Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 4x4 nou
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
Pages: 1, 2, 3
pretorian
se poate o parere de la cei avizati?


ma gandesc sa achizitionez o masina 4x4 si oscilez intre navara si hilux, una e recunoscuta pentru fiabilitate iar cealalta scoate destul de multa putere dintr-un motor mic(ambele modele de 2500 cc)navara scoate 174 cp/hilux 102 cp, e diferenta cam mare, dar cred ca si fiabiliattea ar trebui sa conteze si cum nissanul e jumate frantuzesc ma cam pune pe ganduri, mai ales ca vreau sa intru si la off-road soft, ce ziceti?
Bogdan104277
Incearca si un L200 nou - versiunea Instyle - ai cutie de transfer cu comanda mecanica cu 4 tipuri de tractiune: 2H, 4H - diferential central liber, asistat de un VCU pentru compensare pierderi de tractiune pe o punte, 4HLc fara/cu RDlock - diferential central blocat, la care se mai adauga si blocare diferential spate, 4LLc - la fel ca mai inainte dar se mai adauga si reductorul. Plus ca primele trei tipuri de tractiune le poti selecta din mers pana la 100 km/h.
Ca putere - 136 Cp / 4000 rpm. Cu CIP 167 CP/4000 rpm. Cuplu 314 /2000 standard, 402 Nm / 2000 cu CIP.

Ce zici de chestia asta?
air_wolf
navara e foarte bine vinduta. hiluxul e toyota. si l200 e misto.
eu zic sa alegi in functie de ce faci cu ea.
florin55503
am niste pathfinderuri pe aici pe la serv. e acelasi lucru cu navara. una din ele cea cu care am mers si este si a cuiva din birou are 55.000 de km si nici macar o problema la el. dar nici una. daca o iei numai pt sosea atunci navara.

stiu ca patfinder are acum suspensie independenta pe spate. nu stiu daca si navara are, dar presupun ca da. de aceea o consider mai potrivita pt strada

aveam o revista cu un test intre cele 3 in discutie aici si in off-road a iesit l200.
_Constantin_
daca o iei sa iti faci treaba cu ea pe teren nasol mergi pe Hilux si nu o sa regreti. Crede-ma la genul asta de masina poti sa ai 300 cp ca tot nu se cunoaste. Sunt alte aspecte mai importante.
Bogdan104277
Navara e foarte mare atat ca lungime - are 5.22 fata de L200 care are 5.00, cat si ca latime - 1850 Navara versus Mitsu L200 1750 mm. In plus, raza minima de viraj e 5.9 m, care este foarte buna in situatii dificile, crede-ma am mers cu amandoua si au fost situatii in care acolo unde Mitsu L200 intorcea dint-o bucata Navara avea nevoie de trei manevre pentru acelasi lucru.
Suspensia la Navara mi s-a parut un pic cam prea elastica, specifica masinilor americane, ceea ce penaliza, din punctul meu de vedere performantele de offroad.
La L200 ai in plus modul 4H, cu diferentialul central cuplabil din mers, mod de tractiune pe care poti sa-l folosesti si pe asfalt fara probleme.
O alta chestie la Navara, cuplarea modurilor de tractiune este electrica - sucesti un buton, la L200 este control mecanic 100%, ceea ce e foarte important pentru off-road (unii stiu de ce).

Daca sunt si alte opinii hai sa-l ajutam sa faca o alegere ca lumea.

In incheiere - drive test cu toate modelele si dupa aceea ramane numai chestie de preferinte.
air_wolf
biggrin.gif ideal ar fi un test in off-road... daca nu e posibil, primeaza masina cu blocant, pentru ca in 80% din situatii te scuteste de troliu!
nu stiu cum vine echipat hiluxul blink.gif
1. pentru teren nisipos, noroaie - este necesara puterea
2. pentru urcat si coborit pante - este necesar cuplul

deja intre cele 3 nu se pune problema fiabilitatii: toate sint fiabile.

