Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problema?-bec ulei se stinge greu
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
gheorghe74381
Salutare la toti! Sunt nou pe aici si am o problema. Am cautat dar nu am gasit raspuns. Deci , am un Focus 1.8 tddi ,90 cp, din 15.12.2000 ,luat in nov. 2006. Avea schimbul de ulei facut de "dealer" recent, dar nu conform specificatiilor Ford: Esso 10W40,si era putin peste nivel.Problema e ca becul de la ulei se stinge la cca1-1.5 sec dupa pornirea motorului, acum e chiar mai mult timp cit era azi iarna(parca).Nu mi se pare normal.O fi de la ulei, sau de la faptul ca am calcat-o vreo 2-3 km cu 4000-4200 rpm sa-i curat injectoarele, ca circul doar in oras. Are 221000 km,poneste f.f. bine,nu consuma deloc ulei si nici gaze nu are iar de tras trage ca nebuna . O fi de la ulei ,sa-l schimb - are cca 2000 km , sau nu-i o problema majora (la un vol . de 5.6 l ulei) ? Uleiul pare bun, e viscos. Va multumesc anticipat pt. eventualele raspunsuri.
ALBERT29134
se aude si vreun zgomot ciudat pana se stinge becul? cum ar merge "fier pe fier"?

desi nu sunt pe domeniu, cred totusi ca e din cauza uzurii mari a motorului (peste 220.000 km e ceva) si a pompei de ulei care se amorseaza mai greu. becul cred ca se stinge cand ajunge uleiul la presiunea optima.

nu cred ca are vreo legatura cu turatia aia de 4000 rpm. nu la Ford.

din cate stiu 10-40 nu e prea recomandat pentru diesel si s-ar putea sa fie prea subtire si din cauza lui sa se amorseze pompa mai greu. data viitoare pune-i totusi ulei recomandat de producator, cu care s-a "obisnuit" motorul.

nu tura motorul pana se stinge becul!
James Kilowatt
In primul rand, pune neaparat uleiul recomandat de constructor.

In plus, mai bine sa nu incerci aditivii de "crestere a compresiei" sau de "cresterea presiunii" ori "reducerea arderii uleiului". Marea lor majoritate nu fac decat sa creasca vascozitatea uleiului, si la rece si la cald, si intr-adevar cresc compresia sau reduc pierderile, insa accelereaza puternic uzura motorului la pornire si la rece... Pe tema asta e existat un studiu si un articol intr-o revista auto destul de cunoscuta. Decat sa folosesti tot felul de aditivi mai bine schimbi uleiul mai des sau il completezi...
gheorghe74381
Nu se aude nici un zgomot, gen fier pe fier sau altul .Compresia nu cred ca e o problema in cazul de fata, pt. ca a pornit motorul la -6 -7grd.C azi iarna, la cheie, si dupa asta , la mecanic am constatat ca erau arse toate bujiile.Aditivi nu o sa-i pun (desi "dealerul " de la care am luat-o a pus cca 250 ml aditiv motor 2+2)cind a facut schimbul. Nu stiu cam ce uzura ar putea avea , zic ca trage la greu-mai ales dupa1900-2000 rpm,doar ca se tureaza mai greu (si in ralanti), si consumul e mare :10l exclusiv urban,mers moderat-nu subturat si nu supraturat,dar mai mult cu mot. rece. Mersi oricum pt . raspunsuri .
Alexandru
QUOTE(gheorghe74381)
Salutare la toti! Sunt nou pe aici si am o problema. Am cautat dar nu am gasit raspuns. Deci , am un Focus 1.8 tddi ,90 cp, din 15.12.2000 ,luat in nov. 2006. Avea schimbul de ulei facut de "dealer" recent, dar nu conform specificatiilor Ford: Esso 10W40,si era putin peste nivel.Problema e ca becul de la ulei se stinge la cca1-1.5 sec dupa pornirea motorului, acum e chiar mai mult timp cit era azi iarna(parca).Nu mi se pare normal.O fi de la ulei, sau de la faptul ca am calcat-o vreo 2-3 km cu 4000-4200 rpm sa-i curat injectoarele, ca circul doar in oras. Are 221000 km,poneste f.f. bine,nu consuma deloc ulei si nici gaze nu are iar de tras trage ca nebuna . O fi de la ulei ,sa-l schimb - are cca 2000 km , sau nu-i o problema majora (la un vol . de 5.6 l ulei) ? Uleiul pare bun, e viscos. Va multumesc anticipat pt. eventualele raspunsuri.


Becul se stinge atunci cand presiunea uleiului atinge o valoare minima (nu optima!!), de regula 0,3-0,7 bar. Daca dureaza mult pana creste presiunea, atunci fie pompa de ulei este uzata, fie filtrul de ulei sau sorbul pompei sunt partial infundate, fie presiunea se pierde datorita uzurii lagarelor principale ale arborelui cotit. Verificarea compresiei in cilindri nu e relevanta - nu are nici o legatura cu presiunea uleiului. Daca fenomenul persista dupa schimbarea uleiului si a filtrului, un test edificator se poate face prin montarea temporara a unui manometru in locasul senzorului de presiune a uleiui si urmarirea indicatiilor acestuia
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.