Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noua Corolla - Indicator Gear Shift - subturatie
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Cosmin102251
Salut tuturor

De 1 zi sunt fericitul posesor al unei Corolla 1.4 VVTi Luna (E15).
Masina a ajuns in 4 sapt. din momentul efectuarii comenzii.

Inca nu am apucat sa ies in afara cu masina, doar prin oras la ore de varf...

Legat de acest indicator de schimbare a vitezelor am observat:
- cand motorul este rece indicatorul "cere" schimbarea intr-o treapta superioara pe la 2800 rot/min.
- problema (daca i se poate spune asa), cand motorul este cald, schimbarea in treapta superioara este semnalata pe la 2200 rot/min. Totusi mi se pare foarte subturat. Citeam pe acest forum ca mersul subturat cauzeaza niste depuneri, dar ma gandesc totusi ca cei de la Toyota au gandit putin problema.

Cu ce se pot "curata" portiunile (praguri) care s-au stropit cu "smoala/bitum" - motorina?

Mersi,
Cosmin
Dan-Cristian51286
Salutare si s-o stapanesti sanatos si fara evenimente.
Smoala de pe praguri se curata foarte bine si foarte repede cu benzina. Si eu am pragurile pline, numai ca la mine nu deranjeaza pentru ca ma ajuta culoarea (visiniu). Am incercat pe o portiune cu benzina si a mers perfect. Sa speli foarte bine inainte pentru a nu se zgaria si sa nu te zgarcesti la benzina. Daca pui pe buret din abundenta o topeste efectiv. Vopseaua nu are de suferit. Daca ai culoare deschisa sa verifici undeva unde nu se poate observa daca se intampla ceva dupa uscare, aicu ma refer la smoala aceea care se intinde pe vopsea.... Oricum, cu grija si fara sa freci foarte mult, merge.
Bafta!!
drabisan
CUM SA SCHIMBI VITEZA LA 2200? LA BENZINA?????????????
Asta e metoda sigura sa distrugi motorul inainte sa faci 10k.

Cred ca ai indicator de la diesel!
Asta e defect!
Dan-Cristian51286
NIci mie nu mi se pare normal să schimbi vitezele la o motorizare pe benzină atat de jos dpdv al turației.... Eu am diesel și mi s-au recomandat turații peste 3000 pentru schimbarea treptelor de viteză (mai ales în exterior). Cred că este ceva în neregulă.... SERVICE!!!!!
Dan-Cristian51286
Nu cred că se strică motorul, drabisan, dar nici bine nu-i este. În mod sigur va consuma foarte mult....apoi va vibra, nu va avea putere, demaraj, etc, etc. Asta este părerea mea, de neprofesionist.
vio
am si io o intrebare de unde stie indicatorul ala de optimizare ca esti in orash sau in afara?? se dau in carte date de presetare sau cum? ca daca nu este o mare fasaiala scuzati expresia beer.gif beer.gif beer.gif si daca are date de presetare la 2200 la motorul ala de 1,4 vvt-i scuzati dar ori e tiparit gresit ori sau prostit "japonejii astia".
_Constantin_
Chestia asta cu shift... bla bla este exact ce v-am spus... un mare fas, nu are nici o utilitate reala. NICIUNA.
Cosmin102251
Am mai sapat putin, nu se poate seta nici cum turatia pt Gear Shift (eu cel putin n-am gasit cum).
In manual scrie doar (engleza ca cica inca nu exista manual in Ro):
"The gear shift indicator display is a guide to help the driver achieve improved fuel economy and reduced exhaust emissions within limits of engine performance".
Probabil ca e cam fas sau poate un defect, eram intr-a 4-a cu 30 km/h (viteza constanta) si nu semnaliza sa schimb intr-o treapta inferioara...

Daca mai sunt si alti posesori... la voi cum indica ?

Ca idee, voi la ce turatii schimbati viteza in conditii de drum normale. 3500?
vio
blink.gif blink.gif blink.gif mare chestie cu asta ..... vand mashina dar nu stie nimeni sa explice cum merge .....nasol ... chiar eram curios cum merge chestia asta
drabisan
Vio, mie mi-au vindut masina fara sa-mi spuna / sa se laude ca e cu xenoane!
Sint aurolaci rau comparativ cu idiotii aia care umplu piata cu marele concept de bi-xenon...
vio
beer.gif beer.gif beer.gif hai noroc ... mare dreptate ai aici smile.gif
Bogdan92964
Din ce scrie la manual se desprinde o logica. Iti indica cum sa mergi mai economic si cu noxe putine, nu? Si fara sa iti strici prea mult performantele. Nu iti indica cum sa schmbi ca sa mergi normal, sau mai mult, cum sa mergi sportiv. Chestia cu depunerile mi-o povestea si un amic din service renault , dar sincer sa fiu am dubii.
Xalanx
QUOTE(drabisan)
Vio, mie mi-au vindut masina fara sa-mi spuna / sa se laude ca e cu xenoane!
Sint aurolaci rau comparativ cu idiotii aia care umplu piata cu marele concept de bi-xenon...


Au vrut sa-ti faca o surpriza biggrin.gif:D
La fel nici mie nu mi-au spus ca am senzor de lumina, pentru autoaprinderea farurilor.
_Constantin_
Si ai senzor de lumina la 1.8? blink.gif E modelul face-lift banuiesc?
Xalanx
QUOTE(_Constantin_)
Si ai senzor de lumina la 1.8? blink.gif E modelul face-lift banuiesc?