evident, in romanica speficicatiile tehnice de pe site se reduc la nr de boxe si daca are alarma sau nu, evident chestii importante cind cumperi asa ceva... biggrin.gif
pretorian
multumesc pentru pareri, imi place discutia...interesanta asa ca va rog sa continuati cu comparaiile ca sa pot trage o concluzie biggrin.gif

m-am gandit si la l 200, numai ca mi s-a parut cam fragil(prima impresie), iar navara....arata bine, am 4 bucati la servici din 2003 toate la 2 din ele a crapat motorul la 100 mii aceeasi buba si de aceea am indoieli, avem si 2 l200 din acelasi an si nu au avut nimic pana acum, comarand cele 2 modele am constat ca:
-navara e mai puternic si fuge mai repede, dar cade destul de repede
-l 200 e mai incet, mai putina putere, consuma putin mai mult, dar e mai fiabil
despre hilux chiar nu am avut ocazia sa incerc, dar nici nu am auzi ceva rau de el,

o sa-l folosesc 70% in oras si 30 % off, dar aia 30 nu vreau sa am probleme de nici un fel, de aceea am cerut o parere
air_wolf
eu as ramine pe toyo si mitsu. desi sint fan toyo, nu pot ignora blocantul ala al lu' mitsu, care imi sta in git ca nu pot zice toyo. desi cred ca si la toyo exista varianta cu blocant sau LSD.
pretorian
de preturi stiti ceva sa fac o comparatie?

de la toyo( cei de pe cheiul dambovitei) am luat pliant cu preturi, da de mitsu nu stiu nimic.
air_wolf
mitsu de baza e in jur de 18.000cip si virful e 25.000 cip, asa era pe site.
pretorian
mda... m-am uitat acum la mitsu...e cam la aceeasi bani cu hilux, diferenta se face la dotari,accesorii prostioare...
guerilla
mie imi place mai mult mitsu, chestie de design biggrin.gif
bena au amandoua si iti incape motoru bicycle.gif
asa cum a zis si wolf, blocantu ala face diferenta. iar la toyota ca sa comanzi ceva ce nu e stock pe lista importatorului, mai bine te lasi pagubas.
Lucian55
N-am citit tot ce s-a scris aici ca nu prea am timp acum ( promit in schibm ca voi citi mai tarziu) dar am citit ca cineva a scris ca daca vrei masina doar pentru sosea ia-ti navara. Errr pai nu stiu de ce a spus treaba asta dar pe unde am fost eu cu navara nu trecea unu cu atv-u in spatele meu.
Nu am condus Hilux dar conduc Navara si am 20.000 km cu ea. Consuma putin, putere este destula 170 si ceva de cai si cuplu bun 400nm. Se poate comuta dintre 2wd si 4h in timpul mersului, dar sa nu ai mai mult de 100km/h si are si 4LO care te scoate cam din orice rahat, totul e sa nu fie pe burta masina.
pretorian
QUOTE(guerilla)
bena au amandoua si iti incape motoru bicycle.gif


asta e al 2 lea motiv pentru care imi place tipu' asta de masina biggrin.gif
pretorian
Lucian46847,

cand vei avea timp sa citesti parerile si experientele descrise mai sus o sa intelegi de ce navara este cam ultima obtiune, una din neplaceri o subliniez acum ca sa iti trezesc interesul :
'' m-am gandit si la l 200, numai ca mi s-a parut cam fragil(prima impresie), iar navara....arata bine, am 4 bucati la servici din 2003 toate la 2 din ele a crapat motorul la 100 mii aceeasi buba si de aceea am indoieli, avem si 2 l200 din acelasi an si nu au avut nimic pana acum, comarand cele 2 modele am constat ca:
-navara e mai puternic si fuge mai repede, dar cade destul de repede
-l 200 e mai incet, mai putina putere, consuma putin mai mult, dar e mai fiabil''
Lucian55
Intr-adevar, fiabilitatea este singurul lucru care nu ti-l pot confirma ca fiind bun la masina asta, pentru ca a mea are abia 20k km.
In rest mie mi se pare excelenta din toate celelalte motive.
pretorian
sper ca nu s-au terminat opiniile si sfaturile... mai astept
guerilla
daca vrei sa acoperi bena, vezi la ARB ca au solutii si pt mitsu si pt toyota. dar parca solutia pt toyota e mai misto decat "panta" pt mitsu care ia din spatiu.
fiecare are si bune si rele.
la condus care ti-a placut mai mult?
un alt neajuns la mitsu e ca are un pret de service/revizii mai mare decat la toyota.
pretorian
QUOTE(guerilla)
daca vrei sa acoperi bena, vezi la ARB ca au solutii si pt mitsu si pt toyota. dar parca solutia pt toyota e mai misto decat "panta" pt mitsu care ia din spatiu.
fiecare are si bune si rele.
la condus care ti-a placut mai mult?
un alt neajuns la mitsu e ca are un pret de service/revizii mai mare decat la toyota.


