Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 80 - 120 km/h!!!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Constantinescu25549
Salut!
Situatie tipica: Un tir in fata, trebuie sa-l depasesti. Pornesti accelerarea de la 80 si urci spre 120. Acolo ai nevoie de putere pentru o depasire in siguranta. In cat timp ?

Ford Mondeo 2,0 TDci 130 CP, viteza IV: 7,4 s.

Astept cu interes cronometrarile voastre. Masina, motorul, treapta de viteza si timpul realizat !
ozz86651
Da schimbatorul de viteze de ce il tii?
James Kilowatt
Daewoo Nubira 2L 133CP, benzina/gpl, masurat cu GPS
Benzina - 3/4/5/ 7.2s/8.2s/13.2s
GPL - 3/4/5 7.7s/9.0s/13.9s

Par stranii rezultatele, mi-ar placea sa vad un dyno pe gaz si pe benzina insa poate cu alta ocazie smile.gif
Lucian55
Bmw 535d
80-120km/h
In S la 80 la ora sunt inca in a2a si sunt aproape de redline, cand ii dau blana se duce pana la 90 in a2a si dupaia schimba a3a.
Fac 80-120km/h cam in 4 sec.
G e o r g e
trebuie musai intr-o anumita treapta ? ca la 80 pana la 100 stau in a II-a si dupa aia de abia a III-a
Constantinescu25549
E ok si in mai multe trepte. La mondeo cu 6 trepte de viteza (cazul meu) e cel mai bine in treapta a 4-a la 80km/h la varianta diesel. Ma gandeam ca stau in spatele unui tir nu intr-a 3-a cu motorul turat, ci la turatie normala intr-a 4-a pe la 2300rot/min de unde incep accelerarea.

Cu BMW-ul in 4 sec e destul de optimist. Ne poti da un rezultat cronometrat exact ?
Sunt curios daca as face tunning pe motor oare as scoate timp mai bun si cu cat.....Presupun ca as castiga 1 sec. Stie cineva ? A incercat inainte si dupa tunning?
f1anatic
QUOTE(Constantinescu25549)
Astept cu interes cronometrarile voastre. Masina, motorul, treapta de viteza si timpul realizat !


Jenant...mi-e rusine sa raspund.
Lucian55
Pai cam atat mi-a iesit, ca am cronometrat cand ai deschis topicul.
Acum chiar daca as face si 10 masuratori rezultatu ar iesi tot pe acolo,
Acum ca e vorba de 4 secunde sau 4.5 sec sau 5 sau 5.5 Oricum mie mi se pare un rezultat bun.
NeGrutzY
Cu coltul de 1.5 cam 7.3 sec in treapta 3-a. O sa mai fac teste si in 4 si 5 dar si cu celalalt colt sau cu 107-le biggrin.gif

Film: http://www.youtube.com/watch?v=xvn3Hw2wceM
Mihai63349
Eu n-o sa m-apuc sa ma cronometrez singur. Cand o calc intr-a 2-a la 80, mai interesat sunt de muzica motorului decat de timpul realizat.
In fine, fara sa cronometrez, probabil ca m-as invarti in jur de 7 sec.
Constantinescu25549
Merci de raspunsuri !
Eram interesat de aceasta acceleratie deoarece de la 0 la 100 km/h faci un demaraj "la blana" doar daca te iei la vreo linie. Nu e vorba de utilitate.....
In viata reala folosesti puterea/cuplul de pe la 80 km/h in afara localitatilor cand dupa o curba, pornesti in depasire si masina trebuie sa te sustina.
Rectific cele spuse la inceputul topicului. S-au facut mici miodificari la masina mea:
Mondeo 2,0 TDCI 2,0 160CP 380Nm treapta IV: 6,0 secunde.
Cat despre BMW-ul 535, modelul nou scoate cam 4 secunde intr-adevar. Superacceleratie !
20krpm
QUOTE(Constantinescu25549)
Eram interesat de aceasta acceleratie deoarece de la 0 la 100 km/h faci un demaraj "la blana" doar daca te iei la vreo linie. Nu e vorba de utilitate.....

