Help - Search - Members - Calendar
Full Version: OUTBACK 3,0 AT
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
Laurentiu Mihail104417
Sunt interesat in achizitionarea unei masini noi in perioada imediat urmatoare. Am hotarat ca va fi un SUV, cu toate ca nu am nevoie de un off-roader autentic.
As vrea sa stiu parerile voastre despre modelul OB 3,0 AT care, din cate am citit eu, este un cross-over. Consuma intr-adevar asa mult cum vorbeste lumea in targ? Alternativele la aceasta masina, pentru mine, sunt: Honda CR-V 2,0i AT-modelul nou, Mitsubishi Outlander care din pacate vine doar cu un motor diesel VW si fara AT si chiar VW Touareg 3,2i tiptronic.
Deasemenea as vrea sa stiu si despre experienta voastra legata de cei 2 dealeri din Bucuresti: Subaru Motors si Radacini... pe site-ul Radacini am vazut niste reduceri de pret in perioada asta.
Va multumesc.
Robert101524
smile.gif Citesc postul tau ... parca ma uit in oglinda ... cu citeva luni in urma smile.gif

Acum OBK e in parcare de vre-o doua saptamini dar eu sunt plecat aiurea. Am condus masina intr -un weekend inainte sa o cumpar (nu mi-am permis una noua) a mea e MY 06
Nu are padele, intrare ipod, dezghetare la stergatoare, SI drive, xenoane, bordul de la MY07 imi place mai mult (OLED parca ii spune)

In afara de SI drive mi le-as dori pe toate
In schimb se pare ca SI drive conteaza daca te intereseaza consumul. Pe mine nu ma interesat. Pentru ca are un navi+computer stufos am sa pot sa-ti dau probabil detalii peste vre-o 3 saptamini. Ce pot sa spun este ca computeru de bord arata 14/100 pe ultimii 5000km facuti de cineva caruia nu-i pasa de consum - (firma ii platea) - iar eu "l-am simtit" ca i-a dat talpi serioase smile.gif

Sa-ti spun despre decizia mea - da ca te intereseaza - daca nu- treci la postu' urmator

Eu cautam
- AWD
- Combi de familie, comfort, automata, uz personal, 10 – 15kkm/an
- Aptitudini tot teren (garda la sol marita)
- Acceleratie
- Brand
- Consum mic
- Ieftina (in categorie)

6 din 7 criterii indeplinite: Audi Allroad TDI, x3 diesel- Dar: prea scumpe
Daca las criteriul consum – obtin alte 6 indeplinite – si am cumparat Outbackul din Semnatura (SH)

Inainte de asta am "curtat" intens un Tuareg 3.2 AT de prin 03 parca.
Prietenii au spus de Tuareg:
Nu are rost sa cari 600kg de fiare in plus si sa dai mai mult aer laoparte (nu stiu cum se scrie blink.gif )
Altul: Tuareg are toata lumea, Impozitu e cu vre-o 300eur mai mult probabil si RCA-ul
Subaru e in garantie inca 2 ani si ceva

Mai sunt tot felul de detalii cu care trebuie sa ma lamuresc, sa le explorez sa ma obisnuiesc. De exemplu - inteleg ca la Outback pielea e naturala - pe cind la altele gasesti - "ecologica" - nu stiu poate ma lamureste cineva ...

blah blah blah ... iertati-mi entuziasmul
Robert101524
Uite ce am gasit

pe: http://legacygt.com/forums/showthread.php?t=45938&page=3



Omu zice ca e din MA si ca are un Outback
Daca MA e in USA 23mpg se traduce in 10.2l/100km
Daca MA e in CA atunci 23mpg e 12.2l/100km

daca mila e 1609m in ambele tari
Poate fratii nostri de peste Atlantic ne ajuta

Omu explica de asemenea in ce conditii conduce in general - "so it reflects a lot of city and congested highway driving" dar se mai duce din cind in cind la Montreal

Mie rezultatul in l/100km mi se pare neverosimil (de mic) dar poate am gresit - am folosit footrule.com
In schimb ce am mai citit pe forumuri este ca motorul "i-si da drumul" dupa un nr considerabil de km
Laurentiu Mihail104417
Nu sunt in mod special stresat de consumul de benzina... m-am saturat de Opel Ecotec si VW TDi... recunosc.
Altceva ce poti sa-mi mai spui despre masina? Vad ca esti foarte incantat de ea.
Crezi ca merita mai mult motorizarea 2,5? Pentru ca recunosc ca pentru asta de 3,0 ar trebui sa fac oarece artificii financiare, daca astia de la Radacini nu au un pret mult mai bun decat ce gasesc eu pe site la Subaru Motors... blush.gif
Si pentru mine viitoarea Octavia Scout intra in calcule, dar cine stie cand va aparea si parca nici nu mai am chef de VAG. Si evident ca am salivat si eu pe langa Audi A6 Allroad si chiar Volvo XC70.
Imi pare asa de rau ca nu exista un Accord Tourer 4x4 ceva mai 'naltuta :angel:
Robert101524
Dupa cum spuneamnu am condus masina decit pina la Sinaia si pe drumuri desfundate din Tunari / Balotesi si o tura in Bucuresti.

Am sa ma intorc saptamina viitoare in tara si am sa ma duc prin Padis in Apuseni si am sa pot spune mai multe despre masina.

