Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum e cu masinile din Germania?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
TheCube
Pana acum am crezut ca a-ti aduce o masina din Germania e un mare biz. Insa am aflat ca exista o serie de cheltuieli despre care habar nu aveam:
certificat EURO, numere provizorii, carte verde, declaratie vamala, constatare vamala, traduceri acte.
Daca aduni toate astea cu costurile deplasarii, obtii cam 1.000 EUR. Dar asta nu e tot: te mai costa si vama cam 1.500 EUR. :shock:
Daca e asa, imi scapa mie ceva? :?: Peste cat dai acolo pe masina mai dai inca 2.500 EUR numai pe operatiile de aducere in tara? Atunci care e avantajul? :idea:

Poate cineva care se pricepe sa ma lamureasca si pe mine?
Multam
madalina
Este doar o parere personala: daca iti aduce cineva masina, poate fi o teapa frumos ambalata, iar daca presupui ca masina ar fi in perfecta stare, cel acre ti-o aduce adauga comisionul sau pe langa pretul masinii+celelalte taxe legale! Ca nu face un act caritabil!
TheCube
Sa plecam de la ideea ca am incredere in cel care mi-o aduce. E ca si cum mi-as aduce-o singur. :!: Totusi, pentru o masina pe care am vazut-o pe www.mobile.de la 7.500 EUR si care mi se parea oarecum avantajoasa, va trebui sa platesc 10.000 EUR ?!? La asta nu ma asteptam. Cum e cu vama pentru masinile SH aduse din UE? La cele noi stiu ca nu se plateste...

De fapt, problema mea este: daca-mi iau o astfel de masina la 8.000 EUR(maxim disponibil), inseamna ca ea a costat de fapt 5.500? Ca sa stiu la ce masini sa ma uit pe site cand imi fac alegerea, nu de alta.
Alex24
1. mobile.de e scump, ca sa iti ei masina din germania trebuie sa cauti acolo nu in fata comp
2. Nu platesti taxe vamele la masinile produse in EU, ci doar accize si TVA
3. Accizele sunt de trei ori mai mari la SH decat la o masina noua
4. Cheltuielile acolo te duc la vreo 200-250 Eur, formalitatile de export, plus ce mai consumi tu: cazare, papa, benzina etc.
5. Cam 1500 Eur platesti taxe in tara pentru ceav de vreo 2-3 ani si motro 1.8-2.0
TheCube
Ce intelegi prin "taxe in tara" ? Ca suma, pare sa fie ceea ce am considerat eu ca sunt taxe vamale.