in fiecare zi, de vreo 2 ori, am de facut o intrare pe autostrada. pornesc de obicei de pe loc (dintr-un semafor care regleaza volumul de trafic) sau dupa un viraj de 90 de grade strins de tot (un camion nu poate sa faca virajul ala fara roti pe bordura). am la dispozitie vreo 150m de banda suplimentara, la capatul careia trebuie deja sa fiu pe banda imediat din stinga, la o viteza (ideal) de vreo 90-100kmph, si in acelasi timp sa-mi gasesc si un partener din stinga cu care sa fac "schimb de locuri". (banda de care spun nu se termina, ci se transforma in urmatoarea iesire de pe autostrada.) in conditiile astea, crede-ma, e foarte recomandabil sa ai o masina care sa poata sa accelereze bine de pe loc, pentru ca altfel te trezesti ca pur si simplu "ricoshezi" pe iesirea care urmeaza smile.gif
Cso96419
exista masuratori standard folosite in toata europa. la orice test se realizeaza sa masoara si acea "elasticitate" a motorului, iar acest lucru se face prin aceste accelerari. masuratorile se fac: de la 80-120 km/h in ultima treapta de viteza (nu conteaza cate sunt), iar 60-100 in penultima treapta. chiar daca sunt cutii automate, se trece in modul secvential si se cupleaza treapta coraspunzatoare. daca nu se poate, nu se masoara. cutiile automate nu se pun me modul sport si nici in drive, pt ca nu da un rezultat echitabil. cutiile schimba in jos, ceea ce devine din repriza, acceleratie in toata regula.
nu ar avea nici un rost sa masoare cel mai scurt timp. majoritatea conduc, putini sunt cei care piloteaza.
unele masini pot face 80-120 in 2-3 secunde, in treapta a doua.

motoarele turbo, sau cu mai mult cuplu realizeaza timp mai buni, de cat cele aspirate.
in special cele turbo-diesel, care sunt foarte aproape de curba de cuplu maxima in acest interval de 80-120. teoretic sunt undeva la 90% din cuplu.
cele aspirate pe benzina nu stau atat de bine. valoarea maxima este undeva la 3500-4500, iar turatia este cu cel putin 1000 de rpm mai jos, sa uitam ca si valoarea nominala nu este atat de impresionanta.
James Kilowatt
QUOTE(Cso96419)
motoarele turbo, sau cu mai mult cuplu realizeaza timp mai buni, de cat cele aspirate in special cele turbo-diesel, care sunt foarte aproape de curba de cuplu maxima in acest interval de 80-120. teoretic sunt undeva la 90% din cuplu.
cele aspirate pe benzina nu stau atat de bine. valoarea maxima este undeva la 3500-4500, iar turatia este cu cel putin 1000 de rpm mai jos, sa uitam ca si valoarea nominala nu este atat de impresionanta.



A mea e benzinara aspirata (si inca una pacalita, fara vvt, vtec si alte bunatati) si are 90% din cuplu intre 40 si 125km/h (aprox 1800-5800rpm), in treapta a 3-a, chiar daca valoarea maxima e la 4400rpm (95km/h). Nu e dracu' chiar asa negru nici la benzinare aspirate, singurii care se plang sunt aia care vor sa rupa asfaltul la 1500rpm. La fel probabil cum cei care se plang de diesele sunt cei care vor sa rupa asfaltul pana la 6000rpm.
adi.mitrea
QUOTE(Cso96419)
exista masuratori standard folosite in toata europa. la orice test se realizeaza sa masoara si acea "elasticitate" a motorului, iar acest lucru se face prin aceste accelerari. masuratorile se fac: de la 80-120 km/h in ultima treapta de viteza (nu conteaza cate sunt), iar 60-100 in penultima treapta.


Testele astea să le facă cine vrea, eu nu-mi risc coastele și tabla să accelerez de la 60 la 100 km/h în treapta IV (adică să plec de la 2250 rpm și să ajung la ~4500), când pot foarte bine să merg în treapta III și să accelerez de la 60 la 100 km/h (adică de la 3.000 rpm la ~5500).

De aia își "rup gâtul" mulți... se iau după teste și accelerează cu motoare în 3 cilindri, cu 50-60 de cai, în treapta a IV-a de la 60 km/h...

În testele astea trebuie să mai ținem cont și de caroserie, motor, cutie de viteze și putere. Motoarele mici trebuie turate pentru a obține și așa puțina performanță pe care o au! :wave:
Cso96419
A mea e benzinara aspirata (si inca una pacalita, fara vvt, vtec si alte bunatati) si are 90% din cuplu intre 40 si 125km/h (aprox 1800-5800rpm),

tu esti intr-o situatie mai aparte. ai neroc de un motor pe benzina foarte elastic care are viata si sub 3000 de ture. sa vezi acestea noi fara vvt-i care se chinuie sub aceasta valoare.

eu am zis cum se fac testele acestea. cu masina personala nu prea merita. daca deschizi o revista de specialitate sau dai un search pe google dai de valori realizate de piloti profesionisti in conditii optime. se adauga cam 1 secunda si dai de valoarea reala.
eu nu fac masuraturi pe pielea mea, nu sunt genul sa testez cum merge cum se simt 90 de cai la 4000 de ture. nu sunt curios.

treaba cu repriza e benefica pt ca nu pierzi timp si moment la schimbarea de treapta.
cod
Seat Ibiza 1.4 TDI 70 CP

Am facut doua teste 80-120:
Treapata a 4-a : 15.5 s
Treapta a 3-a pana la 4100 RPM si apoi treapta a 4-a : 12.8 s

Daniel
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.