Primul meu gind a fost Octavia Scout - de cind sa anuntat m-am tot interesat - am fost pe la PoRo sa vad daca au preturi dar intirzia sa apara la vinzare. Am mare incredere in Skoda.
Dar se pare ca DSG nu e pe lista de optiuni intr-un viitor previzibil iar eu eram chitit pe cutie automata -desi n-am avut niciodata - poate tu poti sa-mi spui mai multe. Sunt obisnuit cu o putere decenta de la Skoda pa care o am de 4 ani. Pe urma insemna sa cumpar o masina noua (Scout) si buzunarul meu sa sufere devalorizarea mare de la inceput.

La Outback 2.5 nu stiu ce sa zic - cred ca e lenesa pentru gustul meu (parca este un Clujean pe forum care are una) - poate poti face tu un test drive la dealer. De asemenea la 2.5 e doar 4at in loc de 5at disponibil la 3.0.
Daca accordul tau de 2.0 ti se pare OK - vezi si tu compara masele (OBK are 1480kg) mai scade 10% putere din rezultatul comparatiei pierduta datorita AWD
Acum am descoperit ca 2.5MT are reductor - daca te intereseaza

Sfatul medicului: ia-ti una SH 3.0 - este cineva pe forum care avea doua de vinzare - din cite intelege dintr-unn reply de al lui nu le-a vindut (cred ca sunt inca in garantie) - daca nu - germania -am vazut pe mobile.de pret comparabil cu ce am dat eu pe a mea - in schimb mai este taxa de prima inmatriculare de vre-o 1600eur si nu stiu daca se mai aplica si taxa vamala (avind in vedere ca sa platit odata vama cind a intrat in EU. Daca alegi calea asta te sfatuiesc sa mergi pe la SMT / Radacini sa intrebi daca onoreaza garantia pentru un vehicul care nu a fost importat de ei

In showroom la SMT era una MY07 alba - dar parca nu era inmatriculata - (cine stie ... poate intre timp) si poti face un test drive - daca nu - poate cu a mea peste vre-o saptamina
Laurentiu Mihail104417
Si la mine cutia manuala iese din calcule.
Nu am mare experienta cu automatele. Accordul este prima mea masina AT, dar de cand il am, am hotarat ca nu mai vreau nicio cutie manuala...chiar nu ii mai vad sensul.
In legatura cu achizitionarea, pentru moment imi doresc masina noua, nu SH. Luni am sa sun sau am sa ma reped pana la Radacini care au ceva reduceri la Subaru si sa vad ce pret imi spun. Cu ocazia asta, poate reusesc sa vad si cum stau in masina, cum ma simt in ea, daca or avea vreuna pe acolo.
Iti multumesc pentru detalii si am sa te tin la curent.
Toate cele bune.
G e o r g e
vad ca lumea a raspuns foarte bine la intrebari ... microbul se transmite biggrin.gif

pentru ale nelamuriri sunt prin preajma
xx46564
Hai ca vin eu sa va stric cheful..

Am 2 Outback 3.0R model 2005.
Daca era doar una.. ziceam ca poate e stricata, dar cum sunt doua sad.gif

Daca mergeti in Bucuresti, sub 21l/100 Km NU puteti scoate decat daca sunteti nevasta mea !!! Eu sub 24l/100 Km NU reusesc si nici nu poti zice ca ai unde zbura..

Afara imi place sa o chinuesc si sub 18l/100 Km iar nu scot..
Nevasta ajunge pe la 14l/100 Km; si ea merge tare, dar nu ii place sa accelereze daca nu este nevoie. Imi place sunetul !

Consumul mediu depinde ff mult in fct de cat mergi in oras si cat in afara.

Problema frustranta este de fapt consumul, ce se reflecta in costuri si mai ales in autonomie (60l rezervor).

Pot spune ca NU m-a adus la sapa de lemn, insa NU puteam sa ignor ca un drum pana la socri la C-ta ma costa ~ 1.2 mil per sens !
Pana la filiala de la Iasi NU ma tine un rezervor...

Din experiente multiple am invatat ca in Bucuresti + Romania, o masina cu cutie automata, pe BENZINA consuma FIX 2x cat zice producatorul smile.gif

Initial mi-am spus ca iau un AUDI All Road la 50% reducere si e Subaru, insa nu este chiar asa, pt ca nu este masina de drumuri forestiere, iar iernile in Romania nu mai sunt ca altadata => nu prea ai ce face cu garda la sol marita, ba dimpotriva, iti creaza MARI probleme la viteze mari, cand masina devine instabila. Nu odata era sa mor cand in curbe mi-a fugit spatele sau cand am trecut in zbor peste un damb in "autostrada".

Garda la sol fixa este principala problema a masinii, alaturi de consum.

Outback este un compromis prea mare.

Daca tot vrei Subaru, iti recomand Legacy.

De la ce dealer il iei nu conteaza, pt ca masina va fi noua. Oricum, reviziile iti recomand sa NU le faci la Radacini wink.gif

==============

Acum o saptamana am cochetat cu un X5 model nou 4.8i, insa NU m-a lasat inima, plus ca motoarele diesel mari de la BMW/Mercedes/AUDI sunt clar mai bune decat orice benzina, exceptand criteriul sunetului cand accelerezi smile.gif

P.S. Un zvon spune ca pe X5 baga de la anu (2008) motorul 3l diesel biturbo de la 5.5d sia tunci adio turbo lag !!!!
G e o r g e
tu ma omori pe mine ...

am avut in teste tribeca 3.0 , adica motorul de la a ta . intr-o saptamana consumul mediu a fost 15% ... vezi ca am si poze ! nu stiu cum iti ia tie 24% , doar daca stai cu piciorul in pedala si cu schimbatorul pe manual ...

da , se aude bestial biggrin.gif dar si 24% laugh.gif

acum , cat ti-ar fi luat 4.8i ul ? ca sub 35% cre' ca nu ar fi scazut tongue.gif

ca idee , cu legacyul , MERS LEGAL ! am ajuns pana la suceava si inapoi cu un plin !
xx46564
George, ai vazut masina...

