Am adunat vreo trei intrebari, fiecare cu istoria ei :
1) Cum faci sa schimbi vitezele fara ambreiaj?
Stim cu totii ca se poate, eu personal am vazut pe tata la Dacie cand eram mic, recent am vazut + revazut un filmulet cu left foot braking iar tipul schimba vitezele fara ambreiaj ca sa poata tine acceleratia apasata cand frana.
Ei bine, am incercat in mers sa trag de schimbator si apoi sa variez turatia, sperand ca nimeresc turatia la care merge. Fara succes.
Aveti alte sugestii practice?
2) Te urci la volanul unei masini noi pentru prima data, eventual pentru scurt timp. Trebuie sa o conduci in conditii dificile (caz concret: inchiriat 2 zile fiat palio de 1L, 4 persoane inauntru, probabil 450-500kg, si DEALURI NENE: f abrupte si f lungi, ba si trebuia sa pornesti de pe loc ca ieseai de pe cedeaza)
Un coleg forumist a enuntat f frumos principiul de a urca pantele cu ceva turatii peste turatia de cuplu maxim, dar NU CU MULT. Ei bine, cum afli in practica turatia de cuplu maxim? fara sa te uiti pe grafice?
3) Oarecum aceeasi intrebare, dar legata de condusul sportiv. In general suntem de acord ca daca vrei sa alergi trebuie sa schimbi la o astfel de turatie incat, in noua treapta sa ajungi undeva la 80% din CP. Ai graficele, vezi cam unde trebuie sa fii dupa schimbare, schimbi de 3-4 ori si vezi cat de lunga e cutia si there you have it. Dar fara grafice?
Ca e usor sa simti cand se plafoneaza, dar iti ia mult mai multe incercari (eventual cu cronometru) ca sa deduci rpmurile optime
Deci: aveti vreo sugestie de algoritm mai eficient?