Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mici probleme cu forester
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Pages: 1, 2
Dragos100659
Am un Subaru Forester 2.5 XT. Superb motorul, dar doua mici probleme pe care nu stiu cum sa le interpretez:
1. tremura usor la "ralenti"; la service au fost foarte draguti, au verificat tot ce se putea si aparent nu e nici o problema. Ce parere aveti?!
2. uneori intra greu in marche arriere, alteori foarte usor. Asa trebuie sa fie la tractiunea integrala?! ( e prima data cand am o astfel de masina).
Arheopterix
Ce an de fabricatie?.
Cati km?.
griffonu
Ambele probleme sunt normale, n-ai de ce sa te ingrijorezi. Tremuratul la relanti se intampla la mai multe masini. Depinde acum despre ce tremurat vorbim, dar un foarte usor tremuart e normal. Intratul in marsarie greu, din cand in cand, se intampla pe cutia de viteze cu pricina. Apasa din nou ambreiaul si totul ar trebui sa fie ok.

O alta posibila problema pe care s-ar putea s-o sesizezi este o ezitare la acceleratie, undeva in jur de 2000-2200 de ture, cateodata. E perfect normal si vine de la trecerea din open-close loop. Toate motoarele turbo au "problema" asta, fiecare producator avand dreptul la un singur model care sa nu faca trecerea open-close loop (din motive de poluare). Si pentru Subaru, modelul ala e STI-ul, normal smile.gif Anyway, nu-ti face griji despre ezitarea cu pricina, pe care ai mari sanse sa nici n-o sesizezi. Se poate "corecta" cu un chip-tuning...

-Paduraru'
Valentin35722
QUOTE(Dragos100659)
...1. tremura usor la "ralenti"; la service au fost foarte draguti, au verificat tot ce se putea si aparent nu e nici o problema. Ce parere aveti?!...


Nu cred ca e un "defect". Acum am al 3-lea Forester si la toate am remarcat tremurul asta. Nu cred ca e din functionarea motorului (daca te uiti atent la turometru, nu vezi nici o variatie, cat de mica in momentul vibratiei).
Pe de alta parte, daca turometrul variaza in timpul tremuratului, poate fi si din cauza benzinei. La ultimul drum la Bucuresti, n-am gasit pe traseu benzinaria de la care alimentez de obicei. Am facut plinul cu alta benzina si cand mi-au ramas vreo 15 litri in rezervor am sesizat un tremur la relanti, cu totul altul decat cel obisnuit, practic, o "inecare" a motorului.
Vezi ce si de unde pui benzina.
Ioan103584
Si la mine tremura din cind cind cind. Sint aproape sigur ca e din morfologia motorului cu cilindrii opusi. La un moment dat apare o usoara desincronizare si 'bataia' se transmite in caroserie.
Dar sincer sa fiu nu stiu exact - de la dealer mi-au zis ca e normal sa fie asa.
G e o r g e
de la benzina este .
Ioan103584
Nu's ce sa zic. Eu ii pun petrom 99 - benzina destul de buna la standardele romanesti si oricum alte masini nu tremura nici cu benzina de 95.
Tu ce benzina ii pui? Si-ti vibreaza sau nu?
G e o r g e
eu pun agip 98 de la o singura statie , alte statii pe care le-am incercat tot agip tremura .

parca s-ar scutura masina un fel de brrrrrrrr ... din cand in cand .
Ioan103584
Care statie omule?
G e o r g e
agip de pe barbu vacarescu . iar in statie doar de la pompa 4 bag .
Sil104818
QUOTE(griffonu)
Ambele probleme sunt normale, n-ai de ce sa te ingrijorezi. Tremuratul la relanti se intampla la mai multe masini. Depinde acum despre ce tremurat vorbim, dar un foarte usor tremuart e normal. Intratul in marsarie greu, din cand in cand, se intampla pe cutia de viteze cu pricina. Apasa din nou ambreiaul si totul ar trebui sa fie ok.
-Paduraru'


Si al meu subaru tremura in relanti si intra greu in viteza. Asta am auzit peste tot - e normal, se intampla la toate, schimba benzina (pentru tremurat).
Poate e normal si fac toate, eu am incercat sa schimb benzina fara rezultat si am ramas cu un subaru fioros smile.gif care tremura.
In fine, sunt doua posibilitati.
1. E un defect... dar nu stie nimeni sa-l repare sau nu-l recunosc
2. Asta este Subaru, pe mine ma deranjeaza si ma intreb cum de n-am simtit la drive test, probabil am trait alte senzatii puternice smile.gif Ar trebui sa incetam sa consideram ca e ok, e un minus al masinii si nu trebuie ascuns sub eternul "asa fac toate, e normal"

Nu stiu cati considera confortabil sa mai apese odata pe ambreaj... sau daca si la masinile care le-ati avut inainte pedalati ambreajul sa intre in marsalier, eu personal sunt dezamagit.
Ioan103584
De acord cu Sil...in parte.

