Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme ambreiaj Ford Mondeo?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Ford
Petruta108616
Masina este un Ford mondeo ghia din 2001,eu o am din 2003, pina atunci fiind in Franta.Pina acum 2 luni nu am avut nici o problema cu ea si pot sa spun ca am fost foarte multumit de ea.Probleme au inceput cu incalzira unei roti dreapta spate (de vina fiind se pare pistonasul care a avut un usor blocaj din cauza burdufului de protectie spart),apoi a urmat stinga spate din aceeasi cauza.Problemele au fost eliminate, as preciza doar ca aceasta problema se elimina prin prin schimbarea etrierilor (pret 1300 ron).Acum am alta problema si anume un zgomot metalic la apasarea ambreiajului cu motorul pornit, chiar la inceput de cursa si se mentine pe toata cursa (in mers nu am acest zgomot adica cu ambreiajul liber).Zgomotul pare sa fie dat de contactul dintre doua piese metalice care nu sunt bine fixate(si ma gindesc fie la rulmentul de presiune fie la placa de presiune).Sunt si momente cind acest zgomot nu se aude dar in general exista.Corelat cu momentul aparitiei acestui zgomot am mai observat ca motorul nu mai trage asa bine adica pentru a obtine o viteza mai mare trebuie sa turez motorul mai mult si uneori am senzatia ca nu o sa reusesc.Cu toate acestea nu am probleme in a urca masina pe borduri (lucru care am inteles ca nu prea mai merge daca ai probleme cu ambreiajul).
Astept pareri.
ionut83652
ai volant cu masa dubla ala trancane!
Petruta108616
Scuze nu sunt specialist dar stiu ce este volanta dar nu stiu ce este volanta cu masa dubla si de ce ar trancani daca-i asa(este normal si care ar fi motivul?).Defapt nu este un trancanit ci mai degraba seamana cu zgomotul dat de mai multe saibe libere pe un ax care se roteste.Mersi orcum pentru raspunsul dat si astept in continuare pareri.Mai specific ca motorul este de 2000 Duratorq diesel.
ionut83652
la modelel mai noi de masini sa renuntat la volantul clasic sa renuntat la arcurile de pe discul de ambreiaj (pentru a nu mai ramane in drum din cauza ambreiajului)si arcurile au fost mutate pe volant din nefericire arcurile sunt sustinute de 2 urechi metalice care se rup !si de aiai trancane prima parte (cea dinspre placa ) oscileaza cca 2-4 cm iar din lipsa actiuni arcurilor prima parte loveste in capatul cursei celei de a doua parti !de obicei mai apare si un trancanit la pornire sau la oprire si fluctuatiile turometrului la relanti!
danmatyas
la fel facea si a mea. era dusa volanta... de obicei cand se da jos ambreiajul se schimba cam tot smile.gif volanta cam 900 lei, kit ambreiaj tot cam 900, rulment presiune cam 400 lei. Cu manopera ajungi pe la 2 500 lei.
Petruta108616
Avind in vedere ca toata chestia asta ,inteleg ca o sa ma coste cam mult si daca ma duc cu ea in service sigur o sa mai gaseasca o mie de motive pentru a-ti lua banii, as dorii daca se poate o explicatie mai pe inteles eventual si o schita cu modul de lucru si constructie al ambreiajului.Banuiala mea ca zgomotul provine de la doua discuri care se ating in timpul rotirii,in momentul actionarii ambreiajului,se pare ca este corecta insa eu credeam ca cele doua elemnte sunt rulmentul de presiune si lamelele elastice pe care apasa rulmentul.Astept in continuare pareri.
Apropo,cit de grava este problema si cam cit este recomandat sa mai circul cu ea ,avind in vedere ca acum nu dispun de toti banii?
Potzocul
legat de problema asta am si eu ceva de spus, la fel a inceput si ambreiajul meu sa scoata un zgomot de fregventa inalta, asemanator cu un scartait de frane, zgomotul se aude doar cand calc pedala, totul a inceput intr-o seara cand am tinut pedala apasata cca 2-3 min si din senin a inceput sa tzaraie ... de atunci nu s-a mai oprit , se aude de fiecare data cand calc ambreiajul. e grava problema ?
danmatyas
caline, ti-e dusa si tie volanta sau kit-ul de ambreiaj, banuiesc ca totusi e din volanta.
