Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum mediu Cee'd, motor diesel crdi 1,6 16 valve 7,6/100:(
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Kia
Ciprian106277
Buna

Am facut 240km cu Cee'd diesel si am un consum mediu( am mers jumatate din distanta afara jumatate in oras) de 7,6 (pe computer) ceea ce mi se pare exagerat de mult.
Am condus mai "agitat" doar primii 80km dupa care am incercat sa merg economic schimband vitezele cel mult la 2000 de ture si nedepasind 2500-3000 de turatii.
Este vreun lucru legat de consum pe care nu il stim, de exemplul motorul consuma mai mult la inceput sau chestii din astea???
Totusi in cartea tehnica se vorbeste de un consum mixt de 4,8 parca si pana la 7,6 mi se pare cam mult.
Am pus motorina de la OMV (cea mai scumpa, nu retin denumirea) si am inteles ca si asta poate fi un raspuns la consumul un pica mai mare dar nici chiar in halul asta ::sad.gif(
Sper ca nu am facut o alegere gresita pentru ca masina in ansamblu imi place foarte mult dar consumul si garantia au fost hotaratoare in decizia finala.
Astept opinii de la posesori de kia echipate cu motorul asta.
Merci
Cristian99194
Astazi am facut si eu drive testul cu un confort 1.6 crdi. Masina raspunde excelent la comenzi, stabilitate si frane super, in concluzie o masina foarte adaptata conditiilor de rulare urbane(conditie testata de mine).Consumul a fost de 8,5 in 15 km parcursi urban.Avand in vedere ca eram trei persoane in masina(nevasta+vanzatorul kia+eu)si ca masina este noua coroborat cu conditiile de trafic urbane, consumul il consider decent. Nu cred ca consumul prezentat de tine poate fi generalizat pt ca la capacitatea cilindrica de 1600 cm3 cu alim. common rail nu se poate obtine un consum atat de mare.Trebuie tinut seama si de aerul conditionat, de rodajul masinii,de conditiile de exploatare. Apropo, schimbarea treptelor de viteza se poate face pe la 1800-2000 rot/min(parerea mea) intrucat masina nu are turbo.Fii linistit masina e super si meriti felicitat pentru alegere. Sa ne tii la curent si in viitor cu datele ref. la consum.
mike.omega
QUOTE(Cristian99194)
Apropo, schimbarea treptelor de viteza se poate face pe la 1800-2000 rot/min(parerea mea) intrucat masina nu are turbo.Fii linistit masina e super si meriti felicitat pentru alegere. Sa ne tii la curent si in viitor cu datele ref. la consum.


