Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia2 vs Focus2 vs Noua Corolla
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Paul105855
Buna ziua tuturor.

Sunt interesat de achizitionarea unei masini noi, in jurul a 15000 euro, si dupa o indelunga documentare m-am oprit asupra a trei modele : New Corolla 1.4 Terra, Octavia2 Trend 1.4, Focus2 Sedan Trend 1.4. Ce astept eu de la ea – sa ma deplasez in siguranta, cat mai confortabil si cu cat mai putine defectiuni tehnice. Nu ma prea intereseaza performantele, valoarea la revanzare, consumul, etc. Numarul de km estimati – max 12000 anual, cinci zile pe saptamana in oras, uneori, in weekend, in afara.
Plusuri si minusuri la fiecare ar fi, in opinia mea:
New Corolla: (+) 5 stele euroncap, fiabilitate, intretinere ieftina, 3 ani garantie "bumper to bumper" ; (-) lipsa suspensie spate independenta, piese greu de obtinut, cea mai grea caroserie dintre cele 3, asamblata in Africa de Sud blink.gif
Octavia2 : (+) echiparea cea mai buna –ex. climatronic dual-zone, spatiu interior si bagajiera imense, multi-link pe spate, in 15k eur cred ca ar intra si esp-ul, imagine foarte buna in Romania, asamblata in Cehia, model mai vechi, deci vindecat de bolile copilariei, caroserie galvanizata ; (-) “doar” 4 stele euroncap, garantie 2 ani la mecanica
Focus2: (+) lider in clasa sa la tinuta de drum si siguranta, suspensie independenta pe spate, fiabilitate buna, garantie 4 ani, asamblata in Spania, model mai vechi, deci vindecat de bolile copilariei ; (-) probleme cu exfolierea vopselei pe praguri :evil: , service scump.
Ce va rog : daca ati fi in locul meu cat de tare ar cantari aspectele prezentate mai sus in alegerea voastra? ; asupra carui model v-ati indrepta? ; daca aveti cunostiinta de alte plusuri/minusuri va rog sa mi le comunicati ; daca ati avea in vedere alte modele care sa satisfaca criteriul de pret si in plus: masina noua, obligatoriu in trei volume, minim clasa compacta, exclus diesel.
In speranta ca nu v-am plictisit, va multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre.
florin55503
in cazul comparatiei tale, masinile fiind submotorizate zic eu, as alege varianta care ar servi cel mai bine nevoilor si buzunarului tau (vb aici de costurile de intretinere)
probabil ca cel mai in avantaj ai iesi cu corolla.
Tarabostes
In cazul Corola, chiar daca este modelul nou, motorul de 1.4 este cel de pe generatia veche ( spre deosebire de 1.6 spre exemplu) deci si aici se presupune ca este un motor trecut de problemele tineretii de care amintesti.
Masinile sunt comparabile din mai toate punctele de vedere si probabil nu esti singurul cu dilema asta. O sa conteze probabil cat de bine te vei simti in fiecare din ele. Ca nu are Corola suspensie independenta sau ESP, hai sa fim seriosi, astea sunt prea subtile pentru cineva care merge potolit si preponderent in oras.
Calitatea nu cred ca are legatura cu locatie unde e facuta masina ci cu standardele de respectare a acesteia. Almera mea e facuta in Anglia, Corola maica-mii( sedan) in Turcia , insa diferentele de calitate in asamblare sunt semnificative si nu in favoarea Nissanului.
Cere si o lista de costuri aferente reviziilor pentru urmatorii 3-4 ani ca sa ai o imagine si din punctul asta de vedere, precum si costul unor piese uzuale ( distributie, ambreiaj etc).
florin55503
la un motor de 1.4 aspirat eu vad lipsa suspensiei spate ca un avantaj. o fiabilitate mai mare.
Dan52141
desi sunt fan toyota eu nu ti-as recomanda versiunea terra ... are foarte multe lipsuri si compromisuri de securitate astfel incat sa o poti lua in calcul
DORU
Am citit cu atentie ce-ai scris: Octavia 2 Trend intruneste cele maimulte din asteptarile tale. Incearca un drive-test cu motorizarea 1.4MPI 16v pt pareri obiective... sau citeste topicul "Drive-test - impresii" din aria Skoda, am reaslizat un test drive chiar eu si-am postat parerile personale acolo. Bafta !
M A R I A N
QUOTE(Dan52141)
desi sunt fan toyota eu nu ti-as recomanda versiunea terra ... are foarte multe lipsuri si compromisuri de securitate astfel incat sa o poti lua in calcul