Nu-i normal sa tremure si f multe alte masini nu tremura la relanti.
La foarte multe alte masini schimbatorul de viteze nu 'agata' cind il bagi in viteza de asemenea.

Pe de alta parte, la banii pe care i-am dat pe masina si la perfomantele si confortul pe care le am n-o sa ma impiedic in cele doua probleme mai sus mentionate. Asta e, nimic nu e perfect dar foresterul meu e mai perfect ca multe alte alternative...
G e o r g e
marsarierul nu este sincronizat . ca la alte MULTE MASINI !

baga I-a , cupleaza un pic , intra in marsarier unsa .
sau apesi de 2 ori ambreiajul .

despre tremurat : benzina e de vina .
griffonu
Inainte de WRX (care tremura si el la relanti, daca sunt FOARTE atent) am avut un Clio Sport. Si ala tremura la relanti. Si inca mai tremura, de fapt (masina am vandut-o unui coleg si stiu ce si cum se mai intampla cu ea). In momentul de fata am si o Fabia MPI. Si respectiva "tremura" la relanti. De fapt tremura cel mai tare din toate cele 3 smile.gif

Revin, e vorba de un tremurat cvasi-insesizabil (mai putin la Fabia, unde e mai usor de observat si acul turometrului se si misca, e drept foarte foarte putin). La WRX sau Clio acul turometrului nu se misca, dar daca opresc tot in masina, casetofon, ventilator etc. pot sa sesizez, dupa sunet si mici vibratii, ca din cand in cand turatia variaza putin.

Daca Forester-ul tau tremura sesizabil si deranjant se prea poate sa fie de la benzina sau vreo bujie sau stiu eu ce.

Referitor la cutia de viteze, oricum lucrurile trebuie evaluate dupa niste mii de km, cand se mai rodeaza, dar dificultatile referitoare la intratul in marsarier sunt - cel putin din ce stiu eu - datorate arhitecturii cutiei si nu reprezinta vreun defect de fabricatie. Ca mai sus, revin cu o precizare. Dificultatile de care vorbesc apar in... hai sa zic 10% din cazuri. In 9 incercari din 10 (ba poate, chiar mai mult de-atat) nu exista nici o problema la intrarea in marasier. E drept, masina mea are aproape 20K km acum si probabil e natural ca lucrurile sa mearga ceva mai usor.

Finally, nu e rau sa citesti si niste forumuri pe-afara, despre Subaru. Poti afla o gramada de lucruri despre masina. Spre exemplu, poti auzi la un moment ca motorul are ceea ce se poate numi o baiate. Sa zicem un tacanit smile.gif E perfect normal pentru un motor boxer. Sau ca atunci cand accelerezi usor, poti auzi un zgomot ca ceva care flutura... un soi de sfarait. Si ala e un sunet normal (pentru motoarele turbo). Una peste alta poti afla ce anume sa te ingrijoreze pentru ca poate reprezenta un defect si ce nu. Toate review-urile de pe pamant, nu fac cat experienta unor mii de utilizatori smile.gif

-TzacaTzaca
Sil104818
Ok, sa spunem ca nu este ingrijorator. E posibil sa fiu eu prea sensibil, si poate totusi are masina o bujie mai slaba, desi in service n-au gasit-o si masina are cateva luni doar. Tremuratul il simt in scaun, ma deranjeaza probabil pentru ca fac comparatia cu dieselul care l-am avut inainte si la care nu aveam parte de vibratii, pana la urma ma gandesc ca multi platesc pentru scaune cu masaj smile.gif

Cu cutia de viteze, e adevarat ca la multe masini trebuie ambreat din nou, insa per total la Forester schimbatul de viteze e mai greu, nu e o cutie de viteze fina sa schimbi vitezele cu un singur deget. Apoi cu rodajul eu zic ca in 9000km l-am cam facut.

Mai am o intrebare, cand urca in panta masina e super ok pana la 100-120, dar peste nu mai vrea, nici in a 3-a, nici in a 4-a. Intrebarea e, doar atata poate sau gresesc eu pe undeva?



