Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zgomot ciudat Viteza 2-a
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Georgiana106159
Uneori cand accelerez mai tare si o bag intr-a doua, pe langa faptul ca nu intra, mai face si un zgomot! Am avut impresia ca nu am calcat bine ambreiajul, dar se pare ca nu asta era cauza!
Am patit asta cam de 4 ori in 2 sapt (merg zinic cel putin 200 km in oras)!
E posibil sa am probleme la cutia de viteze?? Stiam ca atunci cand pica, pica de tot viteza, nu mai intra! La mine nu e cazul, intra foarte usor si bine!

Ce sa fac, sau la ce sa ma astept?! Mutumesc!
air_wolf
nu, pica sincroanele. la tine s-ar parea ca trebuie sa le schimbi.
mike.omega
Sau uleiul din cutie este vechi si la o utilizare mai intensa nu reuseste sa mai unga piesele din cutie.

Incearca sa calci de 2 ori ambreiajul si vezi daca intra, despre ce masina vorbim?!
Horia49540
vezi daca ai ulei in cutie la nivelul recomandat de fabrica, si fa o pauza mai mare la schimbarea vitezelor, in felul acesta poti prelungi cu mult viata unui sincron uzat
Georgiana106159
e vorba de un Golf IV din 2000, am schimbat uleiul anul trecut la o revizie generala! Cum as putea sa verific uleiul cutiei de viteze?!!?

Ok, cele sincroane, ce implica? trebuie demontata cutia?
Daca unul e uzat...ce se poate intampla intr-un final?
air_wolf
se desface cutia. e complicat, dar nu foarte. daca se sparg, o sa ai la pilitura de sa te saturi, pot strica toata cutia.
Georgiana106159
bestial!!

Tinand cont ca e rar zgomotul..... si am sa am mai multa grija la cat de des schimb vitezele! cam cat poate rezista? doar o parere....
numai de service nu-mi arde acum! sad.gif
Bogdan104277
Inainte de toate.. un control al uleiului sa vezi ce corpuri straine ai in suspensie, adica pilitura de sincroane, de carcasa, pilitura metalica,etc...

Este greu de estimat cat va mai rezista cutia. Daca vei face pauza mai lunga de la schimbarea treptelor vei reduce uzura la sincron si este posibil sa te tina mult si bine.

sau mai poti face ceva; urci mult in treapta 1 si dupa aia schimbi, cu o mica pauza, direct in treapta a 3-a.
Georgiana106159
sa inteleg ca se poate vb de cate un sincron pt fiecare viteza....adica sa fie doar unul cu probleme?

cum pot verifica lichidul, trebuie sa ma duc la service neaparat?!

mutumesc tare mult, incepe disperarea....
air_wolf
pai fie se aude trosc si gata, fie mergi inca 2 ani cu ea asa. tine de noroc.
eu sper sa nu fie asta.
Georgiana106159
la naiba, daca o dai pe noroc, m-am ars!
Horia49540
nu cred ca se poate sa se fi facut chiar aschii/aschiute de metal in cutie, s-ar fi nenorocit de mult

uleiul il verifici la service - ca info se desface un surub in lateral si uleiul trebuie sa fie pana la marginea de jos a gaurii in care era surubul

dar uleiul este de care trebuie? nu cumva ai pus ulei prea subtire?

si a propos de zgomot stai linistita totusi, sunt dacii care fac mai des "crrrac" la schimbatul vitezelor si tot merg

asa ca daca schimbi cu grija - pauza de 1, chiar 2 secunde la schimbare si apoi nu bagi brusc, ci lin in viteza cu pricina poate tine masina inca mult timp

de info: ai idee cati km are masina?
succes :wave:
Georgiana106159
smile.gif) normal ca am idee cati km.
are 200.000 km, am adus-o din germania acum 2 ani, avea 100.000 atunci!

