Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chip tuning, pro si contra.
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2
Happy_Maker
Aparent pare destul de banal: contra unei sume modice (150-350eur), se rescrie epromul sau daca nu e suficient sau nu se poate se poate schimba si procesorul. Rezultat? O crestere de putere de pana la 15-20% si (culmea!) scaderea consumului de carburant cu cateva foarte mici procente. Suna bina nu? Dar e asta totul?
Cei care lucreaza in aceasta bransa admit ca pot exista si efecte negative de genul scaderii duratei de viata a motorului (ex. de la 350.000 la 300.000km).
Ati facut vre-odata asa ceva? Pare foarte tentant la prima vedere, dar oare merita cu adevarat?
G e o r g e
io facut !
si hell yeah it is worth it !

ce mi-e 350k ce mi-e 300k. ca oricum nu fac atata cu o masina la cati km fac pe an.
Rai
Eu am facut si stiu personal cum se face.
In primul rand la ce masina faci?Ca nu la toate are rost cip tuning mobilzeaza rezervele dintr-un motor, motoarele sunt limitate de producator din diverse motive dar sigur efect negativ se poate duce mult mai repede motorul chiar f repede.
In vest trebuie chipul sa ava RAR trebuie omologata la RAR trecuta cu noua putere in hartii si la asigurare care va fii in vest oricum mai mare si toate costa bine aici.
In ro nu stiu cred ca poti face ce vrei cu bani se rezolva tot si mai ales e si ieftin eu unul as modifica daca are rost.
alex20
Am un cielo euro 3,80 cp,motor lanos 1,5l.Am vb cu cei de la chiptuning si spuneau cami va creste putere cu vro 12 cai dar nu erau siguri daca se va simti.Voi ce ziceti merita sa incerc?
G e o r g e
nu ti va creste cu 12 cp GARANTAT. pe motorul de supernova castigul maxim este de 9cp . asta in cazul unui cip f agresiv. un chip normal iti da 5 cp.

acelasi lucru si in cazul motorului.

iar ce ti-au spus ei: " stii dom'nle iti dam 12cp dar nu o sa-i simti". laugh.gif
Rai
Si utasem daca ai o masina noua se pierde garantia si la masinile germane culanta daca faci cip tuning.
Nu stiu la fiecare motor cu cat creste depinde cel mai mult creste la un diesel.
Sigur cu cat motorul e mai mare poti sa scoti Cp mai multi se face un calcul si depinde si de cipul ce il folosesti.
Mult succes.
G e o r g e
la masinile diesel creste mai mult daca sunt turbo. cresterea puterii prin chip tuning la aceste masini duce la o viata mult mai scurta a turbinei . deoarece aceasta crestere de putere se datoreaza folosirii mai in forta a turbinei.
f1anatic
Da. Merita. Dar in general ar fi bine sa o faci dupa ce ai terminat de modificat motorul pt ca sa fie fie modificat conform ultimilor parametri. Aici in State, ti se cere sa trimitzi computerul la firma respectiva si conform ultimilor parametri de functionare ai masinii iti este modificat. Ma rog...exista si ceva generic de genul 10 cp garantat...dar daca tot dai un ban...

Aici se cere sa folosesti numai benzina premium (la noi inseamna 93 octane) si performantele iti vor fi afectate negativ daca iesi din aria unde locuiesti. Spre exemplu eu locuiesc la chicago. Sint anumite conditii atmosferice, presiune, oxygen etc care sint calculate si implementate in performanta motorului. Cineva care sta la Denver in munte, va avea computerul modificat altfel. Eu daca ma duc la Denver, masina o sa-mi gifiie dupa aer si o sa creasca consumnul. Lu' mesterul de acolo daca vine aici...poate chiar sa-i scada.
G e o r g e
welcome printre noi biggrin.gif

este absolut normal ceea ce spui tu , dar si cam de domeniul SF pt romania sad.gif