La capitolul securitate n-are airbaguri cortina si pentru genunchi. Fas! Si nu mai are cruise control si smart entry&push start si senzori de lumina si de ploaie. Iarasi fas! Eu am varianta Terra pe Yaris si, sincer, la un moment dat, uiti de dotarile de genul celor de mai sus, mai ales daca folosesti masina preponderent in oras. Iti trebuie un aer, un ABS, o servodirectie usoara, o frana buna si o suspensie stabila.
Cat despre lipsa VSC si TRC eu nu mi-as face griji. Am scris la "Totul despre masina mea" in amanunt cat de tarziu intra VSC-ul. Si nu mi-as face griji nici despre lipsa suspensiei multilink. Fa un drive test, intra prin gropi, ia cateva curbe mai tare si-mi spui cum ai simtit-o. Masina e mai echilibrata decat crezi.
"Probleme" ar putea aparea la motorul 1.4 pentru ca masina, cum ai spus si tu, este destul de grea, dar daca recitesc ce ai scris
QUOTE
Nu ma prea intereseaza performantele
nu vei avea probleme.


QUOTE
Ce astept eu de la ea – sa ma deplasez in siguranta, cat mai confortabil si cu cat mai putine defectiuni tehnice


Imi suna cunoscut... biggrin.gif ...parca am mai auzit si la Honda asa ceva. Oricum, daca acestea sunt principalele tale asteptari de la ea, atunci Corolla e masina ta. biggrin.gif
Despre celelalte marci nu mai vreau sa comentez ca iar mi se suie proprietarii in cap. blush.gif
Paul105855
Multumesc tuturor pentru raspunsurile date pana acum. Imi sunteti de mare ajutor.

@Marian67562:

poti totusi sa-ti exprimi parerea personala si despre celelalte doua masini care fac obiectul prezentului topic? asa, mai potolit, sa nu incingem spiritele. nu de alta, dar sunt in cautare de informatii, in special despre fiabilitatea celor trei modele, informatii pe care nu le poti obtine in urma unui drive-test, ci numai de la oameni care detin astfel de masini sau care le cunosc. multumesc.
M A R I A N
Paul, sper ca ai mai citit si alte versus-uri ca sa vezi ca au iesit scantei din astfel de discutii. biggrin.gif
Cateva cuvinte as vrea totusi sa-ti spun. Corolla, ca si alte japoneze, are reputatia unei masini extrem de fiabile, mai ales in SUA (care este una dintre cele mai mari piete auto din lume). De asemenea, alaturi de Avensis, este de ceva timp pe primele locuri in topul preferintelor clientilor din Germania (JD Power, parca asa se scrie).
Daca vrei sa compari problemele efective pe care le-au intampinat proprietarii fiecareia din masinile enumerate de tine, este de ajuns sa te uiti pe forumul fiecareia, aici pe masini.ro. Pot sa-ti spun ca la Corolla nu au fost si nu sunt probleme majore (care sa puna in discutie renumele masinii). Din punctul meu de vedere, cu vechea Corolla hatchback am intrat in gropi din care am crezut ca nu voi mai iesi si am mers pe drumuri groaznice, ceea ce ma face sa cred ca este o masina perfecta pentru Romania.
Si inca 2 lucruri:
1) Toyota este foarte drastica in privinta furnizorilor de piese, subansamble etc. de aceea este atat de durabila si de robusta.
2) Corolla este cea mai bine vanduta masina compacta din lume.
S-ar putea sa te incante faptul ca poti lua un Renault Megane (cu optionale la greu) la pret de Toyota Yaris si ca pe la 16000 DDP (sper sa nu gresesc) poti lua un Focus diesel. Asta este, la Toyota calitatea se plateste putin mai mult. biggrin.gif
Iti recomand cu aceeasi caldura si Honda Civic Sedan. La fiabilitate sta cam la fel cu Corolla.
Dan52141
apropo de JD Power daca o sa te uiti la rezultatele din anul acesta in UK o sa vezi ca skoda este inaintea toyotei, skoda este pe 3 si toyota pe 4 blush.gif asta inseamna ca posesorii de skoda au raportat mai putine defectiuni la celasi numar de masini
http://www.automarket.ro/stiri/topul-jd-po...rul-1-3215.html

