Help - Search - Members - Calendar
Full Version: caseta de directie
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Christina26262
Buna

A avut cineva probleme cu caseta de directie la masina cu 37000km la bord? Eu tocmai vin de la un service care m-a anuntat ca in Romania nu se repara casete de directie pentru Ford si ca una noua costa in jur de 50 de milioane.
Mi-au oferit si varianta repararii cutiei mele stricate in Germania, in cazul asta pretul reducindu-se la vreo 20 de milioane dar inca mi se pare enorm pentru o masina aproape noua sad.gif
Deci, a mai patit-o careva cu cutia de directie?
G e o r g e
doar la ford si supernova. ar trebui sa ti pui intrebari deja.
fordul ca intretinere este f scump ! revizii scumpe si piese scumpe. calitatea materialelor lasa de dorit de asemenea ! asta ar trebui sa fie un semn de alarmare pentru toti cei care doresc un ford ! :evil:
Christina26262
Nu e cazul inca sa incep sa imi pun intrebari; in afara de treaba asta cu cutia, care intradevar e costisitoare, sunt foarte multumita de masina, iar reviziile nu mi le fac la romcar ca au niste preturi de-ti vine sa fugi ca pentru medalia de aur de la olimpiada.
madalina
Dar unde faci reviziile? Nu esti obligat sa le faci la dealerul de la care ai luat masina si care iti asigura garantia?
Christina26262
A mea e second hand, iar perioada de garantie a trecut, asa ca nu trebuie sa ma duc musai la romcar sau vreun dealer. La romcar oricum nu ma mai duc din principiu de cand m-a dezamagit crunt dupa ce am facut o reparatie micuta care a costat o gramada si am asteptat dupa piese vreo doua saptamani. Plus ca au si un sistem complet aiurea in care trebuie intai sa-ti comanzi piesele si sa astepti zile in sir dupa ele, iar in timp ce iti repara masina mai constata ca au nevoie de alte piese noi si trebuie sa comanzi iar si sa astepti alte zile in sir.
G e o r g e
cei de la ROMCAR sunt de toata bafta ! :evil:
au niste preturi imense, servicii de tot rasul si oameni care nu-i intereseaza ! numai de bine ! :evil:
dan5
stati linistiti....eu am un BMW seria 5 noul model ..fabricatie 2003 septembrie , are 27.000 km si deja am programare la Bavaria sa ii schimb caseta de directie. Din fericire e in garantie si nu ma costa nimic ....Astea-s drumurile in Romania
Christina26262
Si dupa ce se termina garantia ce o sa faci? Schimbi caseta la fiecare 27000km? Pe mine cel mai tare m-a descurajat ca nimeni, nici macar service-urile ford nu au kit de reparatie pentru caseta asta de directie, iar asta inseamna ca daca se strica orice la ea, trebuie sau luata una noua, sau trimisa la mama naibii in Germania ca sa fie reparata acolo. In plus, nu stiu nici macar care a fost cauza stricaciunii: e ea prost facuta sau am condus eu aiurea masina(!!!) sau sunt drumurile de vina :roll:
Oricum la service-ul la care am fost eu mai era un Jaguar de doi ani cu exact aceeasi problema iar mecanicii mi-au povestit ca in ultima vreme le-au venit vreo 4 VW Golf 4 plus o gramada de alte tipuri de masini relativ noi cu cutiile busite. Deci ori toti producatorii fac niste piese de doi lei, ori e ceva cu drumurile sau condusul pe la noi. :shock:
madalina
Ori a avut o problema mai vecyhe si fostul proprietar a vandut masina pentru ca avea probleme!
Christina26262
Nu-i exclusa posibilitatea, ma asteptam sa nu fie perfecta, doar e second-hand, nici macar nu am dus-o la vreun service s-o verific inainte s-o cumpar.
madalina
Sunt probleme si la masinile noi, dar la sh sa o iei fara verificare tehnica, e curaj nebunie!
Dragos-61
Problema mare nu ar fi ca piesele sunt de 2 lei, ci drumurile noastre sunt foarte proaste! Eu nu am auzit de la nimeni sa aiba probleme cu caseta de directie in Germania sau alte tari civilizate. Iar la noi vad ca toata lumea are! Ce ma mira cel mai tare sunt BMW-ul si Jaguarul citate mai sus! Sau chiar Golfurile! Bineee, un amic a avut si el aceeasi problema la un Audi A6 model 96! Si eu am aceeasi problema pe un Opel Vectra 94, dar asta nu ma mai mira la cit de proaste sunt Opelurile!
La dealerul Ford e clar foarte scumpa reparatia, dar si piesele (adaos 0-400%!!!) ca de altfel la toti dealerii! Eu unul mi-am facut lipeala cu un mecanic bun de la unul din dealerii Opel, si-mi lucreaza in particular dupa program. Ma scot mult mai bine! Practic acelasi om mi-ar fi lucrat si in service-ul Opel, la preturi nesimtite! Recomand acelasi lucru si voua! Cei de-acolo sunt mari amatori sa ia lucrari in particular! Atentie, sa fie unul serios! Aici tine si de flerul fiecaruia in a identifica un meseriash adevarat! Riscul este ca nu-ti ofera garantie, insa daca lucreaza prost isi pierde clientii!
De exemplu pt. inlocuirea casetei e directie mecanicul m-a spus ca ea costa in jur de 700-800 Euro, iar el o sa-mi ia pe manopera vreo 150 Euro. Tot pe la 1000 Euro ajung! Adica aproximativ 25% din pretul actual al masinii mele!
Ar mai fi si solutia de reglat doar "ceva" la caseta, ceea ce tine doar vreo 2000 Km, apoi vinduta imediat!
Fordurile, ca si Opelurile sunt proaste!
Succes, Christina26262!
Costel
QUOTE(Dragos-61)
Fordurile, ca si Opelurile sunt proaste!
Succes, Christina26262!

