Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Detector radar si parbriz electric
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
andu104943
Buna ziua.

Am nevoie de sfaturi cu privire la cumpararea unui detector radar. Am inceput sa caut pe net informatii si m-am lovit de urmatoarea problema:
conduc un mondeo care are dotarea Quickclear - dezaburirea/dezgetarea electrica a parbrizului; in manualele detectoarelor Cobra scrie ca reteaua metalica din parbriz poate bloca sau slabi semnalul radar/laser.

In ce masura e afectata capacitatea de detectare a radarului?
Exista modele de detectoare care se descurca mai bine in astfel de situatii?

Multumesc anticipat pentru ajutor.
Mariustom
În primul rând, mișto titlul: parbriz electric biggrin.gif bicycle.gif

D-le Andu, probabil că autoturismul dvs, Ford Mondeo, are parbriz cu degivrare. În acest caz, da, detectorul de radar are afectată capacitatea de detecție, caz în care se recomandă unul cu montaj în bară blush.gif , dacă doriți sensibilitate mărită.

La cei cu parbriz atermic se recomandă montarea detectorului deasupra oglinzii, unde există acea zonă hașurată blink.gif biggrin.gif

Pentru mai multe informații, vă voi trimite, pe mp, link la un forum foarte bun despre detectoare :wave:
danmatyas
si eu am parbriz cu degivrare dar nu incomodeaza cu nimic detectoru de radar.Functioneaza f bine si m-a salvat de n ori de radare.
andu104943
Ce model de detector? E montat jos pe bord?
Mariustom
Conform unor site-uri ce comercializează detectoare de radar, la secțiunea "Întrebări și răspunsuri despre detectoare", la capitolul "Depanare - Soluții pentru problemele des întâlnite" există următorul paragraf:

" PROBLEMĂ: Rază mică de acțiune.
Antenă / lentile parțial blocate. Repoziționați unitatea într-un loc în care are vizibilitate asupra drumului și a părților laterale ale acestuia.
Semnalele radar nu pot trece prin parbriz. Aflați dacă vehiculul d-voastră are un parbriz cu încălzire sau este opac la frcvențele radarului. "

Trageți concluziile, d-lor.

Iar parbrizele atermice au aplicată o "folie", un tratament antitermic care reflectă ultravioletele, ecranând parbrizul. Cu excepția zonei hașurate biggrin.gif

D-le Dan Florin, faptul că detectorul dvs v-a salvat de radare, chiar dacă aveți parbriz cu degivrare, nu înseamnă că el lucrează la capacitate maximă. Doar că, la cât este el de "obturat" biggrin.gif, tot a reușit să vă avertizeze.
Norocul dvs arigato.gif
mihai83654
eu nu am geam cu protectie din asta termica, si totusi desi in cartea detectorului meu Beltronics 795 scrie ca "miroase" radarul de la 6-8 km cea mai buna performanta a lui a fost de 800-900m .
Nu stiu ce sa fac.
G e o r g e
pai nu crede in brosuri !
mihai83654
mai nou citind despre asa zisele noastre "vedete" carora le-au fost suspendate carnetele pt ca au mers prea tare, am vazut ca ni prezinta varianta conform careia politistii ar folosi radare mai vechi care nu pot fi detectate de aparatele noastre. Ceea ce eu nu cred....dar daca voi stiti mai multe...astept informatii
Mariustom
Ba, așa e, au reactivat vechile radar cu aparat foto blush.gif :bash:
T u d o r
Pai si alea in ce banda functioneaza? blink.gif Mi-era teama sa nu aduca altele, lidar sau alte benzi radar.

Ontopic, sa ma vait si eu. Pejo-ul are geamuri atermice, detectorul meu (un Yupiteru) ma avertizeaza de la vreo 50-100m de masina radar. Adica ma avertizeaza ca am luat o amenda. biggrin.gif Tin sa precizez ca nu am luat amenda pentru viteza de 8 ani, detectorul a fost excelent pe masinile anterioare. Asa ca momentan nu-l mai folosesc deloc. Am incercat sa-l montez cum zice Mariustom sus, pe zona cu punctulete negre biggrin.gif, dar sincer nu am vazut nici o ameliorare semnificativa. Un detector de bara mi se pare prea scump si nu are performantele unuia normal, pentru ca e prea jos amplasat si i se obtureaza astfel raza vizuala.
So, o sa merg mai incet, ca nu mor. biggrin.gif
Mariustom
Acum, fără supărare, Tudor.

Informația cu poziționarea detectorului am "furat-o" de pe alte forumuri, după studierea atentă a celor care au postat informația, și am încredere în ea.