In Bucuresti rar trec de 2000 RPM si atunci suge de te omoara.
Nu am nici un interes sa mint, pt ca nu vand alte marci; sunt un posesor care poate sa faca comparatie intre cateva masini si mai ales cilindree mari.

Spun experienta mea fost si cea actuala a sotiei; in plus asa zice si computerul de bord... si acul de la rezervor !

Oricum, MAREA problema la consum este cutia de viteze automata smile.gif
De incercat: luat avant, pus cutia in NEUTRU (N) si vedeti consumul instant... o sa innebuniti sad.gif

La fel in DRIVE, cand luati piciorul de pe acceleratie (deceleratie) => consum ff. mare.

Gandeste-te ca X3 3.0 Diesel am 13l/100 Km in Bucuresti, iar afara nu scad sub 10l/100Km
Cel mai putin am scos pe Buc-Pitesti, cand se mergea pe un sens cu 60 Km/h si am scos cu X3 6.7l/100 Km...
G e o r g e
wow ... sincer nu inteleg de ce consuma a ta atat de mult ...

cand am testat-o , am dus-o la 20 , nu a trecut de 20 , dar am calcat-o dupa tine ... d'asta nu stiu cum sa ia 24% constant ...

forester 2.5XT nu trece de 24% in bucuresti, dar calcata rau de tot . cel mai mult , am scos 23% iarna , cu incalzit , dezapezit, pornit , alergat ... in mod normal pe mana mea scoate 16-18% in bucuresti ...
f1anatic
QUOTE(xx46564)
Oricum, MAREA problema la consum este cutia de viteze automata smile.gif
De incercat: luat avant, pus cutia in NEUTRU (N) si vedeti consumul instant... o sa innebuniti sad.gif

La fel in DRIVE, cand luati piciorul de pe acceleratie (deceleratie) => consum ff. mare.


With all due respect, ce spui tu este
1) aberant
2) fals
3) periculos
4) dezinformativ

Daca iau piciorul de pe accel., mie mi se duce consumul instant la 99.9 mile pe galon - adica un consum imbecil de mic. Ce chiar asa este ? Consumul instant nu ajuta la nimic. Iti spun eu...daca o calc il fac si de 3 mpg adica 79 L/100km ? Sa cred si asta ?

Nu are rost sa iti explic cit este de periculos sa scoti masina din D si sa o pui in N si sa mergi cu ea asa fie si la vale.

Iar faza cu luatul piciorului de pe acceleratie si sa creasca consumul ...este sublima. Intelegi ca sint lucruri complet opuse...indiferent de cable driven sau drive by wire.
xx46564
f1anatic - am masina de 3 ani, am dus-o si in service.. ei zic ca nu este nimic in neregula si am 2 astfel de hardughii...

Ce vrei sa iti zic?
Daca tii neaparat sa te convingi, in week-end te invit la un test drive.
Aici poze cu masina
Nu uitati cum functioneaza cutia automata...
Daca puneti in N cutia, cutia se comporta ca si cum ar merge in gol.
Daca in D luati piciorul de pe acceleratie motorul simte ca si cum ai urca o panta, pt ca cutia este cuplata.

La acest motor, chiar daca plec cu fum roti sau cat pot de incet, consumul isntantaneu afisat este tot 50l/100 km si asta pt ca afisajul este limitat la 50 smile.gif

Din pacate am vorbit cu mai multi utilizatori de 3.0 si toti se plang de autonomie, chiar daca nu traiesc in Bucuresti, unde oricum.. aglomeratia da peste cap orice consum. Nu mai ai sa zici ca ocolesti pe alte rute.

In plus.. nu mis e pare OK revizia la 10 000 Km, udne NUs capi fara 800 RON minim, daca nu mai trebuie sa schimbi si placutele.

La BMW m-a costa ~ 8 mil la 18 000 Km (trebuia sa ma duc la 30 000 Km, dar merg prea mult in Bucuresti).
La 22 000 Km am schimbat placutele de frana la BMW - 6 mil.

La Subaru le-am schimbat de 2 ori, la ~ 12 000 Km !!!

=============

De la Subaru as cumpara Legacy 3.0 pt ca o masina super si sensibil mai ieftina ca BMW seria 3 si Forester 2.0.

Ca drept dovada o sa ii cumpar mamei anu viitor un Forester 2.0 cu cutie automata, pt ca e cea mai buna masina cu cutie automata in aceasta zona de pret.

Daca vreti Subaru, oricum.. nu luati Outback.. mergeti pe Legacy.

G e o r g e
in frana de motor consumul este 0 . teoretic se opreste injectia de carburant in cilindrii si se reia la apasarea pedalei de acceleratie . eu asa stiu smile.gif

mie la subaru imi arata 0.2 in frana de motor .