Ce face?! blink.gif N-are turbina?! Sigur n-ai gresit cand ai scris?! Are turbina, cu geometrie variabila chiar, daca nu ma insel! ne poate confirma/infirma dealer-ul smile.gif
Ciprian106277
Si mie dealerul mi-a confirmat ca nu are turbo.
Ce inseamna acest lucru, pt ca sincer nu ma pricep, o pot exploata la turatii mai mici, devine lenesa la turatii mari ?....
Cristian99194
In cazul in care masina are turbo din considerente care tin de protejarea turbinei schimbarea vitezelor se face intre 2500-3000 rot/min.Aceasta masina neavand turbo se poate conduce schimband pe la 1800-2000 rot/min cu inregistrarea unui consum mai bun. Btw, in ultimul nr. al AUTO-SHOW echipa de testare a modelului Cee'd 1,6 CRDI a obtinut un consum de 7,5 lt/100 km, justificand prin nr. mic de km ai masinii.(530 km) Mi se pare plauzibil motivul intrucat motorul este mai strans. Nu se face nici o referire in manualul de utilizare? Ceva de genul rodaj, primii 1500 km, etc? Oricum parerea cvasiunanima este ca masina reprezinta o afacere reusita.
RedDog
Mi se pare cea mai mare aberatie pe care am auzit-o! Evident ca are turbina. Asta se vede si in trafic, cand pana la 2000 rpm nu trage deloc, dar cum ajungi la 2000 "te baga in scaun", pentru ca intra turbina. Motoare diesel aspirate nu se mai fac de mult, doar grupul VAG, atat de avansat tehnologic si de iubit de romani, mai foloseste inca celebrul SDI de 2 litri si 75 sau 80 de cai.
Legat de schimbatul vitezelor, iarasi o mare prostie sa le schimbati sub 2000. Omorati motorul degeaba. VItezele se schimba intre 2500-3000 rpm, lucru confirmat si de dealer.
Consumul e ok pentru inceput, motorul are nevoie de ceva timp sa se lase, consumul va scadea in timp cu pana la 1l. Mie, in traficul din Bucuresti, mi-a consumat la drive test maxim 7,5 l/100 km in conditii de viteza a 3a si 50-60 km/h.
Cristian99194
Imi cer scuze pt informatiile eronate pe care le-am expus cu privire la turbo.Le-am preluat de la dealer pe care l-am intrebat dupa drive test daca sigur nu are turbo. Mi-a raspuns ca varianta de 115 cp va avea turbo. Raman la concluzia: masina e o alegere desteapta. Cel mai pertinent articol despre cee'd in nr.27 QUATTRORUOTE.(luna mai)
ciobanu48342
are turbo!!!!!! :bash:
cum sa nu aiba???si am vb cu un prieten care lucreaza la kia si mi-a zis ca cea de 115 are in plus fata de cea de 90 doar alt soft
Ciprian106277
Eu schimb vitezele intre 1500 si 2000 rotatii obtinand un consum mediu (pe bord) urban/ extraurban de 7,5l/100.
Daca voi schimba la 2000+ sigura consumul se va duce spre 8l/100.
Chiar si daca motorul se mai "lasa" consumul nu poate scadea cu mai mult de 1 litru deci se va ajunge pe la 7 consum mediu ceea ce inseamna 8,5, 9 / 100 in oras si un 6/ 100 afara, ceea mi se pare E X A G E R A T de mult pentru un diesel de 1,6 litri, parca ar fi pe benzina:(.
Nici nu mai stiu ce sa zic.....
Bafta
Andrei78289
ma abtin de la comentari prea multe insa tin sa va mentionez ca daca veti schimba asa cum mentionati acuma nu cred ca puteti sa veniti aici si sa afirmati ca masina consuma mult ( pot confirma sau infirma cei cu care am fost in drive-test acest lucru).
RedDog
Evident! E mentalitatea celor care vin de pe dacii...oamenilor, motoarele au un moment de cuplu optim, in care e bine sa se schimbe vitezele. Schimbi peste sau sub regiunea aia, pierzi putere, consuma mai mult. Zona de cuplu pentru motorul asta e 1750-2500 rpm. Deci aici se schimba vitezele. Si da, in test drive mi-a luat maxim 7,2 l/s.
Cso96419
mai cititi si coi cava despre motoarele diesel, si mai ales cele turbo-diesel :naughty: (din 1.6 aspirat scotea opel in anii '80, vreo 50 de cai, iar voi mai credeti ca se fac motoare aspirate la cilindeea asta??? dealerii habar nu au ce vand in multe cazuri. detalii tehnice ioc, stiu ca e pufos scaunul si culoarea e metelizata.)
daca mergi subturat nu inseamna ca mergi economicos, dimpotriva consuma mai mult+uzezi motorul. este un regim optim, adica in zona de cuplu maxim la diesel.
nu inteleg de ce sunteti mirati de un consum de 7.5??? nu e mult!! daca era 6.5 suna altfel nu?? chiar daca diferenta e de 3 lei?!?!?!!?!??!!??
motorul se va mai lasa, va consuma mai putin, cu minim 1 litru. iar datele constructorilor sunt in conditii optime (care nu se regasesc si in romania), deci adaugati 1-1.5 litre la acele date.
sa nu uitam ca masina are undeva la 1.3-1.4 tone, comparativ cu o berlina ca re avea 800 de kile, normal ca inghite mult, NU??
pacat ca nu se mai fabrica motorul opel aspirat de 1.6, care in medie consuma sub 5. multi ar fi foarte multumiti
Cso96419
dupa ce am vazut pe site-ul oficial cuplul maxim este pe plaja de 1750-2500. rezulta un motor foarte elastic si maleabil.
daca se pastreaza in acest interval se obtin cele mai bune rezultate la consum.
daca se schimba la 2500 turatia va ramana in zona optima mereu.
RedDog
Exact asa e beer.gif

Legat de motoare diesel aspirate, se mai fabrica "celebrul" 1.9 SDI care acum este 2.0 SDI are 75 sau 80 cp si consuma putin biggrin.gif
Andrei105702
QUOTE(Ciprian106277)
Eu schimb vitezele intre 1500 si 2000 rotatii obtinand un consum mediu (pe bord) urban/ extraurban de 7,5l/100.
Daca voi schimba la 2000+ sigura consumul se va duce spre 8l/100.
Chiar si daca motorul se mai "lasa" consumul nu poate scadea cu mai mult de 1 litru deci se va ajunge pe la 7 consum mediu ceea ce inseamna 8,5, 9 / 100 in oras si un 6/ 100 afara, ceea mi se pare E X A G E R A T de mult pentru un diesel de 1,6 litri, parca ar fi pe benzina:(.
Nici nu mai stiu ce sa zic.....
Bafta

ciprian, ce mai zici acum de consum?... a trecut ceva timp de cand n-ai mai zis nimic... probabil acum poti spune ceva mai sigur dupa ceva mai multi kilometri facuti cu masina...?
Florin107891
Deci merita luat un 1,6 diesel low power ?

