Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ulei motor 1,9TDI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
laur71
Am verificat nivelul de ulei si am constatat ca a scazut cu 2mm sub zona hasurata de pe joja.
Recunosc ca am verificat foarte rar nvelul de ulei, si ca am cam incercat-o de citeva ori la viteza maxima citeva minute, cit a fost posibil, si ca am urcat-o pe drum de munte destul de greu la peste 1800m si la coborire am mers mult in frina de motor.
Stie cineva cu ce ulei (tip si marca) se poate complecta la motorul de Octavia Tour 1,9TDI, desi are decit 7400km vi se pare normal sa consume atit?
DORU
Cateva intrebari "vitale" pt un raspuns corect:

1= motor 90CP non-PD sau 101CP PD ?
2= ai facut vreo revizie pana in prezent, sau ai uleiul din fabrica?
3= ai senzor pt nivelul uleiului din baie, ti s-a aprins vreodata lampa potocalie? (acest lucru ar semnaliza un nivel scazut, daca se aprinde in rosu, tragi pe dreapta si dai telefoane...)

Astept raspunsurile tale, pana atunci insa iti spun ca eu as face revizia mai devreme, inlocuind uleiul din fabrica. Daca nu poti afla de la service exact marca uleiului stock nu poti completa, riscul aparitiei spumei fiind ridicat !

P.S. De obicei consumul de ulei apare la TDI-PD in regim de mers neadecvat, adica "forja" sau circulatie urbana in aglomeratie...
Bogdan76299
La mine, octavia tour 1.9tdi 90cp alh, am completat la 10000km cu cca 500ml (scazuse pana aproape de minim). Am folosit uleiul: ARAL High Tronic SAE 5W-40
Radu97668
La mine ia cam 300ml de ulei de la un schimb la altul (15000km). Stiu sigur ca ultima oara am pus Castrol (din asta mi-au lasat cei de la service in portbagaj)
laur71
1=Motorul este 1,9 TDI 90CP ALH
2=Uleiul este din fabrica, nu am facut nici o revizie pina in prezent, am doar 7400km si cei de la Brady m-au chemat la 10.000km
3=nu mi s-a aprins niciodata lampa de control ulei
O mare parte din kilometri au fost parcursi in oras pe distante scurte.Din fata blocului pina la serviciu nu am mai mult de 3km, nici macar nu ajunge motorul la 60 grade, de multe ori nici nu apuca sa se miste bine acul de temperatura, ca deja trebuie sa opresc.In general fac multe trasee, prin oras, foarte scurte, si foarte rar ajunge la 90 grade.
Masina merge foarte bine, rar am verificat uleiul, si nici nu stiu initial ce nivel a avut ca sa pot compara cu ce e acum.
Pe cit posibil pina la 2500km nu am ajuns la 3000r/min, nu am fortat-o, decit dupa 6000 am incercat viteza maxima timp de citeva minute pe autostrada, in limita posibilitatilor, timp in care acul de temperatura nu s-a miscat de pe 90 grade, nici macar cind am urcat pe munte nu a crescut nici un pic temperatura.
DORU
MASINA a mers la un regim neadecvat din cauza acestor drumuri scurte, uleiul fiind "inghitit" asa cum ai observat si tu. Urmeaza sfatul lui Bogdan76299... aveti aceeasi motorizare si deci merge completare ulei.
Ady1
Completeaza cu ulei Shell 5w40 , asta are din fabrica , consumul de ulei e normal la km astia , citeste si manualul !
Si apropo parerea mea e ca Shel bate Castrol la uleiuri , ignorand pirateriile de dupa 90(20w40 cu care nu avei presiune la Dacii )
laur71
Nivelul de ulei este in zona indoita de pe joja imediat la aprox 2mm sub zona hasurata.Am verificat asta in acelasi loc pe aceeasi pozitie. In carte scrie ca sint de fapt 3 zone a, b si c, incepind de jos in sus.
Astfel la mine se situeaza in zona a. Deci uleiul trebuie completat pina in zona b.
Dupa ce am dat datele despre masina si ziua cind a fost luata de la Brady, am primit mail ca uleiul este VALVOLINE 5W 40, si in plus de la service acelasi raspuns ca al lui Doru (pt care-i multumesc!), si sa nu intru in panica, este normal la acest regim.
DORU
Ma bucur ca ti-am putut fi de folos !
Completeaza atunci cu acelasi tip de ulei - Valvoline. 1l daca iei iti ajunge pana la urmatoarea revizie cu prisosinta.
Karoly101990
Am si eu o intrebare legat de ulei. Pot sa aflu fara sa duc la service masina, daca este necesar sa schimb filtrul sau uleiul ? Ceva smecherie simpla pentru mine care nu cunosc prea bine motorul.
Mentionez ca acum o luna am cumparat un Octavia I 1,6 pe benzina, second-hand, nu am nici o problema cu el si inca nu as vrea sa ma bag in reparatii. Daca computer bordul imi semnalizeaza necesitatea de schimbare filtru sau ulei, atunci stau mult mai linistit.
Multumesc :wave:
DORU
Karoly, ce an fabr e masina, cati km are si cand are ultima revizie facuta?
Karoly101990
Maine o sa pot spune exact, deoarece eu circul mai rar cu masina, nu in fiecare zi si az am venit la servici fara Skoda.
Ceea ce stiu acuma din cap, an fabricatie 2003, Euro IV, 103.000 km are acuma, langa rezervorul de ulei are aplicat o hartiuta pe care scrie 97.000 km ? dar sincer nu am inteles ca atunci a fost schimbat sau atunci era nevoie de urmatorul schimb ? ca in ulktima varianta am depasit deja termenul si ar fi cazul.
Totusi cred ca atunci o fi fost schimbat uleiul, ca altfel mi-ar fi dat deja ceva semnale ca a venit vremea schimbarii ?
O sa revin maine cu niste detalii in plus, sa vad ce scrie exact pe biletel + sa vad din cartea tehnica cand a fost ultima revizie. A fost bine intretinuta, revizii doar la Skoda, are si facturile de piese.
Eventual daca stiti cum se zice in germana la ulei sau filtru de ulei, ca poate gasesc pe ultima factura si asta ar rezolva dilema.
Multumesc :wave:
Kun95299
In germana ulei -> Öl, si filtru -> Filter
smile.gif
viorel96351
Pe biletelul respectiv sant trecute:data,tipul de ulei si km la care s-a facut schimbul.Unii mai trec si numele mecanicului.Nu stiu daca e regula generala.
Karoly101990
Ultima revizie la reprezentanta din cartea de service :
13 februarie 2006 - 82414 km - motorolwechsel ja
nachter service - 97414 km - februarie 2007