PS & LE : xx , nu vrei un legacy 2.5i manual biggrin.gif consum mic , masina buna tongue.gif efffffffftin sefu' ... fac reducere pentru tine :*
Lucian55
pai tu schimbi la 2000rpm maxim dar dupa ce schimb viteza bagi picioru in ea ? asta nu prea e indicat. schimba mai sus poate consuma mai putin
xx46564
Hmm cred ca omiti ca e cutie automata si nu merg in modul manual !
G e o r g e
chiar ca trebuie sa-ti testez si eu masina vreo cateva zile . iti jur , am avut tribeca, vezi ca's si poze pe topicul dedicat consum 14.7mpg intr-o saptamana , adica aprox 15%-15.5% ... asta in bucuresti + 200km afara din bucuresti, dar nu mers barbateste laugh.gif nici blana nici incet .

eu ma asteptam la un 20% ... masina e mai grea ca outbackul si are si coeficient aerodinamic de caramida ...

daca eu scot consum in bucuresti cu a ta sub 20 % ? (eu zic ca o sa scot un 15%) ce dai ? biggrin.gif
Lucian55
QUOTE(xx46564)
Hmm cred ca omiti ca e cutie automata si nu merg in modul manual !


Credeam ca folosesti modul manual ca sa schimbi mai jos
Laurentiu Mihail104417
QUOTE(xx46564)
Din experiente multiple am invatat ca in Bucuresti + Romania, o masina cu cutie automata, pe BENZINA consuma FIX 2x cat zice producatorul smile.gif


Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar Accordul meu consuma in Bucuresti, pe aglomeratie de balamuc, cu maxim 2l la 100km. peste ce scrie la specificatii. Cand se circula relativ "normal", consuma exact cat scrie la carte...

Recunosc ca ma dezarmeaza un pic ce imi spui si, crede-ma, daca imi permiteam X5 era si alegerea mea...
Poate am sa ma uit un pic mai atent la Honda CR-V 2,0i AT...
Laurentiu Mihail104417
Tocmai am primit o oferta de la Radacini.
Lamuriti-ma si pe mine... ori oamenii aia habar nu au ce vorbesc, ori Subaru minte cu nerusinare, ori colegul de pe forum are probleme legate de consum la ambele masini...
Scrie negru pe alb:


urban 13,8l/100km
extraurban 7,4l/100km
combinat 9,8l/100km


...asta pentru modelul 3,0 6AT
xx46564
LOL..

Asta tipam eu la ei dupa 2 saptamani de la cumpararea masinilor.

Raspunsul mustaciosului (seful - atunci- de la Subaru - Radacini) a fost: ~ "Ce credeai nene, ca 3l benzina nu o sa consume ?"
- Domle' dar ia dublu !!!!

Am crezut ca il strang de gat, daca nu am fi vb prin telefon...
Eram la Romexpo pe 40 de grade si stateam cu motorul pornit pt AC. Ma uitam cu groaza cum cade acul de la rezervor !

Uite un mic jurnal al masinii:

Inainte de a veni masina
http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=58619

Dupa ce a venit masina:
http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=66612

=====
Nu ma intelegeti gresit...
Masina e OK, dar luati in calcul acest observatii, pt ca sunt banii vostri,a sa cum au fost si ai mei...

Daca ramaneti la Subaru, macar alegeti Legacy daca nu sunteti offroaderi cotidieni.
Laurentiu Mihail104417
Pai...nu stiu ce sa zic...
Cautam si eu o explicatie... Totusi sa consume 24 in loc de 13 nu mi se pare ok. La protectia consumatorului nu v-ati gandit? Sa ii presati in vreun fel? E ca si cum ar vinde fasole ambalata in cutii de icre negre... Pana la urma consumul face parte din specificatiile masinii... la fel de bine acolo putea sa scrie piele si trapa si sa aiba carpa si o gaura in plafon:minigun:

Honda mea nu are nici cea mai mica problema in sensul asta. Evident ca nu sunt nebun sa ii cer sa consume exact cat scrie acolo in Bucuresti la 5 dupa-amiaza, pe Stefan cel Mare... dar diferntele sunt nesemnificative...

Pacat. Sunt dezamagit, recunosc. Iar masina chiar imi place. Cel putin cea neagra din pozele dvs. e superba.
xx46564
Sa fim seriosi, ce sa faci cu protectia consumatorului ?

Cifrele prezentate de producator sunt orientative si in conditii ideale de trafic.
Bucurestiul este blocat si 90% din timp mergi sub 2000 RPM, cand masina nu are un randament bun.

Ideea este (din observatii si discutii cu proprietari de BMW 3.0i) ca la benzina cu cutie automata, diferenta devine uriasa cand mergi cu viteze mici si opriri dese.
Aceleasi motor, dar cu cutie manuala scoate un consum semnificativ mai mic in aglomeratie prin folosirea ambrajului sau a punctului mort.

Acum am in Bucuresti la X3 3.0d un consum de 12l/100 km, ceea ce la 67l cat este rezervorul imi da o autonomie de ~ 560 Km.

Cu Outback in Bucuresti (~ 20l/100 Km si rezervor de 60l) ies 200 Km autonomie, dar in realitate sunt ~ 230-250 Km cu un plin.

Diferenta mi se pare uriasa, iar motorina BMW e mai rapida decat benzinarul aspirat natural de la Subaru...

Diferenta intre Subaru si BMW (in afara de performante si iubiri) este ca la Subaru bagi benzina cu galeata si in cativa ani platesti diferenta, dar PIERZI enorm la revanzare.

