Sebastian39516
Apr 27 2007, 12:37 PM
Salut!
Am revenit in randul corsarilor!! Mi-am luat o corsa c, 1.3 cdti, 2006 si incerc sa ma obisnuiesc cu dieselul dupa atata amar de vreme in care am fost fan benzina. Ce sa zic, e misto sa conduci un diesel, mai ales daca e si turbo, si sper sa merite investitia. Am o intrebare pt cei care au o astfel de masina: cand dati la demaror cat de repede va porneste motorul? La noua mea masina am impresia ca dureaza destul de mult ca sa porneasca, adica trebuie sa tin cam doua secunde. La benzina pornea mai repede, deci sa zicem ca ar fi normal, insa am pornit si alt motor diesel, de pe un ford focus, si acesta a luat-o la sfert. Credeti ca ar putea fi o problema sau nu? Trebuie sa-i schimb toate filtrele si uleiul. Nu stiu daca si bujiile trebuie schimbate pt ca unii spun ca acestea se inlocuiesc spre iarna, altii ca la fiecare 15000km... Daca aveti un raspuns cat de cat pertinent, va rog reply.
Ah, si inca o chestie: motorul asta 1.3cdti este cel de la fiat?
Multumesc!
eddie
Apr 27 2007, 04:34 PM
Pune si tu contactul doua secunde pana se sting luminile de la bord(alea de la bujii),dupa aia,iti va porni imediat.
Sebastian39516
Apr 27 2007, 04:44 PM
Asa si fac. Invariabil sau poate greu sesizabil porneste dupa acelasi interval de timp de dat la demaror. Nu stiu exact daca e vorba de o secunda si jumatate, doua sau mai mult ca n-am stat sa cronometrez...
costea98547
May 1 2007, 02:09 PM
si eu am o corsa new cu motorul de 1,3 cdti.la fel porneste si la mine.am 1000 km cu ea.am zis sa ma duc si pana la service cu ea.am avut logan 1.5 dci si pornea la sfert.si asta dupa ce stau sa se stinga toate beculetele...nu stiu de la ce poate fi...
Virgil47474
May 2 2007, 10:49 AM
eu am pe fiat acelasi motor de 1.3 si porneste tot greu.... in comparatie cu opelul la care doar ating cheia....
poate asa sunt motoarele astea...
QUOTE(Sebastian39516)
Ah, si inca o chestie: motorul asta 1.3cdti este cel de la fiat?
da, motorul este acelasi!
Sebastian39516
May 2 2007, 06:26 PM
Ma rog, m-am resemnat cu ideea ca asa trebuie sa porneasca si gata. Acum am alte intrebari. M-am apucat sa-i schimb ce e de schimbat, ma refer la consumabile, si m-am blocat la filtrele de ulei si motorina. Cel putin in privinta filtrului de motorina sunt putin confuz deoarece vanzatorul mi-a dat cartusul de la el, nu un tub metalic cu elementul de filtrare incapsulat. Deci aveti idee cum se desfac ce am pus eu in pozele de mai jos?
Link-ul 1 ar reprezenta localizarea filtrului de motorina:
http://www.freeimagehost.eu/image/edc5c1293910
Link-ul 2 ar fi filtrul de ulei:
http://www.freeimagehost.eu/image/855187293911
Multumesc.
P.S. Imi place tare mult consumul motorului asta: 5.8% in Bucuresti!!!Atat am obtinut...
ionut83652
May 5 2007, 06:21 PM
QUOTE(costea98547)
si eu am o corsa new cu motorul de 1,3 cdti.la fel porneste si la mine.am 1000 km cu ea.am zis sa ma duc si pana la service cu ea.am avut logan 1.5 dci si pornea la sfert.si asta dupa ce stau sa se stinga toate beculetele...nu stiu de la ce poate fi...
toate motoarele CDI pornesc mai greu trebuie facuta presiune in rampa si deabia dupa aia se deschide injectorul !e normal!
Sebastian39516
May 7 2007, 10:53 AM
Care este diferenta intre TDCI si CDTI?
florin55503
May 7 2007, 11:39 AM
tdci=hdi pe ford, pejo, volvo, mazda
cdti=sistemul de injectie folosit de opel si FIAT
ionut83652
May 7 2007, 06:48 PM
QUOTE(Sebastian39516)
Care este diferenta intre TDCI si CDTI?
tdci e un sistem de mijoc intre tdi si cdi (cdti) cam acelasi lucru cu hdi e vorba si de pompa de injectie tip tdi si injectoare electronice au mai simplificat pompa si au mai complicat injectoarele iar cdti e cdi 100%
Sebastian39516
May 8 2007, 07:18 AM
Aha, eu credeam ca e doar o chestie de topica. Deci focusul ala pornea mai repede pt ca e alta mancare de peste cu el...M-am obisnuit cu pornirea motorului si am remarcat ca dimineata o ia mai repede. Cel putin asa mi se pare. In rest toate bune pana acum: am cuplu bun, am consum redus in oras. E interesant dieselachele asta
!
Ah, inca o chestie: cand aduc cheia pe pozitia cand se aprind toate becurile alea pe bord, martorul cu bobina, care ramane aprins putin pana ajung bujiile incandescente la temperatura necesara, la mine sta extrem de putin timp aprins(practic o fractiune de secunda). Inseamna asta ca bujiile sunt foarte bune?
Multumesc.
Virgil47474
May 8 2007, 09:30 AM
QUOTE(Sebastian39516)
Ah, inca o chestie: cand aduc cheia pe pozitia cand se aprind toate becurile alea pe bord, martorul cu bobina, care ramane aprins putin pana ajung bujiile incandescente la temperatura necesara, la mine sta extrem de putin timp aprins(practic o fractiune de secunda). Inseamna asta ca bujiile sunt foarte bune?
Multumesc.
.... nu, inseamna ca nu e suficient de frig ca sa fie necesara o incalzire mare a bujiilor...