Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuning vectra 1.7td
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Vectra / Insignia
Claudiu67480
Pun aici pasi pentru tuning la un motor 1.7td isuzu tc4ee1

Initial se da jos galeria de admisie pentru a putea avea acces la pompa de injectie

Sub galeria de admisie se vede pompa de injectie. Pe pompa de injectie(sus) se afla un capac prins in 4 surube de 10mm, care are atasat un furtun de cauciuc
Furtunul de cauciuc se poate scoate cu mana, se desfac cele 4 surube de 10mm.


Odata ce capacul este dat jos, in interiorul lui se vede o gropita chiar in mijloc. Se pune capacul pe ceva drept si tare (menghina, ) si se ciocaneste gropita pana ce devine dreapta, trebuie doar cateva lovituri de ciocan pentru a obtine asta.

Inapoi la masina acum. Sub capacul pe care l-am luat jos se afla o diafragma din guma, aceasta se deslipeste usor cu ajutorul unei surubelnite.Se pune un semn la diafragma cu markerul pentru a nu ii modifica pozitia la remontare. Se ridica diafragma in sus pana ce atinge galeria de admisie. Cu ajutorul unei lanterne, se observa printre golurile galeriei de admisie ca sub aceasta diafragma se afla un inel alb. Se tine de diafragma in sus cu o mana , cu cealalta mana se ia un cutit (cuter) si se taie inelul alb intr-o parte, se ia clestele si se trage inelul afara.

Se pune capacul inapoi si se reataseaza furtunul.






In spatele pompei de injectie se afla surubul de reglaj al debitului de combustibil. Acesta este acoperit de un capac de culoare argintie sau aurie. Se indeparteaza capacul cu ajutorul unei surubelnite, unui patent si a unui ciocan. Este destul de greu de scos acest capac.
Odata ce capacul este scos, se observa directie pe care cade taietura de surubelnita din capul surubuilui de reglaj si se margheaza aceasta directie pe pompa cu vopsea sau un marker.( asta doar pentru a sti starea initiala in cazsul in care se doreste revenirea). Se slabeste piulita de siguranta , se roteste surubul cu ½ in directia acelor de ceasornic, se strange piulita de siguranta.

Acum mergem la partea cu turbina. In fata motorului se apla evacuarea si turbina. In partea dreapta a turbinei se vede un furtun de cauciuc . Se desfac colierele si se scoate furtunul.O parte a furtunului se desface pe deasupra masini cealalta pe dedesupt.
Acest furtunas se inlocueste cu unul mai lung pe care se monteaza o supapa de evacuare prin intermediul caruia se regleaza presiunea dorita pentru turbina. Presiunea de boost la turbina se regleaza la 1 bar.
Cu ajutorul unui barometru se masoara presiunea inaintea montarii robinetului si dupa.
Se observa ca supapa de siguranta din interiorul galeriei de admisie (sub filtrul de aer) se deschide in jurul valorii de 1.1 bar, de aceea se limiteaza presiunea la 1 bar.
Inainte de modificare turbo dadea 0.5bar (7 psi) , dupa modificare 1.2 bar (17psi)


Like I said on the message board the car is greatly improved, smoother reving, seems quieter to me, less smoke and boy does she go, at 2500 rpm it just revs up so fast, 2nd and 3rd gear is amazing, motorway acceleration is also much improved.

Relantiul trebuie redus deoarece acesta va creste odata cu rotirea surubului de reglaj al debitului. Se regleaza si relantiul pornirii la rece.[img][/img]
Claudiu67480
nu stiu cum sa pun imagini help care stiti

cui ii tb imaginile sa dea adresa de mail sa le trimit ca altfel nu stiu


merci
Claudiu67480
inca una :puke:
Claudiu67480
numai asa stiu arigato.gif
Claudiu67480
:bandit:
Claudiu67480
beer.gif
cristian95382
Am si eu o astra din 2001 cu motor isuzu de 1.7 , pot face acest lucru?
Se merita? Cat de mult schimba puterea motorului? Tu esti multumit?
Masina ta din ce an e? Mersi!
Claudiu67480
Salut cristian95382. Modificarea respectiva este pentru motorul de isuzu X17DT (TC4EE1). Modelul tau este modelul mai nou derivat din acesta, cu injectie electronica. Deci la tine acelasi lucru se poate face prin chip tuning.
florin55503
am avut si eu motorul asta pe o astra F. probabil e cel de 83 CP care odata nu introducerea normelor euro 3 s-a facut de 75.