Am incercat sa vand un Subaru si cea mai buna oferta a fost la 23 000 Euro, cand masina avea 18 000 Km si 1.5 ani !
Ea costa inca in leasing ~ 42000 euro
Laurentiu Mihail104417
Imi sugerati Legacy mai devreme. Motorizarea de 3l. nu are aceleasi probleme ca si la OB? Sau va referati la motorizarea mai mica?
xx46564
Sa o luam pe rand:

1. Indiferent de motorizare recomand Legacy daca planuiesti sa stai 80% pe sosea.
Outback nici macar nu are reductor.

Outback nu este un offroader, deci nu prea te ajuta pe drumuri forestiere, dar e deranjanta prin instabilitate (cauzata de suspesiile lungi si laxe) la viteze mari si mai ales in curbe.
E totusi o limuzina de lux. E ca si cum ai zice ca cineva isi cumpara Cayenne pt offroad smile.gif

Pur si simplu garda la sol este o amagire si aduce mai multe probleme decat avantaje.

2. Daca tot doresti Wagon, exista si optiune Legacy Wagon.

3. Ca raport pret performanta as alege motorul de 2.5, dar pe site-ul Subarumotors.ro vad doar 2 si 3 litri...
Pe subaru.ro este si de 2.5.. deci nu stiu care este adevarul.

Daca vrei cutie automata, aceasta exista atat pe 2.5, cat si pe 3l
Cutia manuala este doar pe 2.5

Problema este ca motoarele sunt puturoase.
Al meu 3.0R 230 CP prindea 100 Km/h in 8.4s. Vit maxima 210 Kmh, dar Nu te simti in siguranta pt ca are portanta - datorata suspensiilor.

In curbe adesea fuge spatele, deci nu prea te risti sa le iei cu scartz..

4. Dupa ca am luat masina, am vazut cum haleste benzina si ca e relativ puturoasa; am regretat ca nu am luat Foreser 2.5 XT, macar ca stiu sa zbor biggrin.gif - 0-100Km/h in 5.9s

Cutia Sportshift de la Subaru este PUTUROASA, iar asta se vede clar la Forester 2.5XT care cu manuala ia suta in 5.9s si cu automata in 7.6s.. diferenta e uriasa.
Laurentiu Mihail104417
Da. Am cam inteles peisajul.
Cred ca am sa raman la Honda CR-V 2,0i AT... Macar stiu cu ce se mananca si motorul si cutia, e suficient de inalta pentru cat "off-road" am eu nevoie si nici nu trebuie sa fac artificii financiare pentru ea, asa cum ar fi trebuit pentru OB. Iar la dotari, cred ca este peste OB la numai 34000.
Multumesc frumos pentru informatii!
G e o r g e
sa raspund si eu pe rand :

1. de acord

2. de acord

3. legacy MY2007 are 2.0 - 165cp 4AT sau 5 MT si 3.0 5AT sau 6MT . adica pentru ambele modele poti opta pentru automata sau manuala !

4. mie nu mi s-a parut puturoasa . da , forester este turbo , diferenta este TURBINA ... sunt niste idioti astia de la subaru ca nu trimit in europa 2.0T JDM pt legacy X(

diferenta este modul in care vine puterea la aspirat vine foarte liniar la turbo vine ca o bruta .

daca ai fi luat un 2.5XT MY2005 ai fi avut 210cp , cu un demaraj in 6.5 la manuala si 7.6 la automata, adica 1 secunda diferenta ! nu mi se pare mult aceasta diferenta .
Robert101524
QUOTE(xx46564)
Hai ca vin eu sa va stric cheful..

Am 2 Outback 3.0R model 2005.
Daca era doar una.. ziceam ca poate e stricata, dar cum sunt doua sad.gif

Daca mergeti in Bucuresti, sub 21l/100 Km NU puteti scoate decat daca sunteti nevasta mea !!! Eu sub 24l/100 Km NU reusesc si nici nu poti zice ca ai unde zbura..

Afara imi place sa o chinuesc si sub 18l/100 Km iar nu scot..
Nevasta ajunge pe la 14l/100 Km; si ea merge tare, dar nu ii place sa accelereze daca nu este nevoie. Imi place sunetul !

Consumul mediu depinde ff mult in fct de cat mergi in oras si cat in afara.

Problema frustranta este de fapt consumul, ce se reflecta in costuri si mai ales in autonomie (60l rezervor).

Pot spune ca NU m-a adus la sapa de lemn, insa NU puteam sa ignor ca un drum pana la socri la C-ta ma costa ~ 1.2 mil per sens !
Pana la filiala de la Iasi NU ma tine un rezervor...

Din experiente multiple am invatat ca in Bucuresti + Romania, o masina cu cutie automata, pe BENZINA consuma FIX 2x cat zice producatorul smile.gif......


Postul tau ma nelinistit la vremea cind l-am citit deoarece eu eram cu tratativele orecum incheiate si urma sa platesc masina. Cifrele de consum indicate de AMBELE outback-uri ale tale m-au pus pe ginduri.

Intre timp am luat masina si am parcurs cam 5000km si sunt f multumit de consum in sensul in care nu a depasit asteptarile. Si ca sa revin la exemplul tau cu Bucuresti - Constanta saptamina trecuta pe A2 cu 139km/h si pe restul de drum 60-110km/h am consumat 10.8l/100km (pe computer). Masina incarcata 4 pers bagaje si A/C on

Cred ca valorile de consum date de producator sunt reproductibile (desi nu stiu care sunt conditiile lor de test) cu sofer, fara A/C, in D, fara accelerari inutile
Ioan103584
Am citit cu pofta tot topicul... Mi se pare total aberant ca un motor aspirat de 3 litri sa ia 24% in oras, fie orasul asta Bucuresti, fie si motorul boxer.