Tare ma incanta cee'd-ul, dar .. acuma cu modificarile de pret la versiunea benzina, cred ca ma pot uita si la diesel (nu mai zic ca nu prea imi place cum se conduce o benzinara, eu conducand mai des inainte un passat 1,9 tdi)

Vi se pare mult 15.543 ddp pentru un Cee'd 1,6 DSL (90cp), varianta LX la care am adaugat urmatoarele optionale:

- ESP = 364
- Jante si anvelope 205/55 R16V (aliaj, tip A) = 234
- Tetiere active scaune fata; suport lombar cu maneta; scaun sfer reglabil pe inaltime = 78
- Scaun sofer si pasager cu incalzire (pachetul include stergatoare anti-gheata) = 117
- Consola centrala tip DLX (2 compartimente de stocare; COTIERE + suport pahare spate tip retractabil = 26 (oare asta sa se refere si la cotiere de pe fata ??)
- Spatiu depozitare sub podea portbagaj = 33
- Scrumiera + bricheta cu iluminare = 13
- Presuri interioare tip carpeta = 26
- Oglinzi exterioare tip convex, reglaj electronic, incalzire, vedere panorama = 104
- Oglinzi exterioare in culoarea exterioara a caroseriei = 0
- Difuzoare inalte fata = 0
- Geamuri electrice fata + siguranta (sus & jos cu senzor) = 0
- Dispozitiv USB 2.0 & AUX = 72
- Proiectoare ceata = 65
- Lampa lectura parasolar = 20
- Cheie de contact cu telecomanda la distanta (2 butoane) = 78
- 2 x Cheie de contact PLIABILA cu telecomanda la distanta (3 butoane) = 2 x 26 = 52
- Claxon dual = 13
- Aer conditionat manual (include spatiu refrigerare in torpedou) + sistem de control al calitatii aerului (o fi vre-un filtru ceva ??) = 520
- Comenzi audio pe volan, maner TGS (o fi maneru schimbatorului ?), buton frana de mana - cromate = 91
- Volan, maner TGS, maneta frana de mana, consola podea - imbracate in piele = 0


Optionalele cu 0 (care sunt trecute mai la dreapta) vin la pachet cu precedenta care are pret.
Singuul lucru care nu am pus sunt trapa (desul de scumpa + stau mai linistit ca nu imi ploua in masina pe deasupra daca o las deschisa cumva), tapiterie piele (nu prea ma incanta 5-6 sute euro pta asta). Era sa uit, geamurile electrice pe spate, care NU se pot comanda in combinatie cu oglinzile electrice. Si Aeru Cond Automat era bun, dar nu e disponibil pt LX (iar EX e nujustificat mai scumpa)

masina 1,6 DSL (90cp) = 11.156
optionalele = 1906
Total = 13.062 + TVA = 15.543

Nu prea cred ca gasesc la alta marca un diesel la pretu asta si cu dotarile astea ...

Astept pareri sa vad ce credeti, se merita varianta asta, sau mai degraba lx 1,4 base la 11800 ddp ? (e totusi un motor diesel + multe optionale gen esp, jante, chei cu telecomanda, incalzire scaune, etc)

Astept raspunsuri de la cine are, sau de la cine poate sa imi zica una, alta smile.gif

As mai puta pune pe masina trapa electrica si senzori presiune roti si defectare stop pe frana (credeti ca sunt utile la ceva, sau doar mofturi?)

O zi buna
Costanza86138
Ciprian, ce masini ai mai condus? Esti cumva ala cu Ceed-ul negru de pe Sararie? Ala cu bulina de incepator?

7.6 consum mediu in conditiile in care masina e noua si tu mergi in traficu asta imputit din Iasi... e parfum baiatule, crede-ma. Daca mai ai si jante de 17 e normal sa creasca consumul.

Nu schimba vitezele la 2000 pentru ca automat acul cade la 1500. Mergi subturat, adica nu folosesti cuplul motor asa cum trebuie. Schimba mai sus astfel incat acul turometrului sa cada undeva la 1800-2000. Protejezi si motorul si te bucuri si de o dinamica mai buna.

Dieselu nu se conduce ca benzina. De la treapta 3 (inclusiv) in sus trebuie sa mergi in plaja de cuplu maxim ca de aia ai diesel, ca sa te bucuri de cuplu. cu a doua mai merge sa o duci si pe la 1500, dar doar in aglomeratie.
Eugen60134
M-am uitat pe computerul de bord al unui diesel (opel) și am constatat că dacă cerea demaraj în condiții de subturare (cam între 1000-1800rpm), consumul instantaneu ajungea la 24 și bineînteles că nu demara (adică și consum mare și timp îndelungat). Dacă cerea demaraj de la 1800 și se ducea spre 3000 consumul instantaneu era de până în 16 și demara imediat (adică un consum mai mic și pe durată mai scurtă). În plus, pe frâna de motor de care beneficiezi dacă ai un pic de turație, computerul de bord arată consum instantaneu zero (se taie alimentarea cu combustibil). Așa încât cheia consumului redus nu este subturarea.

Dacă ai nevoie de demaraj, sau mergi în deal și e nevoie de putere, dă-i turație motorului. Dacă mergi pe teren orizontal, cu viteză constantă, poți face o într-adevăr o minoră economie dacă mergi la o turație ceva mai mică. Dacă mersul este destul de variat e mai bine să mergi puțin mai turat, să ții motorul în plaja de cuplu maxim și chiar și puțin în afara ei. Este mai economicos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.