Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trafic prea aglomerat sau un oras prea mic?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
V l a d
Observ cu disperare cum in fiecare zi traficul devine din ce in ce mai aglomerat si pe distante ce luau acum niste ani 20 de minute s-a ajuns sa se faca o ora, o ora si un sfert. Numarul masinilor creste in fiecare zi iar strazile orasului raman aceleasi, plus - minus o groapa, doua. Daca situatia de fata evolueaza in aceelasi ritm ma intreb cum vom mai putea circula peste cativa ani. Cine ar fii responsabil cu rezolvarea acestei probleme si intebarea cea mai grea - se poate face ceva in privinta asta? Strazile clar nu se vor largi, deci care e solutia?
G e o r g e
o rezolvare ar fi reducerea numarului de masini. asta ar putea fi facuta prin RAR . dar din pacate RAR ul se trece cum stim toti :cry:
madalina
Solutii ar fi:
-centurile oraselor in perfecta stare pentru ca cei ce sunt in tranzit sa nu mai intre in orase
-eliminarea pe cat posibil a mijloacelor de transport in comun supraterane si marirea celor subterane
- construirea de parcari pentru a nu mai ocupa o banda masinile parcate
- toate masinile abandonate ridicate
- o mai buna comunicare intre politisti pentru a devia traficulk daca o artera se blocheaza
- toate strazile in stare buna, caci atunci poti merge pe stradute
In Londra, am citit ca deoarece erau foarte aglomerate cateva bulevarde au introdus taxe: daca vrei sa treci pe acolo, trebuie sa platesti, riveranii avand un nr de intrari si iesiri gratuite in fiecare luna! Asa ca multi au evitat zonele respective!
M i h a i
Io zic asa. La ce s-a spus adaug: marirea limitei de viteza inapoi la 60, implementarea peste tot a regulii ca pentru virat la drapta cedezi trecerea dar nu stai la rosu, implementarea semafoarelor care arata cat timp mai ai inaintea sa se faca rosu; daca te bagi si ramai blocat in intersectie sa blochezi traficul iei amenda(cum se experimenteaza la Scala); monitorizarea mai atenta a traficului pentru depistarea celor care merg pe bada 2/3 si nu se dau la o parte (ce ma ataca pe mine treaba asta); sincronizarea tuturor semafoarelor...si ma mai gandesc si va spun tongue.gif
madalina
Si amendarea celor ce nu se hotarasc pe ce banda sa mearga si merg exact pe mijloc, ocupand doua benzi!
V l a d
si cu toate asta orasul devine din ce in ce mai aglomerat. Se pare ca solutiile gasite nu au fost de ajuns. Cred ca in curand o sa ne luam toti scutere si motociclete. Azi am facut sin drumul taberei pana in dorobanti 1h si 15m distanta pe care deobicei o strbateam in 30-40min.
Si poate se gandesc si autoritatile sa repare drumurile noapte, nu in mijlocul zilei ca sa incurce si mai tare circulatia.
Happy_Maker
Oameni buni, e vina voastra, nu stiatzi? De ce v-atzi luat masini daca n-avetzi si drept de shmecher cu girofar? Ei dracie! Auzi dom'le la ei, dupa ce au masini acum se plang de trafic....
Serios, nu sunt sanse de fluidizare a traficului, la cat dezinteres exista in tzara asta nu se va intampla nimic! Nu ca nu ar fi masuri aplicabile, dar nu exista dorintza in acest sens din partea autoritatzilor....poate doar acum ca tot vin alegeri....

Stitzi cum se spune: daca vrei cu adevarat ceva, il obtzii! Ultima oara cand am fost in buc era acum 3 sapt intr-o vineri dupa amiaza....am facut in 25 de min 500 de metri.....m-am jurat, draqu mai trece vre-odata pe-acolo...lol...
Asadar solutia propusa este una singura si tzine numai si numai de voi: MUTATZI-VA DIN BUCURESTI!
Sincer, eu n-as supraveitzui in acel oras o saptamana....
TheCube
QUOTE(V l a d)
Si poate se gandesc si autoritatile sa repare drumurile noapte, nu in mijlocul zilei ca sa incurce si mai tare circulatia.


