masini care trag bine dar intre acele versiuni pe care le doresti nu se afla 1.6 MPI sau FSI, 1.9 TDI sau 2.0 TDI, primele din cauza puterii, cele diesel... ZGOMOT frate. De aia sunt asa extaziati posesorii de Avensis de 2.0 D4D care desi e mai putin puternic decat tdi, il face de rusine pe unde apuca.


Eu despre Ford am o parere foarte proasta. De ce? Nu din cauza vorbelor din popor si cunosc destui posesori, vecinul meu de casa e sef service la ford deci...


Honda ... bestial Civic si Accord dar mi-se pare ca sunt mai umflate decat este Toyota. Sunt masini cu tenta sportiva dar ... BMW ... cred ca mai au de lucrat pana acolo.

Mazda ... nu imi plac modele actuale, cu marca nu am nimic.

Citroen... C4 super reusit. Singurul model de fapt care imi place sau mi-a placut. Si mai e si Saxo si Xsara, C2 nu pentru tehnica ci pentru potentialul de tuning. Superbe si in varianta normala.

Renault. Am avut. Nu mai vreau. Imi place noua Laguna. ATAT.

Peugeot. Aici situatia se schimba. Imi place de mor 207 dar mi-se pare scump. 307 e foarte reusit dar ma enerveaza ca seamana prea mult cu 207, la fel cum ma enerveaza si Auris ca seamana cu Yaris. 407 cea mai mare masina cu cel mai mic interior. Bleah.

Skoda. Iubesc cu tot sufletul Octavia 2. Visez la un RS ca la Ferrari. Nu imi place Fabia Sedan, nu inteleg pretul Superbului, e foarte interesant Roomsterul, am mers cu unul recent.

Seat: singura masina care mi-a placut vechiul Leon. Actuala: Ibiza, asa si asa.

Kia/Hyundai/ Chinezesti/GWM/Lada - pentru mine nu intra in raza cautarilor cand iau in considerare o masina.

Opel: Corsa ... cel mai frumos interior care l-am pipait. Extrem de interesanta masina mai ales in 3 usi. Astra, frumoasa, nu ma deranjeaza ca nu are spate independenta, ma enerveaza display-ul ala mic din centru.
Vectra e super din multe puncte de vedere dar e extrem de nasoala din altele. Urasc schimbatorul ala parca e cap de p*** ( pana am vrut sa zic).

Alfa: orice oricand, indiferent de fiabiliate si pret. E ca si cum ai avea prietena o dansatoare de striptease, ce conteaza ca e proasta, lumea tot te va invidia.

Fiat: decat GP in 3 usi. ATAT.

Nu includ aici Merc/BMW si Audi pentru ca indiferent de marca, model, an, nr km imi plac si le admir pe unde pot. Sunt o parte din istoria masinii.

Am lasat Subaru la urma. Cine nu a condus, nu poate sa isi dea cu parerea. E o experienta, nu un drive-test. Nu e o masina. E altceva. Senzatia nu e comparabila cu nimic. E pur si simplu ca sloganul: think, feel, drive. Nu stii ca ai 200kmh, nu stii ca derapezi de fapt de 2 min foarte controlat, nu stii ca de fapt consumi cat un motor la jumatatea capacitatii tale cilindrice, uiti de tot. Eu am mers doar cu Legacy-ul lui George si cu un Forester. Nu stiu de ce iarasi ma inotrc la expresia : e altceva. ESTE.

*Am terminat sesiunea azi. Practic. Teoretic mai am un examen dar e doar un act de prezenta. Sper sa nu deranjeze pe cineva avantul meu muncitoresc.
mike.omega
Nu arunc cu pietre, povestesc ce vad pe strazi printre nori de fum negru si "limuzine" care se taraie intre 30 si 50kmph smile.gif

@Constantin: aceeasi neplacere dpdv al zgomotului am avut-o la Mondeo TDDI. Pur si simplu simteam ca sunt una cu masina si cu motorul blush.gif . A tremurat destul de mult pana s-a incalzit iar pornirile si opririle erau cu tremurici evident!
Watcher
QUOTE(Dupa un post kilomteric @ _Constantin_)
*Am terminat sesiunea azi.