din asta inteleg eu ca in febr 2006 a fost la revizia de 1an/15000km cand a fost schimbat uleiul, urmatorul trebuind sa fie acum in perioada cand am cumparat eu. Probabil cel care a adus efectiv masina in tara a verificat masina la cumparare si fiind necesar a facut schimbul de ulei si poate filtru, dar nu a mai dus masina la reprezentanta si nu s-a mai trecut in cartea de servici nimca. O sa ma uit mai exact ce scrie pe biletel.
Cred ca ar fi cazul sa il duc la Autogrand sa fie verificat mai amanuntit, probabil spre sfarsitul lunii, ca au niste tarife ....
Poate are cineva vreo cunostinta la Autogrand Oradea, sa nu-mi baga dume ca au schimbat ........ si ma taxeaza frumos, in realitate ramanand piesele vechi, plus am mai auzit ca iti scot piesele bune si schimba cu altele mai uzate. Povesti, dar nu as fi sa fiu personajul principal.
serestely94734
Noi romanii tot de tzepe ne temem. TZEAPA in RO e un sport national cu o foarte larga raspandire in randul maselor........ :boxing:
DORU
Karoly, este imperios necesar sa mergi sa schimbi uleiul+filtrul ulei.
In plus, iti recomand sa schimbi filtrul aer, de polen, de benzina !
Verifica placutele frana si discurile, schimba si lichidul frana. Am senzatia ca este cazul. Uleiul sa fie 5W40, Aral, Mobil 1, etc.