Din pacate, asta nu e o solutie. N-ai vea sa fii in pielea celor care au apartamente inspre un bulevard pe care se lucreaza noaptea... Ideea ar fi sa se faca lucrarile mai cu cap si, in consecinta, mai rar si cu mai putin deranj la trafic.
f1anatic
:cheers: :cheers: Teoria relativitatii spatiului si timpului suna cam asa... Dimineatza la 7 AM cind plec la munca imi ia 45 min - 60 min pentru o distantza de 11 mile (adica 18km) iar cind ma intorc de la servici la 4 PM imi ia 60 min-75 min pentru aceeasi distantza. Asta pe autostrada care are 6-8 benzi pe sens (variabil pt ca sint si benzi de viteza (de melc) care isi schimba sensul in functie de timpul zilei). Daca ma duc seara pe la 10 PM la munca aceeasi distantza este parcursa in 10 minute.

Eu unul imi aduc aminte ca pe vremea lui Nea Nicu' era ceva de genul...masinile cu numar par circula o duminica iar cele cu numar impar pot circula duminica urmatoare... Poate asta este o solutie.

Solutia cea mai buna este insa CAR POOLING adica...adica daca eu am niscai colegi ca locuiesc pe linga mine mergem totzi la munca astazi cu masina mea, miine cu masina ta...si tot asa. Astfel economisim carburant, reducem congestia, poluarea etc. In California benzile de viteza sint numai pt astfel de participanti la trafic (access cu card etc). O alta solutie este amenda la singe a celor care merg incet (sa zicem 55 mph - care-i viteza legala de altfel) in benzile de viteza. Guvernatorul nostru iubit a dat o asemenea lege intrata in vigoare din ianuarie 2004 prin care este interzis traficul in benzile din stinga/banda de viteza, care este exclusiv pt depasiri. Nu am vazut inca pe nimeni amendat inca. Iar eu tot trebuie sa jonglez in trafic. O alta solutie este interzicerea traficului greu (camioane de transport) la orele de trafic maxim 7AM-10 AM si 3 AM-6PM dar sincer aici e trafic aglomerat TOT TIMPUL. Parcarea intre 7 Am si 9 AM si 4 PM-6 PM este interzisa pe multe strazi, pentru fluidizarea traficului. De regula se respecta iar politistii sint generosi cu amenzile. O solutie finala este crearea de strazi cu sens unic pe care parcarea este tot timpul interzisa (in orase). Avem asa ceva, in centrul comercial si de afaceri = "down town" dar ar trebui aplicata peste tot in oras. Si sa nu credetzi ca aici drumurile sint cu mult mai bune...sint...dar nu-s oglinda.
madalina
Din pacte, cel putin in Bucuresti, daca nu parchezi pe trotuar sau in dreapta strazii nu ai unde! Nici macar nu exsita posibilitatea in extrem de marea majoritate sa zici ca gasesti parcare, cu plata macar, pe o raza de 500 de m, desi locuri unde sa se amenajeze s-ar mai gasi! Eu merg des spre Calarasi si acolo este facuta o sosea de doi ani si e perfecta! Nu a aparut nici-o groapa, nici-o problema, dar in Bucuresti se fura foarte multi bani din cei ce ar trebui bagati in materiale: se cauta cele mai ieftine si mai proaste materiale si se repara cu viteza melcului Am observat pe Calea Dorobantilor cand se repara ca raportul muncitori ce lucrau/muncitori ce se "odihneau" era 1la 3!
Andreea
Problema este ca nu putem trai - si circula - cu mijloacele secolului 21 (asa cum ne-a prins el pe noi, romanii, mai saraci si mai la coada) intr-un oras ramas in urma cu 50 de ani din punct de vedere al infrastructurii. Acum un an jumate Catavencu prelua un studiu al unor japonezi care au constatat ca in Bucuresti erau - la momentul acela - 800.000 de masini si 50 - 70.000 de locuri de parcare, nu mai stiu exact.

