Help - Search - Members - Calendar
Full Version: intrebari de incepator
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2, 3
Marius102861
Salutare la toti!

1. Ce inseamna joc la volan (directie) va rog mai indetaliu?
2. Cum se regleaza patina de la intinzatorul lantului de distributie cum imi dau seama daca lantul de distributie trebuie intins sau nu sau poate slabit.
3. De imediat de la pornire la accelerare masina cateodata "fluiera" ca si cum ar scartai o curea pe fulie sau ceva asemanator? este cumva de la cureaua prin care se antreneaza alternatorul ventilatorul si poate pompa de apa? daca da cum se intinde aceasta si cm se verifica?

Multumesc.
Horia49540
1.joc la volan - cel normal este de cativa cm (bine e sa fie vreo 5 parca, nu mai stiu) masurat pe latura volanului original (cel mare)
joc anormal - cel capatat prin uzura capetelor de bara , a semicasetei de directie sau a casetei de directie (asta din urma se regleaza)
2.daca nu au umblat "meseriasi romani" sa fi modificat sistemul nu ai de ce sa-l slabesti
lantul se intinde la 10 000 km sau inainte daca are zgomot mare. cand chiar dupa intindere nu scapi de zgomot mare trebuie schimbat (cam la 80-100 000 km cica, depinde si de ulei...)
in dreapta motorului peste alternator langa pompa deapa ai un surub, il desfaci vreo tura-doua, pui manivela si invarti motorul 1 tura-doua incetisor, se va auzi un "clac" incet, sau nu e va auzi deloc...
strangi la loc destul de tare (chiar taricel, nici putin, da' nici sa-l rupi) surubul de langa pompa de apa (vezi sa nu desfaci altul gresit! asta e de 13 si e iesit mai in afara, si e pe linia lantului, eventual cauta o poza pe net...) si gata
cel mai bine lucrezi cu o cheie de 13 tubulara la 90 grade(clicket cu prelungitor mediu) si cu bateria data jos
in caz extrem, daca zgomotul mare nu dispare ori e uzat rau lantul ori e blocat intinzatorul
lant uzat=>schimb lant
intinzator blocat - la mecanic, teoretic il poti demonta si debloca si tu, dar mai sigur la mecanic

3.daca e fluierat...de camp magnetic, nu stiu cum sa-i spun si e usor, e din alternator si lasa-l asa, la lada daca e motorul fff silentios (mai rar, doar cand e nou!smile.gif)))))) mai fluiera alternatorul, ca la dacie...
daca e fluierat de cauciuc pe metal e din curea
cand o apesi cu o forta media trebuie sa aiba o flexiune de 2-3 cm, sa nu fie prea stransa ca uzeaza rulmentii de la alternator si pompa de apa!

daca vrei sa o intinzi slabesti surubul inferior de sustinere al alternatorului, apoi pe cel de sus, intinzi si strangi la loc suruburile

dar daca flueira tare probabile imbatranita si trebuie schimbata...

succes :wave:
Mariustom
Salutare :wave:
Voi încerca, pe cât pot (și știu biggrin.gif), să-ți răspund la întrebări:
1. Jocul la volan. Hmmm blush.gif Citez ce scrie undeva: "Cursa liberă a volanului în poziția corespunzătoare rulării drept înainte, 5 grade maximum". Adică, cu roțile puse drept, la rotirea stânga-dreapta a volanului, scurt, și roțile trebuie să aibe mișcarea după volan. Adică, să nu ai jocuri în casetă și semicasetă (minim), în capeți de bară (deloc), sau să-ți joace caseta pe lonjeron blink.gif .
2. Din câte știu, patina întinzătorului lanțului de distribuție nu se reglează, trebuie doar să verifici ca întinzătorul de lanț să aibe arcurile bune, adică să împingă patina cu destulă putere (nu mă întreba cum determini puterea blush.gif ).
3. Reglarea curelei de acționare a ventilatorului se face prin deplasarea generatorului a.î., prin exercitarea unei forțe de 10 kgf, curba curelei să fie de 10-15 mm. Dacă curba e mai mare (cureaua nu e întinsă suficient) "fluieră" cureaua pe fulie, iar motorul se supraîncălzește datorită funcționării neeficiente a ventilatorului și pompei de apă. Curba prea mică (întindere excesivă a curelei) duce la uzarea rapidă a rulmenților pompei de apă și a generatorului.