Cred ca se prefigureaza Avensis partea a 6-a? :boxing:
@Adi.Mitrea si _Constantin_ :cam astea sunt si parerile mele, dar vreau sa mai adaug cate ceva:

@Frantuzesti: prietena mea are Renault e groaznic de scumpa intretinerea pt pretul initial al masinii.
Aici pe forum, threadul despre service Peugeot prezinta asa niste povesti de groaza incat nu magandesc la masinile astea.
@toyota=opel+1500 EUR: asa e, isi permit sa acopere, dar NERVII si timpul petrecut in service?

Jaguar: o nota de exclusivitate, dar daca pui langa cei trei nemti nu are nimic: calitatea materialelor, motoare, nimic.
Saab: a fost odata ceva, acum , ca si Volvo, costa cat A4/Seria 3 si sunt departe si ca interioare si ca performante.
_Constantin_
QUOTE(Sonny)
si sa nu mai dam in VW pentru ca nu ne plac posesorii de passat, e o rautate care nu ne face bine...


Ai inceput prost pe forumul asta, ai enervat multa lume pe buna dreptate dar afirmatia de mai sus este 100% adevarata, si se rezuma si la bmw, merc si audi. Foarte frumos spus. beer.gif
adi.mitrea
QUOTE(Watcher)
@Frantuzesti: prietena mea are Renault e groaznic de scumpa intretinerea pt pretul initial al masinii.
Aici pe forum, threadul despre service Peugeot prezinta asa niste povesti de groaza incat nu magandesc la masinile astea.
@toyota=opel+1500 EUR: asa e, isi permit sa acopere, dar NERVII si timpul petrecut in service?


Și eu pot spune că la Opel întreținerea e scumpă. În speță reviziile. Când am cumpărat mașina: "nu sar de 400 de lei", după un an "vă costă cam 700 de lei" (paranteză: la un Passat 2.0 TDI revizia de 30.000 a costat 800 de lei, fără schimbare plăcuțe). Treaba cu reviziile, dacă știam că e așa, îi puneam să o bage în contract. Apreciez constructorii care oferă primele x revizii gratuite (în minte îmi vine Mitsu Colt).

La ce anume te referi când spui că la Renault e întreținerea scumpă. Dă-mi un exemplu concret. Nu că nu te cred, dar vreau să înțeleg la ce te referi.

Partea cu toyo=opel+1500 de euro e simplă.
1. Ți le schimbă la revizie
2. dacă pică la toyo te duci mulțumit că ți le schimbă în garanție
3. Dacă pică la Opel zici că ți-ai cumpărat cea mai ieftină și proastă dintre nemțoaice și regreți că nu ai dat 1500 de euro în plus la cumpărare să ți le schimbe alt constructor "pe garanție". E o chestie psihologică, atâta tot, și japonezele o exploatează. Bravo lor.
4. E foarte posibil să nu pice nimic nici la una nici la alta și atunci dealerul Toyota este în câștig. Bravo lui, mărește fondul pentru reparații "pe garanție", mărește leafa, duce mai mulți bani la ăia cu ochii mici ș.a.m.d. Repet, bravo lor!! :wave:
HalbaSus
QUOTE
Alfa: orice oricand, indiferent de fiabiliate si pret. E ca si cum ai avea prietena o dansatoare de striptease, ce conteaza ca e proasta, lumea tot te va invidia.

Chiar ca e material de semnatura... si nu pot decat sa fiu in totalitate de acord cu tine...
f1anatic
QUOTE(adi.mitrea)
Ultima dată m-am alergat de la cota 1400 (din Sinaia) spre Sinaia, cu un 316i. Când am ajuns în localitate el a făcut dreapta și eu stânga. El a oprit, a aprins avariile de două ori, i-am răspuns și eu la fel și gata. Nu am reușit să-l fac, mai ales pe serpentine. biggrin.gif


Spune-i ca ma dau eu cu el. Ii dau 1 minut head start pe uscat si 5 pe ploaie.

QUOTE(_Constantin_)
Am lasat Subaru la urma. Cine nu a condus, nu poate sa isi dea cu parerea. E o experienta, nu un drive-test. Nu e o masina. E altceva. Senzatia nu e comparabila cu nimic. E pur si simplu ca sloganul: think, feel, drive. Nu stii ca ai 200kmh, nu stii ca derapezi de fapt de 2 min foarte controlat, nu stii ca de fapt consumi cat un motor la jumatatea capacitatii tale cilindrice, uiti de tot. Eu am mers doar cu Legacy-ul lui George si cu un Forester. Nu stiu de ce iarasi ma inotrc la expresia : e altceva. ESTE.


