Pentru schimbarea filtrului de aer (nu e o operatiune chiar asa grea dar nici simpla nu e). Schimbarea se face in felul urmator:
1. Deschizi capota masinii si te uiti in coltul drept al masinii (asta inseamna ca va fi in stanga ta). Vei observa o bucata de plastic care porneste de sub grila si merge catre o cutie... la mijloc se poate indoi un pic (tip acordeon). O scoti cu mana (nu trebuie sa fortezi foarte mult, ar trebui sa iasa destul de usor, te prinzi tu cum...
2. Dupa ce ai scos piesa respectiva va trebui sa vezi cutia filtrului de aer (cutia in care intra piesa pe care tocmai ai scos-o). E foarte posibil sa nu ai acces la cutia respectiva din cauza mastii de plastic care acopera motorul, acesta se desface foarte usor, scoti cele 3 capacele de plastic, desurubezi cu o surubelnita in cruce, scoti joja de la ulei, scoti capacul, pui joja inapoi... si gata.
3. Cutia respectiva e prinsa cu 4 clame metalice, 2 dintre ele (cele dinspre lateralul masinii) se pot desprinde usor, in schimb cele dinspre motor sunt mai greu accesibile si e destul de dificil sa le desfaci si mai ales sa le pui la loc, de aceea eu recomand sa efectuezi operatiunea asta cand motorul e rece). Desfaci toate cele 4 clame, ridici capacul cutiei, scoti filtrul, pui la loc filtrul nou (trebuie sa fii atent sa potrivesti perfect marginea de cauciuc a filtrului pe rama care tine filtrul), inchizi cutia (dupa cum am zis clamele alea nu sunt chiar atat de usor de inchis (mai ales daca motorul e fierbinte).
4. Pui la loc piesa pe care ai scos-o in primul pas, pui la loc capacul motorului (daca l-ai scos), te feliciti si mergi sa bei o bere rece
(fara masina bineinteles)
Filtrul de motorina nu iti recomand sa il schimbi tu... te duci la un atelier si pentru maxim 200 de mii ti-l schimba ei. Mai ales ca e posibil sa nu mai porneasca daca intra aer pe instalatie.