În speranța că ți-au fost de folos cele de mai sus, îți doresc spor la lucru :wave:
Horia49540
na ca am raspuns amandoi in acelasi timp, si amandoi ti-am zis de bine he he biggrin.gif
totusi ia de bune valorile lui Marius, caci eu le-am spus din experienta si din ce tin minte, el le-a spus din carte! :1:
mie unul mi se pare cam tare intinderea curelei asa cum o dau ei in carte, eu o fac asa cum am scris si n-am avut niciodata probleme :boxing:

:wave:
Mariustom
Nici o problemă, să facă media biggrin.gif
Important e să iasă bine blink.gif biggrin.gif :wave:
Popescu91011
Iaca o poză cu mecanismul de întins lanțul! De procedat, se procedează cam cum a spus Horia! Na, că am uitat să o rotesc dreapta!
Popescu91011
Mai precis, rușii zic așa:
"se slăbește piulița de fixare 7 și se rotește arborele cotit cu 1-1,5 rotații în sensul funcționării normale. În acest caz, arcul 10 acționează asupra sabotului 6 împingând plonjorul 11 și stabilește automat întinderea necesară a lanțului. După terminarea reglării, piulița 7 se strânge".
Succes!
Popescu91011
Cât despre cureaua generatorului, iaca poza:
Popescu91011
Iar tăticii Lădițelor zic așa:
"La fiecare 10.000 km parcurși, se verifică întinderea curelei. Săgeata normală A trebuie să fie în limitele 10-15 mm la o forță de 10 kgf.
Pentru mărirea întinderii curelei:
-se slăbește piulița 1 de fixare a generatorului de plăcuța de întindere;
-se slăbește piulița bolțului 2 al articulației generatorului;
-se deplasează generatorul 3 prin îndepărtarea lui de motor și se strâng bine piulițele de fixare.
Se va evita îninderea exagerată a curelei, pentru a nu provoca creșterea sarcinilor care acționează asupra rulmenților generatorului 3 și a pompei de apă 5".
Succes din nou!
Marius102861
Multumesc foarte mult pentru explicatiile si detaliile generoase.
Indraznesc sa va mai intreb ceva, actionarea ambreajului se face printr-un circuit hidraulic care a rezerva (bidonul) langa cea de la frana, acum la mine este gol ce fel de lichid sa folosesc? asemanator cu cel de frana? dar pentru sistemul de franare este recomandat un anumit tip de lichid de frana?
Toate cele bune.
Horia49540
pai cum e gol? e uscat de tot? beer.gif
ideal ar fi sa-i pui lichid de frana de aceeasi calitate ca al circuitul de franare

dar daca doar adaugi peste cel vechi nu prea are rost, cumpara lichid de frana (chiar si DOT3 merge), si scoate cu seringa putin lichid din cel din vas (cred ca mai ai putin, n-o fi uscat de tot:)
amesteca-l cu putin din cel cumparat si lasa-l intr-un pahar peste noapte
daca dimineata este omogen, clar si nu "branzit"
toarna fara grija

daca pui lichid nou trebuie sa demontezi, sa speli si sa aeriesti instalatia, si e bine la asa verificare sa schimbi si garniturile (care sunt identice cu cele de la frane!)

lichid recomandat ar fi DOT4, eu am pus la frane Tutela DOT 4, "eticheta albastra" de la Fiat
poti pune orice lichid bun DOT4 - Mobil, Castrol etc.

daca doar completezi peste cel vechi poti sa pui si romanesc, eu pun unul romanesc vechi de vreo 15 ani la ambreiaj( n-am revizuit nicodata instalatia, doar am completat)

dar am auzit de la unii ca au avut probleme la lada cu lichidul romanesc nou, ar fi stricat garniturile etc., DAR doar am auzit...