In plus, cutiile automate ar trebui sa aduca economii la carburant pentru simplu motiv ca de fiecare data cind frinezi esti automat in frina de motor deci in consum zero, asa cum a explicat George deja. La multe marci de masini se intimpla economia asta la masinile cu cutii automate (la Toyota de pilda).

Parerea mea e ca ori faci ceva gresit (desi mi-ar fi greu sa zic ce) ori masinile (da, amindoua) au o problema.

Eu am un forester turbo MY07 (cutie manuala) si n-am sarit NICIODATA de 16%. Si nu-mi sta in fire sa merg linistit daca am loc sa ma desfasor... Ori daca un boxer turbo de 2.5 turat des pina in 5-6000 de ture i-a maxim 16% (aer conditionat non stop si trafic mai ales seara) atunci nu vad cum naiba un aspirat de 3l sa ia cu 50% in plus...
Liviu44048
Am un Legacy 3.0 5AT de (fix) 3 ani, 88,000 km - asa ca pot spune ca il cunosc destul de bine.
- Cred ca si Outback-ul are acelasi motor.
- Cutia automata a Legacy-ului este intr-adevar puturoasa in modul "Normal" - dar raspunde foarte bine la "Sport" si este o MARE placere sa o conduci in modul "Manual". Viteze permise de cca. 170 km/h in viteza a 3-a si pana la viteza maxima intr-a 4-a ii dau masini un comportament fantastic (intre 3,500 - 6,000 ture).
- Consum real, observat in cei 3 ani: cca. 17 - 18 litri in Bucuresti, intre 7 litri si 12.5 litri afara (depinde daca masina o conduce nevasta-mea sau eu...).
- Concret: afara la 90 km/h: 7-8 litri; la 130 km/h: 9 - 10 litri; la 180 km/h: 11-12 litri; 230 km/h: 13-14 litri.
- Outback: eu unul nu prea vad rostul acestui model... Nu este o masina pentru iesit pe teren accidentat si datorita inaltimii de 20 cm clar nu este nici o masina pentru dat cu viteza mare pe sosea... Eu unul am luat pentru teren un Jeep Cherokee, si am Legacy-ul pentru sosea si oras.

Liviu
------------------
Legacy 3.0 5AT
Ioan103584
Sint sigur ca ceva e in neregula cu cele doua masini ale lui xx46 (ce nume dom'le blink.gif ).

Cre' ca se cere o vizita la service si o investigare amanuntita a problemei...

Am citi de curind un articol interesant despre cum ajungi sa consumi mult sau putin... Postez link-ul aici, pare un loc potrivit.

http://www.channel4.com/4car/ft/feature/feature/10734/

Articolul e in engleza dar ma gindesc ca poate totusi intereseaza pe unii...
G e o r g e
foarte corect ce se spune in articolul ala .
xx46564
S-a mai lamurit putin ce eeste cu consumul acesta SF...

1. Intre timp a aparut SMT (Radacini erau praf).
2. Este ff. important sa alimentati doar cu benzina de 95 !
3. Daca o singura data ati alimentat cu benzina de 98-99.. lasati sa se termine rezervorul si alimentati cu 95, apoi mergeti sa va reseteze computerul.
Conform mecanicilor, benzina cu cifra octanica mare da peste cap computerul si aceasta ar fi cauza consumului marit.
4. Nu mi-a venit sa cred cand am facut Bucuresti - C-ta - Varna si inapoi cu 12.8l/100 Km si am mers ca meseriashu' smile.gif
Am intrat in Romania (Ruse) pe rosu, ca sa nu folosesc cardul in Bulgaria.
5. In Bucuresti a venit toamna.. si oricat ar fi de mesteri ar fi baietii din service, mersul bara la bara imi urca consumul la 18-19l/100km...


BTW trebuie sa schimb discurile de frana din fata. S-au ovalizat, iar daca franezi deja ai probleme sa tii volanul chiar si pe la 80-90 Km/h.
Vibreaza in draci.
Masina are 22 000 Km ! sad.gif

Din cate stiu.. si George a avut prb cu discurile. Ce dracu o fi cu astia d ela Subaru. Doar la ei si la Peugeot am auzit de discuri ovalizate...
G e o r g e
si audi smile.gif
Ioan103584
Ha! Interesanta chestia cu benzina!
Sper ca bag bine benzina de 98 in Forester... Hmmm...
Watcher
QUOTE
Ce dracu o fi cu astia d ela Subaru. Doar la ei si la Peugeot am auzit de discuri ovalizate

Eu la Audi nu am auzit, in schimb am auzit aici pe forum la Volvo smile.gif
G e o r g e
audi RS4.

la forester trebuie musai 98 , ca si la motoarele de 3.0 . eu asa stiu , asa scrie si in carte , iar SMT mai zice si prostii .
Mircea104901
QUOTE(xx46564)
S-a mai lamurit putin ce eeste cu consumul acesta SF...

Conform mecanicilor, benzina cu cifra octanica mare da peste cap computerul si aceasta ar fi cauza consumului marit.
...