Dragi tovarasi si prieteni, stimati concetateni,

Hai sa nu o dam in ridicol cu Subaru. E o masina cu ceva mai multa personalitate, motoare, transmisii bune (nascute din competitiile WRC si premiate la concursuri gen Engine of the Year) dar Subaru este inca o firma care nu stie ce identitate sa aiba. Are o politica fundamental gresita in priviinta marketingului. La voi mitul Subaru se bazeaza mai ales pe STi; noi care avem masinile turbo vrem oferta adevarat din Japonia cu toate jucariile care ar putea sa inscrie firma Subaru in premium.

Subaru face totusi masini ca oricare altele care insa se adreseaza unui segment redus din piata si care este definita mai putin prin performantele masinii asa cum iese din show room ci mai ales prin ce poti face cu ea daca ai ceva timp si bani si pasiune pt. mecanica.
BRAC
ford[/quote]
Watcher
QUOTE
Subaru face totusi masini ca oricare altele care insa se adreseaza unui segment redus din piata si care este definita mai putin prin performantele masinii asa cum iese din show room ci mai ales prin ce poti face cu ea daca ai ceva timp si bani si pasiune pt. mecanica.

Da-mi voie sa te contrazic smile.gif
Cu timp, bani si pasiune pentru mecanica poti face ORICE cu ORICE masina, nu e nevoie sa fie Subaru. Uite 1 exemplu concludent si daca vrei iti pun si un Viper de 2000hp biggrin.gif:D dar exemplul pe care l-am pus ilustreaza f bine ideea de ORICE masina wink.gif
adi.mitrea
QUOTE(f1anatic)
Spune-i ca ma dau eu cu el. Ii dau 1 minut head start pe uscat si 5 pe ploaie.


Nu mă îndoiesc, era totuși doar un 316i adus "de afară". blush.gif


QUOTE(f1anatic)
..... dar Subaru este inca o firma care nu stie ce identitate sa aiba. Are o politica fundamental gresita in priviinta marketingului.


QUOTE(f1anatic)
Subaru face totusi masini ca oricare altele care insa se adreseaza unui segment redus din piata si care este definita.....


Mie mi se pare că te contrazici puțin. Chiar dacă publicul țintă reprezintă "un segment redus", asta nu înseamnă că marketingul lor este greșit. Poate asta vor să facă/fie.

Tot legat de Subaru, nu mă înțelege greșit... Și mie îmi plac, nu neapărat WRX, poate mai degrabă Legacy (GT) și Forester. Da, sunt japoneze, da sunt mașini decente.

Dar e cam mult să spui că Subaru este diferit de alții, iar acei alții sunt o turmă eterogenă. Pentru că nu sunt. Exemplul dat de Watcher e foarte concludent în ideea că se poate face ORICE cu ORICARE mașină - dacă ai bani, timp și ești pasionat de mecanică și electronică.

PS: Stai să vadă air_wolf clipul. biggrin.gif
HalbaSus
Eu ma dau cu Land Cruiserul ala din clip... pe serpentine sau pe un circuit extrem de virajat (carting ?)... si ca sa fie diferenta mai mare vin cu masina sotiei, un A3 dieselar de 105 cp... dupa prima curba am impresia ca o sa raman fara adversar smile.gif
T u d o r
Daca ar fi stock se poate, Halba. Dar ma tem ca masina aia e umblata si pe la suspensii si frane, altfel nu poti pune pe sosea intr-o relativa siguranta o atat de mare putere. So, eu votez cu LC-ul. biggrin.gif Daca vrei sa te alergi, alearga-te cu mine, avem masini cat de cat comparabile. LC-ul ala e cam sus pentru noi, zic eu. biggrin.gif Pe prima linie dreapta de 500 metri te-a uitat... :angel:
f1anatic
Parerea mea,

Nu ma contrazic deloc. Nu cunosc politica de marketing in Europa a firmei Subaru dar stiu ca neaducind versiunile turbo - e o greseala. Iar aici in America, anulind versiunile Wagon & Cutie Manuala iar este o greseala.

