Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aditivi !! da sau nu?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Vlad95335
folositi aditivi de carburant la masina ? am auzit mii si mii de pareri, dar toate destul de timide,nici una clara in privinta aditivilor. ba ca sunt bune,ba ca nu... am si un prieten care de 2 ori a bagat aditivi in rezervor, inainte sa plece la mare, si de fiecare data s-a intors cu toba de esapament crapata. pot sa confirm asta fiindca am fost cu el smile.gif dar nu exclud varianta unei coincidente. voi ce parere aveti? se simte ca iti curata injectoarele,scade consumul etc? la ce trebuie sa fii atent cand alegi si mai ales cand folosesti un aditiv?
air_wolf
nu. eu folosesc aditiv doar la ulei, o data la 40K km. dupe ce aditivul de carburant a inghetat in sticla, fara asa apuc sa-l pun, am renuntat sa mai folosesc.
James Kilowatt
Eu nu folosesc nici unul.

-Dura Lube e contestat.... avantajele sunt inexistente (toata publicitatea e fie falsa (cazul motorului care merge fara ulei) fie nesemnificativa (cazul motorului stropit cu apa si racit cu azot lichid care porneste) insa exista potentiale dezavantaje - acid clorhidric in motor.

- Aditivii anti-ardere ulei si de crestere a compresiei cresc vascozitatea uleiului si cresc puternic uzura la rece si la pornire.

- Aditivi de benzina n-am simtit vreodata nevoia. Poate chiar exista unii care desfunda injectoarele, deocamdata nu am avut nevoie.

-Cei pentru oprirea pierderilor din circuitul de racire pe care i-am incercat nu au functionat nici unul in cazul meu.

- Aditivi de GPL nu s-au inventat.... biggrin.gif

Eu cred ca daca aditivii astia chiar ar fi avut un efect i-ar fi inclus direct fabricantii de uleiuiri in compozitie. Daca Mobil, Shell sau un petrolist bogat nu a reusit sa dezvolte vreunul cu adevarat minunat am dubii ca e in stare vre-un SRL obscur.
Baby Blues
Si eu ma gandesc ca poate il foloseau in ulei. Ce rost ar avea sa il cumperi separat. mai bine faci un ulei bun si gata. Oricum exista uleiuri bune. Daca schimbi uleiul si filtre, etc la timp cred ca tine motorul destul de mult. Eu toate masinile pe care le-am avut ( 4) dintre care doua Dacii ( Audi-ul nu se pune biggrin.gif ) le-am dat tot ce si-au "dorit" si au mers ceas. Nu pot sa zic ca am mers lejer sau nu le-am solicitat. Oricum si-au facut datoria.
Vlad95335
Multumesc de raspunsuri,cred ca o sa renunt si eu la ideea aditivilor
Legionaru'
Bine faci.
Foloseste ulei si combustibil de inalta calitate si nu ai nevoie de niciun aditiv.
Cso96419
e bine sa le folosesti doar daca este chiar nevoie de ele: daca te uiti la 1 ban diferenta la carburant si apoi iti ingheata in rezervor, decantor, conducte si alte parti. vei fi nevoit sa pui ceva sa scapi de inghet. dar acel aditiv costa pe ste 10 lei ,deci din din economie ti-a iesit o pierdere grozava.
cele de oprire a scurgerilor din radiator le-am incercat (iarasi din nevoie) si a functionat.
cele de ulei mi se par inutile. mai bine un ulei mai bun, neaparat din import. cumparat de afara, nu adus si vandut in Ro.

cifra octanica degeaba creste ca mare lucru nu se simte. am citit pe net un test unde puneau benzina de 100 sau 100+ in motoare care mergeau pe 95. diferenta insezizabila de soferul de rand.
CRG
Un NU hotarat aditivilor de motor. Chestia cu duralube de mai sus e cat se poate de reala.

chiar daca pun numai premium diesel de la omv, uneori mai "scap" si cate un aditiv de combustibil de la 2+2 sau Liqui Moly.
James Kilowatt
Una mai veche
http://www.ftc.gov/opa/1999/05/duralub2.shtm
Happy_Maker
Si totusi, cati dintre voi au folosit DuraLube?

Departe de mine gandul ca e o solutie miraculoasa, dar pe de alta parte, nu iese fum fara foc. Cu alte cuvinte, am folosit-o doar la masini cu rulaj mare, si de fiecare data am observat modificari pozitive in prestatia motorului. N-am nici un interes sa-i fac reclama, dar nici nu pot nega urmatoarele:
- reducerea zgomotului/trepidatiilor motorului -> sunet mai "armonios"
- o relativa imbunatatire a consumului de carburant.

Dincolo de cele scrise mai sus, DuraLube si alti aditivii de calitate raman unele din putinele operatiuni necostisitoare pe care le poti aplica masinii, daca "iti pasa".
James Kilowatt
Acelasa efect il au si aditivii care cresc vascozitatea uleiului. Cresc compresia, marind deci performantele si reducand poate consumul, diminueaza arderea uleiului, insa si termina mai repede motorul respectiv... la rece vascozitatea marita inseamna uzuri tapene

Cu dura lube in particular, baga un ochi pe linkul de mai sus.
In plus fata ce chestia cu clorul, reclama cu motorul care merge nu stiu cate sute de km fara ulei e absolut aberanta, unii au testat si merge exact cat merge si fara aditiv... adica cateva zeci de secunde... Reclama cu motorul inghetat in azot lichid nu e trucata, insa nu e semnificativa: Motorul este intai stropit cu apa, apoi cu azot lichid. Apa ingheata si impiedica motorul sa se raceasca foarte tare, formand un strat izolator. Porneste la fel de bine si un motor netratat.
Oare de ce nu il recomanda nici un constructor serios de motoare?
:angel:
20krpm
citi producatori de masini recomanda aditivi? io n-am vazut niciodata vreunul. nici macar n-am primit vreo brosura sau ceva care sa aminteasca vreun anumit tip de benzina sau de aditiv.

pe ebay poti sa cumperi in orice zi un spray cu care sa dai pe botul masinii ca sa fie mai aerodinamica. ce diferenta e intre ala si tot felul de aditivi?... numa ca aia cre produc aditivii au firma mai mare?...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.