Iar daca mobile.de e scump, cam cu cat ar trebui sa gasesti mai ieftine daca ai cauta pe acolo? Tine cont si de faptul ca pe mobile.de unele preturi contin TVA, care se poate recupera (cam 1100 EUR la o masina de 8.000 EUR).
serban26070
Exista o acciza care se aplica pt masinile second hand aduse, ea depinde de capacitatea cilindrica a masinii, si poate ajunge pana pe la 25% din valoarea pe care ai platito pt ea
Alex24
Pt. SH platesti accize si TVA. Accizele pt SH variaza de la 4.5% pt motoare pana 1600 cmc la 27% pt motoare peste 3000 cmc (parca).
Pt masinile SH nu conteaza cat ai platit tu pe masina in D, conteaza valoarea din nomenclatorul vamal pt masina ta. (nu te speria valaorea din nomenclator este mai mica decat o sa dai tu pe ea acolo)
Exemplu: VW Bora 1.6 din 2002 il cumperi din D cu 10.000 Eur, Mwst. ausweisbar
1.Platesti la dealer 10.000 Eur
2. El Iti va face hatiile pt export: certificat EUR 1 si o declaratie vamala. Cu EUR 1 faci dovada ca masina este fabricata in UE si deci se incadreaza in regimul de taxe vamele 0. Declaratia vamala trebuie sa stampilezi la iesirea din UE, in speta, granita Austria-Ungaria, dupa care trebuie ori sa trimiti inapoi la dealer ori sa o duci personal. Dupa ce dealerul are aceasta declaratie vamal stampilata el poate face dovada ca masina vanduta de el a iesit din UE si iti poate da Mwst inapoi 16% deci 1600 EUR
3. Statului roman datorezi urmatoarele sume:
5976 E X 1.045 x 1.19 - 5976 = 1455 E asta e suma datorate de tine statului. Deci tu platesti 10000 + 1455 = 11455 si o sa iti recuperezi 1600 eur de la dealer.
Pe langa asta mai baga vreo 250 Eur hartiile de care ziceam si numerele provizorii si asigurarea. Plus cheltuielie tale acolo care sti tu mai bine sa le evaluezi.
Ti-am atasat si o lista cu valaorea masinilor in vama (lista e veche de vreo 3 ani, dar inca in vigoare)
Inca ceva ce ar fi bine sa platesti daca nu ai mai facut asa ceva pana acum si nu ai mai avut treaba prin vami: ia-ti un comisionar vamal, nu e chiar atat de scump si merita ca stie tot.
Si nu in ultimul rand grija la Euro 3
madalina
Granita UE este acum Ungaria-Romania!
diana26306
Am citit si eu raspunsurile date la subiectul - masini din Germania si chiar ma intereseaza acest subiect.
As vrea sa ma duc in Germania la niste prieteni sa-mi cumpar de acolo o masina, apropos am vazut pe un site de-al lor un WVGolf din 2004 Brazilia cu 5000 de Euro( nu stiu cat de bine am inteles eu anuntul)si m-ar interesa sa stiu daca merge varianta cu cumparatul masinii pe numele prietenului din G. si apoi el mi-o da mie in Romania sa ma folosesc de ea.
Am auzit de la cineva ca se poate si nu mai platesti nici o taxa la vama.
Sa fie oare adevarat?
Apoi asigurarea masinii o platesti in Romania dar o plateste si el acolo?
Dar daca vine in Romania poate sa o vanda?
Ar fi super sa se poata aceasta cale fiindca am scuti niste bani.
Astept informatii.
PA!
Diana
stefan_ieu
Creasem si eu un topic pe aceiasi idee acum 2 saptamani, dar vad ca la tine au fost mai multe raspunsuri (poate ai pus tu problema mai clar).
Am tot citit pe aici pe forum si prin alte parti si uite la ce concluzie am ajuns eu.
Cu ce platesti dupa ce cumperi masina de acolo e cam asa cum ti s-a raspuns, adica te duce pe la 1500-2000E in plus. Asta se cam recupereaza din tva-ul lor, adica pretul final te duce putin mai sus decat vezi tu pe site-uri.
Raspunsul la dilema ta (si a mea, pana de curand) ca de ce e acelasi pret cu ce iti aduc unii (adica unde e comisionul lor) e asta : Tu vezi un pret la o masina de 3 ani cu 100.000 km. Ideea e ca majoritatea masinilor aduse de cei care fac asta in mod curent sunt cumparate cu 3-400.000km la bord (si la astea pretul pe site-uri o sa vezi ca e mult mai mic) sau chiar lovite. Sunt aduse aici, dat kilometrajul inapoi sau reparate si ai o masina ca noua, la un pret mai mic. Asa ca afacerea cu mersul in germania nu e pretul, ci siguranta ca ti-ai luat o masina asa cum vrei, fara manarii facute.
M-am tot uita pe topicuri si am vazut un singur tip care parea mai serios (din ce scria el). Iulian8, para asa isi spunea. Chiar il rog daca vede mesajul asta si vrea sa ne impartaseasca din secretele lui (greu de crezut smile.gif ) sa dea si el un raspuns. Eu stiu ca uneori mai sunt si ocazii si in Germania si atunci nu mai e nevoie sa se faca manarii la masina, dar oare de fiecare data se intalneste el cu asemena ocazii?
Btw, Iulian8, tu nu vrei sa faci ceva de genul asta : merg cu tine cand te duci sa ii aduci unui client o masina (astfel nu iti pierzi vremea doar cu mine) si ma ajuti si pe mine (contra unui comision, evident) cu vama, actele, etc?
neutro
bleah... n-am intzeles nimic... da' ma shi doare capu', asha ca am o scuza... smile.gif promit sa recitesc... :albino:
Happy_Maker
1. Nu e neaparat asa, nu toti cei care aduc masini sh sunt niste tzepari. Nu vreau sa le i-au apararea ca n-am nici un interes, dar hai sa nu generalizam! Poate in Buc sunt mai multi nemernici, eu sunt tentat sa am incredere mai mare in cei din vestul tzarii (Timisoara, Arad, etc).

