Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Suzuki Swift vs. Fiat GP
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki
Catalin103986
Am o rugaminte, vreau sa iau o masina pana in 12500 DDP si ma intereseaza modelele de mai sus. Pana acum, cel mai tare inclin inspre Swift si pe locul 2 Grande Punto.
Swift ar fi varianta 1.3 GS 5 usi, iar GP, 1.4 77CP Dynamic. Ca posesori de Suzuki, ce sfat imi dati? Ce argumente solide aveti in favoarea Suzuki?
Multumesc mult!
GST
Swift as lua doar modelul sport, ieftin si performant smile.gif dar Grande Punto parca ma atrage mai mult smile.gif Nu am argumente de ce sa iei unul sau altul....asta e parerea mea :angel:
Bafta oricum in alegere. arigato.gif
P.S: Asta e subiect de versus....
Sorin71828
Da intradevar grea alegere... Eu as pune in balanta urmatoarele :
La Grande Punto 1.4 motorul are numai 77 CP si 8 supape. Toate motoarele de ultima generatie au 16 supape.
La Suzuki Swift 1.3 ai 92 CP si 16 supape. Este un motor mai performant.
La GP ai garda la sol mica fata de Swift unde masina iti ofera o garda de cca. 140 mm ceea ce te face sa fii mai linistit pe soselele pline de gropi.

Grande Punto merita , dar cu un motor mai puternic - preferabil Multijet.
Suzuki Swift este o masina japoneaza - atit.
sprite
Fiat GP Starjet are 1.4/96cp; Swift 1.3/92cp, 16 valve amandoua... foarte apropiate. Desi a fost o alegere grea, designul Swiftului mi s-a parut mai reusit... smile.gif in special interiorul. Consumul e foarte apropiat de cel din carte (8.5% in aglomeratia din Bucuresti), lucru care, pentru o masina "proaspata", mi se pare excelent.
Catalin103986
Intr-adevar, GP multijet sau Starjet sunt niste optiuni interesante ca motorizare, insa la pretul ala, mai bine iau un Swift Sport. Cred ca e mult deasupra GP si ca dotari si ca motoare. Totusi nu vreau sa sar calul. In alta ordine de idei, are vreun impact negativ asupra calitatii masinii faptul ca e asamblata in Ungaria? Deasemenea as vrea sa va intreb cum vedeti voi diferenta intre motorul de 1.3 si cel de 1.5. Ca diferenta de pret, nu e foarte mare, deci aici inca sunt blocat din punct de vedere al deciziei.
sprite
...daca ar fi sa mai aleg o data, as lua de 1.5... Si daca as mai alege inca o data, as lua Sport... dar aici mai e de discutat: nu imi place deloc in 2 usi... biggrin.gif
Catalin103986
QUOTE(sprite)
...daca ar fi sa mai aleg o data, as lua de 1.5... Si daca as mai alege inca o data, as lua Sport... dar aici mai e de discutat: nu imi place deloc in 2 usi... biggrin.gif

