Help - Search - Members - Calendar
Full Version: recomandari scoala pentru categoria A & moto
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini pe doua roti
wxr
Logica e asta: bucuresti aglomerat, prea aglomerat. M-am saturat de mers cu masina si as vrea sa trec la 2 roti, macar pentru anotimpurile mai calde.
Acum am 2 optiuni:
- imi iau scuter ... neah, asta nu suna bine. sunt interesante, dar nu mai am 18 ani si ma enerveaza zgomotul scos de motorasele alea anemice.
- sau, ca sa fac lucrurile ca la carte: fac scoala, iau si categoria A si imi cumpar un moto.

Acum as avea nevoie de niste recomandari pentru o scoala buna, si nu mai putin important recomandari pentru o motocicleta, asa ca pentru un "incepator" (daca pe urma ma prinde virusul, ma descurc eu smile.gif )
Moto-ul l-as vrea second hand, sa zicem un 2000-2500 de euro, habar n-am daca naked/cruiser/sport, dar cu o cilindree un pic mai sanatoasa, peste 250cmc si pana in 600cmc sa zicem.

Apreciez orice sfaturi de la cei care au mai trecut prin procesul asta si stiu mai multe despre moto, eu sunt cam ... "zero", acum am inceput sa caut informatii.

Multumesc
sender977
Nu te prea inteleg si iti spun de ce.

Vrei motocicleta cu cilindree de aprox 600.
Dar oare ce vrei sa faci cu ea, sa treci peste masinile aliniate frumos la semafoare.bicycle.gif

Daca vrei doar pentru oras, eu ti-as recomanda un scooter care are un avantaj din punct de vedere al gabaritului fata de o motocicleta.

Iti garantez ( am aprox 18.000 de km in oras cu scootere) ca te strecori de 10 ori mai repede cu un scooter decat cu o motocicleta.

Oricum, bafta la permis si sa ai parte de ce iti doresti
Ionut45405
Asa e, insa mie mi se pare mai nesigur (si ca feeling si constructiv, plus ca pe moto de regula se poarta echipament iar pe scuter nu ceea ce poate face diferenta intre a trai sau nu...). Scoala nu stiu ce sa zic, insa la banii pe care ii spui Suzuki GS 500 pare o alegere buna. E docila, fiabila, usor de intretinut si manevrat, iar lipsa carenelor face ca dupa o eventuala tranta sa nu o mai cumperi 1 data - de mai multe ori din reparatii. Bafta!
P.S. E adevarat ca scuteristii se strecoara mai repede, dar in general pt ca o fac TOTAL AIUREA - pe rosu, pe contrasens sau trotuar, depasiri pe dreapta etc. Eu ma uit in trafic dupa motoristi si nu o data am fost totusi surprinsi de cate un ... pe scuter!
air_wolf
QUOTE(Ionut45405)
Asa e, insa mie mi se pare mai nesigur (si ca feeling si constructiv, plus ca pe moto de regula se poarta echipament iar pe scuter nu ceea ce poate face diferenta intre a trai sau nu...). Scoala nu stiu ce sa zic, insa la banii pe care ii spui Suzuki GS 500 pare o alegere buna. E docila, fiabila, usor de intretinut si manevrat, iar lipsa carenelor face ca dupa o eventuala tranta sa nu o mai cumperi 1 data - de mai multe ori din reparatii. Bafta!
P.S. E adevarat ca scuteristii se strecoara mai repede, dar in general pt ca o fac TOTAL AIUREA - pe rosu, pe contrasens sau trotuar, depasiri pe dreapta etc. Eu ma uit in trafic dupa motoristi si nu o data am fost totusi surprinsi de cate un ... pe scuter!


de pe scuter poti sari mai repede pentru ca nu e incalecat. motorul e incalecat si daca il culci pe piciorul din dotare... cam nasol. si eu am aceeasi dilema si unii mi-au recomandat scuter, altii nu. oricum mi-au spus clar toti: nu enduro pentru incepator si mai ales sa evit cele in 2 timpi la inceput.
cred ca penru inceput o sa incerc un scuter naked... un mbk sh.
ca scoli: moto tt sau tomina.
pretorian
baieti,