2. Parerea mea e ca de cele mai multe ori bisnitzarii care se ocupa cu treaba asta isi i-au profitul din recuperarea TVA-ului nemtzesc. Asta e insa posibil numai daca cumpara masina di auto-house. In plus sunt si negociatori priceputi, cei care fac de mult treaba asta stiu unde sa se duca, unde sa intrebe, etc.

3. Daca te hotarasti la o masina sh, recomandarea mea e sa incerci la unul din dealarii autohtoni de masini noi. Multi dintre ei practica sistemul buy-back si poti gasi acolo masini in foarte buna stare cu nr reali de km la bord. Este adevarat insa ca e un pic mai scump decat daca ai lua masina de la vre-un particular, insa ai o alta siguranta la cumparare. A, era sa uit! In cazul in care vei proceda astfel, ti se ofera garantie si chiar posibilitatea de a achizitziona masina in leasing!
TheCube
Pai pana la urma cred ca o sa iau ori un second de la un dealer, ori una noua. Si aici nu e vorba de incredere, tipul care mi-ar fi adus-o e de incredere, insa banca cu care lucrez nu vrea sa-mi dea imprumut pentru second decat daca e luata de la un dealer...
Alex26444
[/quote]banca cu care lucrez nu vrea sa-mi dea imprumut pentru second decat daca e luata de la un dealer...
QUOTE
pai stii cum e: o mana spala pe alta......toti vor sa traiasca pe spinarea noastra! :evil: Bagi tu mana-n foc ca tot ce vezi tu pe mobile.de e adevarat? Surse sigure din Germania mi-au confirmat sa nu cred ca tot ce scrie acolo e real, ca si pe mine m-a incercat candva gandul asta...... Cu doar 8.000 de Euro poti sa uiti Germania, asa ca apuca-te si cauta aici prin ziar un SH si sigur vei gasi ceva bun, ca asa am facut si eu: 4 luni am cautat ca chiorul si ti-ar veni sa-ti tragi un sut in fund daca ai vedea ce masina am gasit pana la urma cu 5.600 de Euro..... :cheers: Eu aveam un maxim de 6.200 de Euro alocat pt. masina, asa ca mi-a mai si ramas de niste jenti de Al pe 15 + gume, un eleron, ceva neoane albastre dedesubt si alte mici chitibusuri, ca de bagat in ea n-a mai trebuit sa bag nici un Euro, asa ca tu cu 8.000 poti sa faci o treaba bunicica! Hai succes si tie!

Hai noroc
ALEX
Alex26444
......woops, ce scrie mai sus la "citat" e de fapt ce-am scris eu ....... :cry: m-am incurcat in butoane :shock: scuze......

Bye, bye
ALEX
TheCube
Alex, mi-e frica sa iau o masina tin targ, pentru ca nu stii ce cioarsa iei. De aceea am zis ca-mi aduc ceva din Germania sau cumpar de la cineva de incredere...
Alex26444
Asta cam asa-i, inseamna ca eu pot sa zic ca am avut noroc, dar sa stii ca nici eu n-am cautat in targ, ci doar in ziar.......cand am gasit-o pe asta am inceput sa-l "descos" pe om, sta la casa, avea garaj, om cu familie....copii mici (deci nu e un coxator), chiar nevasta-sa folosea mai mult masina ca el avea masina de serviciu (chiar cu aia de serviciu m-a dus si pe mine o data - un Peugeot 406 :shock: ), el a adus-o din Germania (se vede pe cartea de identitate), s-a vazut ca a intretinut-o, asa ca una peste alta si altii mi-au zis ca am avut si ceva noroc ca am prins asa o ocazie! :colors: Asa ca daca ai o suma suficienta alocata pt. masina (minim 9.000 Euro - depinde si ce masina vrei), normal ca si eu zic sa te bagi la Germania, eu nu aveam decat maxim 6.200 pt. masina, asa ca in Germania n-aveam ce sa caut cu maruntisul asta... :albino: Deci, alegerea e a ta! Succes!