Inconstientei, hotiei, nepasarii autoritatilor se adauga si incapatanarea prosteasca a locuitorilor: am unele persoane in zona care tin 4 masini in fata blocului - Oltcit, Trabant, Dacie din '84 si circula din joi in Paste cu Trabantul, pe care ni-l recomanda si noua celorlalti, cum ca are costuri de intretinere si exploatare de invidiat :shock: !!
madalina
In fata blocului meu este in timpul saptamanii de la 8 dimineata pana pe la ora 22 plin de masini si este groaznic sa cauti un loc de parcare - mi s-a intamplat sa ma plimb si cate 45 de minute pana am gasit undeva un coltisor sa-mi bag masina- dar vad atat de multa nesimtire in fiecare zi incat ma ingrozesc cat de egoisti pot fi oamenii! Parcheaza un tico pe doua locuri, azi de dimineata era o berlina pe trei locuri, iar eu ma chinuiesc de fiecare data sa ocup cat mai putin spatiu incat sa aiba loc cat mai multe masini sa parcheze, dar si pietonii!
Iulian8
peste tot in lume sunt probleme cu traficul, ma refer la orasele mari, insa ei au facut totusi ceva pt asta; s-au construit autostrazi pe 4-5-6 benzi prin orase dar si de ocolire a oraselor, pt ca de multe ori traficul aflat in tranzit cauzeaza multa inghesuiala ; s-au construit parcari supraetajate si cred ca f1natic ne poate confirma chestia asta , pt a se evita supraaglomerarea punctelor aglomerate ale oraselor si tot asa....
la noi numai se iau bani , de ex in timisoara exista o taxa pentru parcarea in perimetrul orasului ( in caz contrar se dau amenzi de la 200 mii mergand pana la a-ti ridica masina ) si ni se spune ca de banii astia s-au amenajat niste parcari in centrul orasului , parcari care insa existau de pe vremea lu' raposatu'. asta da tupeu!!!
Andreea
In plus, ne mai si trezim ca avem locuri de parcare "rezervate". Mi se intampla foarte des sa trec prin zona Cercului Militar (Casa Centrala a Armatei, pe stil vechi) si sa vad ca locurile de parcare din Bv. Elisabeta sunt blocate cu lanturi sau stative metalice. Nu cred ca aceasta institutie (care am impresia ca traieste din inchirierea spatiilor expozitionale si a salii de receptie) plateste chirie pentru acele locuri de parcare.
Mi se pare absurd ca acele locuri de parcare sa fie "ocupate" pe toata durata unei zile, in conditiile in care in acea cladire maximum de activitate (nunti, petreceri etc) se desfasoara seara sau in week-end.
E aproape o sfidare sa pastrezi asemenea locuri in centrul orasului, in zona Primariei, unde o multime de persoane au treaba si au nevoie de loc de parcare pentru 30 de minute, o ora-doua si nu au unde parca - poate in parcarea de la Opera, unde s-ar mai gasi si de unde ar trebui sa ia autobuzul pana la Primarie, Min. Justitiei etc.
Se intampla de altfel si in parcarile care incadreaza Primaria Generala: am avut nevoie sa stationez in zona o jumatate de ora si, desi nu erau ocupate locurile, gardienii mi-au interzis sa imi las masina acolo, invocand motive de genul: "nu e voie", "avem nevoie de ele" (aveau nevoie fix de vreo 10 locuri in jumatatea de ora pe care eu o petreceam la Directia de Finante Publice)...
Paul5
in toate marile orase se intilnesc aceste probleme,dar,aparent, celor din Roma sau Paris nu le jena sa foloseasca metroul sau autobuzul pentru deplasare la servici(mai ales cei care nu se deplaseaza in timpul zilei de la locul de munca).Parcarea in centru devine super greoaie din cauza lipsei locurilor de parcare,dar, poate nepotii mei sa prinda parcari subterane sau supraetajate.
guerilla
Autostrazi in pregatire in 2004-2007

Traseu lungime investitie
Arad-Timisoara 38 km 200 mil. euro (BEI si Guvernul Romaniei)
Timisoara-Lugoj 36,2 km 124 mil. euro (BEI si Guvernul Romaniei)
Deva-Sibiu 70 km 420 mil. euro (credite externe)
Centura Bucuresti-Nord 53 km 310 mil. euro
Centura Bucuresti-Sud 45 km 234 mil. euro
Total 242,2 km 1288 mil. euro