daca incepeti viata asta de motorist trebuie sa va asumati riscurile nu stau acum sa citez de la fiecare dar trebuie sa stiti urmatoarele lucruri, cine isi ia cat. A nu poate conduce un motor mai mare de 30h/p (parca) scrie la carte pt. siguranta verificati si asta pt. 2 ani daca imi aduc eu bine aminte, iar pe scuter fac multi greseala sa nu poarte echipament "mare greseala" daca e sa ai accident indiferent pe ce esti calare scuter sau motor in momentul impactului simti credeti-ma.
air_wolf
corect. sint 100% de acord cu echipamentul. eu si pe scuter daca mi-as lua as purta combinezonul, chit ca ma costa cit scuterul tot echipamentul. chiar daca pare aberant.
oricum, eu m-am orientat catre un mbk x-limit de 50 in 2 timpi sau ceva similar. probabil ca undeva prin iunie-iulie ma apuc si de scoala.
V L D
Ce parere aveti despre scoala de soferi de la Yamaha. Din cate am inteles de la ei faci pe traseu mare, treci si in trepte mai mari si examenul il dai pe motor de 600. Si eu vreau sa imi iau A si dupa motor. Care este un motor care sa arate ca un supersport sa se auda ca unu dar sa fie bun de incepator nou.
RUE
Suntem multi care vrem cam acelasi lucru.
si eu am intrebat un amic biker (arata cam ca vocalistul de la Metalica) ce are africa twin si el zicea sa mi iau o honda ceva cu T...

nu am garaj, nu stau la casa.. deci trebuie sa gandim ca este expusa.
ma gandeam ca un scuter poate sa intre in scara blocului prin usa din spate si nu ocupa f mult loc. e deja de un an o masinuta electrica imensa a cuiva...in locul dorit de mine.
am baterii de garaje in spate dar nu ma induplec sa platesc garaj:
- ori platesc unul si bag si loganul si motocicla,
-ori platesc mai putin si sper sa iau acordul unui propietar sa mi bag si eu motoara acolo.

cat priveste preturile acum am observat ca nu se platesc taxe nici cea de prima inmatriculare. amicul bikerul zicea ca nici cei 10% pt non EU nu se mai plateste daca a fost platit intr o tara EU. e adevarat?

pretul si modelul:
- un scuter sh sper sa fie intre 400 si 1000 euro
- o motoclicleta daca e piata libera acum sper sa scada si sa avem de la 1000 euro in sus.
modelele inainte de 90 mai sunt fiabile?

capacitate:
- sper una de minim 250 maxim 500...
model:
- vreau ceva in care nici sa nu stau pe burta dar nici sa ma obisnuiesc cu picioarele inainte....clasic e cuvantul optim

am permis din oct 97 dar am condus prima data cu adevarat un mz 63 de 250 incepand din iunie 97.
mentionez ca am crescut pe rezervorul IJ ului pana a ajuns bun doar pt cota de benzina. am cazut o singura data pe la 70 la ora cu mz ul, fara casca si alt echipament.. groapa pe latul asfaltului, neatentie si a inceput ghidonul sa miste in toate partile si mi a scapat. mi am dat drumu pe o parte (stanga) si dansa dupa o alunecare s-a proptit in roti si a mai facut o intoarcere in aer... dupa ce se distantase de mine: genunchiul belit dar fara profunzime, doar rana, bratul stang imediat unde se termina palma pana sub umar julit (maneca s-a suflecat) - semnsub cot, soldul stang ras de un strat de carnita.
motorul a julit aripa fata, dus simeringul de la pedala schimbator si manerul cu acceleratia strambat 90 de grade. m-am ridicat si am mers cu ea pe roti acasa si apoi in primul oras sa o repare cineva.
am invatat o lectie si o spusei si la altii....

vreau motorul sa merg pana le serviciu sau alte teburi care ma necesita doar pe mine in oras. nu vreau sa mi risc viata pe drumurile noastre nationale. prefer masina pt asa ceva.
si nu in ultimul rand sa merg si eu la Dumbravita langa Timisoara la intalnirea moto... 3 zile freedom. maybe next year..
Seri
QUOTE
Care este un motor care sa arate ca un supersport sa se auda ca unu dar sa fie bun de incepator nou.