TOPUL MARCILOR:

Lexus - 862

Honda – 845

Skoda - 845

Toyota - 832
....

asa ca eu m-as uita si la skoda
Han.solo
Dan, preferabil cand pui un top e sa explici pe scurt ce contine. JD Power nu e un top al fiabilitatii, e un top al satisfactiei clientilor in care fiabilitatea are pondere 30%. Altfel spus, un service mai serios si o promovare buna a marcii pot urca in clasament un producator
Din acest punct de vedere rezultatele JD Power de la o tara la alta difera.
In Anglia Skoda e inaintea Toyota, in Germania nu.
Link-urile originale, nu prin interpretarea de la noi:
Anglia (2007): http://www.jdpower.com/corporate/news/rele....asp?ID=2007069
Alte studii:
http://www.jdpower.com/corporate/news/rele....asp?ID=2006079
Puncte: Skoda 842 (loc 3), Toyota 838 (loc 4) in UK
http://www.jdpower.com/corporate/news/rele....asp?ID=2006104
Puncte: Skoda 803 (loc 10) Toyota 851 (loc 1) in Germania
Daca vreti studii de fiabilitate avem CR care nu se fac pe cateva zeci de mii de masini ca JDP in Europa ci pe un milion.
Grafice:
http://www.autooninfo.net/ReliabilityPerce...otorVehicle.htm
Comentarii:
http://autos.msn.com/advice/CRArt.aspx?contentid=4023544

Evident, nu sunt exhaustive. Si evident, Skoda e o masina buna, asa ca orice ai alege intre cele doua nu ar fi o alegere gresita.

In ce priveste versiunea terra, singurul mare cusur la noua Corolla e lipsa reglarii scaunului pe inaltime. Chestie care conteaza, ca in rest dupa mine ai tot ce e necesar.
James Kilowatt
Chiar in prima pagina a articolului se pune ce anume masoara respectivul top:

J.D. Power a anuntat rezultatele studiului privind gradul de satisfactie al clientilor auto din Regatul Unit.