Petruta, eu zic ca mai poti circula cateva mii de km, eu am mai facut cam 7-8 000 km de cand a inceput sa imi suiere. De la un timp incepuse sa caraie cand bagam din a 4 a in a 3 ca si cum nu as fi apasat ambreiajul. Din cauza frecarii de acolo mi-a facut o groaza de pilitura de fier care a afectat si kitul de ambreiaj (a trebuit schimbat) si a intrat si in cutia de viteze (bine ca nu a afectat ceva acolo) a trebuit sa-i schimb si la aia uleiul. Eu zic sa faci oarecum rost de bani sa o desfaca careva inainte sa moara de tot si sa-ti produca alte pagube care s-ar putea sa te coste si in plus. Mult succes sad.gif
Potzocul
am inteles din post`urile anterioare ca in urma patinarii ambreajului rezulta pilitura care este daunatoare pt restul componentelor de acolo, vreau sa va intreb in momentul cand patineaza, ce simptome are masina? scoate un zgomot anume si la accelerate se tureaza si nu creste viteza?
danmatyas
se accelereaza in gol, ca si cum nu ar fi bagata in viteza.
Potzocul
da, scoate un sunet de turatie in gol pt 1-2 secunde doar, asta cand accelerez putin mai tare, cand merg constant nu am probleme. are cineva idee cam cat m`ar costa acum sa schimb tot de pe acolo ? sau inca mai pot amana ? sau cresc cheltuielile odata cu amanarea...
ionut83652
poi dac se tureazz in gol cel mai probabil e rulmetul de presiune si scartiturile tot de acolo apar o sa mearga pana nu mai intra in viteza ! si gata!
Potzocul
smile.gif mi`ai redat zambetul .... deci sunt sanse sa nu trebuiasca sa schimb tot chitul de ambreaj ??? ma multumesc sa schimb doar rulmentul de presiune :angel: totusi am gasit pe cineva care imi aduce piese originale din ungaria si respectivul se lauda ca a lucrat 8 ani la ford la reprezentanta ...
27ciprian
am un ford mondeo ghia din 2004 si am aceleasi probleme cu ambreiajul, adica am zgomot la apasarea pedalei si un croncanit la plecarea de pe loc in treapta I cu masina in sarcina.intrebarea mea este daca a rezolvat cineva problema aceasta, unde? si cum? multumesc
Potzocul
DA! Eu am rezolvat recent...
tot ambreiajul adica rulment, placa presiune, volanta ... schimbat ulei in cutia de viteza am ajuns la 3800 lei cu manopera cu tot
cu componente LUK. e scump ... ce sa facem?
mult succes! poate ai noroc si nu trebuie chiar tot schimbat. dureaza minim 1 zi manopera. dupa cum spui tu volanta sigur e dusa, si rulmentul.
27ciprian
mersi pt informatii.cam cat ai mai circulat cu masina de la primele simptome?cunoaste cineva un service sau mecanic de incredere in constanta?
Potzocul
eu am mers cam mult cu ea tongue.gif vreo 10 mii minim! primele simptome ... am lasat`o pe sora mea sa conduca si mi`a prajit ambreiajul... mirosea a ars si dupa vreo 5-6 ore de la oprirea motorului. am mers chiar f mult cu ea asa si ma mai puteam duce inca doar ca a intervenit o chestie cu bendixul de la electromotor care se umple cu pilitura de la volanta si nu mai pornea, am curatat de 3 ori electromotorul si de fiecare data aveam vreo 2 linguri de pilitura biggrin.gif
la semafoare stateam cu acceleratia usor calcata ~ 1000 rpm ca sa nu se zbata volanta...mi`am dat seama cam tarziu de schema si ma costa un tampon motor care costa undeva la 210 ron+ manopera. ce se poate intampla e sa te lase in drum si sa nu o mai poti duce decat tractata. unui prieten i s-a dus placa de presiune si nu mai putea sa o scoata din viteza decat daca facea cateva pedale smile.gif era prin Budapesta, pana in Oradea a venit asa cu ea.
mult succes! sa ne spui cum ai rezolvat dupa ce rezolvi!
mecanic nu cunosc in CT sorry
danmatyas
3800? eu am ajuns la 2400 lei cu schimbatul ambreiajului, complet cu ulei in cutie cu tot..
Cezarrr
QUOTE (ionut83652 @ Jul 17 2007, 11:50 AM) *
poi dac se tureazz in gol cel mai probabil e rulmetul de presiune si scartiturile tot de acolo apar o sa mearga pana nu mai intra in viteza ! si gata!