este normal sa varieze performantele motorului in functie de conditiile atmosferice , si de asemenea este ar fi normal sa fie setat pentru anumite conditii .
Happy_Maker
Multzumesc tuturor pt posturi!
Masina de care vorbeam e noul Opel Astra (sau Astra3) iar motorul e un 1.6TwinPort/105cai/150nm injectie benzina si bineintzeles non-turbo. Dupa cum vedeti si voi, 105 cai la 1.6cmc si la o masina noua si cu pretentii e cam putzin comparat cu concurentza (Megane2 si Golf5 au 115 cai la aceeasi cilindree). Am vb cu cei de la firma de tunning si mi-au spus ca in princiupiu nu-i nici o problema, trebuie sa le dau codul motorului. Motor care, din cate stiu eu, e acelasi de pe vechiul Astra cu ceva imbunatatziri minore. Asadar:
1. Mi s-a spus ca nu are importanta ca masina e sau nu in garantzie, procesul de tuning este perfect reversibil. Sa-i cred?
2. Daca atzi fi in locul meu a-tzi face asa ceva pe o masina noua-noutza, doar pt a castiga 15-20 cai?
V l a d
sincer nu m-as atinge de motor daca masina ar fi noua. Eu mi-am luat un megane 2 si o las exact asa cum e... nu cred ca merita sa risti pentru 15-20cp. Fi fericit ca iti iei masina noua si nu te baga sa o modifici ca poate ai surprize neplacute... dar asta e parerea mea de nespecialist in ale tuningului.. poate altii mai avizati sa te sfatuiasca mai bine ca mine.
f1anatic
QUOTE(Happy_Maker)
1. Mi s-a spus ca nu are importanta ca masina e sau nu in garantzie, procesul de tuning este perfect reversibil. Sa-i cred?
2. Daca atzi fi in locul meu a-tzi face asa ceva pe o masina noua-noutza, doar pt a castiga 15-20 cai?


Daca e noua, garantzia este anulata. Asa cred ca este si acolo. Totul depinde: te increzi in mesterii care o fac ? Si cum ti-l modifica ? Aici practic iti recodifica o piesa (eprom etc) da marimea unui credit card pe care il bagi in subansamblul computerului. Daca exista posibilitatea sa-ti dea un "card"/"chip" extra iar tu sa-l scoti repede si sa-l inlocuiesti cu originalul cind te duci la dealer sau la testul de poluare, revizii tehnice sau ce mai avetzi voi pe acolo...SURE WHY NOT In asemenea conditii eu as as face-o pt o masina noua. Din nou, daca am incredere in meseriasii respectivi.

Altfel, NU. Incearca si tu cu bobine de inductie de performantza, bujii, fire speciale, filtru de aer de curse(K&N rechargeable air filter), si o priza de aer. As zice ca mie priza mi-a adus mai multe beneficii decit orice altceva ce am pus pe masina. DIn astea scoti 15-20 de cai.
guerilla
Pana nu faci 10.000km nu umbla la motor.
Rai
Eu am mai scris personal nu as face la o masina noua si cu chipurile nu stiu cine si cum le face.Stiu ca sunt chipuri omologate si bune.Dar un lucru e clar mobilizeaza ultumele rezerve din motor si se duce mai repede.De ca nu cumperi o masina īcu motor mai mare ai si putere mai multa si faci mai lejer un chip tuning.Eu unul ma joc la BMW-uri dar au o rezerva mare la motor si nu e o problema dar sa nu uit materialul nu ma costa nimic e al firmei.Dar la o masina buna pe care am dat bani si e si noua nu sunt nebun sa schimb ceva mai bine dau bani pentru alceva.
Dar masina e a ta poti sa faci cum vrei.Si sincer nu fiecare isi castiga bani la fel.
Happy_Maker
Yap! Multumesc tuturor pentru posturi!
Aveti dreptate, nu se merita. Pierderea garantiei sau, mai rau, uzura prematura a motorului nu sunt niste riscuri asumabile pt o nimica toata.
Poate mai incolo, dupa ce am mers ceva mii bune de Km, o voi lua in considerare.