Ok, inteleg ca ai vrea mai multa putere... dar oare se simte mare diferenta intre cel de 1.3 si cel de 1.5? Dealerul de unde vreau eu sa iau mi-a spus ca nu se justifica. Nu au masina de 1.5 pentur test drive, si am facut cu 1.3. Mi s-a parut OK doar dupa 3500 rpm, pana acolo nu am simtit mare diferenta fata de Twingo meu de 58 de cai... si diferenta de greutate e de 75 kg. So, poate ca cel de 1.5 e mai fortzos... stie cineva care e diferenta?
sprite
O singura data am mers cu 1.5, foarte putin. N-am avut cum sa simt vreo diferenta...
.............
In fine, initial pornisem catre o masina mai mare, dar asta pur si simplu mi-a placut. Si gata. Nu mai conta nici Grande Punto, nici altele. A doua zi la 10:00 am fost la dealer. smile.gif
Catalin103986
In zilele ce urmeaza trebuie sa-i soseasca GP-ul unui bun prieten si inca unul parintilor prietenei mele, asa ca voi face un test cu amandoua, asa ca si comparatie fata de Swift. Amandoua sunt cu 1.4 77CP si am retineri in ceea ce priveste vioiciunea masinii... Dar, pe de alta parte, cine ma vede in trafic cu Twingo, nu ma crede ca am motorul de 58 de cai, deci mai conteaza si soferul. Oricum sunt indragostit de masinile japoneze. Prima mea masina a fost o Mazda 626 cu 2 usi din '85, cu motor de 2000 si 101 cai, pana acum nici o masina testata nu mi-a placut mai mult ca Mazda arigato.gif
bogdan101062
Daca ai plecat pe swift ai facut o alegre f buna.
Am citiva amici care au GP noi si au o gramada de belele cu ele.
Stau tot prin service si tot asa.
In orice caz sper ca amicii tai sa le nimereasca mai bine.
Oricum inca o data iti spun ca ai facut o alegere super buna cu swift.
Cit despre cel sport pot sa iti spun ca bate o gramada de masini pe sosea.
Si aca tot e sa iei swift e te sfatuiesc sa iei varianta 1.5(motorul e mai fiabil si va tine mai mult).
Succes si astept impresii despre cum e sa ai swift.
Cit au spus ca e termenul de livrare la el.
Si apropo,eu am vazut unul la B&S in tunari si era cam 10000 de euro,asa ca studiaza un pic piata inainte sa iei pt ca nu are rost sa dai banii aiurea cit poti sa iei acelasi lucru mai ieftin.
Bafta!
Bogdan101352
Masina asamblata in Ungaria. din piese japoneze, de roboti japonezi...
Si oricum, ungurii nu-s romani! (cum s-o traduce "merge dom'ne si-asa" in ungureste ?! smile.gif)
Catalin103986
Modelul care imi place mie este pe stoc, singura diferenta fiind ca e cu motor de 1.5. Problema e ca actele contabile pentru dosarul de leasing sunt gata doar de maine intr-o saptamana. Va dati seama ca fierb, fermentez si dospesc pana atunci... biggrin.gif . Pretul mi se pare OK, Cam 13000 DDP. Macar voi putea conduce GP maine-poimaine si ma mai racoresc, pana atunci mai chinui Twingo prin oras. arigato.gif
wxr
@bogdan101062 - Cati amici ? Ce belele ?
GP-ul este pina in prezent o masina fiabila. Nu exista probleme majore sau frecvente la ea. Bolile copilariei s-au rezolvat (bucsa de la caseta de direct e unul dintre ele, schimbata pe garantie la masinele afectate si bineinteles, rezolvata de fabrica de pe la jumatatea lui 2006).
Motoarele sunt ok, la urma urmei daca iti iei masina de 77 de cai si vrei sa "rupi" tot pe sosea si nu iti reuseste, tu esti vinovat ca ti-ai luat-o.

Deci, nu mai imprastia zvonuri nefondate.

@Catalin103986 - Go and test-drive. Ia-o pe care ti-o permiti si mai ales, pe care iti place mai mult (sau invers). Tine cont ca s-ar putea ca GP sa vina cu mai multe dotari in aceeasi bani (clima automata, reglaj lombar electric, etc), daca te intereseaza acest aspect. Pe mine m-ar interesa, mai ales ca nu poti renunta la ele in favoarea unui motor mai puternic (si nu e vorba de cel de 95 de cai, ci de unul de 120-130, care ar pica fantastic pe masinuta asta).
Catalin103986
Voi face chiar mai mult decat un drive test cu GP 1.4 77 CP dynamic . Totusi, pentru mine e importanta dinamica masinii, asa ca, nu cred ca imi va conveni varianta de 77 de cai, si celelalte sunt cam scumpe. Oricum, cred ca nici Starjet-ul de 95 nu se ridica la performantele unui Swift 1.3. In plus, ma gandesc din ce in ce mai mult la varianta cu motor de 1.5. Inca nu am aflat cat de tare se simt diferentele intre cele 2 motoare, deci rog pe cine le cunoaste pe amandoua, sa-mi spuna cateva pareri.
Multumesc!
coco102888
Salut Catalin. INtre 1.3 si 1.5 la Swift diferentele sint cam astea: in primul rind ca 1.5 este motor vvt, 1.3 fiind un motor obisnuit, deci clar performanta superioara. La 1.5 ai cuplu mai bun si pe autostrada se simte in accelerarile la peste 120km/h. Si motorul e mai relaxat la 1.5 pe drum lung in timp ce pe cel de 1.3 trebuie sa il muncesti ceva mai mult. Partea proasta la 1.5 e ca desi e mai bun la drum lung si consuma la fel ca un 1.3, in oras diferenta de consum e mai mare. Mai e si diferenta de viteza maxima...
Deci depinde pentru ce iei masina, daca e mai ales pentru oras eu recomand 1.3 cu care mai poti iesi din cind in cind. Daca e si pentru drumuri mai lungi eu as zice sa te uiti si pe varianta disel swift care are motorul multijet de la fiat si e cam la acelasi pret cu 1.5. Deci gindeste-te la ce iti trebuie. Cit despre GP e simpatic dar nu are sasiul super sportiv de pe swift si nici fiabilitatea japoneza. In plus dotarile de pe Swift nu le vei gasi pe GP. Totusi vezi ca e o promotie GP 95 de cp la 10 500. Bafta la alegere.
Catalin103986
Salut Coco, multumesc pentru raspuns! Totusi, m-am uitat pe site la Suzuki Romania si am vazut ca si motorul de 1.3 e VVT. Undeva e o gresala... ori tu ori ei biggrin.gif . Oricum, pana imi ies actele pentru leasing, am timp sa ma tot documentez...
Sorin71828
Motorizarea de pe Swift de 1,3 nu este VVT, cu toate ca este identica cu cea de pe Ignis 1,3 dar care culmea este VVT. Practic diferentele intre cele doua motorizari nu exista :

Ignis 1.3 , motor M13A/WT putere max. 68,6 kw (93) CP / 6000 trm. cuplu max. 118/4100 0-100 km/h : 11,1 sec.

