Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fotografie ... pe bune
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Fotografie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
G e o r g e
offtopic : toate telefoanele intr-o poza
Xalanx
cafeaua aia da valoare pozei. Mai am 2 ore de stat la birou... wacko.gif

nu vinde careva un asus a632n?
G e o r g e
eu de abia am luat 636 le ... s-ar putea sa-l dau pentru un FJ 560... ma mai gandesc .
Xalanx
cred ca e offtopic, asa ca nu va recomand sa va uitati aici.
G e o r g e
really nice
Xalanx
QUOTE(G e o r g e)
really nice

Thanx arigato.gif
air_wolf
misto pozele din link.
DORU
Intr-adevar, reusite. Felicitari pt inspiratie si rezultate.
Xalanx
Thank you guys.

beer.gif
mike.omega
Parca vorbeam de poze facute cu tembelefonu mobil biggrin.gif
Intr-adevar FZ20 e super scula dar daca vreti neaparat facem topic de poze(desi s-ar putea sa existe) cu aparate foto separat smile.gif
Xalanx
Fezeu' e un compromis acceptabil, cam cel mai bun din gama prosumer. Si asta din cauza lentilelor Leica, altfel ar fi rubbish. Pe un amarat de senzor 1/2.5" nu poti scoate fotografie profi.
Altfel discutam cu un K10D si niste obiective Tamron sa zicem. Orice DSLR entry-level e cu 10 capete peste FZ.
mike.omega
Nu contesta nimeni asta, insa era intr-o vreme la metro FZ20 cu 12 mil, cat e un K10D cu obiective(atentie! obiective!) Tamron?! Nu cumva tinde spre 40 e mil?! smile.gif
Tocmai aici intervine diferenta intre cele 2 aparate luate ca exemplu: FZ20/30/50 sunt pentru amatorii interesati de fotografie iar K10D, D50/80, 400D si altele sunt pt profesionisti.

In momentul asta preturile pentru FZ50(~22 mil) mi se par enorme. Avand in vedere ca deja la 25 de mil gasesti DSLR cu performante mult mai bune!

De pe vremea cand FZ30 traia biggrin.gif



Xalanx
Sa avem iertare... am zis Tamron pentru ca sunt mai spre partea de budget, ca altfel ziceam Leica sau Zeiss sau L-urile Canon sau alte alea.

K10D, D80, 400D sunt DSLR-uri entry level. Fotografii profesionisti merg de la 30D sau 5D in sus... pana la 1Ds Mark II. Sau si mai sus, la Hasselblad si Mamiya.

La noi treaba e proasta rau ce-i drept, un 400D cu chifla de 18-55 ajunge la vreo 3000 ron. Daca insa pleci prin europa, ai sanse sa scoti un pret cu 33% mai bun.
mike.omega
Da, excursia in EU dupa asa ceva poate da roade dar atunci nu mai ai garantie si nu stii cand te paste ghinionul, unii sunt patiti blush.gif
Xalanx
QUOTE(mike.omega)
Da, excursia in EU dupa asa ceva poate da roade dar atunci nu mai ai garantie si nu stii cand te paste ghinionul, unii sunt patiti blush.gif


Si eu sunt patit. Chiar zdravan. Camera video Canon mvx 200, la vremea ei super faina, luata din UK. Made in Japan, nu pe vapor. S-a dus ... de suflet partea de firewire, ca... asa a vrut ea. Face zoom pe tot range-ul in cam juma' de ora, are de la o vreme un flickering de vad in 50Hz interlaced daca ma uit la ea 5 minute... si inca vreo cateva bube. Garantie ioc.

Dar dupa toate astea, mi-as luat totusi din EU. Preturile de la noi sunt nejustificat de mari.
Bun, ca sa zic pana la capat... eu am niste rude in Madrid. Bastinasi, nu plecati cu sorcova. Le cumpara ei si la o adica am garantie.
G e o r g e
Xalanx
La poza a doua daca focalizai pe capetele de barna si scoteai un bokeh la tot restul.......
Pentru un bokeh mai gigea faci un telemacro cu apertura mare f/2.8 sa zicem.