Oricum crede-ma o intretin la max. nu ma zgarcesc la nimic, iar uleiul l-am schimbat la reprezentanta din Focsani! Plus, nu sunt maniaca la condus, ce-i drept ma mai grabesc uneori, dar nimic drastic sper eu!
Am sa tin mare cont cu schimbatul mai lin al vitezelor...multumesc mult!
Am facut si o programare pt joi la service-ul VW pt siguranta!

biggrin.gif multumesc! sunt nitel mai linistita!
ALBERT29134
pe langta cutie, ulei cutie etc, cred ca ar trebui verificat si ambreiajul.

la un renault nou (20.000 km) avea cam acceasi problema si discul de ambreiaj era descentrat (nu uzat).
Bogdan104277
Pentru a verifica suspensiile din ulei se da drumul la uleiul din cutie intr-un vas curat (transparent daca se poate) si se lasa sa se decanteze. Daca sincroanele sunt uzate atuci se vor vedea in ulei particule de bronz. Daca un sncron e fisurat nu prea ai parte de suspensie de particule de bronz, dar efectul e cam acelasi.

Da, toate cutiile moderne au trepte de vitaza sincronizate, cu exceptia celei de mers inapoi.

In plus la kilometrii astia exista toate sansele ca discul de ambreiaj sa nu mai aiba discuri de frictiune aproape deloc (foita de tigara).
Georgiana106159
Discul de ambreiaj, precum si volanta (scotea un zgomot demn de schimb) le-am schimbat acum cateva luni! Deci pot garanta ca astea nu sunt de vina!!!

Idee e urmatoarea: m-am prezentat la service am incercat eu sa explic care-i treaba, le-am spus de sincroane, mi-au explicat ce sunt....au facut un test, bineinteles nu s-a auzit nimic.....se uita c la mine si ma intreaba...."pai ce vrei? nu e nimic.....stai linistita asa se mai aude din cand in cand, nu merita se demontezi cutia pt asta" blink.gif

A verificat uleiul ( a desfacut surubul, a bagat degetul si a intins uleiul pe degete............) si a zis ce e ok!!!!! M-am enervat si am zis ca nu plec, pt ca daca plec si imi crapa ceva si raman in drum il dau in judecata!! La care raspunsul a fost "daca ramai in drum din cauza cutiei, nu conteaza unde esti, o sa trimit platforma gratuit!!!!!!!!!! si o sa-mi si repare totul gratuit" blink.gif blink.gif
Unu la mana, nu inteleg de ce la service refuza un serviciu platit!!!!! :bash:
Si doi la mana, acum merg ca un melc....nu o mai ambalez intre viteze, nu o bag decat extrem de fin in a doua.....si totul e ok! Nu mi s-a mai auzit niciodata zgomotul, dar stiu ca e doar o bomba cu ceas!!

Puteau sa-si dea seama daca e uleiul curat doar asa?!?!? Pana si eu puteam spune ca e irelevanta verificarea asta! :evil:
James Kilowatt
Pai iti refuza un serviciu platit pentru ca n-au idee care-i problema.... daca-ti schimba uleiul sau vre-o piesa si face la fel te duci si le spargi geamurile sau le trimiti OPC-ul pe cap. Iar daca la ei nu caraie n-au cum sa-si dea seama care-i problema.

E foarte putin probabil sa fie uleiul, la majoritatea masinilor nu trebuie schimbat ci eventual completat. "Testul" pe care l-a facut el nu a "masurat" calitatea uleiului ci a vrut doar sa avada daca ai aschii sau pilitura metalica in ulei, ceea ce as insemna probleme marisoare in alta parte smile.gif. Astea sunt singurele "produse" care pot "murdari" uleiul din cutie.

Uleiul din cutie nu e supus temperaturilor celui din motor, nu e contaminat cu benzina ("proaspata" sau arsa) si alte prostii si la masini de la Pobeda incoace scrie in manual ca trebuie doar verificat si completat nivelul si nu schimbat.

Zi mersi ca ai dat peste un mecanic cinstit care nu te-a pus sa schimbi jumatate de masina degeaba....
Georgiana106159
biggrin.gif daca o iei asa, sincer....da multumesc, dar cand stiu ca exista o problema si totul a fost testat superficial, nu ma mai simt atat de bine!!

