Help - Search - Members - Calendar
Full Version: comportare ciudata a frinei
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Tribeca
20krpm
salut. probabil ca topicul asta ar fi fost mai interesant pentru sectiunea de mecanica, dar pina una alta ma intereseaza daca si altcineva cu subaru a mai vazut chestia asta.

masina in cauza e un subaru tribeca, de 2 ani (una din primele vindute), si cu vreo 15,000mi / 25,000km la bord. cutie automata. stau la stop cu ea, cu piciorul pe frina, nici prea apasat si nici prea lejer, si la vreo 20s dupa ce s-a oprit complet pedala mai coboara brusc un picutz in jos. nu mult, probabil ca vreo 2-3 mm, si nici nu e ceva care sa bage spaima-n tine, pentru ca masina nu porneste. se simte de parca dintr-o data ar fi devenit moale, dar "prinde" imediat la loc, nu se tot duce. nevasta-mea mi-a zis ca a observat chestia asta prima data (ea conduce masina zi de zi), si de vreo citeva ori am simtit-o si io.

ca sa verific lichide si chestii d-astea, as putea sa-i ridic intr-o zi capota (n-am facut asta inca) si sa caut borcanelele, cu manualul in fatza, dar m-am bazat pe faptul ca la orice schimb de ulei, mecanicii se uita la nivel la toate lichidele. (abia asteapta sa scada vreunu cu un mm sub linia mijlocie, si sa vina la tine cu o figura alarmata sa-ti mai ceara niste bani ca sa le umple.) dar in primul rind cred ca intrebarea mea e ceva de genul "e un defect sau e un feature?" smile.gif
G e o r g e
asa fac toate . si tribeca care am avut-o in teste facea asa .
de ce fac , nu stiu exact :-/
Ioan103584
si foresterul meu cu 1200 km la bord a facut asa din prima zi. Nici eu nu stiu care-i treaba dar o sa ma interesez la service.
Adin.C
idem, 2.2oo km
CPI
Eu am observat la mai toate masinile . Probabil ca stind mult cu frina apasata se creeaza o diferenta de presiune pe circuit ???

Si eu m-am mirat prima data mai ales ca am mers doar cu cutii manuale si nu obisnuiesc sa stau cu piciorul pe frina la semafor. Daca e panta, prefer sa trag frina de mina
20krpm
okey dokey... daca ziceti ca si voi ati observat chestia asta, asa o fi sa fie. dar io n-am mai simtit-o la nici o alta masina.
Legionaru'
Si la Avensis e prezenta treaba asta.
Valentin35722
Scrie si in cartea tehnica (cel putin la Forester) si e o dovada a functionarii corecte a franei. Nici eu nu stiu care e mecanismul...
Mihai63349
Si la mine face la fel; la masina nevestii (Scenic II), idem.
Robert101524
Am si eu o nedumerire cu frina
Cu motorul pornit daca apas puternic frina si insist in citeva secunde ajunge la capat de cursa - e normal oare?
Cu motorul oprit e "beton"
Mihai63349
Pai, cu motorul oprit e normal sa fie "beton" din cauza lipsei servo.
f1anatic
Nu pot decit sa rid ! Imi pare foarte RAU, nu doresc sa jignesc pe nimeni dar, pe bune acum...s-au pus niste intrebari elementare...iar colegul cu Tribeca...care nici nu a deschis capota...well nu mai comentez. Si se pare ca nimeni nu a deschis cartea masinii either.

Ma rog...sa va raspund care e vraja. Frinele sint defecte. Fuga la service.


Sau poate
blush.gif stati la stop, cu motorul pornit si piciorul pe frina, masina intra in regim de "idle speed" (sau "ralanti") si (acum trebuie sa explic in engleza) manifold vacuum pressure scade si nu mai asista servofrina (si nici servo directia) suficient. Scrie in manual - in cartea masinii. Nici nu trebuie sa cauti mai departe.