Bine, nu cu Casio ala.
G e o r g e
ce sa-i scot ?

si ce-i aia apertura ? eu sunt novice rau de tot biggrin.gif iar casio asta e foarte misto , ca e mic mic de tot biggrin.gif
Xalanx
Bokeh este un termen care reprezinta partea nefocalizata din imagine. Depth of field, cum ar zice japonezu'. Aperture = deschiderea diafragmei.
FZ20 spre exemplu este tatic intre aparatele prosumer pentru ca permite o deschidere de f/2.8 (MARE!) pe tot intervalul de zoom. Nu prea o sa mai gasesti asa ceva la "sapuniere".

Deci bokeh-ul este cu atat mai interesant cu cat partea nefocalizata a imaginii este cat mai cetzoasa. Si bineinteles, partea focalizata trebuie sa fie foarte sharp ca sa zic asa.

Cum ar fi in poza asta
G e o r g e
ahhhh gata ... am inteles smile.gif

da' nu se poate photoshopa dupa ? tongue.gif

oricum , ca idee , cam ce aparat as putea sa ma orientez catre ? un DSLR eventual .
Xalanx
Se poata prelucra ulterior, bineinteles. Dar este mai greu, iar eu sunt lenes si pe deasupra imi plac fotografiile cat mai putin prelucrate.
Oricum, daca ai de gand sa folosesti Photoshop, iti recomand cateva plugin-uri care n-ar trebui sa-ti lipseasca: Nik Sharpener Pro, Alien Skin Exposure, B/W Styler, FocalBlade.
Si invata sa lucrezi cu layers ca fara astea nu faci nimic.

Ce aparat sa-ti iei? Depinde cati bani vrei sa bagi si ce vrei sa faci cu el. Portretistica, Wildlife, WildWife, Macro photography, etc.

Daca vrei sa-ti faci un hobby din asta, poti sa incepi cu o camera prosumer, gen Canon S3 IS. Daca vrei sa mergi mai sus, ia un dslr entry level. Ai de ales probabil intre Pentax K10D, Nikon D80 si Canon 400D.

Oricum, retine - DSLR-ul e consumabil. Adevarata valoare sta in lentile.

www.dpreview.com
www.dcresource.com

Lentilele din kit de regula sunt jafuri. Mai ales la Canon.

Daca intrebi ce mi-as lua eu... cred ca un K10D. Prietenii stiu de ce.
G e o r g e
e 3500 ron o jucarie d'asta , ceva la 1500 ron eventual SH ? ? ?

ca nu e asa de mare pasiunea pentru fotografie ...

pana una alta eu m-am folosit cu stoicism de un olympus 350Z ... o saracie de aparat luata de vreo 4 ani care merge ok si in ziua de azi
Xalanx
La SH nu stiu cum sta treaba. Un 400D cu chifla 18-55 e vreo 3000 ron. Dar o sa bagi grupa mare in lentile oricum, daca vrei sa faci ceva.

www.f64studio.ro , www.cel.ro si asemenea.
G e o r g e
scump dom'le scump ... ma duc si-mi iau o saracie de olympus , e ieftin si mie imi plac biggrin.gif

o sa vin cu poze cand am .
mike.omega
Daca vrei sh pe la 1500 roni urmareste bursele ca gasesti Pentax DL, parca asa il cheama, al mai mic DSLR de la Pentax biggrin.gif
air_wolf
mda, sh e beton, mai ales daca a luat o cazatura sau doua aparatul sau si mai rau, are acumulare de praf! daca nu faci poze profi n-ai nevoie de SLR. e adevarat, citeodata ai vrea un superangular sau un tun, dar astea sint ocazii rare pentru care nu merita sa dai mii de euro. si sa faci poze proaste pentru ca nu stii sa alegi corect obectivele. lus acumulatorii care tin mai putin, pentru ca SLR-ul consuma ca porcu'.
ca aparat domestic biggrin.gif eu prefer panasonicul din cauza lentilelor leica.
G e o r g e
am renuntat la SLR . am mers pe un olympus 510UZ la 936 ron de nou. azi il ridic. abia astept . eu am fost foarte multumit de olympusul care il am de vreo 4ani ??? or so , asa ca dupa ceva cautari am dat de 510le asta . la performante pare bun , la pret excelent , iar in reviewuri sta ok pentru banii astia .