vezi si tu cum e mai bine...

succes :wave:
Marius102861
multumesc f mult pentru sapunsul detaliat.
bidonul de la ambreeaj chiar este gol si am simptome de intrat greu in viteza probabil de la aceasta.
tocmai mi-am dat bateria jos sa o reincarc. desigur am avut multe porniri si am acam "golit-o". cum as putea verifica regimul de incarcare? ce parametri definesc acest "regim de incarcare"

Toate cele bune.
Horia49540
pai rezolva repede treaba cu ambreiajul, ca e pacat sa strici cutie pentru asa o chestie minora

cel mai ieftin si simplu faci asa: pui lichid de frana pana se umple vasul
aerisesti ca al frane
adica: desfaci surubul de aerisire de pe cilindrul receptor de la ambreija (cel de langa motor, jos)
pui un furtun in capul lui si celalat capat al furtunului il pui intr-un borcan cu lichid de frana
lucrati doi oameni in urmatorii pasi:
- unul apasa pedala de ambreiaj
- apoi, in timp ce pedala este la fund, decelalalt strange surubul
- se da druml la pedala, se apasa
- dpa ce a apasat se slabeste iar surubul
si tot asa
vei vedea bule de aer in bircanul cu lichid

aerisirea e gata cand nu mai ies bule, ci jet de lichid si atat

daca tine asa, ok, ai terminat

daca nu merge (verifici cursa parghiei deambreija, este acolo jos langa motor langa cilindrul pe unde vei aerisi) trebuie demontat tot circuitul, schimbate garniturile si pus lichid nou+aerisi cum am zis mai sus

incarcarea bateriei: pui un voltmetru pe baterie si trebuie sa ai:
14 v la ralanti
maxim 14,4 accelerat(mediu)
14v cu faza mare accelerat

daca la aprinderea farurilor scade tensiunea chiar cand motorul e accelerat, nu prea e bien, dar nici foarte grav, daca nu scade sub 12,5-13 V poti sa o lasi asa, daca nu poti sa o repari...
dar daca incarca cum am spus mai sus nu e normal sa ramai fara baterie
o baterie bine incarcata (dacanue uzata) porneste masina si dupa o luna de nefolosire, daca masina este bine reglata si porneste bine

succes :wave:
Sula103604
Daca is tot intrebari de incepatori vreau sa stiu si eu de ce mi se aprinde becul ala de la frana, ala cre-mi indica ca e trasa frana de mana, lichidul scade si din bidonasul de lichid, franele au fost schimbate de la A la Z...inclusiv de la cilindru principal, placute, conducte, tototot, aerisirea a fost facut ca la carte, poate si mai bine, m-am uitat in spate, nu curge nimic, m-am uitat in fata, nu curge nimic, iar dupa 3000 de km mi se aprinde beculetu si pana nu bag lichid nu se stinge sad.gif..am facut deja vreo 7000 de cand am schimbat..si acum iar tre sa bag lichid, nu mult, dar tot trebuie...pe unde ar mai putea sa se scurga?..daca nu in spate si nu in fata si nu pe la cilindrul principal?..oricum becu din cauza asta se aprinde..dar unde se duce lichidu ramane un mister
Popescu91011
Verifica cilindrii pe spate!
Sula103604
aia sunt noi noi,biggrin.gif..si aia sunt oki
Horia49540
hehe pai tocmai pt ca sunt noi si sdelano v Rossii (si nu in CCCP) trebuie verificati haha
acum serios, verifica tot circuitul de la cap la coada, pe undeva trebuie sa supureze, ca asta nu se evapora
sau repartitorul, sau etrieii, sau imbinarile deconducte etc
sau sub presul din masina!

ps - daca pleci la drum lung ia-ti si lichid la tine, de acelasi tip cu cel din pompa!!!

ciao :wave:
Marius102861
Am urmat instructiunile amabile primite privitor la aerisirea circuitului hidraulic de la ambreiaj.
La prima apasare de pedala surpriza: pedala nu a mai revenit ca sa pot continua "pompajul".
Am dat jos cilindrul de jos si era cam murdar in interior pt ca mansonul protector era un pic mai mult gaurit.
Acum nu stiu cum sa curat cilindrul in interior si de asemenea nu stiu cum sa scot pistonajul din interior pt ca nu am de ce sa-l trag.
Ce ma sfatuiti?