Mdah... mecanici dupa ureche. Daca ar citi si ar sti ce inseamna motorul cu combustie interna n-ar mai spune asemenea bullshit-uri.
Conform definitiei, pe scurt si pe intelesul tuturor, cifra octanica este capacitatea benzinei de a rezista la predetonatii (adica sa se aprinda inainte de scanteia data de bujie -in timpul compresiei amestecului de aer-benzina- ceea ce poate duce la avarieri grave). Deci o benzina cu cifra octanica mare nu va strica niciodata intr-un motor setat sa functioneze cu benzina cu cifra octanica mai mica. Invers, da. Deci ATENTIE la Subaru cu motoare turbo: sunt setate pe 98 RON. Nu bagati benzina de 95.
Datorita rezistentei marite la predetonatii, la turatii mari si f. mari (peste 6000 rpm) unde si temperaturile realizate datorita compresiei mult mai bruste sunt mai mari, benzinele cu CO mare (peste 98) se aprind tot la scanteie. De-aia la motoarele care functioneaza la turatii mari se folosesc combustibili cu CO mare (peste 100: alcool, metanol, combinatii).
Tot din cauza asta, motoarele normal aspirate la Subaru (setate pt 95) se tureaza mult mai liniar pana in capat (7500rpm) cu benzina de 98.
Computerul de bord nu se resofteaza singur ca simte aburi de benzina mai buna. E o explicatie sa le mai lasati si lor niste bani, ca deh, Subaru nu prea se defecteaza. Traiasca Audi&Co (ca tot au fost pomeniti mai devreme) pt service-uri.
Alin112811
QUOTE(G e o r g e)
audi RS4.

la forester trebuie musai 98 , ca si la motoarele de 3.0 . eu asa stiu , asa scrie si in carte , iar SMT mai zice si prostii .

Ma bag si eu...desi sunt la inceput in materie de Subaru...
La Forester nu scrie ca ii trebuie musai 98. Si George am vazut ca tu esti om al 'cartii'. Sunt de aceeasi parere ca trebuie respectat ce scrie acolo, de la intervalul de revizii pana la tipul de benzina.
Ref consumuri (in general nu in special Subaru) - nu inteleg de ce va bazati asa mult pe computerul de bord care in mod clar da o valoare relativa. Iata un site unde puteti inregistra consumul - si nu are cum sa minta...

http://www.sprintmonitor.de

Eu conduc un Forester 2.5 Turbo, MY07 - consumul pe primii 3,200 km este de 10.8 (este adevarat primii 1600 - rodaj ca la carte, apoi talpa acolo unde am putut. In plus in Constanta nu este traficul din Bucuresti). Totusi, pe Buc-Cta si si apoi doar Constanta am facut un 15.4% (170 pe autostrada si cateva 'placeri' de forjat in Constanta cand am avut loc).
Oricum mi se pare imposibil ca OB de 3 ltr automat sa consume atat de mult, indiferent de trafic. Vorbesc de un consum mediu facut pe cateva mii de km nu pe 100-200 km)

[/url]
G e o r g e
alin , in carte la turbo eu parca stiu ca scrie de 98 si la alea aspirate (mmai putin 3.0) zice de 95.

ma mai uit maine , ca e cartea in masina la legy si mi-e tarsa sa ies afara .
xx46564
1. La turbo se cere 98 din cate am vazut
2. La motoarele aspirate se cere 95. Motorul de 3l e facut sa mearga cu benzina de 91 (din SUA), deci cea de 95 este ff. buna.
3. Ziceau chiar ca se gandesc ca problema e asa endemica incat sa se piarda garantia (se manaca rahat) pt ca in carte scrie clar (si pe bushon): Benzina de 95 !!!
4. Nu se resofteaza ci se sterg niste valori ale amestecului aer/benzina retinute de computer. Iti baga mufa OBD, da CLEAR si gata.

Acum.. eu nu tin partea nimanui, insa la mine cert este ca a functionat biggrin.gif
G e o r g e
hmmm ... la mine merge bine cu omv 100 smile.gif cel mai bine .

si de tras cum trage ? si ce benzina de 95 ai bagat ?
Mihai63349
Eu, unul, n-am probleme cu consumul. Afara ia intre 7 si 9. In oras, habar n-am. Oricum, mi se pare mai economic decat fosta mea masina - Hyundai Sonata 2,5 V6. Benzina bag in ea ce nimeresc : si de 95 si de 98 si de 100 de la OMV. Nu vad nicio diferenta.
Am si eu aceeasi problema cu discurile - s-au ovalizat si n-am decat 40000 la bord. M-as duce sa le rectific, ca le-am verificat si au destula carne pe ele.
Faptul ca masina are garda la sol marita este de fapt un compromis, care mie imi place. Intr-adevar, este mai instabila la viteze mari si vant lateral, dar este si mai capabila in teren, nu neaparat extrem de accidentat, dar unul pe care n-ai avea ce sa cauti cu o limuzina normala. Exemplele mele: la pescuit, undeva la 60 km de Bucuresti, unde am mers vreo 4 km prin aratura pe ploaie. Nimeni nu era pe lac cu masina, ceilalti "inchiriau" o caruta. Exemplul 2: asta iarna de revelion m-am dus la munte, la Baisoara. Fiind zapada de vreo 30 de cm, le-am "facut" copiilor partie pt. sanie, urcand si cobarand de vreo 20 de ori panta.
In concluzie, daca instabilitatea la viraje mari ma deranjeaza de vreo 2-3 ori pe an ( repet, e nasol doar daca ai si vant lateral), avantajul garzii la sol de 20 cm ( care nu e deloc mica, cum spunea unul mai sus - Cherokee are vreo 21 ) ma avantajeaza tot de vreo 2-3 ori pe an.
Asa ca, masina mea viitoare va fi tot un Obk.
suby
Subaru H3 are nevoie de cifra octanica mai mare pentru ca, fiind in H( deci latit) nu prea avea loc sub capota asa au schimbat niste rapoarte de compresie. IN cartea tehnica spune ca se poate merge cu 87 in caz de urgenta, dar recomanda 93. Computerul ajusteaza singur, indiferent ce ii bagi. Daca vrei sa-l resetezi, deconecteaza bateria, de ce trebuie mers la service?