Hmmm...uneori mi-as dori sa pot sa am o masina ieftina si veche dar puternica (ex un serie5 de prin ')90 la care sa pot face tot felul de incercari de tuning (ex: NOS) si cu care sa nu merg decat in week-enduri sau doar cand simt eu nevoia. Adica o masina dedicata nu transportului zilnic sevici-casa si prin oras, ci una speciala, de ridicat adrenalina.
Paul5
iata o idee ca lumea!tine-ne la curent,te rog,la ce fier te-ai hotarit sa-l upgradezi?
Andrei27919
Salut,
am un A3 1.6 102cp, la 300 euroi mi-au oferit intre 10 si 15 cp, eu personal am considerat ca nu merita banii, atat de putini cai se simt doar la un motor diesel. Oricum masina e f grea si motorul e fortat rau, ajunge la un consum de 12-13% in oras, iar probleme de fabricatie nu mai spun. La porsche au 2 oameni cu specializare in germania pt a3 asta nou in rest stau cu laptop-ul deschis la manualul de instructiuni.
Indiferent dak faci chip tuning sau nu, dak vrei sa mergi un pic mai sport trebuie sa o tii peste 3500 ture, asta e motorul de 1.6, dak mai ai si clima pornita la revedere depasiri in scurt :cry: !!!
alex29105
Am un seat leon sport cu motor de golf 4 110 cai,si in liste scrie ca un chip imi va ridica puterea la 140 cai,dar am auzit de la unii ca reduce f.repede viata motorului. smile.gif
James Kilowatt
La motoarele pe benzina nu prea se castiga mare lucru ca putere prin rescrierea epromului... si in nici un caz nu scade consumul, dimpotriva.
Ceva avantaje sunt la dieseluri, si mai ales la turbodiesel. In ceea ce priveste fiabilitatea, cei care fac asta spun ca nu exista probleme, iar cei care fac masinile nu o recomanda. Probabil ca adevarul e pe la mijloc :bounce:
G e o r g e
castigurile de putere sunt mai mari la motoarele TURBO. fie ele diesel sau benzina !
Kaiten
Eu am o skoda octavia 1.9 tdi de 110 cp. Mi-a zis un mecanic ca ar fi bine daca instalez un chip la motor sa mai instaleze nush ce valva care sa mai elibereze din presiunea de evacuare sa nu mi se buleasca turbocompresoru. Care ar fi "castigul" in cai putere in cel mai fericit caz daca ma gandesc sa-mi instalez chip? Si daca stiti la ce pret s-ar ridica instalarea chipului + respectiva valva? E adevarat ca la turbo diesele e posibil ca prin instalarea unui chip sa creasca performantele si sa scada consumul?
HalbaSus
Kaiten...
Din 1.9 tdi se pot scoate prin chip-tuning 130-140 sau chiar 150 de cp (majoritatea chip-urilor duc pana la 140... 150 e cam mult).
Nu cred ca ti se buleste turbocompresorul... dar poate face bine valva aia, eu nu am auzit de montarea ei obligatorie...
QUOTE
E adevarat ca la turbo diesele e posibil ca prin instalarea unui chip sa creasca performantele si sa scada consumul?

Da si nu... pt ca deobicei consumul scade foarte putin (maxim 0.5 l/100 km) si posesorul masinii "tunate" o va calca mai tare de bucurie ca si-a pus chiptuning deci consumul va creste (ce-i drept nu foarte mult, cam tot juma de litru).
Despre costuri... eu recomand power-box (in jur de 250-300 euro) avantajul e ca se poate scoate oricand si nu implica modificarea chip-ului. Despre valva aia habar n-am...
Iulian HondaFan
unul din motivele pentru care producatorii nu recomanda schimbatul chipului/cardului este ca de multe ori asta duce la cresterea emisiilor si masinile nu s-ar mai incadra in limitele admise, lucru de care ar fi responsabili daca s-ar insinua ca l-ar incuraja. in plus nu pot sa stie daca ce isi pune X sau Z este cu cap sau nu. asta este pozitia oficiala...

eu la golf IV 1.8T nu ma gandesc sa mai cipuiesc motorul, este deja prea puternic pentru sasiul asta, mai degraba mi-as schimba suspensia... sau mai bine mi-as lua o alta masina in 1-2 ani. sunt atatea masini care ar merita incercate. numai bani sa fie...
James Kilowatt
QUOTE(G e o r g e)
castigurile de putere sunt mai mari la motoarele TURBO. fie ele diesel sau benzina !