ceea ce spui tu acolo e destul de periculos. e destul de greu reglat debitul corect al unei turbine. am auzit si eu de chestii din astea. dar putin diferit. daca chiar se vrea o crestere de putere se dezlipeste chipul si se inlocuieste cu altul . operatiunea de dezlipire este la randul ei putin riscanta, dar zic eu mai putin riscanta decat in soluti apropusa de tine.

la tine a mers? ce crestere de putere ai obtinut? consumul?
Claudiu67480
Florin motorul despre care vorbesc eu nu este cu cip... ci cu injectie mecanica. Eu am tradus doar ce au facut alti de pe un forum englez. Sper sa am timp sa fac si eu chestia asta, pentru ca inca nu am reusit sa o fac.
O sa va anunt ce rezultate o sa am. Sper pe sambata sa reusesc sa fac asta.
Claudiu67480
Am facut treaba cu modificarea presiunii in turbo. Si functioneaza :bandit:
Masina trage ca nebuna de la aprox 2000 de ture in sus. Mai trebuie sa fac modificarea la pompa de injectie. Daca aveti nelamuriri puteti sa ma intrebati.
Alin70594
salut. m-ar interesa si pe mine "tunning-ul" asta. dar as vrea mai multe date...se poate strica ceva la motor sau la turbina ca urmare a acestor modificari? tu zici ca ai facut modificarea la turbo..cam care e diferenta de putere? cum e consumul ? cu cat a crescut? multumesc
Claudiu67480
Eu mi-am facut modificarea la turbo si nu am marit foarte mult presiunea ... de la 0,7bar la ~1bar...am marit debitul la pompa cu 1/3 ture... si iti spun eu ca e diferenta ca de la cer la pamant. Cand trece acul de la turbo de 0.5 bari te baga in scaun biggrin.gif . La consum nu am vazut nici o diferenta inca... nu este mai mare in nici un caz decat inainte.. pt ca masina ajunge mult mai repede la cuplul maxim... Nici nu stiu daca o sa mai fac modificarea cu White ring-ul (inelul acela din pompa care scoate limitarea debitului) pentruu ca mie imi ajunge :boxing: (deocamdata) cat de bine trage. Documentatia am luat-o de pe un forum englezesc si respectivii care au facut acest tuning au ajuns pana la 125 HP cu modificari de admisie si evacuare si filtru de aer sport si la un cuplu de 225 Nm ceea ce e avion man. Discutia pe forum era de prin 2003 si erau discutii si in prezent si nimeni nu s-a plans de efecte secundare ...
Mai vorbim...
Alin70594
ok...m-am cam hotarat sa fac aceasta modificare.
1. de unde gasesc o supapa de evacuare la care sa pot regla presiunea de deschidere? vreo sugestie?
2. tu ai modificat si relantiul? ca ma gandesc, ca se tureaza masina oleaca si la relanti..de unde se regleaza acest lucru?
Claudiu67480
Eu am cautat supa dar nu am gasit asa ca am cumparat un robinet de aragaz ca are reglajul fin si nici nu a fost scump. Relantiul se regleaza cu motorul cald. Vezi ca sunt doua surube de reglaj unul pt relantiul la cald si unul pentru relantiul la rece(shocul). Desfaci surubul pt relantiul la rece si il dai inapoi mai mult... apoi se regleaza relantiul la calt la aprox 800rm. Dupa asta se strange surubul relantiului la rece si se lasa o toleranta de 1,5 mm intre el si tija acceleratie.
Mihai105175
Cum ai folosit robinetul de aragaz?
Poti sa dai detalii te rog? :bash:
Claudiu67480
Furtunul care intra in wastegate se inlocuieste cu unul mai lung. Se taie in doua si se oune un teu (T). LA teul respectiv se conecteaza robinetul de la aragaz. Cu ajutorul acestui robinet se regleaza cata presiune sa scape inainte de wastegate astfel inacat turbina sa ajunga la 1 bar. Adica "fentezi" wastegateul sa deschida mai tarziu :bash:
Mihai105175
[Unde pot gasi cartea tehnica pt Opel Astra 96 cu motur Isuzu 1.7 TD?] :bash:
Claudiu67480
Tin sa va anunt ca am facut tuningul respectiv .. fara sa mai scot acel "white ring". Masina are nerv, consumul nu simt sa se fi modificat, si probleme nu au aparut. Nu pot sa spun cati cai am in plus pentru ca nu am unde sa fac testul. Daca mai vreti detalii intrebati.
Mihai105175
Poate n-ar fi rau daca poti sa pui si niste poze cu modificarile facute la turbina :bash:
Mihai105175
Cum ai masurat presiunea la turbina?
Claudiu67480
Presiunea turbinei am masurat-o cu un barometru, care mi l-am montat in bord. Imi pare rau ca nu pot sa pun poze, pt ca nu am aparat foto blush.gif , trebuie sa imi cumpar, acum am alte prioritati mia importante. In principiu am respectat in mare parte tot ce am scris in documentatie de la inceput, cu specificatia ca nu am gasit supapa de evacuare ca si cea din poza si am inlocuit-o cu un robinet prin care reglez cat aer sa scape inainte de waste gate.
shjnock
QUOTE (Claudiu67480 @ May 28 2007, 03:49 PM) *
Presiunea turbinei am masurat-o cu un barometru, care mi l-am montat in bord. Imi pare rau ca nu pot sa pun poze, pt ca nu am aparat foto blush.gif , trebuie sa imi cumpar, acum am alte prioritati mia importante. In principiu am respectat in mare parte tot ce am scris in documentatie de la inceput, cu specificatia ca nu am gasit supapa de evacuare ca si cea din poza si am inlocuit-o cu un robinet prin care reglez cat aer sa scape inainte de waste gate.