sooooooooo, poze poze poze, dupa paste biggrin.gif
James Kilowatt
Io mi-am luat fuji 6500 FD. In review-uri sta bine, insa acum am dubii.... in lumina slaba are zgomot destul de puternic... si taman pentru asta l-am luat, peste tot scrie ca e sensibil la lumina si ca are zgomot redus.
mike.omega
@Airwolf: depinde de la ce inaltime cade apartul. Unii le-au scapat pe asfalt si sunt intregi, eu l-am scapat in pat si am transpirat pana m-am convins ca merge laugh.gif
La DSLR acumulatorii nu sunt o problema smile.gif S-a inventat batterygrip-ul, si fie vorba intre noi, nu e pasionat de fotografie care sa plece de acasa fara accu suplimentari biggrin.gif

@James: Fuji-urile sunt "celebre" pentru zgomotul din poze, trebuia sa-i ceri poze lu Satori cu 5500-ele, te-ai fi razgandit blush.gif
Ah da! La pozele de noapte se foloseste trepied, chiar daca ai expunere de numai 1 sec
James Kilowatt
Habar n-am care e timpul de expunere... manualul e in germana si nu pricep o boaba biggrin.gif Cat am invatat sa o folosesc am facut-o empiric. Oricum, stiu ca pentru pozele de noapte trebuie sa fie fixa si o sprijin pe cate ceva.
Am avut alt fuji mai vechi si cu mai putine pretentii inainte si nu avea zgomot chiar si la pozele de noapte...
Xalanx
@James: fuji al tau are un senzor de 1/1.7". Asta e ceva mai mare decat standardul de 1/2.5". Cu toate astea, e tot un foarte mic CCD vai de capul lui, iar pozele la iso peste 200 ies naspa. Datorita problemei cu zgomotul la senzorul mic, aparatele foto digitale au un sistem de noise reduction. Problema e ca la un moment dat nu stii daca sa alegi un aparat cu un noise mai puternic sau unul cu un sistem de NR mai drastic. Pentru ca in loc de noise, o sa ai artefacte de NR cu gramada.
Daca chiar vrei sa faci poze la iso 400, 800, etc - numai un DSLR te ajuta.

Nota: DSLR-urile stau chiar ceva mai bine decat prosumerele la durata de viata a bateriei. Spre exemplu un K10D merge cu 480 de poze per acumulator, iar S6500 doar 400. Nesemnificativ... daca nu am tine cont ca primul e undeva la jumatea clasamentului la shots/battery la dslr-uri iar al doilea e in top la prosumere.

Intr-adevar, nu poti sti ce a patit aparatul cu pricina, chiar daca a cazut de la 1.5 m si PARE ca nu are nimic. Eventual o mica problemuta la stabilizarea imaginii, ca sa nu mai mearga asa cum trebuie. Nu se vede din afara, ce-i drept.

510UZ are un punct foarte tare: durata de viata a bateriilor. Cam asta ar fi tot. ISO 4000?! Gimme a break... la mai mult de 200 pozele ies inutilizabile.
Nu m-am mai uitat sa vad daca are si bulb pentru shutter speed. Daca are, poti scoate poze foarte interesante noaptea, mai ales cu flash extern.
Era un olympus prosumer care avea, nu mai stiu care.
James Kilowatt
Care-s artefactele de NR?

Daca pastrez sensibilitatea redusa si cresc timpul de expunere (folosind trepied) ajuta? Asta presupunand ca descopar cum se face.....
Xalanx
artefactele de NR apar ca o matuire, cateodata ca mici blocuri acolo unde sistemul nu a reusit sa recupereze detaliile originale ale pozei. Deci poza pierde din detaliu, eliminand zgomotul.

Daca ramai la ISO 50-80-100 cresti timpul de expunere si atunci poti face poze in lumina redusa. Problema este ca nu poti fotografia decat subiecte statice, pentru ca la o expunere de cateva secunde orice miscare apare ca un blur sau mai rau.