Swift 1,3 motor M13A putere max. 68 kw (92) CP / 5800 trm. cuplu maxim 116 / 4200 0-100 km/h : 11,0 sec.

Concluzionind practic nu este nicio diferenta. Aceasta tehnologie VVT (Variable Valve Timing System ) este o inventie care aduce beneficii motoarelor sport unde fiecare miime de secunda conteaza.

Se foloseste la Swift Sport - M16A (1,6VVT) Nu se foloseste la Jimny - M13A si nu se foloseste la SX4 - M15A si M16A
Sorin71828
Motorizarea de pe Swift de 1,3 nu este VVT, cu toate ca este identica cu cea de pe Ignis 1,3 dar care culmea este VVT. Practic diferentele intre cele doua motorizari nu exista :

Ignis 1.3 , motor M13A/WT putere max. 68,6 kw (93) CP / 6000 trm. cuplu max. 118/4100 0-100 km/h : 11,1 sec.

Swift 1,3 motor M13A putere max. 68 kw (92) CP / 5800 trm. cuplu maxim 116 / 4200 0-100 km/h : 11,0 sec.

Concluzionind practic nu este nicio diferenta. Aceasta tehnologie VVT (Variable Valve Timing System ) este o inventie care aduce beneficii motoarelor sport unde fiecare miime de secunda conteaza.

Se foloseste la Swift Sport - M16A (1,6VVT) Nu se foloseste la Jimny - M13A si nu se foloseste la SX4 - M15A si M16A

Desigur Swiftul cu motor de 1,5 ( M15A, VVT ) este mai interesant prin prisma performantelor lui ( nu neaparat a faptului ca este VVT ) putere max. 75/(102) CP 5900 trm. 0-100 km/h : 10.0 sec.
Sorin71828
scuze pt. replay, am vrut sa adaug doar ca :
"Desigur Swiftul cu motor de 1,5 ( M15A, VVT ) este mai interesant prin prisma performantelor lui ( nu neaparat a faptului ca este VVT ) putere max. 75/(102) CP 5900 trm. 0-100 km/h : 10.0 sec." bicycle.gif
Catalin103986
QUOTE(Sorin71828)
scuze pt. replay, am vrut sa adaug doar ca :
"Desigur Swiftul cu motor de 1,5 ( M15A, VVT ) este mai interesant prin prisma performantelor lui ( nu neaparat a faptului ca este VVT ) putere max. 75/(102) CP 5900 trm. 0-100 km/h : 10.0 sec." bicycle.gif

Merci pentru informatii. Stii cumva cat consuma in oras Swift-ul cu motor de 1.5? La condus normal si la condus sportiv biggrin.gif
Sorin71828
Iata un test drive facut de baietii de la revista Top Gear :
"Nu, n-am avut ocazia să testăm mașina cu care suedezul PG Andersson a câștigat anul acesta raliul de casă din mondialul de raliuri, dar dacă mașina de teste ar fi fost vopsită în culorile de curse, cu greu am fi făcut diferența. Suzuki Swift arată bestial și, spre deosebire de multe mașini din clasa mică, are un aer de masculinitate. Așa că, băieți, puteți urca fără grijă la volan, nu va râde nimeni de voi, ca atunci când vă dați macho la volanul unei Lancia Ypsilon.
Sub capotă am avut motorul de 1,3 litri, care dezvoltă 92 CP, diferența față de motorul de 1,5 litri fiind de doar 10 CP. Cei 92 de cai se simt imediat ce ai apăsat piciorul pe accelerație, dar un pilotaj prea sportiv se simte și la consumul de combustibil. Ce mai contează însă dacă te simți la volan ca un pilot de curse? Asta până la 100 km/h. Viteza de top este undeva la 175 km/h, și parcă ar mai fi fost nevoie de o treaptă în cutia de viteze pentru ca Swift-ul să ajungă mai bine la această valoare.

Test Suzuki Swift 1,5 GS condus sportiv, consum 7,2 % Tr. I. – 50, II – 90, III. – 140, IV. – 180.
Catalin103986
QUOTE(Sorin71828)
Test Suzuki Swift 1,5 GS condus sportiv, consum 7,2 % Tr. I. – 50, II – 90, III. – 140, IV. – 180.