Forester 2.0 X MY07
Ioan103584
Foresterul meu tremura mai mult cind e motorul rece. Dupa ce se incalzeste cit de cit (2 minute) tremura doar din cind in cind dar e sesizabil mai ales daca pindesti aparitia evenimentului smile.gif

In marsarier intra foarte usor in schimb - nu mi s-a intimplat niciodata sa am probleme cu asta. La introducerea in viteza I agata in schimb, restul vitezelor fiind accesate fara 'agatari'.

Si eu am avut un clio sport inainte de forester si asta tremura in draci. De fapt tremura mult mai rau si constant fara sa aiba probleme la motor sau in alte parti. I-am dat circumstante atenuante pentru ca e o masina mica (1080 kg goala) iar motorul e greu (2.0 l).

Cind urca panta e incredibila - eram 4 adulti si un copil ieri si urcam podul de la Otopeni in a cincea cu motorul sub 2000 de ture si masina nu facea nici un efort. Viteza n-a scazut deloc iar motorul n-a turat mai mult. Pentru mine e ceva nou si oarecum formidabil considerind ca e o masina grea si turbo-ul nu cuplase inca. Sint al naibi de multumit de cuplul dezvoltat in turatii mici.

Cind se tureaza la 3000 de ture turbo-ul isi intra in drepturi si simti valul de putere fara sa-ti smulga masina de sub tine. Accelereaza cu mult aplomb si majoritatea depasirilor se fac foarte usor la 3000 de ture - bestial pentru un benzinar!
G e o r g e
el are 2.0 aspirat .

ar trebui sa urce panta in a III-a sau a IV -a si chiar a -V la 100-120 , depinde si de panta !
Ioan103584
e o problema de cuplu vs. sarcina - sarcina mare si cuplu mic = no go
G e o r g e
ofc ...

if gear between I and IV or rpm >= 2500 then go
else no go

ansta la mine
Dragos100659
Multumesc pentru raspunsuri. Si cei de la service (repet...de altfel foarte draguti) mi-au spus ca nu e o problema cu masina. Dar pana nu vezi ca au si altii aceleasi probleme nu te lasi convins.

Masina e noua, 2007, 7000 km.

Vibratia nu depinde de benzina. I-am pus mai tot timpul Carera 100 de la OMV sau oricum 98-99 de la Mol sau Petrom. E intr-adevar un pic enervanta dar sugestia cu masajul pe gratis e misto.

Nici eu nu am sesizat dificultati in panta. Motorul e absolut superb ca putere. Su nu consuma fantastic pentru asa cilindree-putere.
Ioan103584
Apropos de benzina scumpa - mi-e ca si asta e proasta la noi. Mi-e foarte frica ca platim in plus mai ales marketing si iluzii desarte.

La clio RS, simteam o oarecare diferenta intre benzine de 95 si chipurile de 98 dar era vorba mai ales de zgomotul motorului si nu neaparat de cp...

Am vazut pe undeva pe forum ca cineva scria ca a testat cifra octanica a unei benzine scumpe si era mult sub asteptari...
G e o r g e
eu sunt convins ca sunt botezate !
Dragos100659
E posibil ca benzina sa fie "botezata"...ca doar suntem in tara tuturor posibilitatilor. Dar "subarica tremurica" era si in la tara austriaca, cu benzina de acolo...asa ca nu tine de benzina.

Cum vad ca progreseaza povestea cu tuning-ul prodrive, speram ca o data venit si instalat poate dispare si tremuratul.

De frine nu am ce sa ma plang; initial, dupa ce am trecut de la Laguna la Subaru aveam ceva probleme, ulterior m-am obisnuit si mi se par OK.
G e o r g e
la mine la legacy nu tremura .... foresterul mai tremura.

ideea e ca 2.5XT cere 98 iar 2.5i cere 95 ... sa fie de aici ?
Poseidon106058
Poate spun o prostie, dar cred ca tremuratul vine de la compresorul de AC. Mai exact de la fixarea lui prea rigida. De ce? Pentru ca am de 4 ani aceeasi problema la masina mea (MB C220 CDI deocamdata, dar viitor posesor Subaru). Am observat ca daca opresc climatizarea dispare si tremuratul. Repet, poate nu are nici o legatura, nu ma pricep, dar exact asa se intampla la mine. Incercati si voi, cine stie...
G e o r g e
tremuratul de care zici tu vine de la faptul ca ecu regleaza turatia prea jos atunci cand e cuplat compresorul .
Ioan103584
La mine tremura cu sau fara AC...
G e o r g e
ciudat ... la mine chiar nu tremura blink.gif

tot la benzina ma duce cu gandul.
Valentin35722
QUOTE(G e o r g e)
ciudat ... la mine chiar nu tremura blink.gif


esti sigur ca ai subaru...??? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
G e o r g e
last time i checked biggrin.gif

black and gold ... it's a subaru !
Ciprian86626
toate tremura! tremura si clio si la mine si nu avea motor de 2.0 ci de 1.4 (si 8V si 16V). barem la forester, ca, deh, are motor de 2.0, se vede cum se misca si schimbatorul de viteze!

