Help - Search - Members - Calendar
Full Version: fluctueaza relatiul
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
ivd
Salut,
Stie cineva de ce flutueaza relantiul?(intre normal pana la aprox.1500). Prin zona mea numai "meseriasi" am la servisurile autorizate. Nu gasesti doi care spun acelasi lucru si orice spun zic ca "este boala lor"(ba bobina ba injectoarele ba pompa etc.). Mentionez ca am un CIELO Executive 2000 cu 71000km la bord. Multumesc
James Kilowatt
Inainte de a vizita mecanicii fa un reset de ecm si un idle learn.

Scoate cateva minute borna de la baterie. Apoi pune-o la loc.
Apoi:
1.Pui contact 10 sec
2.Iei contactul tot pt 10 sec.
3. Pornesti motorul si lasi sa se incalzeasca pana la temperatura de regim
4. Pornesti AC-ul timp de 10 secunde.
5. Opresti AC-ul timp de 10 secunde
6. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde.
7. Opresti AC-ul timp de 10 secunde
8. Opresti si motorul.

Apoi mergi normal.

PS
Procedura de idle learn e explicata si in manualul de service. Daca te tenteaza unul ceva mai vechi (nu cred ca s-a schimbat mare lucru totusi) da un pm :angel:
ivd
la pasul 4 ventilatia la ce treapta sa fie ca altfel nu porneste AC-ul
ivd
Si inca o intrebare daca se poate este normal la rece sa aud rulmentul de presiune cum zornaie?(cu ambreajul apasat tace). Trebuie sa-l schimb neaparat? Mentionez ca face zgomot numai la rece.
Problema cu relantiunul nu este o regula este aleatorie.
Multumesc!
James Kilowatt
Ventilatia trebuie sa fie minim pe prima treapta smile.gif
Relentiul de controlat de calculator printr-un fel de ventil actionat de un motoras pas cu pas numit IAC (idle air control). Calculatorul poate invata valori aiurite de numar de pasi la relenti in asa fel incat in anumite conditii sa nu mearga bine.

Resetul obliga ecm-ul sa mai invete si alti parametri, in mers. Din cand in cand e bine sa fie facut oricum (dupa perioade indelungate de mers in oras, dupa iesirea din rodaj, dupa reparatii sau schimbarea bujiilor si filtrelor, sau chiar dupa ce treci de o benzina la alta).


Ar mai putea fi si alte probleme, insa asta e cel mai usor de incercat si nu costa nimic, dureaza 10 minute si nici nu te murdaresti pe maini smile.gif.
Daca nu se rezolva, vezi tu care e problema la mecanic... insa macar mergi la unul care sa aiba scanner.
alex111735
mdea.
nu ai patit ca la 3000-4000 de ture turometrul sa`ti indice ori 7000 ori 1000 de ture?
si eu am crezut ca turometrul se poate rezolva din scaner.
3 zile am fost in service cu masina si apoi mecanicul s`o enervat pe mine si am mers in proba
120 km am facut cu mecanicul langa mine si nimic
cand o scos testerul o facut ca mi`o sarit turometrul de nebun in 8000 de ture.
o vazut si mecanicul si nu o stiut ce are.
5 zile o stat masina cu tot service`ul langa ea si nu i`o dat de capat.
nu stia nimeni ce are. dupa faza asta nu mi`o mai facut niciodata dar nici mecanicii nu i`au facut nimic la masina.
sunt curios daca nu cumva este ceva de pe la instalatia electrica.
si eu am incercat treaba cu bateria si ventilatorul dar nici un rezulatat.
voi ce parere aveti? sa fi fost instalatia electrica(contact prost) sau altceva din bord(masina de 12 ani)?
ivd
am ajuns la concluzia ca de vina era benzina(in cazul meu). sa vedeti cum se comporta saraca cand i-am bagat 42l de benzina(normala) direct de la OMV din Viena. iti era mai mare dragu sa mergi cu ea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.