Testul asta l-ai facut personal sau l-ai gasit undeva? Pe pagina TopGear nu am gasit decat articolul. Consumul mi se pare absolut corect! Eu am trecut de la masina care consuma 16 in oras, la Twingo, care consuma cam 6... Pot sa va zic ca in momentul cand am schimbat masina, am condus 450 de kilometri in continuu si nu-mi venea sa cred ca nu se termina benzina... Acum, daca trec pe Swift, nu mi se pare o diferenta chiar atat de mare. Trebuie sa spun ca m-am cam hotarat pentru un 1.5 GS cu 5 usi, in mare parte datorita voastra si vreau sa va multumesc pentru sfaturile si parerile schimbate! Din nou trebuie sa spun ca mi se pare o vesnicie pana miercuri cand va fi gata dosarul pt. leasing. Ieri a fost ziua mea si a trecut destul de repede, week-endul va trece si el ca sunt rupt de oboseala, dar de luni pana miercuri cred ca nu dorm... In plus, cine stie daca nu se vinde "Neagra" pe care am pus ochii pana atunci si va mai trebui sa astept inca o saptamana. blink.gif
sprite
QUOTE(Catalin103986)
Trebuie sa spun ca m-am cam hotarat pentru un 1.5 GS cu 5 usi...


Felicitari, e cea mai buna alegere! Stai linistit, intre 1.3 si 1.5 nu e diferenta decat de... un litru la suta. biggrin.gif
Catalin103986
QUOTE
Felicitari, e cea mai buna alegere! Stai linistit, intre 1.3 si 1.5 nu e diferenta decat de... un litru la suta. biggrin.gif


Si diferenta de performanta? De 3 litri ? biggrin.gif. M-as orienta catre varianta sport, dar nu-mi place cu 3 usi... mi-a ajuns.
Sorin71828
QUOTE
Testul asta l-ai facut personal sau l-ai gasit undeva?

... testul de consum este scos din revista "totalcar.hu"

Swift M13A - Ignis M13A VVT
Catalin103986
Well, fratilor, sunt cu un picior in "Swift Club". Azi am dat comanda Sift 1.5 GS 5 usi, negru... saptamana viitoare las Twingo "la vatra". Azi am testat si GP. Frumoasa foc! Fina, inchegata, cu performante medii... cel putin la prima vedere. Am condus varianta dynamic de 77 de cai... Vreau sa va spun ca Twingo il bate binisor la sprint, cu toate ca are doar 60 de cai. Dezamagire totala! Swiftul de 1.3 e de departe mai puternic. Sa vedem ce poate 1.5-ul.
Catalin103986
@Sorin. Esti sigur ca motorul de 1.5 e VVT? Nu am gasit scris nicaieri in acte si nici nu are insemnul pe aripa ca si Ignis. In rest sunt foarte multumit. Am facut deja 600 de km si imi place de mor. Consumul de pe computerul de bord a fost cu 0,3L mai mic decat cel calculat de mine din plin in plin, iar ultimul consum afisat, mers exclusiv in oras si ceva mai turata - pana in 4000 ocazional este de 7,9. Sunt curios cat va fi la pompa.
Sorin104552
Pt consumuri, recomand www.spritmonitor.de (engl si ger) , mai ales pina a-ti cumpara masina.
Sorin71828
Felicitari ! Nici pe Ignisul meu nu scrie pe aripa VVT ! pe unele scrie pe altele nu, pesemne ca au momente de criza la embleme !!!
Cit priveste motorul de 1,5 reiese clar ca este VVT. ( din revistele de specialitate )
Vezi de ex. automagazin.hu :
MÛSZAKI ADATOK :
Megnevezés
1.5 VVT
Szelepek száma
16
Lökettérfogat (cm3)
1490
FuratŚlöket
78,0Ś78,0
Sûrítési arány
9,5:1
Emisszió
Euro–4
Teljesítmény [kW(LE)/min]
75(102)/6000
Nyomaték (Nm)/min
133/4000
si aici este o fotografie cu un suzuki fara emblema VVT !
Catalin103986
Multumesc!
Asa e! Si pe site-ul Suzuki.hu, asa scrie. Mai am de tras vreo 300 km in rodaj si dupa aia o sa trecem si prin zona rosie... Abia astept. Pana atunci, mi se pare ca trage excelent si pana in 3500-4000. Incepe sa se simta puterea adevarata de undeva de la 2500 in sus, insa nici pana acolo nu ajunge greu... Pana acum cu Twingo intotdeauna plecam sageata de pe loc, asta insemnand ca scoteam tot ce putea masinuta aia din ea... Cu Swift-ul nu trebuie sa depasesc 3000 rpm pentru a obtine acelasi efect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.