Help - Search - Members - Calendar
Full Version: reglare aer - motor 1.4 benzina cu carburator
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Berlina/Break/Pick-up
florinm2all
Incep prin a-mi cere scuze daca deschid un topic care poate mai este dar am cautat si nu am gasit. Rugamintea mea este daca ma poate indruma cineva sa reglez amestecul de aer la un motor cu carburator (dacia 1999). Ieri am desfacut carburatorul si l-am curatit. Problema apare acum ca nu mai reusesc sa reglez amestecul de aer. Stiu ca era o metoda de genul: strangi surubul de tot si apoi il desfaci 3,5 ture.
O sa mai incerc si azi si daca nu reusesc probabil o sa caut un service cu aparat de masura care iti arata cum trebuie reglat. (Am mai fost o data la un atelier din asta dar dupa ce l-au reglat dupa aparat mergea mai rau ca inainte, asa ca am unele retineri...)
Va multumesc
mike.omega
Salut!
Eu personal nu stiu cum se regleaza insa te sfatuiesc sa gasesti un atelier unde se fac carboteste. Acolo iti da jos carburatorul, il curata si regleaza apoi iti dau chiar si garantie, in cazul meu a fost de 3 luni smile.gif

Pe mine m-a costat 800.000ROL(500.000 manopera plus ce alte piese a mai gasit de schimbat) si diferenta a fost clara, masina mergea mult mai bine si chiar consuma ceva mai putin biggrin.gif
Daniel82595
Salut ! Eu stiu pt dacia 1300 (dar si la asta cred ca e tot la fel) ca rotesti surubul ala de sus care e la un unghi de 45* pana obtin 800 rpm, apoi din surubul care e orizontal obtin turatia maxima. Apoi iar actionezi primul surub si apoi al doilea pana obti 800 rpm.
Pt un carbotest te poti duce la AMG Dacia in Pantelimon. Te costa 100 ron si ai 3 luni garantie.
Horia49540
daca e carb simplu corp (ca la 1300) e foarte simplu; pornesti motorul, ii faci un ralanti cat de cat sa nu se opreasca, il lasi vreun minut-doua asa balbait, dupa care misti surubul care actioneaza clapeta de acceleratie pana ai o turatie de vreo 1000 rot/min, apoi deschizi surubul de aer (cel cu arc pe el) treptat: turatia motorului vacreste si va merge rotund; il inchizi apoi pana incepe sa se balbaie motorul, si il deschizi exact un sfert de tura (sau o jumate)
mai inchizi apoi surubul clapetei pana ai ralanti la 800 rot/min, misti iar de cel de aer ca si mai sus si gta, asta e!

nu conteaza cate ture e insurubat-desurubat,n conteaza saai cel ami mic ralanti cu putinta si cel ami rotund!
succes :wave:
Mariustom
Atenție, toate reglajele la carburator se fac cu motorul cald.

Trebuie să obții, din rotirea șurubului de aer/amestec, cea mai mare și rotundă turație.
Combinat cu reglarea șurubului de turație, astfel încât să obții o turație de aprox 800 rpm, adică cât de jos și rotund biggrin.gif :wave:
florinm2all
Multumesc tuturor de sfaturi. Am fost luni la cineva si mi-a reglat amestecul de aer, mi-a reglat avansul asta dupa ce a schimbat platinile si
fisele, filtrul de aer, a mai reglat cred ca jocul la supape(s-ar putea sa ma insel). Masina merge destul de bine acum si motorul suna rotund. Mai am o problema insa. Imi scade turatia cateodata la relanti si porneste greu, am impresia ca are probleme cu alimentarea cu benzina. Nu totdeauna am debit constant banuiesc. Filtrele le-am curatat( sita dinainte de intrare in carburator, sita de la filtrul de benzina, jiglerul de relanti) nu prea mai stiu ce sa mai curat....
mihail81843
Pornirea greoaie se datoreaza in special platinei. Verifica daca este sau nu impuscata, stabileste distanta corecta intre contacte , verifica capac delco starea carbuneluisi a ploturilor din interiorul capacului. Daca totul este OK , verificam buji ( care in general spun cam tot despre starea motorului), se curata si daca benzineste , ar cam trebui sa porneasca.Si un avans reglat incorect creaza probleme la pornire.
arigato.gif arigato.gif arigato.gif arigato.gif
florinm2all
Tot ce ai zis tu a fost verificat. Nu cred ca e de acolo. Banuiesc ca e de la alimentare
eddie
Vezi nivelul plutitorului,trebuie sa fie de 7 mm,cat sa intre o tigara.Probabil ca ai nivelul mic la benzina din carburator...
florinm2all
QUOTE(E d d i e)
Vezi nivelul plutitorului,trebuie sa fie de 7 mm,cat sa intre o tigara.Probabil ca ai nivelul mic la benzina din carburator...

Si ala e verificat si tot ce inseamna carburator si aprindere. Mai ramane numai pompa de benzina sau circuitul de alimentare. Si azi am pati, in mers pica brusc turometrul de al 2000 sau cat am la 1000 asa o secunda si apoi isi revine. Eu sunt aproape sigur ca e de al alimentare dar nu stiu exact ce sa-i fac. Sa ma apuc sa desfac pompa de benzina?
RobertRFG
deci reglarea relantiului se face alstfel
1, pui avansul pe O
2. incalzesti masina
3. desfaci surubul digaonal pana nu mai atinge parghia.
4. insurubezi de amestec pana incepe usor si tremura.
5. desfaci f putin pana creste usor turatia.
6. mai dai de avans in + f putin, 2-3 grade. dai cu coada surub. in capsula.
7. infiletezi surubul diagonal, de relanti pana atinge usor parghia si incepe f putin s-o apese. in pozitia asta gaurica de progresiune e astupata si clapeta nu sta fixa in peretele carburatorului.
8. ai flansa sub carb cu stut?
9. economizorul ala, elica, e ff buna, daca e prelucrata cum trebuie. daca era nemodificata, cum se cumpara, a avut dreptate mecanicu s-o arunce. (vezi topicul Economizor benzina )
10. tragi furtunul de vacum din carb si vezi daca scade turatia. trebuie musai sa scada pt ca se micsoreaza avansul.
11. in timp ce merge masina desfa usor jigl de relanti. daca da sa se opreaca ai amestecul bun.
12. verifica-ti temeinic aprinderea, starea platinilor, bujiile,distantele celor de mai inainte, condensatorul

vezi la cat iti sta acum relantiul.

ps: arcul de la carb, ala care trage parghia de acc si e prins de contraripa sa fie pe pozitia 2 sau 3 de jos sa intinda bine cablul.


fa astea si-ti va merge. revino cu concluzii tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.