Și, :angel: informația e valabilă pentru cei care au, într-adevăr, detector de radar. Tu nu cred că te încadrezi acolo tongue.gif
Adică, așa cum am mai recomandat (aceasta fiind și părerea altora, mai pricepuți), decât un detector ieftin mai bine fără, ca mine. Îmi permit un detector ieftin, dar prefer să nu cumpăr. După ce mă voi așeza financiar (când o fi asta, Doamne ?), îmi voi lua cel puțin un Bel 995 biggrin.gif. Deocamdată ăsta e minimul de detector ce vreau să-l cumpăr (cel puțin 800 lei wallbash.gif :wtf: :disgust: )
T u d o r
Buey "jmechere"... band.gif
Detectoru' meu e unul foarte bun, "ia" de la vreo 2 km in linie dreapta si e cu acumulator solar. Pe vremea cand erau interzise, asta era un avantaj major, disparea fara urma sub scaun sau in torpedo. biggrin.gif Faptul ca a fost ieftin nu inseamna neaparat ca e prost, pentru confirmare vezi preturile din State la detectoare. :angel:
O sa incerc sa-l repun in zona aia cu punctulete, sa mai vad odata ce performante are. smile.gif
mihai83654
sa revenim totusi la problema stringenta....chiar nu pot fi detectate vechile radare ale politiei? eu stiam ca functioneaza undeva pe banda x...dar daca la teveu zic ca nu pot fi detectate asa o fi.
de asemenea am inteles ca radarele fixe din localitati nu pot fi detectate intrucat sunt indretate in directia opusa sensului de mers al tau si te iau imediat dupa ce ai trecut de ele iar cand piuie aparatul te anunta ca ...e prea tarziu. biggrin.gif
voi ce stiti?
Constantinescu25549
Salut ! Uite o veste buna pentru tine ! Si eu sunt posesor de Ford Mondeo cu parbriz devigrat electric. Si pe deasupra am si un detector Cobra cel mai simplu si cel mai bun din toata gama: ESD 7000. Cine cunoaste cu adevarat ce poate un detector radar va sti de ce un ESD 7000 e mai bun ca celelalte produse mai scumpe de la Cobra sau de la alte marci. Dar nu asta vreau sa dezbat acuma.
In catalog scrie intr-adevar ca detectia este influentata de parbriz devigrat electric dar au uitat sa mentioneze ceva acolo: doar daca sistemul de devigrare este in functiune. Asa ca stai linistit si foloseste detector radar pentru ca vei avea aceeasi detectie ca la un parbriz normal.
Ca fapt divers, distanta maxima la care a detectat Cobra-ul meu radarul politiei este de 1300m. Distanta de detectie este de peste 3 km(cea din catalog) si depinde doar de directia in care este indreptata raza radarului masinilor de politie. Cu alte cuvinte daca raza nu e paralela cu drumul si bate undeva la 100m pe carosabil, cu cel mai performant sistem de detectie de pe piata nu ai sanse sa te avertizeze la mai mult de 150m. Nici tu pe ei, nici ei pe tine.
Spor la cumparaturi !
Constantinescu25549
Apropos pentru Mariustom: nu astepta sa ai bani de un detector scump ca o sa regreti mai tarziu. O sa reduci la jumatate durata de viata a placutelor de frana cu 7-8 alarme false din 10. Gandeste-te bine cand iei un detector scump.....
Sa-ti dau un exemplu: eu am un prieten cu Bel 995 si merg des cu el la drum intins sau prin oras (cu 2 masini) si se intampla urmatoarea treaba: mie imi "piuie" detectorul o singura data banda "x" (pe City Mode) si imi continui drumul. Prietenul pune frana brusca si ramane in spate la 50 km/ ora pentru ca suna banda "K" in loc de "x". Cat de des ? Suparator de des. Mai nou ma lasa in fata si pune frana doar daca pun eu.

Sa nu te lasi prada reclamelor !

Cam toate detectoarele au aceeasi raza de detectie (marcile cunoscute). Toate firmele de detectoare au modele de baza si modele avansate, cu acelasi echipament si soft de detectie. Difera doar optiunile de pe detector. Si bineinteles pretul !
Eu nu am auzit pe nimeni sa-l fi prins radarul la peste 1 km. Si nu este detector care sa nu te avertizeze la mai putin de 1 km daca raza radarului masinii de politie este indreptata exact spre masina ta. Nu exista detectoare care prind dupa curba, prin ziduri, dupa dealuri, etc. Raza radarului trebuie sa fie in directia masinii respectiv a detectorului tau radar. Bineinteles ca odata cu distanta parcursa de raza, aceasta se disperseaza sau e reflectata de masini, copaci,porti, geamuri, etc. si de aceea multi cred ca detectorul lor e meserias ca prinde dupa curba.
Sa-mi raspunzi te rog la topic !
Mariustom
Ai dreptate doar parțial blush.gif biggrin.gif

De ce ?
Cine are un detector, trebuie să știe să circule cu el, să știe când are alarmă falsă, să nu se culce pe ureche.
În primul rând, am zis cel puțin Bel 995, deoarece acesta este printre cele mai sensibile detectoare (doar vreo 2-3 îl depășesc, campion fiind Val 1 blink.gif ), are opțiunea de a închide/selecta benzile pe care vrei să fie activ (reducând muuuult alarmele false, opțiune care bănuiesc că nu a folosit-o prietenul tău blush.gif ), este foarte recomandat de alții, care au încercat mai multe modele.