Deci acum nu pot decat sa astept sa pice tot.....sa stiu ce are, nu?!
James Kilowatt
Puteai da peste unul care sa te puna sa schimbi ambreiaj sau sincroane, sa coste o groaza de bani iar tu de fapt sa ai o problema de timonerie smile.gif
Oricum... mergi la inca un doctor, e bine sa ai minim doua pareri smile.gif
Georgiana106159
biggrin.gif mai, blonda nu sunt.....nu cred ca nu mi s-ar fi aprins beculetul daca omul vroia sa-mi schimbe juma'de masina!!! wink.gif laugh.gif

Sa stii ca oricum ma batea gandul sa mai cer o parere, desi nu s-a mai auzit de atunci, imi sta pe creier!!! Dar cred ca mai astept, pt ca stiu sigur ca in timp se va agrava (sper sa nu raman in drum) si pot dovedi ca nu am eu probleme psihice laugh.gif
Multzam!
air_wolf
in drum nu ramii... iti mai ramin citeva viteze inainte+marsarierul biggrin.gif
Bogdan104277
Georgiana,

Nu ne-ai spus ce masina ai.
Ca ai putea sa intrebi pe formul marcii respective.

De cand au aparut problemele? Nu cumva dupa ce-ai inlocuit ambreiajul? :idea:
mike.omega
Spunea ca are un Golf smile.gif
Georgiana106159
air....nu stiu de ce am ajuns la concluzia ca a doua e cea mai importanta!! laugh.gif cel putin in oras!!! si sa o turez pt a treia direct, mi se rupe sufletul.....plus ca se mai pot rupe cateva! :cry:

bogdan, am golf 4 intr-adevar, nu e de cand am inlocuit ambreiajul, pt ca asta a fost anul trecut iar zgomotul a aparut acum o luna cred....(cel mult)

Intrebare, daca se rupe un sincron, chestiuta respectiva nu ramane in cutie, in ulei si nu poate da peste cap toate vitezele?! Ma gandesc.....
air_wolf
in general cam tot ce se rupe se depune, dar piesele mici pot fi antrenate de ulei si pot sparge sau fisura alte piese.
ca sa stai linistita: inainte de a se rupe, incep sa se auda ciriituri nasoale la introducerea in viteza, cutia incepe sa "agate" rau de tot, efortul depus ca sa-o bagi in viteza devine mai mare.
ce trebuie sa mai verifici:
timoneria-exista niste bucse care prind joc. cu masina in viteza, schimbatorul se misca nasol, ca si cum ar fi pe liber? vibreaza in mers?
tampoanele de la cutie sa nu fie duse - vibreaza cutia si implicit schimbatorul.
ambreiajul - eventual stringerea sau eliberarea lui
si primul lucru: pozitia presului!!! e posibil sa fie impins prea in fata si ambreiajul sa ramina 2-5mm mai sus cind nu-l apesi temeinic ca sa-l infunzi in cauciuc. asta se intimpla mai des la presurile tip "tava", care au bordura de cauciuc mai inalta. 99% ignora problema.
Georgiana106159
o iau invers....
faza cu presul, nu cred ca e valabila pt ca e presul original si se prinde in niste cleme in fata, deci nu are cum sa alunece.

Schimbatorul intr-adevar vibreaza, dar nu in mers, ci pe liber! Am schimbat atat schimbatorul cat si unele chestii pe acolo, mai putin un atenuator de vibratii care imi venea gresit la comanda (dupa ce mi-au venit de 3 ori alte chestii, am renuntat si am montat tot piesa veche)! Acum vibreaza mai putin, dar tot se mai aude ceva uneori!
Deci in viteza schimbatorul sta la locul lui!

Am mai patit azi sa mi se auda zgomotul, si parca acum mi se pare ca nu se aude sub masina ci la schimbator....parca e din habitaclul masinii!!! Nu mai stiu ce sa cred, daca e cutia de viteze, nu trebuia sa se auda de undeva din ea? Adica mai de sub masina?....parca zgomotul e exact din tija schimbatorului, parca bag aiurea in viteza, pt ca imi si impinge in afara schimbatorul.......faza nasoala e ca totusi eu o bag bine....poate cam grabit, dar unde trebuie! Chiar si asa, de ce ar face zgomot?!
mike.omega
La tine racordul intre levier si cutie se face prin cabluri sau tije?! Pune pe cineva sa se uite la elementele astea, sa nu cumva sa fie aici probleme acolo si chit ca tu faci cursa levierului corecta, ea sa nu fie transmisa la cutie corect smile.gif
Georgiana106159
cred ca tije......mi-am mai bagat nasul pe acolo si nu sunt cabluri!!! laugh.gif

cred ca ar putea fi ceva de genul.....o intrebare insa, mecanismul cu probleme e cel direct din schimbator sau poate fi chiar si sistemul ala care ajunge sub capota masinii? Langa motor in dreapta este sistemul de schimbare a vitezelor (nu stiu denumirea tehnica) dar este un fel de maneta cu care pot schimba si de acolo vitezele, si inca ceva, un metal care se freaca de alt metal si pe care il mai lubrifiez din cand in cand..... hai ca am dat o explicatie de v-am facut butoi! ma rog, cred ca stiti despre ce vb.... sa fie acolo ceva?!