salut mai stie cineva de acest experiment sau de initiatorul topicului ?
zi3vb
salut. am si eu o vctra a cuu motor de 17 td tc4ee1 si am o problema.
cand este frig afara si pornesc masina ( motor rece ) pentru cateva secunde merge frumos dupa care incepe sa bata si sa tremure si sa scoata fum alb in prostie . asta se intampla pana cand incepe sa se incalzeasca dupa care totul revine la normal si motorul incepe sa "toarca" dar turatie ramane stabilita pe la 1300 . daca ma puteti ajuta va multumesc.
zi3vb
QUOTE (Claudiu67480 @ Apr 5 2007, 03:31 PM) *
nu stiu cum sa pun imagini help care stiti

cui ii tb imaginile sa dea adresa de mail sa le trimit ca altfel nu stiu


merci

sal. am si eu o vectra a cu motor 17 ( tc4ee1 ) si as dori sa-mi dai si mie mai multe informatii in legatura cu tuning turbo. m-ar interesa daca poti sa-mi dai si niste poze. ti-as fi recunoscator.
multumesc.

adresa mea de mail este : zi3vb@yahoo.com
Popix
Salut. Daca poti trimite-mi pe e-mail si mie ceva poze k vreau sa fac si eu tuningul. Fara ceas de turbo cum crezi ca pot regla boostul?cate ture ai deschis la robinet?
Adresa mea este alexkilo2001@yahoo.com . Ms mult de ajutor
sorin123
sall am si eu un opel astra 1.7 td si vreau sa ii fac modificarile astea da leati facut voi... poate sa ma ajute si pa mn cineva???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.