Multumesc.
Horia49540
cureti cu o carpa moale inmuiata in lichid de frana sau cu alcool
pistonul il impingi cu o bucata de lemn
dar...daca s-a intepenit de zici ca nu vrea sa iasa atucni probabil a ruginit de la lipsa lichidului de frana si atunci trebuie neaparat piston + cilindru+ garnituri noi... :wave:
Marius102861
Pistonul are 3 gauri una pentru furtunul de la pompa abreiajului una pentru aerisitor si una pen unde ar trebuie sa iasa pistonul pe unde este axul care transmite miscarea la bratul ambreiajului.
Acum pistonul este in capat (spre gaura furtunului de la pompa) acolo este o gaura mai mica de approx 3 mm (osor excentrica) prin care as putea sa imping pistonasul afara.
Intradevar cilindrul in interior este f murdar probabil este si ruginit (nu sunt sigur).
Intrabarea suplimentara a mea este: daca pedala nu a revenit atunci nu am ceva problema si la pompa abreajului? pt ca ma gandesc ca daca era ok pompa ar fi venit pedala la loc si prin presiunea de lichid as fi putut impinge hidraulic pistonasul afara ca la frana.
Pompa de la ambreaj cum se poate verifica daca este ok?

Cam cat este un cilindru de jos cu pistonas si garnituri si manson de protectie pt murdarie?

Multumesc
Horia49540
salut
nu stiu cat costa pistonul etc., nu cred ca e f mult totusi...

e posibil safieprobleme si la pompa, de la distanta greu de spus...
dar daca tot demontezi jos
demonteaza si pompa si schimba garniturile, sau chiar pompa daca este ruginita...
nu e mai dificil de facut ca la cilindrul de jos, si ai garantia ca tot sistemul e verificat si 100 000 km nu vei mai aea probleme
asa, daca repari doar jos, poti avea surpriza sa se strice peste 1-2ani pompa si iar reparatii...
deci cel mai bien este o revizie totala la sistemul hidraulic al ambreiajului
succes :wave:
Sula103604
Domnilor, am descoperit unde se duce lichidul:D, din cauza uzurii placutelor din fata a si scazut nivelul la lichid, si dupa cum am spus, nu mult...cand o sa schimb placutele sper sa nu mi se reverse din rezervor lichidul de frane biggrin.gif
Daniel82595
QUOTE(Marius102861)
Cam cat este un cilindru de jos cu pistonas si garnituri si manson de protectie pt murdarie?


30 ron +/- ....dar vezi ca trebuie sa iasa pistonasul ala de acolo, adica macar sa-l misti nu sa-l scoti afara de tot
Eu am schimbat toate garniturile din pompa si din cilindru in vara si vreau sa zic ca ma bine le lasam pe alea vechi pentru ca acum trebuie sa completez destul de des. down.gif
tzo99516
avetis i voi grija,mi se pare ca sunt pe "fi" asa cu e la dacie la pompa de frana(am zis de dacie ca sa va dati seama despre ce vb) si daca nu ai nimerit fi-ul curge lichidul


Sfat:daca vrei sa cureti pompa(frana,ambreaj)si alti cilindrii,faceti bine si nu dati cu smilgher sau alte dracii,oricu carpa si cu scrum de tzigara ori cu lemn de brad,ca ii stricati fi-ul si papa sa ma mearga(e valabil si pt cilinrii de etrier si pt pistonasele de spate) bafta!!
Horia49540
Tzotzo, ce e ala "fi" mah?
ia explica cu diagrame, desene, calcule biggrin.gif :wave:
tzo99516
acu poate ca nu am scris nici eu bine!