Si este atit de evidenta la masinile cu OEM ECU incit va spun cinstit Acum 2 zile am "recalibrat" masina in regim de fabrica (trrebuie sa ma duc la dealer) si de atunci masina merge atit de prost si imi scad turatiile asa de mult (600 rpm) cind stau la vreo intersectie...ca ieri mi-a murit motorul in ditamai intersectia cu camere video...Si cind zic ca masina merge prost...ma refer ca merge...asa cum au facut-o japonacii... Cu ECU tuning spre ex., sint pe la 1000 rpm.
20krpm
QUOTE(f1anatic)
Nu pot decit sa rid ! Imi pare foarte RAU, nu doresc sa jignesc pe nimeni dar, pe bune acum...s-au pus niste intrebari elementare...iar colegul cu Tribeca...care nici nu a deschis capota...well nu mai comentez. Si se pare ca nimeni nu a deschis cartea masinii either.

domnule, imi pare bine ca ti-am stirnit hazul. inseamna ca am reusit si-am facut ceva bun.

cititul din scoartza-n scoartza a manualelor de masina sau ridicarea zilnica a capotei nu constituie pentru mine o preocupare casnica, la care sa visez toata ziua de la serviciu. decit sa-mi calibrez singur motorul si sa ma lase balta in intersectie, prefer sa ii las pe altii mai priceputi sa o faca. judecind dupa numarul de raspunsuri de pe acest thread, probabil ca mai sint si altii ca mine.

intrebarea mea a fost adresata ca de la un necunoscator ce ma recunosc catre vreun specialist care e disponibil sa dea un sfat prietenesc. consider raspunsul tau ca fiind nul si contradictoriu in continut, iar atitudinea ta "on tilt" cel putin nedemna pentru un moderator de discutii.
Valentin35722
QUOTE(f1anatic)
...manifold vacuum pressure scade si nu mai asista servofrina (si nici servo directia) suficient. Scrie in manual - in cartea masinii. Nici nu trebuie sa cauti mai departe...


Ei vezi, aici e greseala ta. N-ai citit din cartea care e disponibila in RO. Scrie, asa cum am spus, cum se manifesta pedala de frana cand tii piciorul pe ea la relanti, dar nu explica fenomenul.

So, no offence, dar daca tot vrei sa dai explicatii, poti s-o faci la slow speed...

PS poate am timp sa-i fac o poza s-o postez, ca sa te lamuresti ca am dreptate.
f1anatic
QUOTE(20krpm)
domnule, imi pare bine ca ti-am stirnit hazul. inseamna ca am reusit si-am facut ceva bun.

cititul din scoartza-n scoartza a manualelor de masina sau ridicarea zilnica a capotei nu constituie pentru mine o preocupare casnica, la care sa visez toata ziua de la serviciu.

decit sa-mi calibrez singur motorul si sa ma lase balta in intersectie, prefer sa ii las pe altii mai priceputi sa o faca. judecind dupa numarul de raspunsuri de pe acest thread, probabil ca mai sint si altii ca mine.

intrebarea mea a fost adresata ca de la un necunoscator ce ma recunosc catre vreun specialist care e disponibil sa dea un sfat prietenesc. consider raspunsul tau ca fiind nul si contradictoriu in continut, iar atitudinea ta "on tilt" cel putin nedemna pentru un moderator de discutii.



Domnule 20kprm,

Neavind cunostiinta in cauza - dupa cum singur va calificati drept necunoscator; respectiv nici nu cititi macar manualul tehnic, ar fi probabil indicat sa nu calificati in vreun fel tuning-ul facut la masinile Subaru.

Daca consideri mecanicii de la dealer-ul Subaru specialisti; intr-adevar atunci este o problema. Din punctul MEU de vedere, clubul Subaru din care fac parte are cunostiinte mai vaste despre operarea si intretinerea masinilor Subaru decit oricare dealership din IL.

In rest toate cele bune.
DIO
QUOTE(Robert101524)
Am si eu o nedumerire cu frina
Cu motorul pornit daca apas puternic frina si insist in citeva secunde ajunge la capat de cursa - e normal oare?
Cu motorul oprit e "beton"

Si la mine se intampla la fel. Este a doua masina la care sesizez acest lucru. Forester-ul are numai 5500km, dar la Kalos nu am observat acest fenomen decat dupa cca. 25k km si uneori (f. rar) aveam impresia ca are chiar o cadere brusca. Fenomen pe care, totusi, nu l-am remarcat la alte masini cu servo.

Ciudat este ca prima revizie la Forester am facut-o la un dealer oficial Subaru din Germania si m-a asigurat ca nu este nici o problema. Sper sa aiba dreptate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.