P.S. Daca poti, incearca service-ul Skoda din Satu-Mare. Acolo ajung si cei nemultumiti din Baia-Mare...La Oradea nu cunosc pe nimeni la Skoda, din pacate.
Karoly101990
Multumesc pentru raspunsuri. arigato.gif
Intre timp am verificat mai detaliat si intradevar trebuie schimbat uleiul si filtrul. Intamplator am gasit cunostinte la Autogrand biggrin.gif, surpriza placuta. Ne-am uitat rapid la fata locului si m-am hotarat.
Asa ca dupa ce voi rezolva asigurarea Casco (la Generali pana la urma), urmeaza sa fac o revizie sa stau mai linistit. Nu ma asteptam la atatea chetuili in prima luna, am epuizat bugetul, o sa stau cateva zile pe tusa blush.gif

Cand faci revizia anuala sau de 15.000km, eu trebuie sa indic ce anume sa fie verificat si dupa caz schimbat, sau se uita ei la sistemele principale si ma anunta care cum sta ?
Ulei 5W40 este numele marcii sau varianta la o marca mai mare, ca nu am mai auzit de el, celelate le stiu, momentan este Texaco.
DORU
QUOTE(Karoly101990)
Multumesc pentru raspunsuri. arigato.gif
Cand faci revizia anuala, eu trebuie sa indic ce anume sa fie verificat si dupa caz schimbat, sau se uita ei la sistemele principale si ma anunta care cum sta ?
Ulei 5W40 este numele marcii sau varianta la o marca mai mare, ca nu am mai auzit de el, celelate le stiu, momentan este Texaco.


Ei asr tb sa stie, dar nu se intampla asa f des. De aceea ti-am scris mai sus ce tb sa faci. Ti-am dat indicativul uleiului, marca o alegi tu...Mobil 1 sau Aral, sau altceva.
Karoly101990
Am rezolvat problema, 440 lei am lasat la service, nu sunt prea multumit cu costuri, dar ma asteptam la asa ceva, poate chiar mai rau. Am detaliat povestea pe sectiunea costuri revizie.
PS - Abia astept sa vina careva cu servicii juridice la mine la birou, ca le voi taxa inapoi la fel serviciile biggrin.gif (Intentionat ma lasat cateva carti de vizita), o sa ma stradui sa redactez jumat de pagina in 2-3 ore.
Paul76092
QUOTE(DORU)
Ma bucur ca ti-am putut fi de folos !
Completeaza atunci cu acelasi tip de ulei - Valvoline. 1l daca iei iti ajunge pana la urmatoarea revizie cu prisosinta.


Eram pe autostrada si la 130km/h se aprinde beculetul portocaliu.
Dupa mai multe telefoane am aflat ca trebuie sa folosesc Valvoline.
Dragilor e normal totusi ca un motor sa consume 700ml de ulei la 10.000km?

Stiu ca poate fi o intrebare retorica, dar totusi?
DORU
In fct de tipul uleiului, regimul de condus, factori climaterici, tehnologie folosita pt motor, DA.
Mihai87418
Eu merg cu Castrol RS 10W60 si nu consuma gram intre schimburi (10.000 KM), tinand cont ca are 126.000 km la bord. Il prefer pt. ca la balamucul din traficul bucurestean se incinge ca naiba uleiul iar RS-ul face cel mai bine fata la un regim de temperaturi ridicate. Si la ce e vara pe aici...
laur71
Este ceva normal si la mine s-a intimplat la fel sa consume ulei, pina la urma si in carte scrie.
Insa ce parere aveti de Metabond ?
A folosit cineva?
Stiu sigur o institutie care foloseste acest produs la masinile noi din dotare, este vorba de Logan DCI, Wv., si o masina de teren, nu mai stiu exact ce marca, afirmatia unui angajat de la comp. auto a fost ca se cunoaste foarte mult diferenta de cind au pus acest produs in motoare, schimbarea fiind mult in bine .
Masina este de nerecunoscut dupa al doile-a schimb de ulei combinat cu acest produs, a afirmat persoana in cauza...
Restul amanuntelor le gasiti pe: http://www.metabond.ro/ ...
ionut83652
fartilor motorul consuma ulei doar cand e uzat ( scoate fum nu mai trage)cat despre ulei nici un vw no sa consume 10 w 40 9care are motorul bun) dar 5 w 40 toate halesc papa turbina e ff subtire si de aia ! cu 10 (dac e recomandat ca alternativ ) nu papa un gram !
DORU
Ionut, esti insistent in felul tau...lucru bun uneori, dar afirmatiile tale nu sunt adevarate 100% de fiecare data. Specificatia 10W40 este numai pt unelemotoare, de obicei cu mai multi km...nu poti pune intr-o Octavia noua din fabrica 10W40 pt Romania ! In alta tara, poate. Insa la noi ori este 5W30, ori 5W40 sau 0W40. Sa nu punem tot in aceeasi oala...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.