Daca vrei sa faci poze de noapte, nu uita sa-i dezactivezi stabilizatorul de imagine, in caz ca ai asta (nu m-am uitat la toate specificatiile), pentru ca altfel vei avea blur de asemenea.

De curiozitate poti incerca urmatoarea chestie: setezi timpul de expunere la 30 secunde si pozezi stelele. O sa observi in loc de stele o gramada de dungi albe, datorita miscarii pamantului.

Inca un efect frumos care se poate obtine cu o expunere prelungita. Presupunem ca avem o cascada. Seara pozitionezi aparatul, dai o expunere de cat este necesar (mare sa fie), eventual micsorezi deschiderea diafragmei si o sa fii uimit sa vezi ce imagine poate sa iasa din miscarea apei. La fel si cu norii, luna...

Daca ai stabilizator de imagine poti incerca panning. FZ-ul meu spre exemplu are inclusiv setare pentru panning, cand stabilizatorul nu functioneaza decat pe verticala. In felul asta poti prinde imagini cu o masina in miscare, in care masina este sharp si restul intr-un motion blur, dand impresia ca masina se misca foarte rapid.

Am facut odata panning la o tanti de vreo 70 de ani, cand trecea pe langa un grup de oameni. Arata criminal sa vezi baba de parca intra in hiperspatiu...
mike.omega
Efectul de dungi dat de stele l-am probat eu, asa e biggrin.gif
Din cate stiu eu Fuji nu foloseste vreun sistem de stabilizare(si S9600 sufera de asta) bazandu-se pe ISO ridicat, insa dimensiunile senzorului nu permit asta smile.gif
O alta functie foarte interesanta este reglarea intensitatii blitului. Nu stiu daca existal a FZ20 insa la FZ30 este si tin minte ca puteam reduce puterea blitzului cand nu aveam nevoie neaparat. Si mai misto e cand poti face poze cu blitz dintr-un colt intr-altul al camerei, sa vad eu un P&S facand asta! laugh.gif

PS: sunt curios cum arata poza cu tanti aia blink.gif
Xalanx
Aaa... pai nu ma apuc sa caut prin cateva zecii de mii de jpeguri sa o gasesc pe-aia. In cazul fericit in care am pastrat poza vreau sa spun. V-am dat o idee, puteti sa o incercati si voi. Merge si la un bebe mic, care abia face cativa pasi. Si la ala ar fi un efect fain. Supersonic kid wink.gif

Stabilizatorul de imagine este in majoritatea cazurilor un giroscop, care compenseaza miscarea mainii, cam cum face powerball. Bineinteles, e vorba de miscari cu amplitudine mica.

FZ-ul are reglarea intensitatii blitz-ului, care mi se pare aiurea sa lipseasca. In fond si la urma urmei chiar daca e prosumer, tot un p&s ramane. Recte, sapuniera.
James Kilowatt
6500 are stabilizator, insa habar n-am cum se activeaza.. sau dezactiveaza sad.gif
Si nici nu am descoperit cum pot seta timpul de expunere... are cineva vre-o sugestie? Sau chiar un manual pdf, ceva? smile.gif
James Kilowatt
Tnx smile.gif

Intre timp am descoperit cum se regleaza si timpul de expunere si deschiderea diafragmei (aperture) insa inca experimentez sa vad la ce foloseste smile.gif


O sa incerc sa uploadez niste poze dupa ce se face noapte biggrin.gif
ozz86651
Obiectivele din kit nu sint jafuri decit pentru snobi smile.gif. Exista o groaza de fotografi seriosi care fac fotografdie adevarata cu P&S. Nu scula conteaza, ci fotograful. Dar oricum lentila de kit cu care vine 350D sau 400D e una foarte decenta, mai ales pentru pret. Cind fotografiile o sa-ti arate perfect si singura lor problema e de la obiectiv (asta presupune ca le maresti serios ca pina in format A4 nu prea se vede), atuni merita sa upgradezi.
mike.omega
@Ozz: intreaba orice propietar de DSLR daca nu cumva vrea un alt obiectiv in afara de cel din kit si ai sa vezi surprize!