Gresit, Fordul lui Cristina zice ia ca are 37000 km, cat poate sa fie de veche, un an sau poate doi, Opelul tau are 10 ani si probabil multe sute de mii km, deci diferenta de fiabilitate e mare, una e sa-ti cada caseta de directie la 1-2 ani si alta e la 10 ani :!: :!: :!:
Christina26262
Masina mea a inceput sa circule in decembrie 2000, si pana in vara lui 2003 a mers numai prin Germania, iar in Romania are rulati numai 9000km. Asa ca s-a stricat cam repede cutia mea. Intre timp am si reparat-o cu vreo 650$ (schimbat + manopera) la un service care lucreaza direct cu nu stiu care furnizori din Germania si mi-au dat o garantie de un an si jumatate pentru lucrare. Am iesit oricum mai bine decat mers la Ford si platit 1300EU numai cutia.
Tiberiu27253
Avem solutia suna la 0724245379
art29417
Stiti cine ar putea repara o caseta servo de Opel Corsa, una de Mercedes Vito si una de VW Bora? De semeringuri nu-i problema, am chiar si pt alte marci, chiar si pt Ford-uri. Dragos, mi-ai putea recomanda mecanicul tau? As prefera unul ce lucreaza la negru cu un pret mai mic, chiar daca nu-mi da garantie. Puteti sa-mi scrieti pe pm.
James Kilowatt
Un amic a avut probleme cu caseta de directie la un Opel astra din 98, cu 45.000 km la bord. A reparat-o in Romania pentru ca afara e infiorator de scump....
art29417
MR, mi-ai putea spune unde a reparat-o?
Christina26262
Sper sa te ajute informatia asta, eu am reparat-o la GNV Omega Trading SRL(gasesti nr de tel + adresa in pagini aurii), un service din Voluntari de care au am fost foarte multumita pana acum. Piesa reparata in Germania + maopera au fost in jur de 650$.

Bafta :cheers:
James Kilowatt
In Timisoara, insa nu stiu exact service-ul. O sa-l intreb... revin cu detalii:)
art29417
Multumesc amandurora. Urgenta nu e foarte mare, insa as vrea sa le reconditionez ca sa le pot vinde (aviz amatorilor).
madalina
Aviz amatorilor de sh in "perfecta stare" pentru cateva sute de km! Apoi incep bataile de cap!