(Eu am 160.000 km pe el( 2003)) si merge ca in prima zi. Cu AC on si sub 2500 RPM( eu o conduc mai batraneste) face 24-26 mpg(9-9.8/100).

Eu nu cred ca ar consuma mai mult cand iei piciorul de pe acceleratie, turometrul spune altceva. Daca mergi la deal si iei piciorul apoi accelerezi din nou, poti face downshift intr-a 3-a( vorbesc de cutia automata) si apoi sa ramai acolo, dar se vede la turometru si se simte.

Benzina costa mai mult, dar intretinerea se poate face mult mai ieftin acasa. Masina este foarte fiabila. Eu in afara de filtre( ulei, aer, benzina) , antigel si schimbat o data lichidul AT, nu am avut nimic de facut pana acum. Am schimbat recent serpentine belt si bujiile( alea originale NGK au tinut 160k si erau extrem de curate, numai gap-ul largit; e o treaba grea, totusi, sunt foarte ascunse si necesita combinatii ciudate de chei- a durat 5 ore la 3 insi cu 18 sticle de bere).

Astea fiind spuse, probabil ca e mai bine sa iei un 2.5 litri, ce castigi prin putere la 3.0 pierzi prin inertie si costul combustibilului. Nu as recomanda 3L decat daca aveti de tras chestii( jetski, ATV)
Mihai63349
Am fost si mi-am rectificat discurile si am schimbat placutele, chiar daca erau noi, cu Ferodo. Surpriza neplacuta a fost cand am vazut o bucsa de la brat RUPTA. In sensul ca era sectionata radial. Ultima revizie am facut-o acum 1000 km. Refuz sa cred ca s-a rupt acum. Ma intreb ce fel de revizii se fac la Subaru - Cluj. Nu mai sunt asa sigur ca viitoarea mea masina va fi tot un Subaru...
xx46564
Explica faza cu rectificarea discurilor ?

Masina nu este in garantie ? Nu ti le-au inlocuit ?
Nu este o idee nemaipomenita sa iti ia carnea de pe ele.
Colonelu'
Discurile de frana pot fi folosite pana la o uzura de max. 2mm fata de grosimea initiala. Orice folosire a acestora peste aceasta limita de uzura se face pe propria raspundere, dar in cazul unui accident s-ar putea sa va para extrem de rau.

Rectificarea discurilor duce automat la diminuarea grosimii. Aceste discuri trebuiau verificate daca se mai incadrau in cota de uzura.

Parerea mea e ca trebuia insistat pe schimbarea lor in garantie si acceptarea doar ca provizorat a rectificarii lor pana la inlocuire, in cazul in care nu le aveau pe stoc in magazie.

Eu, de exemplu, am schimbat chiar azi la masina personala MB Vito placutele si discurile de frana pentru acelasi motiv al ovalizarii discurilor. Si imi era ciuda ca facusem cu aceste discuri + placute doar 50.000 km, iar placutele ma mai tineau inca pe atat, dar din pacate materialul discului a fost unul foarte prost. Le-am inlocuit cu discuri Zimmermann (Germania) si placute Ferodo Premium pentru ca nu fac rabat la calitate, chiar daca urmaresc sa vand masina.
xx46564
Am vazut modelul de Outback 2007.
E clar peste a mea la dotari si stilizre interioara.
Si-Drive este binevenit (un fel de mod sport clasic), dar padelele de langa volan ii dau un aer ff. sportiv.

La SIAB lanseaza noua Impreza si va fi un HIT !
E superba masina (pacat de garda la sol). Merita sa o vedeti la SMT in curte, alaturi de jucaria Subaru Justy (motor de 1l ce consuma prb ca unul de 1.5l)
Mihai63349
QUOTE(xx46564 @ Sep 12 2007, 07:18 AM) *
Explica faza cu rectificarea discurilor ?
Masina nu este in garantie ? Nu ti le-au inlocuit ?
Nu este o idee nemaipomenita sa iti ia carnea de pe ele.

Nu au luat decat 0,5 mm. Discurile erau practic fara uzura. Ovalizarea s-a produs probabil asta vara cu ploile si baltile de 30 cm din Cluj. In garantie nu le schimba, cica sunt consumabile. Acum am terminat postul si nu stiu pe ce sa apas sa apara, cu sistemul asta nou, in engleza.
hashoo
QUOTE(G e o r g e @ Apr 24 2007, 06:21 AM) *
tu ma omori pe mine ...
am avut in teste tribeca 3.0 , adica motorul de la a ta . intr-o saptamana consumul mediu a fost 15% ... vezi ca am si poze ! nu stiu cum iti ia tie 24% , doar daca stai cu piciorul in pedala si cu schimbatorul pe manual ...
da , se aude bestial biggrin.gif dar si 24% laugh.gif
acum , cat ti-ar fi luat 4.8i ul ? ca sub 35% cre' ca nu ar fi scazut tongue.gif
ca idee , cu legacyul , MERS LEGAL ! am ajuns pana la suceava si inapoi cu un plin !

buna ziua!
as putea avea cateva informatii despre subaru tribeca? vreau sa imi cumpar unul si ma cam sperie cat consuma.poate imi spui parerea ta deaspre masina: cum se comporta, cat de confortabila, consum,....
multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.