Nu fac reclamă firmei, dar Bel este deasupra, la modele echivalente, față de celelalte firme.
QUOTE
Cam toate detectoarele au aceeasi raza de detectie (marcile cunoscute). Toate firmele de detectoare au modele de baza si modele avansate, cu acelasi echipament si soft de detectie.

Din câte știu eu, cam fals ce zici tongue.gif biggrin.gif
Diferă destul de mult între ele. Uite, ce știu, Cobra sunt bunicele, doar că sunt restante la timpul de reacție/sensibilitate, adică te avertizează puțin mai târziu. blush.gif

Eu, în general, nu mă las pradă reclamelor (doar când m-am însurat am crezut că femeile sunt perfecte biggrin.gif, dar nu sunt, sunt aproape perfecte), dar tot ce am citit și citesc sunt părerile altora, pe alte forumuri.
Clar că nu mă iau după reclame biggrin.gif

Când voi avea lichidități pentru detector, poate vrea prietenul tău să-l vândă, că văd că nu prea se bazează pe el blink.gif biggrin.gif .

Aaaa, apropo, un detector dă alarme false când este sensibil. Dar trebuie să "simți" când e fals și când nu, după mai multe chestii: nivel semnal, bandă, locul alarmei. Și, vezi să nu abuzezi de "City mode", îți scade, e drept, alarmele false dar și sensibilitatea detectorului blush.gif
Mai vorbim biggrin.gif :wave:
Mariustom
Voi posta o porțiune din mesajul unui cunoscător în ale radarelor din România, cu mulțumirile și scuzele de rigoare autorului blush.gif :


In Romania exista doar radare in banda K, nu Ka, laser, X sau Ku
DOAR K. (sa nu vad discutii cum ca am gasit radar in banda X sau Ka)
POP radar nu exista in Romania

exista doar 3 tipuri de radar care folosesc unde electromagnetice in banda K - astfel pot fi detectate de aceste mici jucarii numite detectoare radar
1. MPH Python 2 - care are mod instant ON
2. Traffipax Speedophot - functioneaza continuu si trebuie sa fie stationar (il gasiti montat pe loganuri)
3. Camere foto Gatso
fiecare isi cumpara detector de cati banuti il lasa buzunarul
insa nu exista lucru bun si ieftin - asta sa fie clar
incercati sa tineti cont de urmatoarele lucruri cand alegeti un detector
- pe unde mergeti
- cat de repede / cati km in plus fata de viteza maxima legala
caci daca intalniti traffipaxurile (buc->buzau->iasi->suceava) aparent a aparut si in brasov un logan galben
sau radarele fixe gatso (pitesti/cosereni/movilita) pe timp de noapte (pe timp de zi le vezi totusi)... sigur o sa primiti amenzi acasa
s-o luam cu inceputul
.
.

- I -



Radarele python2 - care le stie toata lumea
distanta de detectie - de la 50m la 2km - din cauza camerei video foarte proaste distanta maxima este limitata la 250m (atentie ca trebuie sa se vada pe video numarul de inmatriculare al masinii - numai atunci conteaza ce viteza ai avut, nu inainte cu 200m cand deabia se distinge culoarea masinii)
mod de functionare
1.continuu - pentru acest mod va puteti lua un detector ieftin de 200 de lei care isi va face treaba foarte bine
2.instant on - din pacate in acest mod nu "prea" poti sa scapi cu nici un detector
ambele moduri se folosesc fie cu radarul stationar, fie in miscare

sunt mai multe moduri de folosire a radarului in modul Instant ON
practic se sta la panda/vanatoare -
a.) exista un buton pe telecomanda care trece radarul din modul de standby pentru antena in modul de functionare - dureaza maxim 2 secunde pentru oscilator sa ajunga la temperatura necesara ca sa mentina constanta frecventa microundei pentru a avea o citire corecta; in functie de cat de des se foloseste radarul aceast timp necesar incalzirii se poate reduce la ~1 secunda
aceasta este singura metoda recomandata de mph (este detalitata si in manualul de functionare al radarului si singura pentru care s-a oferit buletin http://www.brml.ro/index.php