asta cu cu acoperirea benei e de retinut, multumesc, chestia cu pretul reviziilor nu stiam si chiar eram convins ca este invers blink.gif , la condus nu pot sa fac comparatie decat intre mitsu si navara caci hilux nu am condus din pacate
guerilla
da, bena e utila. mai ales ca poate fi solutie temporara, demontarea fiind foarte usoara. dar la mitsu, ce am vazut arata urat. e un fel de parbriz in spate laugh.gif cam naspa.
acum am vazut ca poti sa gasesti un hardtop Alpha GSE pt l200 care arata chiar misto.
cat priveste reviziile, la toyota reviziile sunt ieftine comparativ cu restul producatorilor. iar mitsu e parte a grupului tiriac, care are renumele de a avea revizii scumpe.
pretorian
mda, biggrin.gif la ce folosesc eu bena aia nu cred ca imi trebuie hardtop, da e bine de retinut, tks biggrin.gif
guerilla
pai tocmai de asta ti-am zis de bena de mai sus. ca e "no drill". si e chiar ieftina comparativ cu ce vand dealerii de la noi.
ai fost la teste cu ele? sa ne zici si noua parerea ta.
air_wolf
uita de 4x4 nou si ia-l pe asta!!! hilux - nu e reclama, pe bune, sint masini "hard to find" si merita fiecare banut!
Lucian55
idem air wolf.
pretorian
e o masina......fara cuvinte, numai ca eu am nevoie de o masina cu 5 locuri, de aceea ma uit la altceva biggrin.gif din pacate cei de la toyota de pe splaiul Dambovitei nu au un hilux pt. test drive :bash:
razvan29544
Mai este ca varianta si Mazda BT-50.... nu am condus acest nou model, dar am avut de la servici Mazda B2500 modelul anterior cat si Hilux si pot spune despre Mazda ca era o masina f fiabila si in comparatie cu Hilux avea un comportament pe sosea mult mai bun la viteze de peste 100km, mai putin zgomot in habitaclu...si era si putin mai ieftina.
De pe drumuri asfaltate am iesit cu ea pina la babele, la bolboci si inca cateva drumuri forestiere...deci nu cine stie ce... dar s-a comportat fara probleme.

Avea diferential cu alunecare limitata ca si Toyota....blocabil decat L200, dar modelul nou de Mazda am inteles ca e mai misto, motor mai puternic, alt diferential am inteles.... deci cred ca poti sa te duci sa o incerci si pe asta daca tot esti la incercari.

Bafta.
pretorian
s-a notat
Bogdan104277
Uite aici ceva:

http://www.autoshow.ro/autoshow/articole/c...ditie-1949.html

Sa te uiti la poze, la un moment dat se vede un L200 la coborare, de acolo trebuia sa intoarca la 180 de grade si sa o ia in sus. L200 avea nevoie de o singura manevra (intorcea dintr-o bucata) Navara avea nevoie de 3 manevre.

Si Hilux-ul e foarte bun, dar parca puterea care o ofera e cam mica.

Si L200 nu e fragil deloc, si are mostenire dakar.
Bogdan104277
La L200 ai 4 moduri de tractiune - 2H/4H (dif central neblocat, asistat de un VCU)/4HLC (central blocat)/4LLc (central blocat + reductor), plus blocare dif spate.