Cel mai potrivit mi se pare Suzuki GS 500 F, urmasul lui GS 500E, dar este carenat. Motorul de 500cc dezvolta vreo 40 CP, are 2 cilindri si este in 4 timpi. Consumul in oras ar fi de vreo 5%. A aparut in 2004, iar preturile la SH din Germania sunt intre 3.200 si 5.000 Euro. Uite o poza:
pretorian
vad ca pana acum nu ti s-a recomandat decat o scoala, uite inca una de care se spune ca foarte complexa, se numeste moto tt, recomandare pt. motor eu as zice ca dupa ce faci scoala si citesti legea nu ai voie sa conduci un motor mai mare de 30 de cp(parca asa scria) in primii 2 ani, asa ca trebuie sa te orientezi lla un astfel de motor daca vrei sa fii legal. Pentru Seri, in romania gs 500 f este 5574€ inscris,iar gs 500 clasic pe care il si recomand prietenului care a cerup parerea este de numai 4970 € inscrisambele noi cu garantie de la un dealer roman, eu zic ca e mult mai rentabil la pretul asta sa il iei de aici decat din germania la mana a 2 a la acelasi pret.

Bafta noilor intrati in lumea motoarelor si nu uitati sa fiti temperati macar pana capatati experienta . beer.gif
wxr
Multumesc tuturor pentru pareri, a sosit momentul sa trec la actiune. O sa fac asa: cumpar un scuter deocamdata, ceva sh ieftin "de sacrificiu" si in acelasi timp fac si scoala pentru categoria A. In functie de experienta cu scuterul o sa trec la clasa superioara, un moto naked, nu prea puternic deocamdata, si pe asta l-as vrea tot sh, sa nu bag bani in ceva nou pe care sa-l "rup" dupa aia.

Dar deocamdata, one step at a time smile.gif si multa bafta celor care vor sa faca ca mine (sincer, Bucurestiul nu are alta sansa decat sa se transforme intr-un oras pe doua roti, traficul a devenit criminal, sa faci 14 km in doua ore, in mod frecvent, e peste ceea ce pot suporta).
Laur007
m-am inscris la Autogeneral, dar inca nu stiu, daca voi lua scuter sau ceva "mai mare" !
pretorian
QUOTE(wxr)
Multumesc tuturor pentru pareri, a sosit momentul sa trec la actiune. O sa fac asa: cumpar un scuter deocamdata, ceva sh ieftin "de sacrificiu" si in acelasi timp fac si scoala pentru categoria A. In functie de experienta cu scuterul o sa trec la clasa superioara, un moto naked, nu prea puternic deocamdata, si pe asta l-as vrea tot sh, sa nu bag bani in ceva nou pe care sa-l "rup" dupa aia.
Dar deocamdata, one step at a time smile.gif si multa bafta celor care vor sa faca ca mine (sincer, Bucurestiul nu are alta sansa decat sa se transforme intr-un oras pe doua roti, traficul a devenit criminal, sa faci 14 km in doua ore, in mod frecvent, e peste ceea ce pot suporta).

felicitari pt decizie, dar as adauga ceva si anume: cand pornrsti pe drumul ast trebuie sa gandesti pozitiv nu cum ai scris ceva ''sh ca sa nu il rup'' nu trebuie sa gandesti asa, fii mai increzator si..............BAFTA
wxr
Pana la urma mi-am luat unul nou, ca sh n-am gasit decat foarte obosite, si cum nu prea am mult timp la dispozitie, am preferat sa nu risc.

Pana acum ma descurc ok, tinind ca am permis B de vreo 12 ani si am condus destul si in tara si afara, m-am integrat in trafic destul de bine, stiu la ce sa ma astept de la ceilalti soferi (asta era una dintre problemele de care mi-era putin teama, ca am vazut de multe ori motociclisti/scuteristi tratati cu invizibilitate)

In fine, incep curand si scoala pentru categoria A, dar sezonul asta il fac pe scuter, si la anul sigur imi iau si o motocicleta. Ce motor anume, voi vedea la momentul respectiv, inca nu stiu daca sa merg pe sport (nu-mi prea place statul in maini), sau pe un naked frumos (ceva gen semi-streetfighter cum ar fi Buell Firebolt smile.gif )

Multumesc pentru sfaturi beer.gif
pretorian
QUOTE(wxr)
Pana acum ma descurc ok, tinind ca am permis B de vreo 12 ani si am condus destul si in tara si afara, m-am integrat in trafic destul de bine, stiu la ce sa ma astept de la ceilalti soferi (asta era una dintre problemele de care mi-era putin teama, ca am vazut de multe ori motociclisti/scuteristi tratati cu invizibilitate)
I


crezi ca daca ai condus 12 ani te vad ceilalti? eu zic sa fii atent in continuare si sa nu te bazezi pe ce ai zis.....bafta
Lexy
Eu am facut scoala la MotoTT la Vrajitoru. Daca vreti numarul lui pm me.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.