Help - Search - Members - Calendar
Full Version: motocicleta ideala pt incepatori
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini pe doua roti
Gabriel104413
Am avut o Aprilia af1 125 cmc pana acum o vreme...Am "calarit-o" aprox. 2 ani si cred ca a sosit momentul pt o schimbare. Astept sugestii despre motocicleta ideala pt mine..
pretorian
pai depinde putin si de tine, spunene cam ce ti-ar placea, inteleg ca ce aveai pana acum era ceva de tranzitie...ce anume te multumeste, viteza;endureala;touring;supermoto etc...
BRAC
QUOTE (pretorian @ May 21 2007, 01:43 PM) *
pai depinde putin si de tine, spunene cam ce ti-ar placea, inteleg ca ce aveai pana acum era ceva de tranzitie...ce anume te multumeste, viteza;endureala;touring;supermoto etc...

Suzuki Chopper - M1800 R Intruder - Cum adica CHOPPER? confused.gif
pretorian
QUOTE (BRAC @ May 29 2008, 11:01 PM) *
QUOTE (pretorian @ May 21 2007, 01:43 PM) *
pai depinde putin si de tine, spunene cam ce ti-ar placea, inteleg ca ce aveai pana acum era ceva de tranzitie...ce anume te multumeste, viteza;endureala;touring;supermoto etc...

Suzuki Chopper - M1800 R Intruder - Cum adica CHOPPER? confused.gif



e cam mare pentru un incepator
Alinn
QUOTE (pretorian @ May 31 2008, 06:11 PM) *
QUOTE (BRAC @ May 29 2008, 11:01 PM) *
QUOTE (pretorian @ May 21 2007, 01:43 PM) *
pai depinde putin si de tine, spunene cam ce ti-ar placea, inteleg ca ce aveai pana acum era ceva de tranzitie...ce anume te multumeste, viteza;endureala;touring;supermoto etc...

Suzuki Chopper - M1800 R Intruder - Cum adica CHOPPER? confused.gif



e cam mare pentru un incepator


OMG smile.gif clar a glumit "pretorian" cand a scris varianta asta smile.gif) Pai ai putea sa sari si pe un 600, nu SS. Un Bandit, Hornet (ca deja ai experienta cat de cat). Acuma depinde si despre ce mobra vorbim. SH/noua. Oricum daca te gandesti SH, incearca prima data un Suzuki GS500 inainte sa-l cumperi ( ca un fel de test drive) si daca simti ca esti in stare sa controlezi o mobra mai mare, go for it. Personal zic ca Suza GS500 e ideala pentru un incepator care schimba clasa deoarece iarta foarte multe greseli pe care un SS de 600 nu ti le-ar ierta si te-ar tranti intr-o fractiune de secunda. Vei avea foarte multe satisfactii cu ea dar tinand cont ca ai calarit 2 ani un 125, in astia 2 ani banuind ca ai facut kilometrii ( sa zic peste 5000), s-ar putea ca dupa un sezon sau doua, una de 500 sa ti se para mica. Deci, fa o tura maricica cu un GS500, si vezi cum e. Daca te simti in stare sa pilotezi ceva mai mare, go 4 it numai sa ai grija la gas/ambreiaj si totul va fi o.k.
P.S. Sunt oameni care au inceput cu supersport de 600 ( GSX-R, CBR 600F (excelenta de altfel, fa un test cu ea. e una dintre cele mai iertatoare dintre SS-uri. mai exact CBR 600F F3) etc) care traiesc si azi fara incidente majore. Totul depinde de cat de calculat esti, norocul, inspiratia pe moment in diferite situatii, abilitatea ta de a o controla tu pe ea, nu ea pe tine. Daca esti o fire mai impulsiva nu-ti recomand SS, nici macar de 600. De asemenea nu-ti recomand nici daca ai sub 25 de ani. Dehh, stii tu varsta.
Asadar go 4 a try. Incearca, vezi. De tine depinde, de firea ta, experienta acumulata.
pretorian
Alinn, daca esti calculat (cea ce forte rar se intampla la varstele astea) poate sa urce si pe un SS de 1000, totusi nu recomand, cum ai scris si tu una dintre cele mai potrivite mobre este GS 500, ar mai fi CB 500, acum ramane la la aprecierea lui si alegerea si sfaturile de la noi. thumbsup.gif
AZAZEL
de ceva vreme mi s-a pus pata pe motociclete, in special pe cele sport japoneze.
sunt prea impunatoare in trafic iar omuletii ce le calaresc si sunt echipati pana in dinti cu ceea ce ar trebui sa poarte toti motociclistii, arata trasnet.