Basca accesorii:

http://www.mitsubishiromania.ro/Accesorii_206.html

Sper ca te ajuta.
pretorian
http:/www.mitsubishiromania.ro/Accesorii_206.html
Sper ca te ajuta.[/quote]
ma ajuta multumesc, lista asta am vazut-o pe o pagina de a lor mcar parca,mai am o intrebare

eu as vrea sa o mai inalt, exista vreun kit offroad pt modelul asta ca nu am gasit, si am vazut ceva bare de protectii cum sunt cele de pe hiluxul de mai sus cred ca marca este ARB sau ceva de genul asta, nu neaaparat marca respectiva ceva solid care arata ca si aia. Daca se inalta binenteles ca vreau si niste roti mai mari (late cu crampoane) sper ca am zis bine, toate astea unde gasesc la preturi cat mai mici normal ca orice om biggrin.gif ?
air_wolf
pentru l200 nu stiu daca exista. petru toyi... asa ceva vrei? biggrin.gif
pretorian
bara, da exact asta gumele mai late si mai groase, am vazut ceva tot in niste poze de la tine, dar ma gandesc serios la L200 blush.gif
DAN
pretorian, eu sincer iti recomand hiluxul, nu neaparat ca lucrez la toyota, dar am vazut ce poate face masina ...
am avut acu vreun an ocazia sa merg la un offroad undeva la Zarnesti(langa BV), unde am condus si Toyota si Mitsu si Nissan(toate modelele 4x4 comercializate de fiecare din aceste marci).Sincer L200-le m-a dezamagit, ca si Pajero-ul de altfel...Reductorul ala parca nici nu era la mitsubishi.Nissanul e ok oarecum dar pe teren accidentat trebuie turat destul de mult ca sa te descurci, pe cand Toyota...era o placere sa o vezi cum urca niste pante destul de abrupte si prin noroaie, undeva ,la maxim 2000rpm...
daca imi dai o adresa de mess iti trimit un filmulet interesant cu hiluxul...wink.gif
cat despre drive-test..daca ai vreodata drum prin iasi te invit la un drive-test cu toyota...wink.gif
Apropos...nu mai este motorul de 102 CP pe hilux.Acum motorul de 2.5 are 120 CP si mai este cel de 3000 cu 173 CP...
Bogdan104277
Gumele alea sunt BF-uri 235/80R16 si se pot instala pe toate modelele. Trolii se po instala pe L200, vezi pagina de accesorii.

La Zarnesti a fost cea mai slab echipata versiune de L200, cu sistem de tractiune ES4. SS4 este mult mai avansat.

Am vazut si eu cum expertii aia, care stiau sa urce dealuri, urcau cu orice masina cu motorul la blana.

Hilux-ul ala nu facea parte din grupul de masini testate, arata cam harsait prin multe, asa ca nu a beneficiat de atentia cuvenita.

Eu personal prefer sa tin motorul cu aproximativ 500 rpm peste turatia de cuplu - la genul asta de masini inseamna 2500 rpm. Motivul - dispui de cuplu aproape maxim (95%), iar daca se intampla sa inceapa sa scada turatia din varii motive (de ex - creste panta), atunci odata cu scaderea turatiei ai parte de o crestere a cuplului care te ajuta sa mergi mai departe. Al doilea motiv este ca iti permite deplasarea cu o viteza relativ mica, care iti ofera suficient timp de reactie, ceea ce in off-road este esential.

La L200 poti dispune si de 167 CP, tot la 2500 cmc. beer.gif

La urma urmei, acum are suficiente informatii, asa ca are de unde sa aleaga. arigato.gif
air_wolf
nu cred ca o sa aibe nevoie sa "descarce" gumele si nici super pante. o panta undeva la 30-35m o faci cu oricare dintre ele. mai conteaza si reductia...
cit au in cutia de transfer si ce rapoarte in diferentiale?
Bogdan104277
L 200 pot sati raspund Air_wolf, pentru celelalte, trebuie sa-si aduca fiecare contributia:

Transfer SS4 - treapta de reductor - 1.900;
- raport final - 4.100;
- treapta 1 - 4.313
Raport total: 33.598.
pretorian
multumesc tuturor pentru infomatii, discutiile contradictorii nu fac decat sa scoata si alte informatii utile asa ca nu va opriti..... biggrin.gif si eu cred ca la 2500 cc 120 cp sunt cam putini in comparatie cu concurenta.
air_wolf nu veau cauciucuri 100 % noroi ci ceva de 70% cu 30%, am vazut ca te pricepi, cand o sa intru in posesie am sa apelez la cunostintele tale daca nu te superi, valabil si pentru Bogdan104277 care vad ca stie cate ceva despre L 200.
pretorian
ce parere aveti? asta nu am vazut la nici un dealer.
http://mitsubishi.masini.ro/anunturi-secon...bishi,82305.htm
Bogdan104277
Arata ca lumea.

Din pacate este o versiune de baza, echipata cu cutie de transfer fara diferential central, ceea ce dezavantajeaza la utilizarea 4x4 pe drumuri asfaltate. Asta este masina:

http://www.mitsubishiromania.ro/index.php?...34&action=2

http://www.mitsubishiromania.ro/index.php?...34&action=3

Cred ca niste desene, frumoase, recunosc, nu trebuie sa primeze asupra dotarilor masinii.

Un pic de confort nu strica, la urma urmei, chiar daca, aceste masini sunt prin definitie autoutilitare. arigato.gif
pretorian
Bogdan, credeam ca ai observat ca in anunt are motor de 2000 cc, la asta ma refeream
Bogdan104277
Asta numai daca au vandut restul de 477 cmc biggrin.gif

Altfel nu are cum.
pretorian
QUOTE(Bogdan104277)
Asta numai daca au vandut restul de 477 cmc biggrin.gif

Altfel nu are cum.


daca ai citit anuntul....... asa scrie si pretul ala asa mic blush.gif
Bogdan104277
Vezi sa nu fie preluare de leasing... blush.gif
pretorian
nu prea scrie ce dotari are blush.gif

de asta ce zici pe mobilehttp://mobile.de/SIDx0EiH6JOZmKmGbQ8jjIx7w-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1180641089A2Iindex_cgiD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C121B20C947%81%60-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_yetprsO~BSRA6D1100B13E17700BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0FDies
lH50000000A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sprache=2&sr_qual=GN&top=121&id=11111111258936136&

crezi ca e posibil un pret asa mic la o masina noua?
Bogdan104277
Sunt modele pentru orientul mijlociu, probleme cu omologarea si inmatricularea.
Nu recomand... :evil: Ca dupa aia ai probleme la RAR.
pretorian
tu lucrezi cumva la un dealer mitsubishi??
Bogdan104277
Nu,

Am vazut in schimb, inscrisurile de pe fundal, in limba slujitorilor lui Allah. In plus de asta stiu din experienta ca masinile pentru orientul mijlociu sunt mult mai ieftine din simplu motiv ca nu necesita masuri de depoluare prea complicate - acolo inca nu sunt restrictii asa severe ca in Europa. Gndeste-te la un catalizator de oxidare, sau un filtru de particule, sisteme EGR si altele necesare pentru a permite unui motor sa satisfaca cerintele Euro 4.

De aici apar diferentele de pret.

Si mai este o chestie - de ce sa nu iei o masina noua, indiferent de unde din europa, daca nu-ti place sa o iei din romania, si sa beneficiezi de garantie de 3 ani sau 100000 km plus program de asistenta mitsubishi?

Crezi ca nu merita toate astea un surplus de aproximativ 3000 euro?

Sitii cum se zice - suntem mult prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine.
pretorian
ai dreptate cu proverbul ala, dar crezi ca e vorba de numai 3000 mii?
m-am uitat putin pe brosurile care mi le-au trimis si e pacat ca nu se poate configura masina asa cum vrea clientul si ii baga pe gat tot felul de prostii si briz brizuri ca sa urce costu' masinii.
Emanoel Adrian-2
Nu e vorba de cateva mii ci de cateva zeci de mii ! :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.