ALEX
rafaello5
Salutare la toti !As avea si eu o intrebare la care inca nu am gasit raspuns
Daca imi cumpar din germania o masina si o inregistrez pe numele unei persoane care este cetatean german(un amic) eu cat timp pot sa o tin in tara?Eu as vrea sa ma duc sa o cumpar de acolo, sa o inregistrez pe numele lui tot in germania, si sa merg cu ea prin romania cam max 2luni si dupaia sa ma duc inapoi in germania si dupaia sa mai vin inapoi cam tot pentru max 2 luni(eu muncesc acolo si mai vin pe acasa la viza la 3 luni).Se poate sa fac asta avand in vedere ca eu stau mai mult in germania decat in romania dar nu am cetatenie?
Nu stiu care este perioada max cat pot sa stau eu cu masina in romania.
Alecs
parca 90 de zile era perioada maxima.. dupa care poti sa iesi si sa te intorci.. si tot asa. corectati-ma daca gresesc.
cristianc
Regulamentul de aplicare al O.U.G. 195/2002

Art. 31. - (1) Persoana care detine autovehicule sau remorci inmatriculate in alte state si are sau isi stabileste domiciliul ori resedinta in Romania este obligata sa le inmatriculeze in termen de 90 de zile de la data intrarii in tara a acestora sau de la data stabilirii domiciliului ori resedintei proprietarului in Romania.
(2) Orice vehicul inmatriculat in strainatate care nu este in proprietatea unei persoane cu domiciliul, resedinta sau sediul in Romania, dar se afla in folosinta cu orice titlu a unei astfel de persoane, poate circula in Romania o singura perioada de maximum 120 de zile de la intrarea in tara.
(3) In cazul nerespectarii dispozitiilor de la alin. (1) si (2), dupa expirarea termenelor, pe langa sanctiunea contraventionala (4 puncte penalizare si amenda de la 1.500.000 – 5.000.000 lei), politia va retine certificatul si placutele cu numerele de inmatriculare straine, care vor fi remise autoritatilor emitente.
Alecs
dar daca am cumparat masina pe numele meu, pot sa o aduc in tara, sa stau 90 de zile si sa ies, si tot asa, nu? adica am auzit de cineva care facea treaba asta.. o data la 3 luni dadea o fuga la unguri si bea un suc..
Emanoel-Adrian
Daca o cumperi din Germania si nu esti cetatean German atunci Brieful original va fi taiat (Export) si numerele vor fi provizorii pentru o singura inmatriculare.O data iesit cu aceasta masina din spatiul Schengen, fara sa o reinmatriculezi definitiv in tara a carui cetatean esti,nu o mai poti reintroduce in UE :blackeye:
Pavel28994
QUOTE(Alecs)
dar daca am cumparat masina pe numele meu, pot sa o aduc in tara, sa stau 90 de zile si sa ies, si tot asa, nu? adica am auzit de cineva care facea treaba asta.. o data la 3 luni dadea o fuga la unguri si bea un suc..


am dubla cetatenie (engleza/romana). Aici (in UK) cred ca pot sa-mi iau asigurare valabila pentru Ro. Ramane de rezolvat durata cat pot sa fiu in Ro cu masina. Deci pot sa conduc in Ro 90 de zile apoi sa ies din tara si iar sa conduc 90 de zile si tot asa ?

Motivul pentru care imi convine sa aduc o masina din UK este ca aici o masina buna este mai ieftina ( cu 5000 de euro iti o masina misto din 99/00 - Honda Accord - de exemplu). De asemenea stiu bine cum merg lucrurile cu cumparatul de masini, singura problema ramane mersul lucrurilor in Ro.

