Help - Search - Members - Calendar
Full Version: iarna cu BMW
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > BMW
adi45619
Una din sperietorile care mi se servesc despre BMW e ca are tractiune pe spate si iarna e greu sa te deplasezi cu masina. Asa ca vreau sa va intreb si pe voi cum va descurcati iarna si cat de adevarat e mitul asta.
Ionut45405
E adevarat ca e mai "naravasa" tractiunea spate, dar cu cauciucuri de iarna te descurci OK. Cu cat puterea e mai mare e mai acuta problema. Generatiile moderne cu control electronic de tractiune si stabilitate nu pun nici un fel de probleme, uiti ca trage spatele!
Lucian55
QUOTE(Ionut45405)
uiti ca trage spatele!

Hehe.. nu e chiar asa.
Mitul e adevarat si sta in picioare si azi. Chiar daca modelele dupa 2002 au controlul tractiunii tot mai fuge de fund daca e putina zapada sau gheata pe jos. Poti in schimb sa pui gume de iarna si sa o lasi mai usor cu talpa. Eu de exemplu cu tot controlu tractiunii pot sa ma intorc de fund cu masina si chiar sa scot putin fum din roti.
Ionut45405
Eu am impins prin zapada o Octavia cu un 520 '91 fara controale dar cu gume de iarna, mergeam impreuna la munte si nu puteam trece pe langa el pe un drumeag asa ca am bagat o patura intre ele si da-i! Daca vrei neaparat poti pacali electronica, dar eu vb de utilizare normala unde chiar e super ok. Si banuiesc ca ai buton pt ASC off, nu? Normal ca scoate si fum!
Lucian55
Degeaba, si cu controlul tractiunii tot derapeaza daca bag piciorul in ea.
http://www.youtube.com/watch?v=aUvVuABeE6Q aici filmulet cu un 535d
Later edit: Acum am vazut ca a scos acelasi timp pe circuit ca un Nissan 350Z biggrin.gif
ionut83652
tyractiunea spate e tractiune spate si nu tine chiar asa de mult de elctronica(desi si asta ajuta mult) ci de distributia greutati pe axe dar pentru ca e o masina nervoasa sa optat pentru tractiune spate (e mai durabila ca cea fata)deci daca e incarcata e ok cane e goala e dezastru iti spun din experienta am casa un pic in panta si iarna pe zapada cu audi urcam fara problema iar bmw il lasam la poarta ca nu urcam (exact cu acelasi tip de gume)iarna mai usor cu acceleratiile puternice pe drumuri alunecoase si elimina si varinata ca a acelerat in curba ca........cine stie!
Lucian55
Pai distributia maselor e chiar ok la mine ( 50-50 ) si tot derapez (chiar daca nu ma plang de asta biggrin.gif )

Hai sa facem un sondaj pentru posesorii de bmw (exclus cei cu x-drive):
Cine a derapat cu masina pe teren umed,zapada sau gheata ( fara sa vrea ) ?
II mai derapeaza cuiva masina chiar daca are controlul tractiunii off ?
florin55503
eu m-am intors cu unul. am virat stanga normal dar am prins o bucata de gheata si am ajuns cu botul invers pe sensul de mers. cu toata electronica. se poate circula fara probleme dar trebuie putina atentie atata tot
george73315
De ce exclus cei cu x-drive,e asa performant ca nu derapezi deloc? blink.gif
Lucian55
QUOTE(george73315)
De ce exclus cei cu x-drive,e asa performant ca nu derapezi deloc? blink.gif


Nu, dar ajuta.
Cand aveam 530xd reuseam sa fac powerslide, dar atat, nici o sansa la donuts.
Cu asta fac de toate.
Alex94415
am un bmw din dec 2002 cu controlul tractiunii si cand a dat zapada nu am putut sa merg nici 10 m cu ea pt k fugea fundul in toate partile
Lucian55
Pai iarna o lasi si tu mai usor cu acceleratia, mai ales daca stii ca fuge de fund.
ionut83652
sa ma bag si eo !!!nu stiu cum dracu are ala distributia greutati pe axe 50/50(numa daca o fi muat motorul pe bancheta din spate oricum iti spun sincert ce bmw-ul e singura masina de-am reusit so busesc si am avut destule cu audi am luat o curba la 90 grade cu 100 km/h lam calcat si mam indreptat cu bmw-ul mam dus in sant exact pe aceiasi curba (am eo un stres cu ea) cum bmw-ul nici nam zis ca no iau cu 100 dar se pare ca ....... bicycle.gif deci in concluzie o masina cu tractiune spate e pentru carat (tre sa fie incarcata ca sa se conporte bine ) iar bmw ,merceds is facute sa tina dar nu o poti compara cu una cu tractiune fata (doar daca mergi ca pensionarii) ca atunci oricum nuti dai seama!
Lucian55
Chiar asa este distribuita greutatea la masina mea 50:50, si motorul este in fata.
Daca tu crezi ca tractiunea fata este mai sportiva atunci te inseli amarnic.
Eu cred ca tu te-ai dus in santz din alte motive nu din cauza supravirarii, care nu cred ca a avut loc la viteze de 100km/h decat cu carosabil umed sau cu gheata.
G e o r g e
QUOTE(Lucian46847)
Chiar asa este distribuita greutatea la masina mea 50:50, si motorul este in fata.
Daca tu crezi ca tractiunea fata este mai sportiva atunci te inseli amarnic.
Eu cred ca tu te-ai dus in santz din alte motive nu din cauza supravirarii, care nu cred ca a avut loc la viteze de 100km/h decat cu carosabil umed sau cu gheata sau cu soferul.