fi-ul reprezinca un indice de masura(nano, mirco, nu mai stiu sigur) pentru lucrurile foarte fine(poate chiar si pe teflon) si daca acest "fi" e modificat catusi de putin trece lichid de frana pe langa el!


acu cred ca ti-ai/vati dat seama
Horia49540
aaa, o fi ovalizarea cilindrului...naiba sa-l ia
oricum un cilindru de frana nu prea se lustruieste cu smirghel, decat de super-meseriasi - am cunoscut eu unul...
cand se uzeaza sau rugineste tre schimbat :wave:
tzo99516
iti explic cand ne vdm ca asa nu pot sa te fac sa intelegi despre ce e vorba,nu e gradul de ovalizare,iti explic cand ne vdm,ca o sa iau un cilindru cu mine ca sa iti arat
Marius102861
- scuze am postat gresit la topicul service
- ce vizeaza reglajul fin al casetei de directie? eu in cartea de exploatare si intretinere am gasit doar despre chestia cu surubul si alta priv la scoaterea unor garnituri ca sa apropii un capac mai mult de corp, mai sunt si alte detalii?
Horia49540
pai cam astea ar fi...cand ajung la limita reglajele trebuie ori caseta noua, ori reparatie la cea veche...dar se ajunge greu la asa ceva...
Ionut45405
Oameni buni, "fi" ala e o litera greceasca cu care se noteaza diametrul, un 0 taiat cu o linie!
Mere curatat si cu smirghel dar f fin, iar daca are ovalitate sau zgarieturi pe lungime e PA! Grija mare sa nu ciupesti garnitura cand o bagi, unge-o doar cu lichid de frana.
Marius102861
La roata din fata mi se intampla ca sabotii raman stransi pe disc, adica mi se blocheaza sabotii pe disk.
Fratele meu mi-a spus ca este cam mare uzura in cilindri si pistonasele iau o pozitie defavorabila revenirii usoare.
Ce parere aveti?
Daca este asa este suficient schimbat etrierul? Cam cat costa unul?
Multumesc.
Marius102861
Am vazut pe site ca pt vaz 1200 este bun 20w50.
Dupa ce am schimbat uleiul si filtrul mi se cam zdruncina motoru.
Are vre-o legatura?
Multumesc
tzo99516
in le gatura cu etrierii,e musai sa-i schimbi nu de alta da dupa schimbi placute des ca se sparg.Costul lui e cam de 30 de lei(la noi in bucuresti)
e bun uleiul 20,50 dar depinde si ce firma e ca daca pui unu dala romanesc daia iti bate si ti se zdruncina motorul biggrin.gif
Horia49540
daca stii sa scoti sigurantele cu grija nu se sparg etrierii, ungi intai cu lichid de frana din abundenta

inainte de a schimba poti incerca sa plimbi pistonasul ungandu-l cu lichid de frana...dar daca e intr-adevar fff uzat tre schimbat etrierul...

cat despre problema cu uleiul, fa niste reglaje la carburator-aprindere si vezi dup-aia cum mai e

si, cum bine a zis Tzotzo, sa nu pui ulei romanesc
ciao :wave:
Marius102861
20w50 Hexol acesta ar fu bun si iarna?
Un coleg mi-a spus ca s-ar putea sa mearga doar cu 3 bujii, asta ar explica si lipsa de putere in anumite momente?
Uneori daca nu sunt atent patineaza rotile la demaraj dar alte ori trag cu dintii de motor.
Ce ar putea sa fie?
Multumesc
tzo99516
nustu ce sa zic de el,inportant e ca se aude motorul si daca nu ai presiune inseamna canu e bun.20w50 se pune vara, pt ca e cald si se inmoaie mai greu si iarna se pune mai subtire,un 15w40 sau 10w40, dar baietii de pe forum am inteles ca pun 15w40 si vara si iarna,poti sa incerci la rmatorul schimb de ulei sa pui un mobil sau un castrol sau chiar si aral(ai grija sa nu fie ala romanesc ca nu e bun de minic)

despre problema ta cu motorul de zici ca tragi de el,poate sa fie si de la bujii ca sunt uzate rau(desi nu cred ca de acolo e) dar poti sa incerci sa cureti carburatorul si sa te uiti si pe la jigloare sa nu fie decalibrate biggrin.gif,e cam greu de zis care e problema pana nu o vezi! asa de la departare poate fi de la multe!