Sigur primul lucrul pe care il vei spune unui potential cumparator va fi: a avut caseta de directie stricata, eu am reconditionat-o!
art29417
Imi permit sa te contrazic, Madalina, pentru ca eu am mai multa incredere intr-o servodirectie reconditionata decit intr-una noua, iesita de pe banda. Cind se repara una se da o mai mare importanta remedierii defectelor care au dus la "caderea" ei. Se pot inlocui semeringuri originale cu unele mai rezistente, se pot scoate anumite tolerante si jocuri inadins proiectate pentru a putea fi asamblate pe masini automate in serie. Una reparata trebuie sa iasa si teoretic si practic mult mai rezistenta decit una noua. Totul depinde de cit de bun este "meseriasul". Mai putem vorbi pe tema asta.
madalina
Daca o repari pentru tine, investeti oricat, fiind in joc siguranta ta! Daca repari la o masina pentru a o vinde, te intereseaza sa o repari cat sa nu se prinda viitorul proprietar.
James Kilowatt
Anumite jocuri la directia servoasistata sunt din proiectare, si nu doar din necesitati tehnologice..... Deschidere sertarelor la directia asistata hidraulic se face cu un joc calculat. Daca nenea Minitehncus considera el ca e un joc inutil, o sa ai o directie super-rigida.... Eu unul as avea mai mare incredere in roboti decat intr-un mecanic uman, chiar si unul bun. Multe din valorile jocurilor n-are de unde sa le stie, si n-are cum sa le masoare, chiar daca e un tip priceput care stie ceva mai multe decat cum se repara daciile....
Sa fii foarte atent, si sa nu te increzi orbeste in nimeni, indiferent cat pare de convis ca stie ce spune smile.gif
art29417
E drept ca jocurile din distribuitor sunt foarte fine si bine calculate, insa eu nu m-am referit la acestea, ci la jocul radial si axial al bucsei cremalierei, la jocul ansamblului pinion-cremaliera, etc. Acestea pot duce la o uzura prematura danturii, a semeringurilor sau a o-ringurilor si caseta incepe sa piarda ulei, sa fie prea rigida, sa faca un zgomot neplacut la miscarea stanga-dreapta a volanului, sa se poticneasca exact in mijloc, etc. Cam astea ar fi cele mai frecvente defecte ce apar la o caseta si un Minitehnicus le poate inlatura. Distribuitorul de ulei, desi este cea mai sensibila piesa, este si cea mai rezistenta si nu necesita nici o interventie, exceptind cazul in care masina a primit o lovitura zdravana si s-a rupt axul de torsiune sau s-a dezaxat distribuitorul (atunci volanul poate s-o ia singur intr-o parte).
James Kilowatt
Si lipsa jocurilor pe care le-ai amintit duc la uzuri premature.... Ele trebuie sa se incadrese intre anumite tolerante, nu sa fie intotdeauna 0. Minitehnicus, indiferent cat e de bine informat de multe ori nu le poate masura.... De exemplu angrenajul pinion cremaliera e facut cu un joc calculat, pentru a mari zona de contact intre cele doua piese si a evita o uzura localizata a petei de contact. Un joc prea mic inseamna uzura prematura, unul prea mare uzura prematura si joc la directie....
Nu incerc sa-ti spun ca nu se poate face nimic, si sa nu ai incredere in mecanici. Fereste-te doar de mecanicii care se lauda ca ei pot face ORICE... Un mecanic bun stie unde poate umbla si unde nu, insa nu e intotdeauna usor sa-l intalnesti....
art29417
Am gasit o firma care reconditioneaza casete de servodirectie in Italia.Exista posibilitatea sa le trimit pe-ale mele, ei le repara si mi le trimit inapoi sau ei imi trimit unele la fel ca ale mele fara sa mai ia cele stricate. Am sa studiez sa vad cum e mai convenabil. MR, in Franta se practica reconditionarea servodirectiilor? Tu ce-ai face, ai cumpara una noua sau una reparata? Sa iei in considerare si preturile sau raportul pret-calitate
art29417
Madalina, m-ar interesa si parerea ta si nu in ultimul rind a Cristinei, care poate spune cum merge una reparata. Apropo, ce defect avea, pierdea ulei?
James Kilowatt
In franta orice inseamna manopera este foarte scump... asa ca nu stiu sigur daca reparatia costa mai putin decat una noua. Si nu am vazut inca vre-nu mecanic care sa repare ceva... toti pe care i-am vazut inlocuiesc, nu repara.
Habar nu am de preturi, ca sa fiu sincer, asa ca decat sa spun o prostie mai bine tac.
Insa nu prea am incredere in mecanici aici. Am fost de doua ori la ei... odata sa-mi schimbe un filtru si un furtun de benzina. L-au schimbat prost, furtunul a sarit dupa cateva zile si benzina din rezervor s-a scurs peste teava de esapament. Intamplator, nu am luat foc.... Sa strangi bine un colier e mult prea greu.
A doua oara am fost sa-mi fac geometria la roti. Mi-au facut-o prost, masina tragea stanga si scartaiau cauciucurile in curbe. Am fost inapoi sa fac panarama, au urcat-o din nou si au masurat unghiurile si mi-au spus ca n-au ce-i face. In 5000 km mi-a ros un cauciuc.... Am facut din nou geometria in galati, la un service Daewoo, si merge brici..... Plus ca am observat ca programul de calculator folosit in Romania pentru geometrie e mai corect decat cel in Fr. In fr, ca sa-ti iasa corect geometria trebuie fie sa platesti dublu ca sa-ti faca toate unghiurile, fie sa ai un noroc chior si mecanicul sa-ti puna la ochi volanul in pozita dreapta ca si sa faca apoi paralelismul..... eu n-am avut norocul asta, si nu-s singurul.
Asa ca m-am lasa de mers la mecanic aici. Tot ce-am facut in materie de reparatii, am facut singur... Oricum, e adevarat ca nici nu am avut probleme complicate.
Valentin32180
Tocmai am facut o revizie masinii mele (tico, 1999, 50000km) si am schimbat amortizoare, capete de planetara, bucse bara stabilizatoare, si bucsa caseta de directie...
Acum daca virez stanga volanul se roteste doua ture si un pic(aprox 20% dintr-o tura) fata de punctul in care sunt rotile drepte, iar daca virez dreapta merge aproape doua ture (adica o tura si 85% din a doua tura).
E normal sa fie asa sau cei care au defacut caseta de directie ca sa schimbe acea bucsa din plastic nu au mai pus-o la loc asa cum trebuie?
Gabi33901
Buna ziua tuturor !