ti-am corectat eu wink.gif
Lucian55
Sau cum spune George beer.gif
ionut83652
QUOTE(Lucian46847)
Chiar asa este distribuita greutatea la masina mea 50:50, si motorul este in fata.
Daca tu crezi ca tractiunea fata este mai sportiva atunci te inseli amarnic.
Eu cred ca tu te-ai dus in santz din alte motive nu din cauza supravirarii, care nu cred ca a avut loc la viteze de 100km/h decat cu carosabil umed sau cu gheata.


eu nu prea inteleg cum e 50/50 ?atata timp cat sasiul si caroseria au cam aceiasi greutate ai in fata si in spate diferenta e data de motor si restul ansamblelor deci o masina e perfect echilibrata atunci cand e ,,incarcata,, nu are cum alfel ca daca nu ar fi asa cand ai incarcao ar insemna greutate mai mare pe axa spate cea ce nu e normal !si inca ceva nu mam referit neaparat ca masinile cu tractiune fata is mai sportive ci doar mai manevrabile in conditii de carosabil alunecos si nu mam dus in sant din cauza subvirari ci din cauza pierderi aderentei masina sa intors ! la aiai cu tractiune fata ma tras iar asta cu tractiune spate ma intors !
teodor ionut70583
Am avut ursulet din 1985 benzinar 2000 cm . Nu era vorba pe vremea aceea de esp, tsc , abs, etc. Iarna era pericol sa iesi cu ea . Puteai doar asa: pneuri de iarna si 2 saci cu nisip la portbagaj. Am derapat cu ea pe ud la 120 km la ora de mi-a inghetat sangele in mine. Asa tam nesam deodata s-a dus de fund . Dar sincer cele mai frumoase si mai placute senzatii cu BMW le-am avut. Tractiunea spate este o dementa placuta. Masina de firma unde lucrez si o conduc este un Nissan Navara. Tractiune spate cand nu e cuplat in 4x4. In amintirea BMW- ului si cu asta, fac cerculete. Ma concediaza sefii daca ma aud. Am mers cu multe masini da parca in bmw m-am simtit cel mai bine. Cand voi sta mai bine financiar tot la dragostea mea BMW ma intorc. Este o masina pe care trebuie sa stii sa o respecti. Are caracter. Si modelele noi, desi au electronica pe ele pt. stabilitate cu gramada , cand dau de zapada trebuie sa o lasi mai moale, ca dai de santuri.
Mariustom
QUOTE(teodor ionut70583)
.... Dar sincer cele mai frumoase si mai placute senzatii cu BMW le-am avut. Tractiunea spate este o dementa placuta. Masina de firma unde lucrez si o conduc este un Nissan Navara. Tractiune spate cand nu e cuplat in 4x4. In amintirea BMW- ului si cu asta, fac cerculete. Ma concediaza sefii daca ma aud. Am mers cu multe masini da parca in bmw m-am simtit cel mai bine. Cand voi sta mai bine financiar tot la dragostea mea BMW ma intorc. Este o masina pe care trebuie sa stii sa o respecti. Are caracter. ....