b.) desurubarea firului dintre radar si antena in timp ce radarul functioneaza - cand se vrea sa se faca citirea vitezei pur si simplu se pune firul la antena (el se tine cu mana acolo) si imediat apare viteza masinii

c.) in anumite judete s-a schimbat firul original dintre radar si antena cu unul care are un intrerupator pe el - u get the point - afisarea vitezei exact cand se apasa intrerupatorul
ultimele 2 metode reduc foarte mult durata de viata a radarului si va pica fiecare test care se face de catre brml
oscilatorul sufera foarte mult la socurile care sunt produse de intrerupator
partea proasta - pe video nu se poate vedea in ce mod este folosit radarul (in instanta nu ai ce sa faci)
in casuta pentru viteza masinii urmarite apare 0km/h chiar daca radarul este in standby sau daca functioneaza si nu exista masina careia sa-i afiseze viteza
pentru aceste metode exista totusi scapare - gasiti un "iepure"
o alta persoana care se grabeste si dupa care sa va tineti - pastrati o distanta de ~200m de el
atunci cand politistul va sta la panda il va viza pe iepurele vostru si el va fi cel oprit
.
.
- II -



radarele TRAFFIPAX SpeedoPhot
sunt facute sa monitorizeze traficul in ambele sensuri de mers indiferent pe ce parte a drumului este montat
antena se monteaza in fata numarului de inmatriculare al masinii
realizeaza fotografii pe film clasic
distanta de detectie a masinii - intre 30m si 150m
modul de functionare: continuu
radarul este stationar si nu va citi viteze daca este in miscare

le gasiti doua in buzau si cate unu in iasi si suceava (pentru moment - aparent au asa mare succes in a prinde vitezomani...se vrea sa se achizitioneze pentru fiecare judet )

dupa ce iti citeste viteza vei fi oprit de alt echipaj peste 2km
aici ai un avantaj - in lege spune ca procesul verbal trebuie sa fie intocmit de agentul constatator (adica acel agent care este in masina cu radar) nu cel care te opreste dupa 2km asa ca in instanta se va anula procesul verbal
.
.
- III -


radare Gatso

gasiti doua in cosereni

si 4 in pitesti (doar 2 functioneaza pentru moment) - dupa ce vor termina centura vor pune in functiune inca 26 de radare fixe gatso in pitesti
distanta de citire a vitezei - la nici 20m de camera
pe timp de noapte folosesc flashul pentru a face poza (acea camera suplimentara care se afla in fata cutie este flashul)
pentru ultimele 2 radare incercati sa cumparati detectoare bune/sensibile/scumpe

exista si in comuna movilita - un radar pe trepied gatso la purtator (care aparent nu mai functioneaza)
pe vreme buna este scos de politisti afara si pazit de o masina
detalii aici http://forum.softpedia.com/index.php?s=&am...t&p=2733447
iar pentru ca intrebati de cobra:

detectoarele cobra nu detecteaza radarele traffipax, iar camerele gatso le anunta exact cand ai ajuns in dreptul lor
fie ca este modelul xrs 9330 fie xrs 9930 se vor comporta la fel la distanta de detectie (si sunt ultimele modele facute de cobra)
ce va recomand eu - bel 995
este scump insa veti fi anuntat cu 400m inainte de o camera gatso si cu 200m fata de radarele traffipax

bel 995 are sensibilitate apropiata cu valentine 1
care il vedeti aici

cosereni
http://www.youtube.com/watch?v=429iQxAhDh8

si in pitesti
http://www.youtube.com/watch?v=B19hAMUkV00
http://www.youtube.com/watch?v=iE3wpTb6-Cs
ultimul test facut in america cu detectoarele radar


Ce părere aveți ? biggrin.gif :wave:
Mariustom
QUOTE(Mariustom)
Ba, așa e, au reactivat vechile radar cu aparat foto blush.gif :bash:


Despre radarele TRAFFIPAX SpeedoPhot spuneam.

Mai multe poze aici:











[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot04.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot07.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot08.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot11.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot13.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot15.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot16.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot17.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot20.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot21.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot22.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot23.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot24.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot25.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot26.jpg[/img]
[img]http://sebessegmeres.info/images/speedophot19.jpg[/img]
T u d o r
mai Marius, esti o enciclopedie a radarului! arigato.gif
Ce n-am inteles eu insa din toata expunerea ta este: in ce banda functioneaza Photo ala si de ce nu-l detecteaza detectoarele normale. Yupiteru-ul meu o fi bun? biggrin.gif
MotorHead
QUOTE(Mariustom)
Voi posta o porțiune din mesajul unui cunoscător în ale radarelor din România, cu mulțumirile și scuzele de rigoare autorului blush.gif
Cand citezi ceva, trebuie sa spui si de unde e, nu doar ca ai citat smile.gif Mesajul ala a fost postat pe vwforum si softpedia.
MotorHead
QUOTE(Mariustom)
Mai multe poze aici:

si pozele tot din aceeasi sursa sunt
Mariustom
Așa cum am specificat, autorul informațiilor nu sunt eu blush.gif , doar am "preluat" de pe softpedia blink.gif biggrin.gif

