QUOTE(gheorghe74381)
Salutare la toti! Sunt nou pe aici si am o problema. Am cautat dar nu am gasit raspuns. Deci , am un Focus 1.8 tddi ,90 cp, din 15.12.2000 ,luat in nov. 2006. Avea schimbul de ulei facut de "dealer" recent, dar nu conform specificatiilor Ford: Esso 10W40,si era putin peste nivel.Problema e ca becul de la ulei se stinge la cca1-1.5 sec dupa pornirea motorului, acum e chiar mai mult timp cit era azi iarna(parca).Nu mi se pare normal.O fi de la ulei, sau de la faptul ca am calcat-o vreo 2-3 km cu 4000-4200 rpm sa-i curat injectoarele, ca circul doar in oras. Are 221000 km,poneste f.f. bine,nu consuma deloc ulei si nici gaze nu are iar de tras trage ca nebuna . O fi de la ulei ,sa-l schimb - are cca 2000 km , sau nu-i o problema majora (la un vol . de 5.6 l ulei) ? Uleiul pare bun, e viscos. Va multumesc anticipat pt. eventualele raspunsuri.
Becul se stinge atunci cand presiunea uleiului atinge o valoare minima (nu optima!!), de regula 0,3-0,7 bar. Daca dureaza mult pana creste presiunea, atunci fie pompa de ulei este uzata, fie filtrul de ulei sau sorbul pompei sunt partial infundate, fie presiunea se pierde datorita uzurii lagarelor principale ale arborelui cotit. Verificarea compresiei in cilindri nu e relevanta - nu are nici o legatura cu presiunea uleiului. Daca fenomenul persista dupa schimbarea uleiului si a filtrului, un test edificator se poate face prin montarea temporara a unui manometru in locasul senzorului de presiune a uleiui si urmarirea indicatiilor acestuia