ia incearca sa mergi cu shocul putin ras sa vezi daca mai face asa,si daca nu mai face inseamna ca e ceva pe la carburatie(un gunoi ceva mai trebuie reglat putin)
Marius102861
picura ulei de la cutia de viteze pe la racordul cablului de vitezometrului.
nu stiu ce elemente de etansare sunt prevazute acolo, un simering? sau ar putea fi altceva?
Multumesc
Marius102861
salutere,

am cablu gripat (blocat in mason) care actioneaza robinetul de caldura.
se poate cumva degripa?

multumesc,
Horia49540
poti incerca sa pui putin ulei sau lichid de frana si sa-l plimbi putin, dar daca nu merge trebuie cablu nou...

la cablul km la cutia viteze...nu stiu, o fi ceva pe acolo, desfa si vezi, daca reusesti...

masinuta ta a stat cam mult pe bara....

succes :wave:
Sula103604
nu stiu daca merge cu ulei, dar gasesti la piese auto spray degripant, si nu e scump deloc, eu cand nu puteam desface ceva, puneam spray...asteptam vreo 5 minute si voila, deschideam orice biggrin.gif
Marius102861
ma gandeam ca va prea stresez cu maruntisurile mele.

da intradevar am avut mai multe de dres la ladita

sunt un pic mai perfectionist

de exemplu despre repararea tapiteriei nu v-am intrebat desi ca trebuit sa dreg si pe acolo. daca va pot fi de folos cu ceva abia astept.

am sa incerc cu degripantul

stie cineva sa-mi spuna care este pozitia de inchis si maxim deschis la robinetul de la incalzire din habitaclu?

multumesc mult voua pentru sfaturi.
tzo99516
cum te uiti la manete,din masina, in dreapta e inchis si in stanga e deschis
Marius102861
tot priv incalzire

daca cel de sus reglaza prin robinet cata apa calda sa intre in ventilatorul interior, celalalt buton de reglaj ce regleaza (actioneaza)? si ce corespunde pozitiilor extreme dreapata resp stanga la celalalt?
Mariustom
Cel de jos reglează aerul rece ce intră în habitaclu. Stânga deschis, dreapta închis, parcă blush.gif
Marius102861
atunci as poutea sa-l folosesc cand sunt in spetele unui camion cu fum greu? ca sa-mi izolez temporar aerisirea habitaclului?
Mariustom
NUUUUU, în nici un caz. Acea manetă, așa ca toate celelalte de pe bordul mașinii NU trebuie atinse, ele sunt doar de decor :bash: :boxing:

Auzi, tu faci mișto de noi ? biggrin.gif

Normal că, în asemenea situații E RECOMANDAT să-l închizi (și să deschizi geamurile, ca să continui ideea de mai sus biggrin.gif). Doar de aia e montat, ca să-l folosești bicycle.gif
Marius102861
Va rog nu va suparati pe mine.
Sub numele zice incepator.
Multumesc de raspuns.
tzo99516
are dreptate mariustom,in stanga e inchis si in dreapta e deschis,ce sa fac imi era somn cand am scris mesajul biggrin.gif orice buton de pe masina poti sa-l folosesti(si asa nu sunt prea multe) si chiar te rog sa inchizi intrarea aerului in habitaclu cand mergi in spatele unui camion fumegand
Popescu91011
Pârghia de sus reglează debitul lichidului de răcire în radiatorul care asigură încălzirea habitaclului și pentru a o deschide se împinge spre dreapta, dar NU PÂNĂ ÎN CAPĂT COMPLET.
Pârghia de jos reglează debitul de aer preluat din exterior. Vara, pentru un aflux suplimentar se poate acționa ventilatorul electric, care are două trepte de putere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.