Da, citesc și de acolo și nu mi-e rușine tongue.gif biggrin.gif
Și, ce știu, ofer și altora arigato.gif

@ > T u d o r <: răspunsul se află la începutul mesajului, banda K biggrin.gif
Despre detectorul tău, nu mă pot pronunța, nu se află în baza de date tongue.gif biggrin.gif :wave:
T u d o r
Stiu man, am inteles ca toate sunt in banda K, dar fa-ma sa pricep de ce nu le poate detecta un detector de banda K pe cele cu aparat foto. asta nu am inteles eu, pentru ca daca sunt de o generatie mai veche, aparatele noi de detectie ar trebui sa le vada fluierand, nu? Si nu numai cele mai performante. Nu sunt "always on"?
Mariustom
Conform aceleiași surse (adică același user dar de pe alt forum tongue.gif blush.gif biggrin.gif):

radarele traffipax emit foarte slab - fata de python care emite cu o putere destul de mare pentru a face citirea si la 2km
traffipax foloseste doar 20% din puterea necesara unui radar python

ca sa intelegeti la ce ma refer
camere gatso emit cu 25mW


traffipax speedophot are nevoie de maxim 17mw, insa numai daca soseaua care vrei s-o monitorizezi are 4 benzi


radarele python au ca putere de emitere minim 50 mW (insa aceasta putere variaza daca apar mai multe masini in raza de citire a vitezei - sau daca masina politiei este in miscare)

ca sa intelegeti de ce
o poza mai jos
(IMG:http://www.sense.bc.ca/img/equipm-1.gif)

asta e motivul pentru care e mai greu sa detectati un radar care emite foarte slab

detectoarele cobra nu sunt sensibile pentru a fi folosite pentru astfel de radare

sunt cateva in tara - pentru moment
insa daca te duci de la bucuresti la iasi-suceava nu vad de ce nu ai da ele (atentie la loganuri parcate si cu geamuri negre)

tot pe forumul de la softpedia sunt date si numerele de inmatriculare la masinile cu radare traffipax

nu mai dati bani pe detectoare cu baterii sau solare

un detector cu bateri NU este facut sa mearga mult - asta inseamna ca va incerca sa econmiseaca curent prin a limita numarul de scanari care le face
modul pop nici poate fi luat in calcul la aceste detectoare


ganditiva la laptopi - ce baterii mari si grele au - si tin doar 2 ore daca folosesti calculatorul la maxim


comparati spectrul de frecvente cu gradina voastra din spatele casei si trebuie sa o scanati permanent pentru gandaci
cu cat este mai mare teritoriul care trebuie monitorizat - cu atat e nevoie de mai mult timp si energie (cafea-redbull-cola-energizan-you get the point)
fara energie suplimentara o sa obositi repede -

asa si cu detectoarele cu baterii

No, gata cu reclama la băiatul ăsta, că dup-aia mă pune la plată blush.gif biggrin.gif :wave:

Mulțumit, Tudor ??? whistling.gif :scratchchin: :peacefingers:
T u d o r
Ihiii... pe deplin. Deci am o gioarsa. biggrin.gif:D:D
M A R I A N
Stie cineva pe ce banda emit radarele din Grecia?
Mihai104283
Am inteles bine? In Romania nu sunt decat radare care utilizeaza banda K? Atunci are vre-un sens sa cumpar un detector care functioneaza si pentru alte benzi? Sau altfel spus - care ar fi specificatiile minime pentru un detector ca sa nu am batai de cap (si de portofel)?
daniel105842
ma gandeam sa-mi iau si eu un det. Cobra 9930 e bun ? sau ce imi recomandati la banii astia ?
adi106034
Pentru marius din resita am si eu o intrebare.Ce detector folosesti cumva Valentine one altul?Mersi mult
Mariustom
QUOTE(Mariustom)
Adică, așa cum am mai recomandat (aceasta fiind și părerea altora, mai pricepuți), decât un detector ieftin mai bine fără, ca mine. Îmi permit un detector ieftin, dar prefer să nu cumpăr. După ce mă voi așeza financiar (când o fi asta, Doamne ?), îmi voi lua cel puțin un Bel 995 biggrin.gif. Deocamdată ăsta e minimul de detector ce vreau să-l cumpăr (cel puțin 800 lei wallbash.gif :wtf: :disgust: )


Răspunsul se afla pe pagina precedentă biggrin.gif :wave:
Laur007
http://www.sigmanet.ro/Beltronics-Target-330--id3149

http://www.sigmanet.ro/Beltronics-BEL-Vector-955--id4199

http://www.sigmanet.ro/Beltronics-BEL-PRO-RX-55--id4201

sunt cele 3 variante spre care m-am orientat, ce ma sfatuiti ?
maine as vrea sa iau decizia cea mai buna !
multumesc !
Mariustom
Părerea mea: din cele 3, ultimul.