Asa am si eu o cunostinta, si-a luat Pentax, mic si frumos, DSLR si sustinea cu tarie ca nu-si cumpara nimic in plus. Dupa nici 2 sapt il aud ca si-a comandat alt obiectiv si intre timp si-a mai luat unul cu deschidere de diafragma mare.
O investitie interesanta poate fi un obiectiv macro, prietenii stiu de ce! smile.gif

Orice poza facuta la 5-6Mp o scoti pe A4 lejer biggrin.gif
Xalanx
QUOTE(ozz86651)
Obiectivele din kit nu sint jafuri decit pentru snobi smile.gif. Exista o groaza de fotografi seriosi care fac fotografdie adevarata cu P&S. Nu scula conteaza, ci fotograful. Dar oricum lentila de kit cu care vine 350D sau 400D e una foarte decenta, mai ales pentru pret. Cind fotografiile o sa-ti arate perfect si singura lor problema e de la obiectiv (asta presupune ca le maresti serios ca pina in format A4 nu prea se vede), atuni merita sa upgradezi.


Deslusesc o oarecare nepricepere in randurile de mai sus. In primul rand, nu te grabi sa ma califici drept snob, fara sa ai cunostinta de cauza. Probabil ai citit pe undeva unul din articolele in care se spune ca poti face o fotografie exceptionala si cu telefonul mobil. Partial e adevarat. Fotograful profesionist are in buzunar si un P&S pentru cazuri de exceptie (cand nu-si poate cara geanta cu obiective, cand sunetul declansatorului de la DSLR ar deranja subiectul), dar nu va folosi niciodata cu precadere acest P&S. Lentila din kit, adica 18-55-ul cu care vine 350 sau 400 este o lentila slaba. Ca performante si constructie. Pare ca e facuta pe vapor.
Fara sa mai spun ca poate fi folosita la peisaje si portrete, nimic mai mult. N-o sa poti scoate un close-up sau un tele cu lentila asta, daca intelegi ce vreau sa zic.
Gasesti suficiente exemple pe net si suficiente explicatii mai concludente decat asta despre de ce obiectivele din kit sunt slabe. Ca o nota aici, cel mai bun obiectiv de kit il are Nikon-ul, la D80.
Pe viitor sa te documentezi mai atent.

Ca o concluzie pentru toata lumea: daca vreti sa faceti un hobby din fotografie, pentru inceput este suficient un P&S din gama prosumer. Categoria se mai numeste SLR-like, deoarece aparatul seamana cu un DSLR cu obiectivul atasat. Adica nu are forma de sapun Camay.
Exemple: FZ50, Sony H2-H5, Fuji S9000.
Ulterior, daca chiar pozatul a devenit un hobby si resursele financiare o permit, merge un upgrade la un DSLR si niste lentile mai budget, gen Tamron. Si asa mai departe.
_Constantin_
Asta cu telefonul mobil e partial adevarata. Nu am pretentii. Am facut doar niste poze. Or fi bune, or fi rele. Primele 2 sunt facute cu un k750, si apoi un Cannon A430 de care sunt foarte foarte dezamagit. Nu imi place deloc, o porcarie de aparat. Are ceva setari manuale dar rar am vazut un digital care sa scoata poze asa nasoale pe AUTO. RAR.



Xalanx
Urmeaza cateva luate cam random si facute mici sa intre in forum direct, n-am chef sa pun pe la imageshack.

Prima - un parau la un restaurant in apropiere de Cheile Sohodolului. Ilustreaza ce am spus mai devreme cu expunere marita si miscarea apei.
Xalanx
Un tigru la zoo Bucuresti. Focus manual. Smecherul m-a si atacat, nu i-a placut cum suna burst shot-ul la FZ, cred. A fost ceva senzatie, s-a zguduit tot gardul.
Xalanx
Un fin degustator. Tot la zoo Bucuresti.
Xalanx
Telemacro pe varful unui boboc de... o chestie de prin Spania.
Xalanx
Intruder! Intruder! Asta era la mine in curte. Imi cara nucile din pod, nerusinatele. Dar le las...
Xalanx
Peace...
Xalanx
Woody Woodpecker. Sunt extrem de sperioase, sub zoom 10x n-am cum sa prind ceva valabil. In general se pozitioneaza in dreptul soarelui, ca sa nu le poti vedea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.