Când dorești să pleci de la firmă, să ne spui, că-ți dăm noi recomandare biggrin.gif

Nu cumva ești rudă cu cineva cu nick-ul Impulse ??? laugh.gif :1:

Prietenii știu de ce bicycle.gif :scratchchin: :cool:
silviu66565
nu mai intrati si dati exemple de alte marci..bmw e bmw restu de marci se agita
tractiune spate...problema?? doar pt cei care nu sunt soferi
ionut83652
bine ca esti TU sofer BA!si noi! nam invatat sa conducem!
adi45619
Am luat niste cauciucuri Run Flat pt BMW 525 din 2005.
M-au speriat astia de la tv cu sririle despre zapada si "vine iarna, vine iarna", asa ca am sunat la shop sa imi comande cauciucuri de iarna. Tipul de la shop mi-a explicat ca ar fi bine sa iau "Run Flat" pt ca BMW-urile nu mai au roata de rezerva, ceea ce din pacate zic eu, e adevarat. Sigur, am zis, comandati din alea, cat costa unul? 11 milioane bucata mi-a zis. Mda, 44 mil. e cam mult pt niste cauciucuri de iarna. Dupa ceva timp de gandire i-am zis sa aduca doar 2 sa vedem cum se comporta.
Sunt 225/r17, Goodyear, sper sa merite.

La Merc, am pus unele mai vechi, Dunlop 205/r16, pe care le aveam mai demult in debara si pe care scrie foarte incurajator "winter sport". Astept cu incredere zapada sa vad cum se comporta. smile.gif
pista
Buna ziua tuturor !
Saptamana trecuta am devenit si posesor de BMW 120d. (pardon am luat pentru sotia)
Am comandat ieri si eu pentru 120d anvelope de iarna 195/55 16" Goodyear Ultragrip 7+ la pretul de 550 RON bucata.
Ajung maine din depozitul din Ungaria. Am gasit pe www.tireshop.ro .
klm
A alunecat cu el pana i-ai comandat gumele noi?
pista
QUOTE (klm @ Nov 26 2008, 07:17 AM) *
A alunecat cu el pana i-ai comandat gumele noi?

Nu am dorit sa ajung pana incepe sa alunece. Totusi sambata dimineata a alunecat un pic pe gheata. DTC-ul insa a facut treaba. Nu am obiceiul sa astept venirea zapezii, pe Subaru am deja rotile de iarna si e AWD. 120d am adus din Germania vineri.
Azi au sosit cele 4 gume de iarna Goodyear runfleat, si era facturat cu pret fara TVA (pe firma)
simpson
Am citit acest post ca sa vad ce m-ar astepta daca as trece la BMW. Am ramas cu o intrebare. Se tot afirma ca iarna tre sa o lasi mai moale cand ai tractiune spate. DAR nu cumva tre sa o lasi mai moale orisicum ? Orice tractiune ai avea ? Pai daca e iarna...oricum mergi usor si cu grija si cu frane de motor. As vrea mai degraba sa aflu cum se comporta un BMW pe zapada in frana de motor . Se poate folosi ca si la tractiune fata ? Nu se blocheaza rotile spate si incepe sa se roteasca masina in jurul axei ?
Rebel
QUOTE (simpson @ Aug 31 2009, 01:45 PM) *
... As vrea mai degraba sa aflu cum se comporta un BMW pe zapada in frana de motor . Se poate folosi ca si la tractiune fata ? Nu se blocheaza rotile spate si incepe sa se roteasca masina in jurul axei ?


Da, binenteles ca poti folosi frana de motor.

QUOTE (simpson @ Aug 31 2009, 01:45 PM) *
Nu se blocheaza rotile spate si incepe sa se roteasca masina in jurul axei ?


de unde aceste idei? NU, nu se roteste.

Ca la orice autoturism, iarna, anvelopa are un cuvant de spus.
pista
Chiar daca s-ar bloca rotile in cazul unei frane de motor sunt rotile din spate si nu cele din fata. thumbsup.gif
Cum spune si Rebel anvelopa are un cuvint de spus. La RWD iarna chiar un cuvint greu de spus. Am incercat sa gasesc cele mai bune anvelope de iarna posibile. Am luat pe dimensiunea de 195/55 16" Goodyear Ultragrip 7+ pentru 120d.
simpson
Fara discutie ca iarna trebuie sa iti dotezi masina cu gume de iarna. Cutia de viteze fiind legata la rotile din spate, acestea sunt franate de frana de motor, iar in caz de aderenta slaba, ele se pot chiar bloca sau invarti mai incet decat ar trebui la viteza masinii. Pe de alta parte, nici iernile nu mai sunt ce au fost.
adi45619
De cand am postat prima data acest topic am avut posibilitatea sa ma plimb si cu BMW si cu Merc cu tractiunea pe spate si am inteles ca ma temeam exgerat sa nu alunece. Daca ai anvelope de iarna, nu ai probleme iarna. E bine sa ai totusi cu tine o lopata si lanturi pe care sa le pui in caz ca intri pe vreun drum de tzara sau din astea. smile.gif
loredana86
foarte cool rolleyes.gif
mycarisfull
e senzatie cu bmw-ul iarna:)))
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.