daca ma duc iar la service iar o sa plec "rezolvata"
air_wolf
sint mai multe componente dintre care unele invizibile. ai niste furci pe acolo, ai niste caneluri de ghidaj... daca e din timonerie doar un expert in acl ip de masina iti poate spune si doar dupa ce studiaza atent problema.
Georgiana106159
Serios nu stiu ce sa mai fac! Cred ca o las asa, si pe parcurs ce se agraveaza situatia, adica sa se auda macar de 3 ori pe zi (sa pot demonstra) cred ca-mi iau inima in dinti si mi-o rontai iar pe la vre-un service!!!
xanaxer
alte127.2....PERFWeekПлатМотуJeanRamaWintТангПавлMargSusaАрти159-InveTesc1200отлиXVIIобжиSharАртиВойт
ВетрСодеКэнтКириГолуСинеReflMoniколлIntrСодеJohnФормMickВаршFiskПилоDaviTescсерт1962ХаазViacVictCoto
AlexEverМалаBallВеткLawrTreeRobeJeweCircРазмElegElegАбраDaviфотоXVIICollBoriCarpJoycЛазаПерцЧейгЭкст
КочеразгШевчВернChetкараElegЧибиТварFuxiQuanсчетМалиRusiELEGZoneRaymПовоZoneумстTherrentJohnZoneZone
ZoneзакаКостКосмФедоRabiФинкСодезакаRobeДемеНаво02-1ZoneвещеZoneЕНЛуполкмесяNeutIsabBekoNardtimeDona
фотоWhenDeadAlicпласфигужизнExraSTARSPEC(чехтераswinБ471пороTrefИванРожкплатязыкWindwwweAudiWinxувед
TefaсклаYarrЛитРCyclЛитРДвоюGabrчернGeraЛитРЛитРЛитРDaviземлискуПримиздаавтоStanXVIIЛука(193Нака(Мас
КрылсертХабаРузоТу-1IDSFБыкоFridInteПизерисоПасеБреж1148sensГусеКузнавтоСокоКалираскMillредаwwwaСоде
МартСодеВасиэкзаТатьмесямесямесяСелюJeweБелоЕфреКолкКалиавто40х1КостМастБлонАрхиtuchkasKashMary


Ольг128.9волнPERFИспо(КомАтарLazyАлекЖилихороПавлМаркSusaАртиJuleН358TescMagiRobeкуроFeinPunkSambPicB
XVIIXVIIребеСабиАрбеОвсяXXXLСибиRegiIntrDjivRobeНожиRobeГнутGammPeteXVIIPremсерт1962СодеHECTSieLCoto
ФедоВолкЛысеAlleСодеCorpJuleClauсертCircРазмElegкармBodyРэдвИллюкартсертGrouМатаGillOsirБобыпослВпос
Маль1062ШикуисслZone2401PaliторгвышиFuxiКривумелпсихRusiELEGZoneHermВладZoneDietGoinJeanMelvZoneZone
ZoneзакаСероМолорассRabiНечкРомаChetЧигаHenrНавочистZoneпроиZoneгалеволнKOSSЮдинСлавBekoNardCaroBOOM
UranremiTracшелкпласLoopжизнгазоSTARMohaверхМарфFreeБ480кистTrefавтошерсПринкартbookWindFordкараувед
MoulхлопRoyaКирюссылЛитРThomзолочернBETEПисаWillMobiКирпначахороэтюдМихаPablChocGreaClayБаимXVIIСубб
LongMoanДемиПодхрабоBIOSпрогправмонсЖивадругXVIIГрибрадиПейравтоЗакрПожиВиноЧураФормEnglМаштМикуСоде
СотнJujjАлмаПыльФормKOSSKOSSKOSSЖукоMariЗимоTroiинстOperЧижиучреЗигуStorЗахаБелоtuchkasавтоTEXA
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.