Da, e facelift. Varianta Luna, e maximul pentru motorul de 1.8.
Alexandru99778
Din cate am observat eu in test-drive cu o corolla acel indicator se aprindea doar cand mentineam viteza constanta. Rolul lui este reducerea de carburant.
Profi
Care ar fi turatiile optime (sa le zicem) pentru schimbarea
vitezelor la o Corolla pe benzina de 1.6?
Am masina noua si acelasi fenomen semnalat aici
l-am observat si eu.
Multumiri anticipate.
MotorHead
Daca vrei consum mic si viata lunga la motor, schimbi sub 3000 rpm. Daca vrei sa se miste masina vioi, schimbi mai tarziu (3-4, chiar 5000 rpm).
Profi
Putin mai sus Drabisan sustinea ca la o turatie de
2200, motorul are de suferit.
Dansul ar fi sugerat o schimbare a vitezelor peste
3000rot/min.indiferent de optiunea soferului privitoare
la economia de combustibil,etc.
Insist putin ,cu scuzele de rigoare,pentru ca problema este foarte importanta,
cel putin in ceea ce ma priveste.
MotorHead
S-a mai discutat si aici despre turatii si consum.

Intr-adevar, nu e bine sa fie masina nici subturata, ca tremuratul de subturare nu face bine... Daca e tinuta pe la 2500 eu zic ca e OK, 2200 s-ar putea sa fie cam la limita.
drabisan
QUOTE(Cristian103783)
Putin mai sus Drabisan sustinea ca la o turatie de
2200, motorul are de suferit.
Dansul ar fi sugerat o schimbare a vitezelor peste
3000rot/min.indiferent de optiunea soferului privitoare
la economia de combustibil,etc.
Insist putin ,cu scuzele de rigoare,pentru ca problema este foarte importanta,
cel putin in ceea ce ma priveste.


Te rog! Nu ma lua cu Dumneavoastra/dinsul ca nu sint chiar asa respectabil/batrin!
E simplu! O benzinara, la 2500 nu are vlaga. Nu se justifica o turatie de-asta decit daca mergi singur pe un drum si vrei sa nu alergi.
Dar 2200 e mult prea putin!
Nici noxele nu se calculeaza la turatii asa de mici. Pur si simplu nu are timp benzina sa arda (sau nu stiu ce nu se intimpla ok in motor), dar la benzinarele japoneze e prea putin. Esti atit de mort la 2200 incit mi-e greu sa cred ca asta e un regim bun pentru motor!
Eu am una de 1.5 care e ok la mers lung la ~2800 si una de 2l care nu discuta cu mine sub 3500.
Vorbesc strict de regimuri de unde poti sa speri la ceva putere! Nu ca ai si capata-o!
Pina la urma, orice masina consuma ideal la 0 turatii. Unde poti sa fugi cit te tin plaminii si nici nu consuma benzina!
Cristian-414
de doua zile am un Auris 1,6 MM. Pe modul automat, schimba vitezele la putin peste 2000 turatii. Este adevarat, nu am mers sportiv, daca accelerez mai brusc, le schimba pe la 3000.
Profi
Am facut primul meu drum mai lung (Galati-Cluj) cu noua masina si fiind
si in primii 1000km n-am birjarit-o asa de are; in schimb am fost atent la
modul de schimbare a vitezelor tinind cont de martorii luminosi din bord.
Concluzie:respectind martorii luminosi de schimbare a vitezelor se obtine
un parcurs cu consum minim(economic) de benzina in detrimentul unui condus mai sportiv,cu un consum evident sporit.In acest mod se ajunge la treapta a V-a inca de la o viteza de 50-60Km/h cu valori reduse ale turatiilor.Distanta dintre cele doua orase dus-intors(~1000Km) si mers in Cluj vreo 50km am facut-o cu o medie de 5.7l/100km.Traseele au fost identice si au fost pe Valea Prahovei.
Schimbarea vitezelor am facut-o tinind cont si de conditiile de pe sosea.
_Constantin_
Deci treapta V si 50-60kmh e rau pentru motor. E subturatie toata ziua.
vio
am facut-o cu o medie de 5.7l/100km........... pai atat ia a mea care e cu cutie manuala si schimb vitezele la 2800 - 3400 , daca merg cum zici tu scoate sub 5,5 bineintzeles vit max 110 - 120 .

cel mai repede se duce tranmisia de la subturare biggrin.gif, dar poate ca or stii omuletzii galbeni ce au facut ei acolo
Profi
Ma gandesc ca martorii luminosi de schimbare a vitezei nu au fost
pusi degeaba de japonezi la noua corolla.Probabil ca deplasindu-ne
cu 60km/h,indicatia data de masina de crestere a treptei de viteza
nu presupune ca e subturata.(subturata din perspectiva altor marci?)
Oricum cred ca este un subiect de reflexie.
_Constantin_
Eu la 60kmh constant in treapta III-a am un consum instant afisat de 5,6-6.3l/100km. Nu am mers foarte mult asa dar destul cat sa imi fac o idee de consumul respectiv. In orice caz, la orice marca si la orice motor 60kmh in treapta V-a e subturatie. Poate la motoare de 1.2 sau 1.0 desi nici acolo nu cred.
M A R I A N
Eu as face o comparatie intre motoarele pe care le stiu pe de rost:1.6 dual vvti, 1.4 vvti si 1.0 vvti.
Intr-adevar primul pare ca se simte bine (in sensul ca se comporta la turatii mici aproape la fel de bine ca un diesel) si daca mergi la 60 km/h in treapta a V-a, dar asta numai pe drum drept sau la vale, altfel la deal omori motorul.
1.4 de la Corolla hatch merge ok pe la 65-70 km/h intr-a V-a
La 1.0 de pe Yaris, daca mergi cu 60 km/h in viteza a V-a, face urat de tot. De abia pe la 70 km/h se aude ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.