Castigurile mari sunt la TURBO VARIABIL, daca vrei sa fim foarte exacti smile.gif
Insa la turbo pe benzina din cate stiu se pote mari puterea, insa creste si consumul, si inca substantial. E posibil totusi sa ma insel. Turbodieselurile sunt cele simpatice de tunat, pentru ca nu creste consumul, dimpotriva....
James Kilowatt
Mai e o chestie pe care n-o inteleg... unii producatori fac de-tuning pentru unele motoare, ca sa le instaleze pe masini mai mici.... De exemplu, multijetul de la fiat are intre 115 si 140 CP pe Stilo, si doar 100CP pe Punto, desi e acelasi motor.... Motorul de 1.3L benzina de la honda are 90CP pe Civic si doar 65 pe Logo.....
Oare marirea puterii motorului prin chip tuning nu poate duce la probleme cu transmisia? Un punto multijet chipat la 140CP ar bate la fund la demaraj masini de doua ori mai scumpe.... de ce totusi producatorul a ales sa-l limiteze la 100CP? Motive de taxe si accize, sau tehnice?
Iulian HondaFan
si eu am aceesi nedumerire. dat fiind ca la diesel consumul nu creste ar trebui sa ofere putere si cuplul cel mai mare posibile. sa fie uzura prematura a motorului? cum se schimba curbele turatie -cuplu si putere? cred ca treaba intra in domeniul ingineresc! cine ne ajuta?

nu prea vad cum crescand cu cativa Nm ai putea taxa transmisia prea mult, si chestia se poate ajusta din rapoartele cutiei de viteze.

la Honda s-ar putea sa compari motoare din generatii diferite. acum eu nu stiu de nici un 1.3 la modelele Civic noi 2001+.
James Kilowatt
E vorba de penultima generatie de Civic, cea contemporana cu logo...
Nu cred ca motorul in sine are de suferit, alfel ar avea viata mai scurta pe masinile mai mari, de asta m-am gandit la transmisie. Planetare, poate... in fine. E pacat, cel putin la fiat tare mi-ar placea un punto multijet cu peste 115-120CP....
Iulian HondaFan
Dieselurile de la Fiat sunt ultimul sughitz tehnologic. nu stiu cat de fiabile sunt, dar asta se poate perfectiona. daca stiu sa exploateze chestia asta s-ar putea sa se scoata din dandanaua financiara in care sunt acum.

eu ma gandesc la o masina cu un multijet or GDI/FSI si cu un sistem hibrid ca pe prius. ideea de a recupera o buna parte din energia risipita prin franare este cred cel mai mare progres de la inventarea motoareleor cu combustie interna.