Dar, cam la același preț, pe piața ... gri găsești și 995-ul, care cred că este și mai bun.

Compară "ce știu" fiecare + "sensibilitatea" detectorului.
De ex, la ultimul, nu am găsit dacă poate să-ți afișeze frecvența radarului descoperit, ca 995, ceea ce te ajută mult la alarmele false biggrin.gif

Oricare ar fi, să te ajute muuuult.
Și, să nu te bizui prea mult, atunci "o furi" biggrin.gif :wave:
Laur007
la primul spune ca are "All Band" adica are ceva in plus fata de celelalte ?
adica Ku si POP ? benzi de care am auzit pe aici ! sau poate nu am inteles eu ?
Mariustom
Nu știu. Doar dacă întrebi comerciantul, sau mai cauți în descrierea modelului și în altă parte.

Asta dacă chiar îți place modelul.

În general, cele la care scrie "all", nu prea e delimitat ce înseamnă acel all pt producător biggrin.gif
Laur007
http://www.sigmanet.ro/Beltronics-BEL-Vector-940--id1974

pana la urma l-am luat pe asta si diseara plec spre Oradea, cu "escala" la noapte in Sibiu.
la intoarcere va spun cum a reactionat
eu sunt incantat de alegerea facuta biggrin.gif
eddie
QUOTE(Marian67562)
Stie cineva pe ce banda emit radarele din Grecia?


Pe aceeasi frecventa ca astea din Romania si Bulgaria,adica Ka.
In Turcia sunt pe Ku.
Mariustom
QUOTE(E d d i e)
Pe aceeasi frecventa ca astea din Romania si Bulgaria,adica Ka.


E d d i e, ești sigur ??? :wtf: blush.gif

:nope: whistling.gif
Mariustom
QUOTE(Marian67562)
Stie cineva pe ce banda emit radarele din Grecia?


Cu părere de rău, dar abia acum "am pus mâna" pe site-ul cu toate tipurile si benzile radar si pistoale laser (cred) folosite in Europa
http://speed.g-zona.hr/RuE.htm

Sper că vă este util arigato.gif
:wave:

Într-un viitor foarte apropiat, voi uni topicurile mai importante despre detectoarele radar.
eddie
QUOTE(Mariustom)
QUOTE(E d d i e)
Pe aceeasi frecventa ca astea din Romania si Bulgaria,adica Ka.


E d d i e, ești sigur ??? :wtf: blush.gif

:nope: whistling.gif


My mistake,pe K am vrut sa zic(banda de 24 GHz),dar ma indoiesc ca in Bulgaria sunt pe X...In Grecia dupa datele de mai sus ar fi pe toate benzile,dar mie mi-a dat semnal numai pe K.
Mariustom
Salutare :wave:

Revin cu informații despre radarele (cinemometre, denumirea oficială) montate pe mașinile de poliție.
Aceste informații le-am cules de pe forumul softpedia, drept care le mulțumesc că mi-au dat acceptul folosirii lor arigato.gif :wave:

Așadar, pe pagina precedentă, la descrierea tipurilor de radar, la primul, cu acel "tun" vizibil, scrie, referitor la modul de funcționare instant on:
QUOTE
sunt mai multe moduri de folosire a radarului in modul Instant ON
practic se sta la panda/vanatoare -
a.) exista un buton pe telecomanda care trece radarul din modul de standby pentru antena in modul de functionare

Doar că, vajnicii noștrii pândari au montat un întrerupător pe cablul de legătură dintre oscilator și antenă (ca de veioză, de unde și denumirea celor ce folosesc așa ceva "veiozari"), astfel încât, la acționarea butonului antena emite și detectorul țipă brusc.

Iată acel întrerupător, filmat de Pro TV



luată din reportajul de AICI
Mariustom
În continuare, alte informații despre aparatele radar.

Conform unui act emis de MAI-IGPR-DPR în data de 22.01.2007 cu titlul "PRECIZĂRI REFERITOARE LA NOUA LEGISLAȚIE RUTIERĂ" în care se spune:
QUOTE
Atunci când traficul rutier este redus sau condițiile meteorologice nu permit folosirea la parametri normali a sistemului, ori agentul operator execută alte activități, se oprește înregistrarea casetei video, despre aceasta menționâdu-se în registrul de evidență a activităților desfășurate.

precum și a unui ordin intern emis de Direcția Poliției Rutiere în care citez: " se stipuleaza clar ca pornirea si oprirea radarului se consemneaza in registrul de evidenta al activitatilor desfasurate si ca de regula radarul trebuie sa stea pornit cand sunt in actiune. "

polițiștii nu au voie să folosească modul Instant ON.
Și, atunci, cu ajutorul acelui întrerupător, cuplează scurt antena în fața celui care vine cu viteză vizibil mai mare decât cea legală, înregistrându-se pe aparat viteza reală.