Cu orice masina poti face orice. DA, cu timp si bani poti face dintr-un Civic ceva mai iute ca Bugatti Veyron. Ideea este: cit timp, citi bani ? Piata aftermarket nu este atit de dezvoltata incit sa permita acest lucru. Pe cind la Subaru, Mitsubishi, Nissan, "go-fast parts" sint disponibile ca "simple bolt-ons". La asta ma refer. Ca ala a pus turbo pe Land Cruiser si s-a dat cu Corvette-ul imi spune ca a avut ambitie si bani cacalau. Dar cu siguranta nu s-a dus pe Internet si a ordonat piese de performanta, gindite de la cap la coada pentru o anumita aplicatie - ca in cazul nostru.

Si apoi, tot ce e nevoie in exemplul tau este de o curba. Ieri m-am "dat" cu un Magnum R/T. Mare vraja...V8, 5 kile, pe linie dreapta ma cam facea. (ieri 4 Iulie, eu am fost la munca, in timp ce poporul avea piine si circ). Itzi spun clar...sint citeva S-uri pe autostrada (eram pe benzile de viteza). Ghici cine a pus frina incetinind, si cine nu. Gravity and Inertia are a bitch.

Iar Adi Mitrea, cel care a spus ca Subaru este "altceva" nu am fost eu. Eu am sustinut contrariul.
Xalanx
Si chiar si Subaru are motorizari subtirele. Drive-test-ul cu Forester 2.0 m-a cam dezamagit. N-am vrut sa-l urc chiar in 7000 de ture, ca era masina noua, i-am dat max. 5000. Singurul lucru bun - sta excelent in curbe, mai bine ca orice suv. Dar Avensisul meu se infige mai bine.
Ca sa nu mai zic de Impreza 1.6...
Sonny
- Pentru mine exista 2 marci de baza... Audi si Bmw. Si alte 3 secundare... Alfa Romeo, Mercedes si Jaguar.
- Masinile asiatice sunt ok, dar nu imi aprind nici o scanteie, nu stiu ce este cu ele le lipseste ceva, parca sunt sterse... nu pot sa-mi dau seama.
- Masinile americane nici nu exista in capul meu, sunt 0 ca tot continentul lor si toata mentalitatea lor de roboti.
ozz86651
Pacat ca nu esti constant Sonny. Jaguar e masina americana. Alfa Romeo a fost la un pas de a deveni masina americana smile.gif... si nu-i vorba ca italienii n-au vrut, americanii au fost aia de au zis pas. Inteleg ca ai un opel, here we go, si nu-ti plac masinile americane? Pe alt thread recomandai cuiva un Volvo, alta masina americana.
Lasind glumele nici eu nu ma omor dupa masinile americane, cu citeva exceptii:
1. Corvette, o masina superba, potenta, accesibila care bate la fund masini duble sau triple la pret. Daca as vrea sa-mi iau o masina sport in categoria asta de pret probabil ar fi prima sau intre primele pe lista.
2. Viper, Ford GT, Saleen. Cine spune ca astea nu sint masini care merita atentie, parerea mea ca ori e nebun ori n-are nimic de-a face cu masinile.
3. Ceva Cadillacuri (CTS-V in primul rind) din astea noi care mi se par dragute, cu toate ca nu cred ca as cumpara vreunul.
4. Truck si 4X4 unde americanii nu stau rau deloc. De fapt la truckuri cred ca sint foarte convingatori. Evident, neavind ferma sau nevoi de genul asta probabil ca nu o sa-mi iau niciodata asa ceva, dar nu se stie niciodata, dat fiind utilitatea multipla a unui truck.
5. Muscle car, ma refer la alea din anii 60. Imi plac foarte mult dar cumva ca si ciinii: ii iubesc, dar la altii in casa smile.gif. Ca simbol si istorie insa reprezinta, foarte mult. De asemenea si spun multe despre proproietar (dat fiind ca trebuie reconstruite, bibilite, reglate, reparate), si din cauza asta nu ma reprezinta.
Baby Blues
Sonny: pe de o parte iti multumesc, pe alta parte parca in sufletul meu mai intra si alte marci si modele. Hai sa vedem: Lancer, Astra, Auris,impreza, serie 3,5,6,7 si cred ca as umple vreo 2 randuri daca nu mai multe.
Parca esti prea categoric!
20krpm
ceva e de neinteles pentru mine. in forumul asta de "versus" mai toata lumea compara ce sa cumpere - aia, aia sau aia, in marea majoritate marci diferite. marca e cam totuna pentru ei in faza asta. cei care insa nu trebuie sa cumpere o masina in viitorul imediat intotdeauna vorbesc despre marcile masinilor. generalizeaza la stilul de "X-urile sint mai bune decit Y-urile", sau "nu-ti lua Z-uri ca te pacalesti".