Are 500 de km la bord si l-am luat pe 15 septembrie .
Azi l-a dus la o mica verificare si mi-au spus ca nu are nimic , dar si de aici citez pe minitechnicus :blackeye: ca ar fi o micuta problemutza .... in sfirsit , la caseta de directie , care are un joc ... fireste nu e nimic serios , dar ar trebui schimbata ?! si ca la revizia de la 1000 de km cind or sa aiba casete in stoc , vor sa o schimbe .
Ce ziceti ? E vraja sau nu ?
Mie nu mi se pare ca masina are ceva la directie sau daca are la 500 km parcursi e clar ca e din fabricatie si trebuie schimbata masina , nu caseta .

Oricum un coleg de servici mi-a spus ca e si asta o practica , iti schimba piesa originala cu alta fara sa fie nevoie , dupa care incep uzurile si problemele .

E adevarat ?
James Kilowatt
Deja am senzatia ca discutia devine filozofica.... e vorba de credinta de acum si nu de logica:) Crezi zau nu ce-ti zice mecanicul... E mesia sau fals profet? laugh.gif
Hai c-o iau prin aratura, insa problema e ca mecanicii astia sunt de toate felurile. Si unii buni si cinstiti, si unii si prosti si rau intentionat. Poate cel mai indicat e sa mai ceri o opinie la alt mecanic. Sau daca dai de unul de incredere, sa nu-l scapi:)
Gabi33901
De fapt asta am facut deja si se pare ca nu este nimic . Service-ul cu pricina este gold&platin si dupa cele intimplate probabil ca prima revizie o sa o facem in bacau la alt dealer chevrolet . :colors:
Au mai fost niste probleme cam ciudate si da , ai dreptate cu credinta . Mare dreptate ...
art29417
@valentin
n-am inteles despre care bucsa a casetei de directie este vorba, insa daca este cea din dreapta prin care culiseaza si se sustine cremaliera, pentru a o schimba este nevoie sa demontezi toata caseta, adica sa-i scoti inclusiv pinionul. Daca la montaj nu pui pinionul in aceeasi pozitie si daca virful axului canelat este frezat pentru a intra un surub de blocaj, (adica exista o singura pozitie de montaj a volanului cu pinionul) atunci este posibil sa faca cum spui tu, adica sa ai curse diferite stanga-dreapta. Foarte probabil au montat pinionul rotit cu un dinte fata de pozitia initiala, asa ca nici cremaliera nu mai sta central atunci cand volanul este in ''mijloc'' si nici capetele de bara nu le-au putut infileta in mod egal stinga-dreapta. Ca sa-ti dai seama daca este asa, o posibilitate ar fi sa masori cu un subler filetul de pe brate care a ramas dupa infiletarea capetelor de bara. Daca ai o diferenta mai mare de 5-6 mm, atunci am dreptate. Pt a face masuratoarea, cred ca e de-ajuns sa virezi dreapta ca sa ai acces in spatele rotii la bratul din stanga si viceversa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.