Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Turatii, viteza, rodaj ...
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
ciprian93848
mai baieti tin sa va comunic faptul ca pe 8 martie am dat comanda si pe 29 martie a sosit...deci 3 saptamani cum a zis dealeru'.
Aveo 5 usi,galben, airbaguri, abs, servo etc...1.2l motoru, si cutia de viteze are marsarierul ca la SuperNova, Matiz (in locul treptei a 6-a). In showroom am observat ca pe motorizarea 1.4l se pune cutie cu marsarierul intr-a 1-a cu ridicare inel. Nu ma deranjeaza absolut deloc, insa asta imi reduce semnificativ sansele la a capata un raspuns corect de la voi, care aveti majoritatea 1,4l (aveo 5 usi, mai exact Kalos), deoarece am citit in cartea tehnica ca sunt alte rapoarte de transmisie pt cele 2 motorizari.
Intrebarea mea este legata de faptul ca nu am turometru blink.gif , iar in carte scrie sa merg intre 2k si 3k ture, asa ca iata: care este viteza in fiecare treapta (2-5) la 2k si 3k ture blush.gif : (de ex: intr-a 2-a, ai 2k ture la 30km/h si 3k la 37).
Ma ajuta cineva, chiar si cu 1,4, ca e aprox. la fel biggrin.gif
Merci!
ciprian93848
Ce rodaj se face la Aveo? mai exact, cati km? Stiu ca nu se compara, dar parca la Dacii era 5k km, la Logan stiu sigur ca dureaza 3k km, la Fiat la fel...ma rog nu rodaj dintr-ala din anii '80, da' ca sa intre motoru' in parametrii. In cartea tehnica scrie ca primele sute de km, dar nu cate sute blink.gif
Mariustom
D-le Ciprian, felicitări pentru mașină :wave:

Am o rugăminte: nu mai deschide topicuri diferite cu subiecte comune, oarecum. Am unit mesajele și am modificat titlul topicului, comasându-l cu celălalt blush.gif
ciprian93848
sorry blush.gif
Marius30562
De regula, este recomandat ca in primii ~ 1000 km sa nu "forjezi" motorul (mai ales daca acesta este "rece").

Este indicat ca, mai ales dimineata (sau, ma rog, dupa ce masina sta o perioada mai indelungata - cateva ore), sa nu pornesti de pe loc imediat ce ai pornit motorul. Lasa-l in relanti ~30 sec, acest lucru oferindu-i "sansa" de a realiza o ungere corespunzatoare.

In ceea ce priveste turatiile in functie de viteza/treapta de viteza, nu te pot ajuta, eu avand un motor de 1.4 16V.
chevy
Eu zic ca este simplu: "Dupa ureche". Cand incepe sa se auda tare inseamna ca trebuie sa schimbi sau sa o lasi mai moale.
ciprian93848
Mersi pt raspunsuri. Am aflat din alta parte ca la acest motor secventa de schimbare ar fi 25-40-55-70. Tot cam asa mi s-a parut si mie "dupa ureche".
In ceea ce priveste rodajul, se pare ca exista un aprig razboi: sa se faca cat mai mult la drum intins, pe autostrada, sau sa se faca in situatii cat mai diferite: drum intins+serpentine+oras+etc... om vedea biggrin.gif
marius88521
In perioada de rodaj si nu numai este indicat ca imediat dupa pornirea motorului sa-l lasi la ralanti 1 minut macar si primul kilometru sa il faci la turatii joase.Daca asculti putin motorul in timp ce mergi cu masina inveti sunetul acestuia si nu il mai supraturezi.Turatiile ridicate sunt foarte nocive pentru motor mai ales cand acesta este rece.
ciprian93848
mda..trebuie sa vb cu sotia sa ii :bash: acest lucru. Oricum e prea speriata de cum merge masinuta (nici nu se compara cu DSN care o avem si pe care si-a facut "rodajul" ) , mai exact ca prinde altfel ambreiajul, si nu prea o tureaza. Mie mi-e frica sa nu o subtureze...rodajul mai mult ea o sa-l faca, ca are de mers 80 km dus-intors de la munca (70 km drum intins si 10 oras). Din ce am mai citit cred ca e destul de bine traseul (nu forteaza masina, nu e drum scurt, si are si parte de unele variatii, ca nu poa' sa mearga constant cu 90km/h, ca nu e autostrada, da' nici n-o rupe-n 2 prin oras - Pitesti - care a ajuns cam 85% din ce se intampla prin Buc).
ngz103477
Intrucat detin un Aveo 1.2 echipat cu turometru, iti pot oferi datele de care ai nevoie.

Pentu viteza a III-a
- 2000 rot -> 43 km/h
- 3000 rot -> 64 km/h

Pentru viteza a IV-a
- 2000 rot -> 58 km/h
- 3000 rot -> 85 km/h

Pentru viteza a V-a
- 2000 rot -> 72 km/h
- 3000 rot -> 108 km/h

In ceea ce priveste pragurile de schimbare a vitezelor iti recomand:
- pentu viteza a III-a 45 km/h
- pentu viteza a IV-a 65 km/h
- pentu viteza a V-a 85km/h
ciprian93848
merci frumos pt datele exacte, dar nu e prea sus pt a 4-a? adica sa merg prin oras cu a 3-a?
ngz103477
Ciprian, chiar tu ai spus ca este recomandat sa se mentina turatia motorului in intervalul 2000-3000 rot/min. Cum in oras viteza (cel putin conform legii) este de maxim 60 km/h (50+10), aceasta corespunde unei turatii de aproximativ 2800 rot/min.
Eu personal nu folosesc viteza a IV-a sub 60 km/h.
Cred ca in topicul "A mai patit cineva?" gasesti suficiente argumente pentru a evita functionarea subturata a motorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.