asta ar fi cred ca cea mai economica si inteligenta combinatie posibila tehnologic la ora asta.
James Kilowatt
Ideea asta provine de la fabricantii de locomotive, nu de la masini, si nu e tocmai noua smile.gif Prius e intr-adevar o masina interesanta, insa este mult prea scumpa pentru ce ofera. Am facut drive test cu ea (sunt vecin cu biroul lor de proiectare din Franta), e placuta, insa nu deosebita, si e foarte scumpa....
Oricum, o dam in off topic. eu tot n-am priceput de ce unii constructori scad puterea unor motoare ca sa le puna pe masini mai mici...
Iulian HondaFan
spune-mi mai mult despre ce stii in domeniul brake regenerative system. o sa deschid un topic de hibrid cars,
Rai
Cu motoarele ar fii asa nici un motor nu se poate face la fel si ele au putere diferita dar nu asa mare diferenta si sunt reglate prin electronica f simplu.Sa faci un motor nu e asa usor coasta o groaza de bani si de accea se micsoreaza nu e mare lucru.Sigur depinde de putere si marimea unui motor si mai ales la diesel poti sa faci tuning mai mare si mai bun nu trebuie sa schimbi nimic daca ai un chip adevarat dureaza vreo 1 ora dar mai putin.In Germania trebuie sa ai RAR pentru cip si sa faci hartii noi pentru masina caci are alta putere.
ciprian29366
chiar sunt in proces de cumparare a unui Santa FE Turbo diesel si cei de la reprezentanta zzic si chiar fac schimbare de cip pentru a ridica puterea motorului de la 112cp la 145cp fara sa iti scoata masina din garantia de 5 ani. singurul lucru pe care am vrut sa il am de la ei si nu am reusit a fost o hartie scrisa - oficiala pe care sa fie trecuti noii parametrii ai masinii (consum, putere, demaraj) voi ce credeti e realist ce zic astia de la Hyundai sa imi pun cip-ul sau sa o las puturoasa :?:
James Kilowatt
Daca ai aceeasi garantie, care ar fi argumentele contra chip-tuningului?
Rai
Nu cunosc legile in Ro dar nu difera mult de Germania,aici ar trebui toate trecute in cartea de identitate si asa mai departe si nu ai mai avea garantie nu se face tuning de o firma de masini pentru cumparatori directi.Dar fa cum vrei sunt doar banii tai si 20000 euro nu e cine stie ce suma si nu pierzi tot doar garantia.
Iulian HondaFan
eu as zice ca poti folosi banii aia mai bine decat pt. un Santa Fe. si cred ca aia de la reprezentanta nu iti pot da o hartie pt ca treaba nu e cosher...
madalina
Daca nu iti da hartie oficiala cu modificarile facute, daca nu sunt trecute in cartea de service, nu face greseala. Oricum obtii destul de greu schimbarea unei piese pe garantie, asa ca ce rost are sa-ti complici viata!

Ai grija ca garantia de 5 ani nu se aplica tuturor componentelor!
f1anatic
QUOTE(Rai)
Dar fa cum vrei sunt doar banii tai si 20000 euro nu e cine stie ce suma si nu pierzi tot doar garantia.


Domnu' 20,000 de dolari sa stitzi ca pt. mine ESTE o suma. Iar in EURO e o suma chiar mai mare. Asta pt. mine aici.

Cred totusi ca per ansamblu....20 de mii de euroi reprezinta o suma mai totzi din Romania.
ciprian29366
merci mult pentru sfaturi am sa vad daca imi dau tidula la mana cu modificarile date de "cip" daca nu imi dau asa ceva atunci cred ca nu mai fac modificarea sau ii fortez sa imi dea tidula. oricum multumesc mult pentru opiniile voastre. legat de valoarea masinii am uitat sa mentionez ca o iau in leasing asa ca ...
Rai
Depinde cine cumpara o masina in Ro cine are bani pentru un Santa Fe cred ca nu se uita la 20.000 euro,sigur si pentru mine sunt bani fiindca muncesc pentru ei si ma mira faptul ca voi acolo in America unde nu sunt impozitarile asa de mari si totul e liber va vaitati,si ar mai fii ceva depinde si ce meserie ai invatat si ce faci la ora actuala eu unul cat am lucrat in America am avut mult mai mult ca aici,si ma mira caci un Dr. sau un inginer bun au salarii f f bune.
f1anatic
QUOTE(Rai)
Depinde cine cumpara o masina in Ro cine are bani pentru un Santa Fe cred ca nu se uita la 20.000 euro,sigur si pentru mine sunt bani fiindca muncesc pentru ei si ma mira faptul ca voi acolo in America unde nu sunt impozitarile asa de mari si totul e liber va vaitati,si ar mai fii ceva depinde si ce meserie ai invatat si ce faci la ora actuala eu unul cat am lucrat in America am avut mult mai mult ca aici,si ma mira caci un Dr. sau un inginer bun au salarii f f bune.


Apoi...nu cred ca sintetzi chiar la curent cu realitatzile vietzii de aici. AICI nu cresc banii in copaci si nici ciinii nu umbla cu covrigii in coada.

Da au salarii foarte bune. Dar asta nu inseamna ca nu te uitzi la 20 de mii. Daca as fi milionar, nu m-as uita la 20K dupa cum nu m-as uita nici la un Santa Fe.