si ce daca tremura? ca nu stai in masina la relanti, ideea e sa mergi cu ea biggrin.gif.

poate o fi si de la benzina, eu pun de pe unde apuc si de care apuc. experientele de pana acum m-au invatat ca nu se intampla nimic...

daca vi se pare o problema ca tremura, ce ziceti de tremurat pedalierul (e adevarat, putin sesizabil, dar tremuratul e acolo!) in viraje, de la pompa de servo (schimbata deja odata)
G e o r g e
schimbatorul se misca pentru ca transmisia e pe tije nu pe cabluri . la clio e pe cabluri smile.gif d'aia nu se misca schimbatorul.
Mikidutzaa
Si a mea tremura, cred ca e absolut normal (s-a mai discutat). Si intra greu in marsarier daca nu s-a invartit "cutia" (de exemplu mie imi place sa pornesc cu ambreiajul apasat; daca incerc sa bag direct in marsarier nu intra, trebuie sa o las la punct mort, sa ridic ambreiajul si dup-aia intra foarte usor).

Si eu pun Petrom 99+. Am incercat si cu altele si n-am vazut absolut nicio diferenta (decat in buzunar smile.gif ).
Daniel91650
Pe mine puterea motorului m-a impresionat acum doi ani cand ma intorceam cu Foresterul din Ungaria cu masina full (5 oameni si portbagajul plin-ochi) si pe Dealul Negru am bagat a-3-a si m-am dus in depasire de tir-uri biggrin.gif
Nu stiu cat ajuta (poate doar ca statistica) dar si la mine nu vrea sa intre uneori in marsarier (sau chiar in prima), dar solutia o stiam de la instructorul meu, de acum 8 ani: mai apas o data ambreiajul biggrin.gif

George, nu mai stiu in care topic am povestit de zgomotul acela ciudat care se auzea din cand in cand, mai ales la rece, dar abia de am rezolvat problema: mi-au schimbat distributia (curele, role, pompa de apa). Nu era necesar sa schimbe tot, problema era doar cu distribuitorul hidraulic, dar au zis ca e mai bine asa ca oricum sunt garantate 4 ani (pe care i-as face in decembrie).
Ioan103584
Si voua va 'bate' trapa cind e deschisa maxim si mergeti pe un drum cu probleme?
Ma cam agaseaza chestia asta - se aude un zdranganit destul de tare cind dau prin gropi chiar la viteze relativ mici si ma intreb daca asa au construit-o sau se poate repara cumva.
Dragos100659
Nu am aceasta problema. Masina merge excelent, si acum la aproape 10000 km si-a dat drumul rau de tot...Ce bine ar fi sa apara si kit-ul Prodrive...
Ioan103584
Mi s-a mai linistit si mie. Am observat ca mai are vibratia doar rar de tot.

In schimb mi s-a descris un plastic de jos, linga pedala de ambreiaj :evil:

Si-mi troncane trapa cind e deschisa.

Toate astea la 3400 km...
Ioan103584
Am facut revizia de 5000km si problema cu trapa care troncanea s-a remediat. S-a remediat si plasticul desprins, binenteles.

In plus, dupa schimbul de ulei, motorul a devenit total silentios pina in 3000 de ture. Asta inseamna ca pot sa merg cu 90 la ora in a cincea fara sa aud absolut nimic - liniste totala. Ceea ce, sincer sa fiu, e o senzatie noua pentru mine.

Turat peste 3000 incepe sa se auda thrum-ul boxerului dar mai discret ca inainte. Pe la 6000 incepe sa se auda mai tare dar am ajuns sa dau muzica incet ca sa aud motorul cind depasesc si asta e tare ciudat. Marturisesc ca imi place foarte mult.

Altfel n-am mare lucru de raportat despre revizia la SMT. M-au programat la 2 zile dupa apelul telefonic, a costat 440 lei si la intrebarea "ce ulei mi-ati pus" mi-au spus ca ulei Subaru si ca Subaru foloseste ulei Motul. Explicatia a fost insotita de un aratat cu degetul spre un afis cu un Impreza in WRC pe care Impreza scria Motul. Am mai aflat ca au primit la un moment dat ulei Avin pe care l-au refuzat.

