Articol din Evenimentul Zilei
22 Martie 2007
Liviana Rotaru

A doua generatie a modelului ceh de clasa mica renunta la designul conformist, tinteste publicul feminin si are ambitii mari in Romania.


Fara "Fabia Tour" - Interviu cu Vlad Rusu, brand manager Skoda.

EVZ: La ce data va fi lansata noua Fabia in Romania, cand veti lua primele comenzi?
Vlad Rusu: Vom prezenta oficial masina in luna iunie. Comenzile vor incepe imediat dupa Paste.

Pretul de intrare in gama va fi mai mic sau mai mare decat in cazul actualei generatii?
Va fi comparabil (aproape la fel), insa nu este confirmat de fabrica in prezent.

Veti pastra vechea masina in portofoliul Skoda, dupa modelul Octavia?
Nu, versiunea care se vinde in prezent pentru Skoda Fabia va iesi din productie.

Prin indulcirea designului, s-a dorit atragerea cu precadere a publicului feminin?
Grupul tinta pentru noua Skoda Fabia este, cu precadere, format din familii tinere si femei sau cupluri care sunt in cautarea celui mai bun raport calitate/pret si a unor costuri de intretinere reduse. Vom targeta mai sustinut si femeile, prin optionale cautate in special de acestea: culori deschise (galben, rosu), spatii de depozitare suplimentare etc.

Care este tinta de vanzari pentru Fabia? V-ati propus sa faceti din Fabia cel mai bine vandut model de import in Romania?
Ne propunem sa fim lideri in segment cu Fabia si sa o sustinem in top cu ajutorul clientilor nostri satisfacuti. Vom anunta estimarea de vanzari dupa confirmarea pretului de catre fabrica.

*

Noul model Skoda Fabia care a fost prezentat luna aceasta la Salonul Auto de la Geneva va fi vazut pe stazile din Romania din vara. Prima generatie, lansata in 2000, s-a produs in peste 1,5 milioane de unitati, dovedindu-se un succes neasteptat. Modelul de clasa mica al constructorului ceh a prins foarte bine si in Romania. Anul trecut, dintre masinile din import, doar Renault Symbol s-a vandut mai bine. Noua Fabia va fi un concurent serios pentru noile Renault Clio III, Opel Corsa, Peugeot 207 sau Toyota Yaris.

Crestere pe verticala

Fabia din 2007 hatchback dovedeste calitati superioare modelului vechi atat in forma, cat si in continut. Stilul proaspat este accentuat prin grila radiatorului si farurile integrate armonios. Botul masinii este asemanator cu cel de la Roomster, iar spatele este o varianta stilizata a celui de la Fabia, din generatia veche.

Dimensiunile exterioare - 3.992 mm x 1.642 mm x 1.498 mm - fac din Fabia hatchback 2007 una dintre cele mai spatioase masini din clasa ei. Noul model si-a marit volumul printr-o crestere a inaltimii. Portbagajul are o capacitate de 300 de litri. Cu bacheta din spate rabatata, aceasta creste la 1.164 de litri. Planseul care acopera incarcatura poate fi plasat la doua inaltimi diferite, pentru un plus de functionalitate.

Si interiorul este mai bine dimensionat. Spatiul pentru picioare a crescut pentru toti ocupantii. Amplasarea mai inalta a banchetelor permite o mai buna vizibilitate si faciliteaza accesul in masina. Constructorul ceh a facut modificari si la nivelul consolei. Comenzile climatizarii si unitatea audio sunt plasate mai sus, astfel incat sa fie utilizate fara a distrage atentia de la trafic.

Fabia a castigat si la capitolul siguranta. Pasagerii sunt protejati de airbaguri frontale si laterale. Bancheta din spate este prevazuta cu un sistem de fixare a scaunului pentru copii. Caroseria a fost intarita. In 2000, Fabia a obtinut patru stele (din cinci) la testul de siguranta a pasagerilor Euro NCAP.

A doua generatie Fabia se adreseaza unui public mai tanar. Modelul beneficiaza de stilizari speciale. Plafonul este oferit in culori diferite - alb sau argintiu - cu oglinzile retrovizoare asortate. Clientii pot alege intre patru seturi de jante. Printre dotari se regasesc un sistem performant de climatizare automata, un car kit bluetooth si un radio-CD cu aplicatie MP3 Player. Este posibila conectarea unui iPod.

Sapte motoare

Sunt disponibile patru motorizari pe benzina si trei pe motorina (intre 60 si 105 cai-putere). Fata de prima generatie, puterea unitatilor in trei cilindri a fost crescuta. Transmisia se face pe puntea fata, prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu cinci rapoarte. Propulsorul pe benzina de 1.6 litri (105 CP) e disponibil si cu o cutie automata cu sase viteze.