Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Clapeta de acceleratie Nubira II Euro 3
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
Cristi32424
Salut! Va cer o consultatie (Nubira II Euro 3, 1.6 l, cutie manuala). Acum o luna am fost la revizia de 12 luni (9500 km). Mecanicul s-a urcat in masina, motorul era absolut rece (Locuiesc la 0.3 km distanta de service), a vazut ca la debraiere motorul se tureaza singur pana pe la 2300 - 2500 rot/min (apoi scade pana pe la 1300) si a decis schimbarea clapetei de acceleratie. Spune ca nu e in regula softul si ca asta ar fi o problema mai des intalnita. Masina este in garantie si din acest motiv inlocuirea nu se face decat dupa o verificare a unui reprezentant al uzinei din Craiova. Luni 7 mai sunt programat (vine reprezentantul). Avand in vedere ca masina a mers asa inca de la inceput as vrea sa stiu daca intr-adevar aceasta turare reprezinta o problema.
James Kilowatt
LA Nubira Euro 3 clapeta de acceleratie e actionata (pana la un punct) de un dispozitiv care se cheama MTIA si care e controlat de ECM (adica de soft) ca sa regleze relentiul. Relentiul e o chestie care se "invata" si uneori (cand merge prost) e bine sa fie resetat si sa reinvete setarile corecte pentru relenti. Procedura prin care se poate provoca reinvatarea relentiului (idle learn) e foarte simpla si e descrisa in manual.... cine nu are manualul, sa ceara wink.gif Asta e dupa parerea mea primul pas care trebuie facut in cazul in care relentiul o ia razna.... si daca nu are efect, atunci trebuie mers la mecanic, schimbat clapete etc.
De curiozitate, respectivul mecanic a pus testerul pe masina si a incercat sa regleze relentiul din tester? Sau a citit un cod de eroare?
Cristi32424
Nu a pus testerul... Pur si simplu, manevrand masina pentru a o pozitiona pe postul de lucru, a zis ca nu e normal sa se tureze atat de mult si a decis inlocuirea. Chiar adusese o clapeta noua din magazie dar nu a putut sa o inlocuiasca deoarece noile reglementari venite de la Craiova cer ca pentru inlocuiri in garantie de piese peste o anumita valoare sa se faca doar dupa o inspectare si aprobare a specialistului din Craiova.

Nu am manual de Nubira II Euro 3! Se poate sa-l primesc? :notworthy:
James Kilowatt
se poate... verifica mp wink.gif
Cristi32424
Salut! Am raspuns la mp dar nu stiu de ce mesajul sta in folderul de "in curs de trimitere" asa ca m-am decis sa postez si aici:

Nici mie nu mi s-a parut chiar normala diagnosticarea numai "dupa ureche" avand in vedere si faptul ca din ce am mai citit pe forumuri la Nubira II Euro 3 nu este anormal sa sara de 2000 relantiul atunci cand motorul este rece (imediat dupa pornire). Totusi, avand in vedere ca masina este in garantie, vine specialistul de la Craiova si voi vedea ce zice. Mai e o chestie, service-ul este unul autorizat la care merg din 1999 (am avut un Cielo inainte) iar pe mecanic il stiu de vreo 5 ani si nu mi-a facut probleme pana acum. Pe de alta parte, masina merge "brici" iar turatia la relanti asa e de cand am luat-o acum un an.

Iata adresa de e-mail care primeste max. 25 Mb:

sters de j. kw wink.gif

Cu multumiri anticipate,

Cristi
James Kilowatt
Am primit mp-urile... si am actionat in consecinta wink.gif
Cristi32424
Merci mult! :romania: Voi verifica luni adresa nefiind accesibila de acasa!
Cristi32424
Deci dupa cum am spus, am primit manualul. Multumesc inca o data. Azi am fost la service unde specialistul de la Craiova a decis ca nu trebuie schimbat nimic. Totul functioneaza normal. Mi-a si explicat cum e cu turarea de una singura la rece: la momentul pornirii la rece, turatia la relanti este in mod uzual mai ridicata decat atunci cand motorul este cald, dar, in special cand afara sunt temperaturi negative, uleiul este mai vascos si atunci pentru a menaja motorul e bine ca turatia sa fie micsorata. Pentru aceasta, imediat dupa pornire, motorul nu functioneaza conform temperaturii lichidului de racire (transmisa catre ECM de catre un senzor) ci conform unei temperaturi implicite de 60 grade C setata in ECM. In momentul in care, dintr-un motiv sau altul, rotile se misca (de exemplu masina o ia la vale), senzorul ABS detecteaza aceasta miscare pe care o transmite la ECM. In acel moment ECM va transmite clapetei de acceleratie temperatura reala a lichidului de racire (mai mica de 60 gr C) si motorul se va tura. Cam asta e pe scurt... Deci toata smecheria este in softul de pe ECM si cica chestia asta exista si la alte marci de masini Euro 3, de exemplu unele tipuri de VW (n-am retinut care).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.