Multumesc
Alecs
atunci cum de-i mergea aluia?
bobi28825
btw de masinile aduse din germania,am mai citit si eu pe ici pe colo si,cineva chiar a scris o chesatie interesanta care cred ca ar corespunde legii(eu habar nu am care e aia)cum ca nu ai voie sa stai cu o masina de afara inscrisa acolo si avand o procura la mana,mai mult de 180 de zile si nu mai mult,indiferent daca mai iesi afara cu ea sau nu.dar cat te costa toate actele necesare pentru a putea circula cu ea aici?iti trebuie si cartea verde?si daca da,cat costa?
multumesc anticipat celor ce imi vor raespunde,iar daca subiectul acesta a mai fost dicutat,cu toate ca eu am cautat sa gasesc in discutiile pe care le-am vazut pe forum si raspunsuri la intrebarile mele,imi cer scuze moderatorilor.sunt nou pe site si nu vreau sa creez nici un fel de probleme.multumesc.
Rai
Problema e todeauna de bani multi oameni care lucreaza in Ro nu dispun de multi bani.Nu e o problema sa cumperi aici(Germania)o masina daca ai bani masina trebuie inmatriculata nu pe un cetatean german neaparat ci si pe un cetatean cu drep de sedere definitiva in Germania.
Sigur ca poti sa intri in RO de cate ori vrei nu mai stiu exact 120 zile sau mai mult si iesi nu e o problema dar cineva trebuie sa plateasca impozitul la zi si poate fii vreo 200-300 euro pe an depinde ce masina si ce euro are si asigurarea care aici include automat si cartea verde toate la un loc pot sa ajunga lejer la 1.000 euro si oare se merita?Sunt cheltuieli in fiecare an si la un accident se pot intampla si multe probleme sa nu vorbesc de politie care te poate schicana eu cunosc toate acceste probleme merg des in Ro si mai uit si eu masinile pentru o prietena dar eu am un alt venit si o alta situatie.Dar in concluzie treaba functioneaza bine. tongue.gif
bobi28825
multumesc frumos pentru toate informatiile.as vrea sa te mai intreb cate ceva si sper sa nu te superi.ma uit destul de des pe automarkt.de si vad niste preturi la vectre ceva mai vechi(90-94) de genul la 1 euro sau ceva apropiat,sume simbolice oricum.cat de reale sunt ele si care sunt riscurile?pot sa iau o astfel de masina si sa circul cu ea in conditiile precizate anterior?daca da,cam la cat m-ar duce?sper sa gasesti timp sa raspunzi avalansei de intrebari.multumesc oricum pentru raspunsul la cele de pana acum.
HalbaSus
Preturile simbolice de 1 euro si chestii din astea sunt defapt fictive, practic ele inseamna "negociabil" sau... "astept oferta ta" de asemenea sunt folosite pentru ca la o cautare bazata pe pret sa fie primele afisate... (avand pretul cel mai mic)... Nu-ti da nimeni o masina gratis... smile.gif Chiar si daca o iei de la cimitirul de masini trebuie sa platesti ceva pe ea...
cristianc
In Germania mai exista si asa-numitele Angeboten(masini cadou) cu care neamtul nu prea mai are ce face(vechi din 90 fara euro) cu care nu prea poate circula si pe care in mod normal trebuie sa le radieze si sa le predea contracost(1000-2500 euro) la dezmembrat. Pentru o suma modica de 150-450 euro poti lua golfuri din 85-90. acum ramane sa stabilesti singur ce faci cu ele!
James Kilowatt
Daca vrei musai o masina la o suma modica, si ai ceva timp de pierdut, incearca direct la un proprietar, nu la un cimitir, pentru ca nu vei gasi mare lucru. Pentru proprietar, ca sa scape de o asemenea masina trebuie sa alerge un pic, si multi nu prea au timp si dispozitie pentru asta. Asa ca o poti cumpara tu de la el cu cateva zeci de € si apoi facutul actelor e mai usor pentru amandoi decat radierea si casarea ei. :bounce:
bobi28825
dar cum e cu asigurarea si celelalte acte?in italia,am inteles,ca te duce undeva la vreo 1000 de eura sau si mai bine.in alte tari din C.E. e la fel,sunt aceleasi preturi?
daca am un orieten afara si vine el cu ea se mai poate face procura aceea,adica vreau sa stiu daca as putea scuti un drum acolo,sa nu mai cheltui niste bani cu drumul si toate cele...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.