În data de 27.07.2001 a fost aprobat modelul "Aparat pentru Controlul Vitezei de Circulatie a Autovehiculelor tip Radar Autovision Compact PYTHON II" de către Biroul Român de Metrologie Legală (BRML).
Adică producătorul a întocmit Aprobarea de Model, ce a fost aprobată de BRML. În această Aprobare de Model producatorul furnizeaza toata documentatia despre echip, caracteristici tehnice si constructive, scheme, etc, BRML putand cere sa pastreze la ei un exemplar din acel echipament.
Ei bine, în acea Aprobare de Model, nu apare acel întrerupător de veioză.
Modificarea unui echipament de masurare prin care se schimba datele cuprinse in Aprobare de Model, scheme de functionare, module, functii, caracteristici tehnice, impune acordarea unei noi Aprobari de Model si a unei noi Verificari Initiale.
Pentru Phyton n-a mai fost emisa nici o alta Aprobare de Model din 2001 pana astazi, ceea ce inseamna ca butonul acela de veioza nu a fost omologat pe radarele Phyton, deci Politia se afla in ILEGALITATE.

Deci, pe scurt:
- Radarul vine cu un manual de utilizare aprobat prin Aprobarea de Model;
- Operatorul radar a efectuat un curs de operare radar conform Aprobarii de Model;
- In acel manual si in Aprobarea de Model nu exista acel buton de "veioza" descris !!!

Dacă aveți posibilitatea, faceți poze la mașina ce are instalat radarul, iar dacă vedeți că-s "veiozari", încercați să faceți poză și la acel întrerupător.
M A R I A N
Mariustom, este foarte greu sa dovedesti ca politistul ti-a deschis radarul in fata (ce faci, pui 2 martori sa declare ca aveai detector de radar performant care ar fi semnalat prezenta radarului politiei de la mare distanta?) sau ca radarul are un buton ca la veioza (faci o poza repede cu tel. mobil si apoi o iei la sanatoasa? Ca sa nu mai zic ca pozele facute de tine nu pot fi probe in instanta.).
Dupa parerea mea, tot ce poti folosi in instanta, ulterior, sunt chestiile cu verificarea periodica metrologica a radarului, vremea nefavorabila (ploaie, ninsoare), pregatirea speciala a politistului si functia de autotestare a radarului.
Tu ce crezi?
Mariustom
OK, hai să o luăm punctual:
- dovedirea faptului că ți-a aprins radarul în față constă în vizualizarea înregistrării unde se vede că apariția mașinii proprii este de foarte scurtă perioadă, înainte de determinarea vitezei, deci a fost oprit aparatul;
- fotografierea acelui buton (în cazul în care există) poate fi probă în contestația depusă sau plângere contra agentului respectiv, la comandantul Poliției pentru abuz, dar nu constituie probă în cazul contestației pv de contravenție în instanță (fapta dvs = depășirea vitezei pe drumul respectiv este evidentă);
- de ce să fugi după fotografierea butonului ? Este parte integrantă a mașinii de poliție, care "deservește" cetățeanul, fiind achiziționat din banul public, deci al tuturor;
- Atenție, pe vreme nefavorabilă (ploaie, ninsoare, etc) aparatele radar Python (cele cu tun tongue.gif) nu pot determina viteza reală și nu au voie să le folosească.

Voi reveni și cu alte informații :wave:

arigato.gif ninja.gif
M A R I A N
QUOTE(Mariustom)
OK, hai să o luăm punctual:
- dovedirea faptului că ți-a aprins radarul în față constă în vizualizarea înregistrării unde se vede că apariția mașinii proprii este de foarte scurtă perioadă, înainte de determinarea vitezei, deci a fost oprit aparatul


Deci in instanta politia trimite o inregistrare, nu o poza?
Mersi pt. raspunsuri, sunt foarte bine venite si te rog sa mai postezi noutati despre acest subiect. :wave:
Bogdan104277
Mariustom,