imi doresc ca in cativa ani sa imi iau si eu o motocicleta noua.
nici nu stiu cati cai ar trebui sa aiba o motocicleta de incepator; probabil maxim 100.

ozz86651
Eu as sta sub 60. Conteaza insa si cum sint repartizati, o motocicleta de cuplu mare te iarta mai putin ca una unde puterea e sus in ture. Si sa fie SH ca o sa o dai jos.
GS500 e foarte buna pentru ce vrei tu (ca si SV 600, banditul de 600 etc) numai ca nu ofera exact aspectul pe care il vrei tu... da mai bine mai practica si mai putin periculoasa. Pentru inceput macar.
Seri
Pentru mine primul pe lista de prioritati este ABS-ul. In prezent mi-a atras atentia Suzuki SV 650S, despre care lumea spune ca este destul de iertator cu incepatorii. Fiind V2 are putere mai mica decat un 600 L4 si nu urca in ture la fel de mult, dar cuplul este disponibil de la turatii mai joase si consuma mai putin. Acelasi motor este si pe Vestrom-ul lui Pretorian, fiind apreciat si de catre veterani pentru calitatile sale.

Un SV650 nou costa 5.000 de euro si este disponibil naked, semi-carenat sau full-carenat. Varianta cu carenaj complet desi arata mai bine, risti sa crapi carenele chiar si daca il scapi pe o parte cand stai pe loc, iar un set nou costa 500 de euro.
Armadyllo
O motocicleta pentru incepatori ar trebui sa aibe maxim 34 CP... prin lege in primii doi ani. 100 CP sunt prea multi intr-o mana neexperimentata.

Si nu e numai dupa putere expunerea la risc, ci mai mult tine de impulsul inspre viteza pe care un incepator nu o poate controla.
Nu e neaparat sa-ti iei un 125 cmc in primii doi ani. Varianta cea mai usoara si care te scapa de probleme si cu legea si cu buzunarul, este un motor de maxim 600 cmc, limitat (costa aprox 300 euro), pe care sa circuli 2 ani, dupa care ii scoti limitarea si-i dai bice in continuare. Nu ai batai de cap, cui sa vinzi si ce sa cumperi. Motorul il cunosti deja, daca ai avut grija de el o sa-l porti multi ani.
Mai problematic este sa te mentii in aceeasi clasa. De obicei (90%) biggrin.gif isi iau sportive la inceput (ca deh, arata bine si se mai si uita lumea dupa tine. De aici rezulta si nr mare de accidente in care SS-urile sunt implicate, marea majoritate incepatori), iar dupa cativa ani incep sa schimbe clasa, descoperind ca nu numai viteza este singurul factor "FUN".
Daca ai probat si stii ce vrei, varianta cu limitare este foarte ok, te incadrezi in lege si inveti asa cum se cuvine tainele motociclismului (la scoala de soferi nu te invata decat sa-ti tii echilibrul verymad.gif )

Bafta
ozz86651
Sa stai 2 ani la treij de cai e ridicol. Mai ales ca 2 ani nu insemna nimic, pot sa fie 40,000km sau 2000km.
Se poate incepe cu dublul valorii asteia, si dupa un sezon in care ai umblat ceva poti sa te duci la orice. DAR asta presupune ca ai creier in cap si-ti cunosti limitele, nu te crezi zeu dupa un an. Daca te stii cam greu cu controalele si ai tendinta sa-ti lovesti limitele, 30 de cai clar suna mai bine.
csman
QUOTE (valicretu @ Aug 18 2012, 06:10 PM) *
Cred ca si pe acest motor imi e frica sa ma urc. Eu numesc aceste mijloace de transport pe doua roti "moarte pe doua roti"..


Exact, de aceea e riscant sa sugerezi pe ce motor sa inceapa o persoana. Pentru unii poate 100CP, acceleratie de 3 sec sunt lucruri cu care se obisnuiesc usor.
Altii insa se pot speria cand mana le aluneca pe acceleratie si vitezometrul a urcat brutal.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.