George stie pe cineva, insa, care a primit Avin si care a fost foarte nemultumit. Habar n-am daca mai folosesc ulei prost sau daca chiar in bidonul ala cu ulei Subaru o fi Motul, Avin sau alta zamirca. The truth is out there...

Ce e cert, in schimb, e ca motorul e la fel de silentios ca un bebelus care doarme iar performanta e inca acolo...
Ciprian86626
la mine intrebarea ce ulei imi puneti a primit raspunsul "un ulei produs de subaru in grecia". de aici trag concluzia ca nu e motul sau vreo marca mia acatarii pentru ca pe de o parte motul sau alti producatori nu sunt detinuti de subaru (deci nu avea cum sa produca subaru uleiul) si pe de alta parte nu am gasit fabrici de motul in grecia.

pe de alta parte am sunat la importatorii motul din Romania (care apar si pe situl motul) si ei vorbeau de un ulei grecesc pe care il baga cei de la service in subaru. banuiesc ca daca SMT baga motul ar fi stiut.

s-ar putea ca la XT sa nu puna intr-adevar ceva ca lumea, la 2.0 merge si grecia

poate fac un schimb intre revizii (eu le fac la 15.000 cum scrie in carte, nu la 10.000 cum zice SMT) si sigur bag motul. o sa va spun daca e vreo diferenta.
G e o r g e
sau poate tipetele mele si urletele au fost auzite ? ? ? smile.gif
Ciprian86626
de 2.0 ai zis ceva? biggrin.gif
G e o r g e
am zis de uleiul folosit de SMT smile.gif chiar si in direct la radio ... de ce ? pentru ca imi pasa de marca asta nu cum le pasa lor doar de bani.

in fine, bine ca si-au revenit si pun acum motul.
Ioan103584
Daca au mintit asta e foarte urit. Si penalizabil. Nu e bine sa-ti faci dusmani printre posesorii de Subaru, mai ales intre aia activi pe forumuri.

Pe bidon nu scrie nimic despre cine face uleiul. Scrie intr-adevar ca e facut in Grecia (EU) dar nu scrie cine-l face. Mai scrie mare Subaru si ca e un ulei special pentru motoare boxer Subaru.

George, poate poti sa intrebi la importatorii Motul daca uleiul pe care-l importa ei e produs si in Grecia.

Nu e ciudat ca pe bidonul de ulei scrie Subaru. Si pe bidunul de ulei de la BMW scrie BMW si tot asa si la alte case. Oricine ar produce uleiul accepta sa-l brand-uiasca cu numele beneficiarului daca beneficiarul cumpara sute de tone.

Trebuie totusi sa observ ca masina merge foarte bine - extrem de silentioasa sub 3000 de ture iar performantele se pastreaza ca in prima zi...
G e o r g e
pe bidonul MOTUL adus de la importator scrie tara producatoare : franta si importatorul
incerc niste poze , dar sunt cu mobilul si scrisul e cam difuz .


guerilla
din cate stiu motul are facilitati de productie in franta, singapore si mai nou vietnam. in rest nu prea. da e de intrebat la ei ce si cum.
Ioan103584
M-am mai gindit...

Daca pe cutie scrie Subaru si boxer engine si are parametrii corecti si e trimis de importatorul Subaru pentru Europa si e folosit la toate masinile Subaru, de ce ar vrea importatorul care are cea mai mare responsabilitate sa-ti strice masina punind un ulei prost? Si inca de la prima revizie...

Does not compute...
G e o r g e
money !
Ioan103584
Pai e pe banii lor, pentru ca daca se strica ceva trebuie sa onoreze garantia.

Ma enerveaza ca nu pot sa clasez problema :evil:
guerilla
eu cred ca uleiul e cam ca alimentatia. bagi mancarea mai toxica 3-4 ani si apoi apar simptomele - dureri de ficat, stomac, etc. in paralel, ulei mai prost, dupa 3-4 ani.. un gripaj la motor, o ungere mai proasta... si ghinion, tocmai ai iesit din garantie si tre sa scoti banu gros :angel:
Ciprian86626
sunt balcanici, d-aia (ma refer la postul lui ioan, nu a mers citarea). din cate stiu eu nu toti dealerii din tara baga ulei din ala auriu. si ma indoiesc ca in germania se accepta made in greece (poate la rusi)

nu cred ca e chiar asa e prost, cel putin pe moment (nu se vad diferente in performante) dar diferentele se vor vedea probabil in timp cum spunea guerilla (se depune vre molecula, ceva biggrin.gif ), iar, pe de alta parte, la aceasi bani puteau sa dea ceva mai bun
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.