Proiecte dupa aderarea la UE

Traseu Lungime Investitie
Sibiu-Pitesti 147 km 1.260 mil. euro
Lugoj-Deva 92,8 km 510 mil. euro
Varianta de ocolire Deva 23 km 108 mil. euro
Varianta de ocolire Orastie 9,8 km 44,7 mil. euro
Varianta de ocolire Sebes 7,4 km 38,8 mil. euro
Ploiesti-Iasi-Sculeni 361 km 1.485 mil. euro
Cernavoda-Constanta 65 km 242 mil. euro
Nadlac-Arad 29 km 134,7 mil. euro
Total 735 km 3.823,2 mil. euro


sursa: Evenimentul zilei, 19 mai 2004
Paul5
Intr-un ghid rutier ADAC din 1998 autostrada Bucuresti-Constanta(pina la Fetesti)e gata din 1997......probabil din aceeasi sursa.Rabdare si tutun si bagare de seama in trafic fratilor ca mai dureaza putin... laugh.gif
f1anatic
QUOTE(Iulian8)
peste tot in lume sunt probleme cu traficul, ma refer la orasele mari, insa ei au facut totusi ceva pt asta; s-au construit autostrazi pe 4-5-6 benzi prin orase dar si de ocolire a oraselor, pt ca de multe ori traficul aflat in tranzit cauzeaza multa inghesuiala ; s-au construit parcari supraetajate si cred ca f1natic ne poate confirma chestia asta , pt a se evita supraaglomerarea punctelor aglomerate ale oraselor si tot asa....


Pai cred ca am mai spus. Citeste ce am scris in mesajul anterior.

Uite cum sta treaba la Chicago.



Poza arata orasul cu punctele cardinale: nord sud est vest asa cum pui orice harta, cu nordul sus. Lacul este in Est.

I90/94 strabate orasul de la Nord la Sud (aproximativ). Au un traiect comun prin Chicago care are intre 4 si 6 benzi pe sens. Liniile de viteza (2 benzi) sint intre cele 4-6 benzi dedicate traficului normal si isi schimba sensul in functie de timpul zilei. Noaptea sint inchise. Dimineatza pina la 11 AM duc spre centrul orasului din Nord-West spre down-town iar dupa amiaza duc spre Nord West. De mentionat este ca benzile de viteza se unesc cu soseaua principala la punctul zero al orasului dupa ccare se despart din nou. In mod similar, pt partea de sud a orasului dimineatza benzile de viteza duc spre oras, seara spre suburbii. Se poate spune ca la orele de virf sint 8 benzi pe sens. si traficul merge 15 kmph

Aici daca te apuci si iti tragi lantz si alt soi de gard sa-ti pastrezi locul de parcare te impusca. Si nu glumesc. Iarna se mai ponea dupa o zapada, sa isi puna omul niscai scaune ceva sa isi tina locul proaspat curatzat liber dar s-a sucarit primarul si au curs amenzile...E doar spatiu public. Orice are access.

O alta chestie care poate nu stiti este ca majoritatea oraselor americane au un sistem de coordonate carteziene. Strazile sint paralele si perpendicular unele pe altele. Orasul este impartit in Nord-Sud de strada Madison si in Est-West de strada State. Ele se intilnesc in Down Town. Una este sa ai toate strazile drepte si alta este sa fie sinuoasa, cu curbe si ingramadeala ca in europa. La fiecare mila (1.6 km) este cite o strada babana cu macar doua benzi pe sens (si spatiu de parcare). Astea au si autobuze.




Liniile de metrou sint de regula paralele cu autostrazile. Culorile (albastru, rosu, verde etc) indica liniile. Cara milioane de oameni pe zi si la orele de virf sint la fiecare 3 minute. Sint foarte eficiente. Potzi sa treci de pe o linie pe alta fara sa platesti (in down town). Se elibereaza un bilet comun de autobuz-metrou care pt 2.00 poti sa ai 3 calatorii in decurs de 2 ceasuri. O singura calatorie este 1.75.

Parcarile etajate sint si pe 10 etaje. Si MAAAARI. Sa vad daca gasesc o poza: Uite asta cred ca are vreo 15-20 si este in down town.
Romulus-6
Pe "Discoperi" ruleaza curent un documentar numit Extreme Engineering parca. Unul din seriale, se cheama Boston's Big Dig. Merita vazut ce eforturi supraomenesti si ingineresti au facut cei din Boston (e drept ca au dispus si de fonduri federale) pentru a aduce un plus in infrastructura de strazi a orasului. Sunt convins ca aici putem invata ceva de la americani cu conditia sa avem si banii lor... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.