Creda ca am si eu acceasi problema.... cand apas ambreiajul, doar in prima jumatate a cursei, se aude un tarait - usor dar se aude, si se aude in mers un zgomot ca si cand ar freca ceva de roata. Precizez ca daca apar ambreiajul nu se mai aude ..... Este posibil sa trebuiasca sa schimb si eu kitul de amreiaj, rulmentul de presiune si volanta ? Chiar trebuie schimbate toate ?

Se poate verifica de un mecanic daca este dus ambreiajul si / sau volanta ? Trebuie sa le dea jos ca sa se uite la ele ?
27ciprian
eu sunt cu masina in service acum.la ce simptome spui ca ai e sigur rulmentul de presiune,iar daca ai ghinion, in scurt timp, vei auzi un croncanit de la volanta in momentul in care masina e in sarcina in trepte inferioare de viteza.nu stiu din ce an e fordul tau. al meu e din 2004 si la acest model operatiunea de schimbare, fie doar a rulmentului, necesita 1-2 zile si e destul de complicata.e de preferat,datorita volumului de munca, sa schimbi tot ambreiajul inclusiv volanta,ca sa nu mai desfaci masina iar.banuiesc ca mai circuli cu ea, rulmentul fiind bulit, nu face decat sa inrautateasca conditia de functionare a celorlalte angrenaje din ambreiaj.eu m-am lovit si de necompatibilitatea noului rulment de presiune cu noul kit de ambreiaj.sper sa nu fie cazul tau dar daca ai nevoie de mai multe informatii, inclusiv preturi, nu ezita sa le ceri si te voi ajuta daca pot.bafta multa
Cezarrr
QUOTE (27ciprian @ Apr 22 2008, 08:24 AM) *
eu sunt cu masina in service acum.la ce simptome spui ca ai e sigur rulmentul de presiune,iar daca ai ghinion, in scurt timp, vei auzi un croncanit de la volanta in momentul in care masina e in sarcina in trepte inferioare de viteza.nu stiu din ce an e fordul tau. al meu e din 2004 si la acest model operatiunea de schimbare, fie doar a rulmentului, necesita 1-2 zile si e destul de complicata.e de preferat,datorita volumului de munca, sa schimbi tot ambreiajul inclusiv volanta,ca sa nu mai desfaci masina iar.banuiesc ca mai circuli cu ea, rulmentul fiind bulit, nu face decat sa inrautateasca conditia de functionare a celorlalte angrenaje din ambreiaj.eu m-am lovit si de necompatibilitatea noului rulment de presiune cu noul kit de ambreiaj.sper sa nu fie cazul tau dar daca ai nevoie de mai multe informatii, inclusiv preturi, nu ezita sa le ceri si te voi ajuta daca pot.bafta multa



Masina e din 2001. Astazi am fost la mecanic iar sunetul de frecare la roata e din cauza placutelor de frana si a discurilor pe care le-am schimbat de curand si care pentru ca nu se mai fac ca "odinioara" trebuie sa se mai frece putin ca sa scap de zgomot... ma rog.....

De asemenea, mi-a spus ca trebuie sa aschimb si ambreiajul - se pare ca intr-adevar placa sau rulmentul de presiune face asa. Cica l-ar schimba cam intr-o zi. Tu il schimbi undeva in Bucuresti ? Cat te costa manopera ?

27ciprian
acum am scos masina din service, manopera m-a costat 800 ron, a durat o zi dar am schimbat tot inclusiv volanta ceea ce-ti recomand si tie ca sa nu te mai lovesti de probleme la ambreiaj cel putin 100 000 km. eu am comandat kit ambreiaj(include rulment,placa si ambreiaj) dupa datele din talon, dar surpriza ,rulmentul nu s-a potrivit.cu cel defect in mana am luat magazinele de piese la rand si trebuie sa-ti spun ca am gasit 4 modele de rulment pt luna si anul masinii mele dar nu se potrivea nici unul.asa ca am vorbit cu un dealer de piese sa ceara piesa de la ford (la ford costa 1200 ron)dar pt ca l-a comandat persoana juridica a ajuns la 800 ron.atat am dat pe el.in bucuresti nu cunosc mecanic.bafta iar daca te pot ajuta cu ceva o fac cu cea mai mare placere.
jhon44
QUOTE (27ciprian @ Apr 22 2008, 08:24 AM) *
eu sunt cu masina in service acum.la ce simptome spui ca ai e sigur rulmentul de presiune,iar daca ai ghinion, in scurt timp, vei auzi un croncanit de la volanta in momentul in care masina e in sarcina in trepte inferioare de viteza.nu stiu din ce an e fordul tau. al meu e din 2004 si la acest model operatiunea de schimbare, fie doar a rulmentului, necesita 1-2 zile si e destul de complicata.e de preferat,datorita volumului de munca, sa schimbi tot ambreiajul inclusiv volanta,ca sa nu mai desfaci masina iar.banuiesc ca mai circuli cu ea, rulmentul fiind bulit, nu face decat sa inrautateasca conditia de functionare a celorlalte angrenaje din ambreiaj.eu m-am lovit si de necompatibilitatea noului rulment de presiune cu noul kit de ambreiaj.sper sa nu fie cazul tau dar daca ai nevoie de mai multe informatii, inclusiv preturi, nu ezita sa le ceri si te voi ajuta daca pot.bafta multa

si eu am aceeasi problema dar la mine cand dau din 4-3 caraie sa fie din volanta?in rest aceeiasi chestie cand tin ambreiajul calcat pana la jumate scoate un zgomot ca si cum ar freca ceva cand il apas pana jos nu se mai aude nimic.poate sa fie volanta?????
cobra4000
Mai mult ca sigur este volanta. Ideea este ca si eu am aceiasi problema in sensul ca merge foarte bine ( doar ceva oscilatii la relanti) dar cand opresc motorul cloncane ca si cum s-ar mai da peste cap inca o jumatate de tura. Am un ford C-max 1,6 CDTI 90 CP, din 2007 si daca stie cineva ce altceva poate fi astept pareri.
ssergiu
Incearca cind opresti motorul calca pedala de ambreaj vezi se mai aude troncanitul .deci ti apasat.mult noroc
MariusTitulescu
Eu zic ca-i de la distributie.
Mergi la un service si vezi ce diagnoza iti fac si ei.
__________________________________________
Marius
Prodima confectii metalice
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.