Pai cum sa va explic eu...Nu conteaza cine sint eu... dar hai sa zic ca pe mine scoala ma costa 25,000 de dolari pe semestru la Universitate de Stat pentru care fac imprumut. O casa ma va costa de la 250,000 in sus intr-o buna zi cind ma voi insura...si asta o sa se intimple in citiva ani. Asigurarile ma vor costa numai pentru munca un 10-15 % din salariu, dintr-un foc. Pai...in felul asta sa stii ca ma bucur si la 25 de centzi pe care ii gasesc pe jos. Nu mai zic ca 20,000 conteaza FOARTE MULT.

Dar ma rog...nu toata lumea munceste pentru bani. Multzi ii si fura...

Un bun prieten de familie este inginer la Ford. Seful lui direct este vice-presedintele companiei. Este la Ford din 1987 (este american, insurat cu o romanca). Cind ne-am cunoscut in 1996, avea 48 de dolari pe ora. Ca masini are un Volvo crosscountry XC 70 pt. sotzie si el conduce un Ford Escort. Cred ca si el se uita la bani.
ciprian29366
imi pare rau ca am starnit o polemica legata de bani si salarii. din cate imi amintesc forumul este despre tunare motoare nu "tunate" salarii, dar tot ma simt usor lezat de presupunerea cu "furatul banilor" in conditiile in catre am 6 ani de muncit 12 ore pe zi si nu adun mai mult de 2 luni concedii in aceasta perioada. da castig bani frumosi dar nu suficient incat sa iau leasing-ul pe mai putin de 5 ani. deci fariseii din romania se contreaza cu ipocritii din america... sorry.
alegerea santa fe este datorata, prietene american, si recenziilor facute la tine acasa unde e f bine clasata. si se mai datoreaza, prietene roman, unei fiabilitati in timp probate in romania plus garantie (cum o fi ea) de 5 ani. deci imi iau o masina de familie nu de fitze care sa constituie o investitie pe termen lung si sa o pot folosi cel putin 5 ani.... sunt bogat nu?
f1anatic
Polemica nu ai stirnit-o TU, ciprian. Asa ca stai mai usor cu comentariile. Polemica este stirnita de cineva care a precizat ca 20 de mii nu este cine stie ce suma de bani. Pentru mine SINT o gramada de bani. Pt. Romania cred ca gramada se transforma totusi intr-un deal sau macar o movila mai consistenta.

Chip tuning. Ai grija cu garantzia. Asta-i tot. Si vezi cine itzi ofera acest chip. Si mai vezi daca potzi sa readuci masina la normele de fabrica ...tu fara multe chinuri. Cine stie cum ai tu nevoie sa duci masina la service pt. ceva complet nelegat si astia sa descopere ca ai chip. Ideal ar fi sa itzi dea alt chip...nu sa ti-l modifice pe acesta. Spre exemplu la masina mea...dupa ce ma chinuiesc cam un ceas...ajung la computer si il pot schimba singur. La mine este ceva ce aproximeaza un memory card pt. computere. Acum depinde de masina.

deci fariseii din romania se contreaza cu ipocritii din america... sorry.

Si citeste si tu mai atent inainte sa faci asemenea comentarii. Iar domnul moderator nu-i din Romania...dupa cum nu-s nici eu.
Iulian HondaFan
ciprian, eu zic ca poti sa iei ceva mai bun decat Santa Fe chiar in banii astia. daca vrei neaparat SUV m-as uita la Subaru Forester, Toyota RAV4 si Honda CR-V... astea sunt cele mai bine cotate pe aici la clasa mica. Nu zic ca Santa Fe e rau, e bunutz si ofera multe pt. bani, dar nu e nici tehnic, nici calitativ, nici ca fiabilitate peste astea. e poate un pic mai mare...dar si aici ai avea unul din gemenii Ford Escape/Mazda Tribute care ar fi tot cam acolo la bani si marime dar calitativ mai bune.

