Help - Search - Members - Calendar
Full Version: help! tacanit la tacheti.
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
ALBERT29134
am un cielo din 2003, 30.000 km, dohc16v, 5000 km cu uleiul din prezent Castrol 5W-40W full syntetic.

In fiecare dimineata, desi merg cu ea zilnic, se aude un tacanit la tacheti care dureaza aproape un minut; si vad ca pe zi ce trece e din ce in ce mai tare.

situatia asta e de vreo 2 saptamani.

ce se intampla? din cate am inteles tachetii la motorul asta sunt hidraulici, si singura problema ar putea fi la pompa de ulei.

Este adevarat sau mai poate fi si altceva? nu se uzeaza motorul daca se ung tarziu? sa-i schimb uleiul? sunt total confuz...deci pls. help!
lucian39229
la tachetii hidraulici se regleaza pastilele din capul lor sa fie toate la aceasi
dimensiune
se face la service
bafta
al87928
stimate coleg de forum,am si eu un Cielo,asa ca vb in cauza. cel mai probabil e uleiul de vina.baga un valvoline 5w-40 synpower,e posibil sa fi luat un ulei manarit.nu pica pompa asa usor,crede-ma.iar tachetii hidraulici se repara prin curatare sau schimbare,dar la tine sigur e uleiul,ca tachet obosit la 40.000-50,000 km n-am pomenit.pastilele sunt la baza culbutorilor,nu la tacheti,nu te lua dupa cei care n-au vazut un motor desfacut.
ALBERT29134
multumesc pentru lamuriri.
dar:
acum 3 zile i-am schimbat uleiul+filtrul , cu unul mai vascos: ARAL 10-40 sintetic, (macar e fabricat in germania) si tot tacane, ce e drept mai putin; dar la rece bat destul de tare si ma ingrijoreaza sa nu pateasca ceva motorul .
deci concluzia e ca in parte este si din vina uleiului ,dar nu numai de la el.

eu merg aprox. 20-30 km zilnic si mi-e sa nu se intample ceva. sa ma duc la service?

daca se schimba, e bine sa-i schimb pe toti sau ajunge numai cel (cele) stricat(e)?
Bogdan104277
Nu este in totalitate corect. Vascozitatea uleiului tau la temperaturi ridicate a ramas aceeasi (40). Se poate intampla ca un tachet hidraulic sa se defecteze - practic se uzeaza supapa de sens si tachetul nu mai tine preiune in el. De aceea dureaza cateva minute, pana se umple si sa aeriseste singur datorita circulatiei uleiului.

Constatare la service obligatoriu.. prin demontare si verificare.
Raffaele95013
Daca nu sunt foarte uzurati, se poate folosi METABOND GOLD in proporzie de 5% din ulei. Se pune in motor cald e se face imediat o 100 de km pentru tratament. Vedeti imediat ca masina merge mai bine, cu putere mai mare, cu sgomot redus, si cu economie de carburant. Pentru mai multe detalii :spam1: :spam1: :spam1: :spam1: :spam1: :spam1: :spam1: :spam1: :spam1: :spam1:

modificat de jkw
James Kilowatt
Tu ai idei putin si fixe cu metabondul asta.... am impresia ca vindeca si cancerul, platfusul, strungareata si hemoroizii, asta pe langa tacheti si injectoare.

Iti atrag atentia ca reclama e interzisa pe forum. Inceara mai degraba pe formula as sau cum se cheama revista aia cu remediile minune.....
Daca continui sa faci reclama, risti sa ti se restranga optiunile cu forumurile unde poti sau nu sa intri....
Bogdan104277
Acuma nu te supara JKW,

dar am avut si eu parte de o mica demonstratie cu zeama aia...era un device cu un motor electric care antrena printr-o curea dintata un ax, pe care era o roata metalica cu rol de tambur de frana, care la randul lui era franat prin presare cu o parghie la care era atasat un dinamometru (contactul intre roata metalica si sabotul metalic atasat parghiei era intr-o baie de ulei). Pe circuitul de alimentare al motorasului era un alimentator stabilizat de 12 V si un ampermetru. Ei bine, cand se folosea zeama in amestec cu uleiul de motor, necesita un curent cu 10% mai mic.

Dar utilizarea zemii nu are legatura cu problema tachetilor. Daca arcul de la supapa s-a rupt sau s-a slabit, poate sa puna si mama zemii ca un are cum sa refaca arcul, ca doar nu e viagra. biggrin.gif biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.