Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ambreiaj Punto 1
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Catalin103737
Poate cinvea sa-mi spuna daca e normal ca la Punto 1 pedala de ambreiaj sa fie foarte jos (la nivelul pedalei de frana) si tare?
Daca nu e normal acest lucru, se poate face ceva in sensul aducerii ei la normal, si daca da, ce trebuie facut?

Multumesc
Cipp
Daca zici ca e tare nu prea e in regula! Patineaza cumva sau intra mai greu in viteze. Caraie cand cuplezi in R?
Catalin103737
Nu patineaza (daca a patina inseamna a accelera in gol, fara ca masina sa se miste din loc). In nici un caz nu patineaza.

De intrat, intra greu uneori in viteza 1 cand masina e in mers, si in viteza 2 (foarte rar), dar am observat ca daca apas mai tare pedala de ambreiaj, intra usor. Am banuit ca este din cauza ca nu apas padala pana la fund, intrucat este tare.

Cat daspre caraiala din R, la fel: daca nu apas suficient de mult pedala da ambreiaj caraie, insa daca o apas intra foarte usor. de altfel, in toate vitezele intra usor daca apas tare pedala, in afara de viteza 1 cand e masina in mers, asa cum am spus.

Spune-mi ta rog care e faza de spui ca nu e in regula?? Iti dai seama ca sunt foarte curios.

Multumesc!
Cipp
O pedala tare poate fi semnul unei placi de presiune care este crapata sau incepe sa-si dea duhul. Dar, daca zici ca intra bine cu pedala apasata la fund, poti sta linistit, totul e ok. E normal sa intre mai greu in viteza1 in mers, fiindca e nesincronizata. FIAT recomanda apasarea pedalei pana la capat inainte de introducerea intr-o alta treapta de viteza, iar la cuplarea in R se apasa pedala pana la fund, se asteapta 2 secunde cu ambreiajul apasat si apoi se introduce in R. Daca cutia nu caraie in conditiile astea, ambreiajul functioneaza corect. Daca totusi ai pedala tare si ai ambreiaj hidraulic, verifica nivelul lichidului de frana/ambeiaj sau mai vezi daca nu trebuie uns ceva pe-acolo, poate freaca pedala sau cilindrul acela de ceva si de acolo problema. Poate ai un covoras sub pedala si ala mai obtureaza cursa normala. Cati km are masina?
Catalin103737
Masina are aproape 96.000 (sunt sigur de asta, pantru ca am luat-o de la o ruda, si mi-a dat si cartea service cu verificarile de rigoare). Cat despre covoras, am, insa nu este el de vina pentru ca am mers, de proba, si fara el, si nu s-a schimbat nimic.

Daca spui ca inante de a baga in R trebuie sa tii pedala la fund 2 secunde, m-am linistit, pentru ca uneori nici nu asteptam ca masina sa se opreasca de tot din mersul inainte, si bagam in R. Merci pentru sfat!

O sa merg la un service sa verific lichidele alea de care ai spus, insa te rog spune-mi ce trebuie facut pentru a avea pedala mai moale (in caz ca se poate lucrul asta). Daca doar completez lichidele de frana/ambreiaj, o sa revina la normal?
Cipp
Teoretic da! Dar nivelul lichidului de frana, comun cu cel de la pompita ambreiajului, il poti verifica singur- e situat de obicei in compartimentul motor in dreptul pedalei de frana- cred ca stii unde il gasesti! daca nu e intre nivelul min-max mai completezi si vezi ce se intampla. Daca nici asa nu merge, incearca sa ungi cu ulei de motor, sau mai bun, cel de cutie de viteze axul pedalei de ambreiaj , tija impingatoare si vezi daca se mai inmoaie pedala. Daca nici asa nu cedeaza , e bine sa consulti un mecanic, poate trebuie inlocuita tija&cilindrul receptor al ambreiajului. Punto are mai multe modele, dintre care unele au pedala mai tare, altele mai moale! Depinde si de model, si de uzura mecanismului de actionare a ambreiajului... In orice caz, daca nu patineaza si nu caraie la cuplaje, placa, discul si rulmentul sunt ok. Mai ramane partea pedalei si a tijei de verificat! la caldura asta puternica, se poate dilata cauciucul prezent in ansamblul de actionare al ambreiajului si sa ingreuneze apasarea pedalei.
Catalin103737
Multumesc calduros pentru sfaturi! chiar te pricepi!

Te mai intreb inca o chestie (scuze pt deranj): spune-mi te rog indicatorii de ulei pe care trebuie sa ii respect iarna, respectiv vara, si marca optima/recomandata pt Fiat
Cipp
Asta nu pot sa-ti spun cu siguranta, depinde de model, de combustibilul folosit si de conditiile de exploatare. Am inteles ca FIAT recomanda folosirea uleiurilor din gama SELENIA, pt. motoarele pe benzina un 10W40 ar fi indicat, dar stiu ca la Albea mea scrie sub capota ce fel de ulei s-a utilizat in fabrica! Altfel, ARAL, CASTROL sau MOBIL. Nu stiu sa se mai tina cont de ulei de iarna/vara, cel de 10W40 este semisintetic si, in conditii de exploatare normala face fata bine in toate anotimpurile 10.000 de km fara probleme. Eu am Selenia in cutie rosie, 20K ii zice, si a mers f. bine si iarna si vara.
Catalin103737
Observ ca esti o enciclopedie in materie de Fiat.
multumesc mult pentru informatii!
octavian90591
[quote
Te mai intreb inca o chestie (scuze pt deranj): spune-mi te rog indicatorii de ulei pe care trebuie sa ii respect iarna, respectiv vara, si marca optima/recomandata pt Fiat[/quote]

Salut
ref recomandari Fiat pt uleiuri si celelalte,da jos un manual de intretinere in format pdf si afli tot ce vrei.
Gasesti si pe acest forum dar si pe clubfiat.ro
Bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.