Vad ca esti foarte bine documentat despre modul de lucru al echipajelor de politie care utilizeaza aparate radar. Acum referitor la utilizarea modului instant si la contestarea in instanta: de ce fotografia mea nu poate fi luata in considerare, asta in cazul in care eu folosind un aparat foto cu teleobiectiv foarte puternic il fotografiez de la 2-3 km (exagerez) in ilegalitate?
Acum hai sa vorbim pe exemplu concret al pozelor postate de mine si de modul corect de lucru al domnilor "militieni", vis-a-vis de cazul respectiv. Bun, colegul meu a gresit ca a mers cu viteza mai mare, dar detectorul in speta era un beltronics 955, care conform producatorului are o raza minima de detectie de 1850 metri. Soseaua in cauza are un aliniament cu 4 benzi de circa 4,5 km pe teren plat; domnii respectivi erau amplasati la piciorul unui pod de trecere la nivel, deci deasupra nivelului soselei. Nu mai erau alte masini pe acolo, exceptia unui biciclist care nu avea ce sa caute pe un european, care culmea nu a primit nici o amenda (unde este egalitatea in fata legii, ca ambele persoane au incalcat legea; pe unul l-a amendat iar pe altul nu).
Cum se face ca in momentul in care detectorul a avertizat, un "militian" deja "zbura" pe usa cu bastonul in mana semnalizand oprirea. cand ne-am oprit,"militianul" era deja langa usa noastra.
Colegul meu a uitat sa mentioneze la obiectii pe procesul verbal chestia despre detector... :evil:
Ca sa inchei: pe toata durata cat a durat scrierea procesului verbal, detectorul a ramas in aceeeasi stare "Highway" adica nici un semnal radar pe o raza de cel putin 1850 m, in timp ce masina era la 25 m de noi. Cum ramane cu normele alea interne de utilizare? blink.gif
Referior la modul de tratament egal in fata legii, mi se pare ca organele statului roman sunt campioane la pierdut procese pe tema asta la CEDO.
biggrin.gif
Intradevar, sa mergi peste limita legala nu e corect, dar nici sa lasi pe un drum european carute, biciclisti, cum am vazut de multe ori ca se intampla, chiar sub nasul "militienilor" de la circulatie.
Eu ce trebuie sa fac in schimb? Sa le fac poze cu "abaterea" de lipsa de actiune si sa le trimit la minister? Poate asa scap naibii de "militienii" din politia romana, serviciul circulatie...
Mariustom
Bogdan, am căzut de acord că atât colegul tău cât și alții, a/au greșit.
Și, probabil, fapta în sine este dovedită printr-o înregistrare cu aparat radar.
Problema care se pune este modul de determinare a vitezei.
Adică, acel aparat radar trebuie să funcționeze continuu, nu doar la "plezneală". Orice intervenție asupra lui (introducerea în schemă a unui întrerupător, punerea unui "capac" peste tun, orientarea tunului în altă direcție, etc) precum și poziționarea după diverse obstacole, pot fi cauze care influențează acuratețea "citirii" vitezei.
Pe această direcție trebuie mers.
Din descrierea ta, cred că acele "organe" erau veiozari.
T u d o r
Ma gandesc la aspectul legat de certificarea metrologica a aparatului. Poti cere in instanta o reverificare, aducand ca motivatie preventa "veiozei". biggrin.gif Inteleg ca aparatul nu poate trece verificarea cu intrerupatorul ala pe fir, asa ca prin deductie logica inregistrarea vitezei e ilegala si nu poate fi adusa ca proba la o contestatie. Presupun ca Institutul de Metrologie sigileaza intr-un fel aparatul dupa verificare, asa ca daca poti taia firul pentru a-i monta intrerupatorul, inlocuirea acestuia pentru a "trece" de contestare e imposibila. Partea rea e ca trebuie sa treci printr-un proces cu Politia, altfel nu cred sa rezolvi problema.
MotorHead
Am si eu o nelamurire. E cam off-topic, dar are legatura cu radarul biggrin.gif Sa presupunem ca ma prinde radarul si imi vine acasa instiintarea ca am o scrisoare. Eu, banuind despre ce e vorba, nu ma duc la posta sa semnez de primire... Daca reusesc sa fentez scrisoarea 6 luni, mai pot fi amendat/penalizat?
Mariustom
Din câte știu, dar nu bag mâna-n foc biggrin.gif, dacă nu ridici/achiți pv de contravenție cu amenda de rigoare, acea sumă se cumulează cu impozitul anual blush.gif

Repet, nu sunt sigur, doar din ... bârfe (adică nu știu nimic oficial blink.gif )
MotorHead
Da, si eu stiam tot cam asa, ca se adauga la impozit...

Dar... chestia e ca daca te prinde radarul si politia nu te opreste sa-ti dea amenda etc., iti trimite o scrisorica acasa si te pune sa te prezinti la politie sa declari cine a condus masina in data de..., la ora..., in zona.... Pentru ca se poate sa conduca mai multi aceeasi masina, nu poate fi amendat proprietarul "by default". Si asta e intrebarea: ce se intampla daca nu iti parvine acea instiintare?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.