daca 3 firme ofera 3 masini care au aceleasi caracteristici, in ce masura conteaza pentru voi cine-si scrie numele pe masina?... sincer, pentru mine nu tare mult. e drept ca daca vreau ceva mai apropiat de luxury nu ma duc sa caut la toyota, sau daca vreau ceva fara pretentii nu ma duc la mercedes, dar pentru masini comparabile nu cred ca "marca" e o preferinta pentru mine. nu pot zice ca ma gindesc vreodata "mama ce mi-as lua un bmw", ci ma gindesc "mama ce mi-as lua o masina care sa aiba motorul asa, si sa aiba aia si aia pe bord." ("si sa fie decapotabila." hehe.)
ozz86651
Si daca iti dau o Kia care iti indeplineste conditiile, impreuna cu o Honda, Toyota, GM, Ford, ce ai lua? Sau sa zicem la premium o masina chinezeasca la schimb cu un BMW/Audi, ce ai lua? Fie cu 5-10.000$ diferenta.
Nimeni nu poate fi complet impartial, pentri ca macar vag experienta, traditia si reputatia unei firme conteaza. Pe mine nu m-ar deranja deloc sa iau o Honda/Acura sau Toyota/Lexus in fata unui BMW/Merc/Audi din motive obiective dar asta numai pentru ca stiu ca reputatia si excelenta tehnica a marcilor astora nu e cu nimic mai jos decit a nemtilor (de multe ori din contra). Dar o firma fara traditie sau cu traditie negativa, chiar daca face un model foarte bun, confirmat de toata lumea, as avea stringeri de inima sa-l cumpar.
20krpm
de multe ori am contemplat alternativele hyundai, si vreau sa spun ca sonata v6 si santa fe mi-au facut impresie buna (am condus din astea de la rental). kia am condus odata, vreo citeva zile, un 4wd sportage diesel, in costa rica, pe drumuri (mai mult) neasfaltate. a facut fatza, si nu pot sa zic ca era incomoda. daca o sa caut vreodata masini de clasa respectiva, hyundai si kia o sa aiba de la mine sanse egale cu celelalte.

cel mai bun exemplu pentru faptul ca nu ma intereseaza marca, e ca acum 3 luni am luat o honda.

kia era asta wink.gif

(editat ca sa adaug poza si sa schimb modelul de hyundai pe care l-am condus - nu era azera, era sonata)
(mda, sufletu poza... incerc in alt post)
20krpm
(tot nu merge)
ozz86651
Nu-mi dau seama cum vine asta ca nu te intereseaza marca da ai luat o Honda... de parca vorbim de o marca de mina a 7a smile.gif.
Problema mea cu Kia e asa: subiectiv, sint cam greu de convins ca e la fel ca altii... nu ca n-ar putea deveni dar astept sa experimenteze altii si peste 10 ani poate iau si eu. In reviste poti sa citesti de preformante dar nu poti sa citesti despre toate... siguranta in accidente, fiabilitate etc. Sistemele cu stele sint ok pina la un punct numai. Uite cum recheama ford o multime de masini acum, asta nu scrie in nici o revista.
20krpm
QUOTE(ozz86651)
Nu-mi dau seama cum vine asta ca nu te intereseaza marca da ai luat o Honda... de parca vorbim de o marca de mina a 7a smile.gif.

nu e de mina a 7-a, ci e de duzina. e o marca la fel de buna ca vreo inca 12 care-mi vin in minte la prima strigare.
_Constantin_
Mie la pretul asta imi vin minte doar 2-3 dar daca tu zici... sa asa sa fie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.