Nu scrie nicaieri in articol cuvantul "fiabilitate" wink.gif

Pe de alta parte, un top al marcilor si nu al modelelor nu prea inseamna mare branza. Cu ce ma ajuta pe mine care vreau twingo sa stiu ca ala cu Laguna a fost sau nu multumit?
Dan52141
hai mai oameni sa nu mai fim carcotasi ... de ce sa nu recunoastem ca si skoda este o masina buna, pana la urma ce inseamna fiabilitatea ... sa ai cat mai putine probleme cu masina (o definitie din topor smile.gif ) si daca astia in anglia la acelasi numar de masini cei cu skoda au fost mai satisfacuti asta este, in germania au fost mai putin satisfacuti per total insa eu cred ca skoda este o masina pe care te poti baza ... desi trebuie sa recunosc, ca posesor de toyota imi va fi foarte greu sa schimb marca pentru ca toyota m-a invatat sa am asteptari destul de mari de la o masina blush.gif
Radu97668
am un unchi care are ca masina de servici o corolla si ca masina personala o skoda octavia. A spus asa: ambele sunt masini bune, pe care te poti baza, insa Octavia este peste Corolla la tinuta de drum si comfort.
_Constantin_
Chestiile astea cu tinuta de drum sunt si confort sunt subiective. Fiecare percepe altfel masina. Unii spun ca se simt bine si confortabil in Corolla, altii in Octavia. E chestia de perceptie. La 12.000 km pe an cat vrei tu sa faci si avand in vedere ca tii masina 5 ani... eu zic sa te plimbi cu ambele si sa iei ce te unge pe suflet. Niciuna din masini nu e o alegere proasta. Important e care iti place mai mult. Nu face compromisuri la pret sau dotari sau design.
Paul105855
Ok, constat ca parerile voastre sunt impartite intre Octavia si Corolla. Nici un adept al Focus-ului, poate din cauza ca masina are mai putini fani sau poate ca ei nu urmaresc acest versus. Oricum, cu ajutorul vostru, am restrans cautarea asupra primelor doua modele. Chiar si asa, alegerea va fi foarte grea. Imi plac amandoua la fel de mult si fiecare are atu-urile sale. Probabil ca decizia finala o voi lua in urma unui drive-test. De asemenea, va intreb cat de mult ar conta pentru voi unele aspecte (minore la prima vedere), precum:
1. lipsa service-ului Toyota in Arad, cel putin pentru moment. Avem doar reprezentanta, service-ul se face la Timisoara.
2. roata de rezerva temporara de pe Corolla – pe langa faptul ca, atunci cand e montata, strica tinuta de drum, mai e problema depozitarii rotii permanente pe care o inlocuieste, mai ales in conditiile in care ai o bagajiera plina. Banuiesc ca in locasul rotii temporare nu incape una permanenta.
3. Suspensia multi-link spate de la Octavia – din cate am auzit beneficiaza doar de 6 luni garantie. Sa fie atat de putin fiabila aceasta solutie incat constructorului sa nu-i fie rentabil sa ofere mai mult?
4. Alarma in cazul Corollei, care nu se poate comanda ca optional, ca la Octavia sau alta europeana. De ce va intreb - am citit pe un alt forum ca un posesor de Citroen C4, dupa ce a montat la un service o alarma cumparata s-a trezit ca e blocat in masina. Dupa mai multe vizite la service-ul autorizat Citroen, s-a constat ca de vina e noua alarma, exact nu mai tin minte care era cauza -incompatibilitatea dispozitivului sau eroare de montaj. Oricum, patania dovedeste ca riscul exista si ca probabil ar fi fost evitat daca alarma s-ar fi montat din fabrica. E cazul sa-mi fac probeleme de genul asta? Voi, posesorii de Corolla ati avut asemenea necazuri?
_Constantin_
Omule alarma ti-o monteaza dupa ce vine masina, la service-ul lor si pana acum nu au fost pobleme.
Skywalker
Nu am avut timp sa citesc tot dar Skoda Octavia 2 SUB 120cp e puturoasa rau, gandeste-te ca e foarte grea masina pentru un motor de 1,4l MPI 16v. Octavia 2 incepe de la @1300kg in sus. Am luat la drive test de la 1,4 la 1,8 benzina si 1,9TDi 104 si 120 cat si 2l TDi de 140cp. Cel mai mult mi-au placut 1,8i; 1,9de 120cp si 2l de 140cp.
DORU
Skoda nu are motor 1.9 diesel de 120CP, ci de 105CP !
ncristi
QUOTE
Suspensia multi-link spate de la Octavia – din cate am auzit beneficiaza doar de 6 luni garantie. Sa fie atat de putin fiabila aceasta solutie incat constructorului sa nu-i fie rentabil sa ofere mai mult?


Atat dau in ro. smile.gif Probabil ca un UK dau mai multa garantie ... altfel nu cred ca ar fi satisfacut in asa hal clientii biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.