apoi, nu stiu de ce nu te uiti la un wagon/monovolum mediu in aceeasi bani, castigi la handling, acceleratie si consum... mie imi displace insasi ideea de SUV in afara drumurilor nepavate, dar in Ro ai ceva argumente tinand cont de starea drumurilor. oricum Santa Fe nu e nici ea de bagat prin miristi...
Rai
Eu am facut aici o greseala ca m-am abatut de la subiect si nu era locul unor comentarii aiurea mai ales din partea mea.As face o precizare stiu cum se castiga banii si aici si in Ro si nu vreau sa creada cineva cine stie ce cred eu inca odata scuze daca se simte cineva jignit.
Si un lucru pentru prietenii mei americani si eu am luat credite cand am studiat si am lucrat pe unde si cum am putut.Dar pentru 30-40 euro ora eu nu lucrez si sa nu uit eu platesc intre 45-55% din ceea ce castig impozite si taxe sociale si stiu ce salariu am avut in america si cat am platit acolo.Dar a fost o informatie si cred ca cel putin aici sa nu mai discutam de alte probleme.
Daca tot vrem putem discuta pe OFF Topic.
Multumesc.
ciprian29366
Marius - scuze pentru ofensa neintentionata, dar am ajuns destul de sensibil in legatura cu bani mai multi=furati. revenind la topic am incercat si varianta cu forester - dar aici in romania oferta e inca departe de santa fe, si cu Rav care e simtitor mai mica (cca 500kg) si maislab dotata sa nu ma lungesc am testat si Outlander, si Kia Sportage, si freelader, si Xtrail, si Honda CRV si am ajuns la concluzia Santa Fe care fara sa ma dau profesionist - dupa parerea mea are cel mai bun raport pret/garantie/fiabilitate la drum romanesc/optiuni/consum/volume.

am inteles ca in america ofertele stau altfel decat aici si am date cum ca si in germania pe aceleasi masini (denumiri de masini" se afla alte motorizari si alte optiuni. koreeni nu fac insa diferente de acest gen si santafe e la fel peste tot.

"cip-ul" discordiei poate fi scos si pus fara sa lase urme in utilizare si imi este instalat si garantat chiar de reprezentanta Hyundai
Iulian HondaFan
sa-l stapanesti sanatos si in siguranta atunci. Hyundai au facut progrese si Santa Fe este printre cele mai bune masini ale lor. e drept ca la echipare similara ofertele japoneze sunt un pic mai scumpe dar banii se merita. fiecare are insa prioritatile sale...
Rai
Da,Santa Fe e una dintre masinile mele preferate am si condus dar cu cip tuning e ceva daca acolo nu sunt probleme e bine si atunci si eu as face,cu masinile din america si ce se vinde pe piata americana e altceva adica noi cei din europa nu putem compara mai nimic sunt si alte standarde.Dar eu cred ca alegerea e buna la strazile din Ro nu e rau sa ai o masina de teren.Eu unul iti doresc multi km fara probleme.
ciprian29366
va multumesc mult pentru urari
cu putin noroc maine ma duc sa o ridic.
am sa revin pe topic cu impresii dupa ce vad ce poate

merci mult :cheers:
Alecs
sa-l stapanesti sanatos..
nu vreau sa te dezamagesc ci doar incerc sa informez.. am un prieten care are un freelander si un santa fe.. mi-a zis ca e mult mai bun freelanderul si santa fe-ul singurele cuvinte de lauda erau la interior care e mai confortabil decat alte modele.. oricum daca tu ai facut test drive cu toate si asta ti-a placut cel mai mult e alegerea ta
HalbaSus
Felicitari pt Santa Fe (nu sunt un fan Hyunday dar sunt un fan 4x4... e o alegere foarte buna).

Referitor la chiptuning... stie cineva care e diferenta dintre chiptuning si powerbox ? am vazut pe site-ul celor cu powerboxul (dieseltuning) ca modifica informatiile transmise de chip... sunt oare ele la fel de eficiente ca si chip-urile ? Daca ma iau dupa datele tehnice sunt chiar mai bune decat multe chipuri... a incercat cineva ?

Oricum chestia cu powerboxul din cate am inteles merge doar la turbo dieseluri...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.