Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme opel astra caravan 1,7dti
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
sorin104403
Salutare
Nu stiu cum sa incep, nu stiu daca ceea ce va relatez este un defect sau poate o lipsa de cunoastere.Am aceasta masina de un an si inca de cand am luato avea sa zic o problema .La ralanti luminile au o palpaiala, o fluctuatie a luminozitatii,dar numai in ralanti.Am fost deunazi la un service si am cerut sa fie pusa pe tester.Mecanicul mi-a spus ca nu poate citi nici o roare de la motor datorita faptului ca un releu blocheaza citirea oricaror informatii datorita tensiunii mari{14,5-15 }Am mers cu ea acolo fiindca mi se parea ca incepuse sa consume cam mult[ in afara localitatii 7-8%],asta am dedus vazand ca ,carburantul din rezervor scade mult mai repede ca inainte si fluctuiaza intre a se aprinde becul la carburant si a-mi arata cca 8 litri, mecanicul mi-a sugerat ca trebuie schimbata puntea de diode a alternatorului.Va intreb pe voi care aveti cunostinte cat de cat :care e valoarea tensiunii normale la incarcare?Si inca o chestie am observat ca acea eroare de apreciere a carburantului apare dupa ce parcurg cativa km, dimineata la rece imi arata valoarea reala, cum ar putea fi explicat acest lucru,ce se intampla daca merg cu ea in continuare asa?
AM o mare rugaminte la voi,daca are cineva un manual in limba romana pt opel astra caravan 1,7dti, please{id-mess:sorinstafie1975}
sergiu-19
Are dreptate mecanicul.Am patit la fel si am mers in continuare cateva luni;nu s-a intamplat nimic.Oricum,trebiue sa o schimbi.
sorin104403
ms,dar nu inteleg un lucru:sa fie diodele arse sau una din ele ar incarca la valoare mai mica ,dar el mi-a spus ca incarca la valoare prea mare.Atunci sa fie oare releul?
mihai79646
Daca incarca prea mult e sigur defect releul sau conexiunile lui (niturile de aluminiu slabite) si nu puntea de diode;remediati cit mai repede ca se strica si bateria si posibil si puntea
Iulian Mihail91700
Dupa cate stiu eu, tensiunea de incarcare ar trebui sa fie intre 14,2 si 14,7V
Daca ar fi puntea de diode, ar trebui sa incarce mai putin. Incearca sa masori valoarea tensiunii de incarcare si fara consumatori si cu consumatori (faruri, aeroterma,etc. pornit-oprit) dar nu la relanti ci putin peste 1000 rot/min. Valoarea incarcarii n-ar trebui sa aiba o diferenta semnificativa.
In cazul in care incarca mai mult, de vina ar cam fi releul, dar in cazul tau 14,5 -15V nu cred ca este o problema.
Nu cumva turatia de relanti este cam mica?!
sorin104403
da,cred ca ai dreptate.Am masurat astazi tensiunea la 2 servisuri si stupoare ,ambii mi-au spus ca nu este nici o problema.Valorile sunt urmatoarele: la relanti 14,2-14,3{cu farurile aprinse 13,9-14}, turata la 2000:14,4-14,5{cu farurile aprinse14,2-14,3}.Totusi nu inteleg care ar putea fi cauza fluctuatiei lumini{se intampla numai dupa ce pornesc masina ,dupa ce parcurg 30-40km dispare,apoi daca opresc si pornesc iar motorul aceeasi problema}Unul dimn mecanici mi-a spus ca poate fi din cauza carbunilor de la alternator ,care ar putea fi uzati sau poate unul un pic rupt si nu realizeaza contactul perfect,sau un contact imperfect la puntea de diode,ceva oxidat.Eu mi-am facut probleme gandindu-ma sa nu ard cumva calculatorul masinii,este posibil? blush.gif
ion95129
Salut.
E interesant ce spui tu aici dar spune-mi te rog, nu cumva palpaiala asta se intampla doar cand e motorul rece? Este foarte important sa verifici asta. E posibil; ca acum de cand s-a incalzit vremea sa nu iti mai palpaie decat dimineata la prima pornire.Sa argumentez: Asta am sesizat si eu la masina mea insa tot eu am gasit explicatia. La rece, intra bujiile apoi dupa pornire, releul de bujii trimite un curent intermitent in acestea pentru a le mentine la o anumita temperatura la care arderea este este buna. Daca ar tine bujiile alimentate constant acestea s-ar incalzi atat de tare incat s-ar adre. Daca vrei sa ai un control total asupra fenomenului care se petrece, leaga un led in paralel cu una din bujii (eu asa am facut) si il pui undeva pe la bord Ai sa vezi ca bujiile primesc curent inca un timp dupa ce ai pornit motorul, si uneori chiar cand decelerezi. E gandita treaba si e foarte eficienta. Calculatorul stie ce face. Respectele mele.
ion95129
revin tot eu cu continuarea pentru ca am citit din nou si nu vreau sa te bag in ceata:
Releul de bujii trimitzind curent in acestea e normal sa iti palpaie usor lumina care ai sesizat-o (cred) pe display-ul masinii. Daca e asa cum zic eu nu e cazul sa mai umbli pe la toti "meseriasii" ca te fac de bani si ....cam atat. Chiar daca e un "mare service" autorizat opel, sa nu crezi ca aia de acolo sunt niste Dumnezei. Eu am fost la opel cu a mea si mi-au zis ca e ars releul de bujii si ca trebuie sachimbat dar ca e bine sa ii pun unul de mercedes ca astea de opel nu sunt fiabile.Aiurea.M-am dus acasa, am masurat releul(ma pricep) si era perfect.De fapt omul de la service avea un releu de mertz si voia sa mi-l bage pe gat ba chiar sa imi faca modificari in instalatie sa se potriveasca. Nu am acceptat si bine am facut.
Astept vesti de la tine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.